Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Ruccula skrev:

Her er alt av symptomer forsvunnet igjen, finnes ikke kvalm lenger... Det gjør bekymret. 

Æsj, man blir jo helt frynsete i nervene av sånne svangerskap :P

Men du har jo sett liv! :hjertesmil: Kanskje du venter en gutt. Har lest at en del ikke har så mange symptomer da. :mrgreen: Om det stemmer så venter jeg jente. Jeg har vært kvalm i hele dag og driver å hikke/raper hele tiden..

Ja, det er absolutt mentalt slitsomt! :alice: Så tenker jeg drar tidlig hjem fra jobb i dag og prøver å sove litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen mente blødningen kunne være pga. at mensen egentlig skal komme nå, og det var nå det er mest vanlig eller lettest å få en blødning. Skal ta ny hcg på mandag og så undersøkelse med legen på tirsdag og ev. henvisning til sykehuset etter det. Tålmodighetsprøve med andre ord.. :glare: Har ikke kommet mer friskt blod, bare noen dråper med brun/rosa rester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå har jeg vært igjennom hele reisen din. Utrolig kjedelig med SA :( Men gratulerer som gravid nå, da! Vi får håpe spiren vokser seg stor og god. Er så nervepirrende å gå gravid. De første 12 ukene er jo bare elendighet og null glede omtrent. Alt man skal bekymre seg om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jill skrev:

Vet det ikke trenger bety noe, men klarer ikke unngå å bli bekymret heller. :sukk: Synes jeg tidvis har hatt noen rare magesmerter, men det har vært sånn hele tiden omtrent. Heldigvis, ikke slik som SA-smertene fra i høst, men vet jo at det kan ta tid før de kommer.. Satser på legen min ringer meg snart, og at jeg slipper å vente en uke, ja. :hug:

Ja, det skjønnar eg at du er. Eg har opplevd MA to gangar, så eg veit at fosteret kan slutta å utvikla seg, sjølv om ein ikkje merkar noko spesielt. Og blødningar er aldri noko kjekt å oppleva, det er heilt naturlig å bli bekymra - det veit eg alt om. Men det er uansett veldig positivt at du nettopp har tatt hcg-prøve, som viste normal stigning! :) Då er det absolutt håp om at dette skal gå bra, når du i tillegg har blødd så lite som har gjort.

Eg hadde menssmerter jevnlig i starten av svangerskapet, når eg var gravid med minstejenta mi. Så sånne type smerter kan like godt vera eit positivt tegn. Men får du kraftigare blødning og sterke smerter i mage/rygg, så er det sjølvsagt noko anna.

Kryssar fingrane for at du ikkje blør noko meir heretter, og at du får ein UL-time veldig snart! :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jill skrev:

Legen mente blødningen kunne være pga. at mensen egentlig skal komme nå, og det var nå det er mest vanlig eller lettest å få en blødning. Skal ta ny hcg på mandag og så undersøkelse med legen på tirsdag og ev. henvisning til sykehuset etter det. Tålmodighetsprøve med andre ord.. :glare: Har ikke kommet mer friskt blod, bare noen dråper med brun/rosa rester. 

Så bra at du får tatt nye hcg-prøvar rett over helga. :) Då får du nok ein time til UL ganske kjapt, viss hcg-stigningen ikkje er innanfor normalen. Men satsar på at hcg-prøven er fin, og at du slepper henvisning til UL! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, malicious skrev:

Heisann!

Nå har jeg vært igjennom hele reisen din. Utrolig kjedelig med SA :( Men gratulerer som gravid nå, da! Vi får håpe spiren vokser seg stor og god. Er så nervepirrende å gå gravid. De første 12 ukene er jo bare elendighet og null glede omtrent. Alt man skal bekymre seg om :P

God morgen! :vinke:

Takk! :) Ja, det er ikke noe gøy med SA. Så håper virkelig det går bedre denne gangen! Uff, ja det er ekstra stressende i starten, men tipper jeg kommer til å stresse etter uke 12 også. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jill skrev:

God morgen! :vinke:

Takk! :) Ja, det er ikke noe gøy med SA. Så håper virkelig det går bedre denne gangen! Uff, ja det er ekstra stressende i starten, men tipper jeg kommer til å stresse etter uke 12 også. :plystre:

Hehe, ja. Jeg husker jeg kunne slappe litt mer av etter å ha vært på OUL i uke 19. Er jo bare noen få uker dit, er det ikke? :ler: 

 

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mirabella76 skrev:

Ja, det skjønnar eg at du er. Eg har opplevd MA to gangar, så eg veit at fosteret kan slutta å utvikla seg, sjølv om ein ikkje merkar noko spesielt. Og blødningar er aldri noko kjekt å oppleva, det er heilt naturlig å bli bekymra - det veit eg alt om. Men det er uansett veldig positivt at du nettopp har tatt hcg-prøve, som viste normal stigning! :) Då er det absolutt håp om at dette skal gå bra, når du i tillegg har blødd så lite som har gjort.

Eg hadde menssmerter jevnlig i starten av svangerskapet, når eg var gravid med minstejenta mi. Så sånne type smerter kan like godt vera eit positivt tegn. Men får du kraftigare blødning og sterke smerter i mage/rygg, så er det sjølvsagt noko anna.

Kryssar fingrane for at du ikkje blør noko meir heretter, og at du får ein UL-time veldig snart! :klem:

 

9 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så bra at du får tatt nye hcg-prøvar rett over helga. :) Då får du nok ein time til UL ganske kjapt, viss hcg-stigningen ikkje er innanfor normalen. Men satsar på at hcg-prøven er fin, og at du slepper henvisning til UL! :jepp:

Ja, det er det som er så dritt. Alt kan se helt fint ut, men så er det egentlig ikke det. Har heldigvis ikke blødd noe mer og ikke fått noe mer smerter. Så får bare prøve å slappe av i helgen og se hva resultatet blir på tirsdag. Om det ikke blir henvisning til UL tar jeg nok den private timen jeg har bestilt til neste fredag, bare for å få bekreftet at det er liv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, malicious skrev:

Hehe, ja. Jeg husker jeg kunne slappe litt mer av etter å ha vært på OUL i uke 19. Er jo bare noen få uker dit, er det ikke? :ler: 

 

Ha en fin dag :D

Haha, jeg er ikke halvveis til 19 engang, så det er jo en evighet til! :icon_lol: Ha en fin dag du også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy med blødning :sad: Men som alle andre sier, så trenger det ikke å være noe galt! Men har selvsagt forståelse for at du blir skremt med tanke på forhistorien din. Håper du greier å slappe av litt i helga, mens du venter på HCG. God helg:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jill skrev:

 

Ja, det er det som er så dritt. Alt kan se helt fint ut, men så er det egentlig ikke det. Har heldigvis ikke blødd noe mer og ikke fått noe mer smerter. Så får bare prøve å slappe av i helgen og se hva resultatet blir på tirsdag. Om det ikke blir henvisning til UL tar jeg nok den private timen jeg har bestilt til neste fredag, bare for å få bekreftet at det er liv. :) 

Høyrest ut som ein god plan! :jepp: Håpar alt ser supert ut. :hug:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 8.26, Mumsy skrev:

Ikke noe gøy med blødning :sad: Men som alle andre sier, så trenger det ikke å være noe galt! Men har selvsagt forståelse for at du blir skremt med tanke på forhistorien din. Håper du greier å slappe av litt i helga, mens du venter på HCG. God helg:smilyblomst:

 

På 17.2.2017 den 13.15, Mirabella76 skrev:

Høyrest ut som ein god plan! :jepp: Håpar alt ser supert ut. :hug:

Har slappet godt av i helgen. Ikke blødd noe mer, så har stor tro på at alt er i orden. :)

I dag er jeg i uke 9, 8+0! :nori: 

Kvalmen er fortsatt på plass, men så lenge jeg spiser går det bra. :P Har fått ordnet nytt skrivebord og kastet en del skrap som vi hadde på kontoret/barnerommet. Alltid digg å få ryddet litt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt ny hcg-prøve og så blir det legesjekk i morgen. Så lenge hcgen ikke ser skummel ut og legen ikke ser noe spesielt tenker jeg å si det ikke er nødvendig med henvisning til sykehuset. Sikkert noen andre som trenger den timen mer enn meg. Så venter jeg heller til fredag og tar den private UL. :) 

Har VELDIG ømme pupper om dagen. Har ikke spilt håndball på nesten to uker siden jeg har vært syk og ikke turte ta sjansen da jeg blødde. Men tenkte å prøve meg i morgen. Gruer meg litt til å få puppene most. Og så håper jeg kvalmen holder seg unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Jill skrev:

Da har jeg tatt ny hcg-prøve og så blir det legesjekk i morgen. Så lenge hcgen ikke ser skummel ut og legen ikke ser noe spesielt tenker jeg å si det ikke er nødvendig med henvisning til sykehuset. Sikkert noen andre som trenger den timen mer enn meg. Så venter jeg heller til fredag og tar den private UL. :) 

Har VELDIG ømme pupper om dagen. Har ikke spilt håndball på nesten to uker siden jeg har vært syk og ikke turte ta sjansen da jeg blødde. Men tenkte å prøve meg i morgen. Gruer meg litt til å få puppene most. Og så håper jeg kvalmen holder seg unna. 

Du får teipe en susp over hver pupp :fnise:  :laugh:

Jeg føler meg helt normal her, eneste er at jeg har fått en kvise på kjeven, det er den kvisa jeg har fått de andre gangene før jeg testet positivt, og fraværet av den berømte kvisa var en av grunnene til at jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ruccula skrev:

Du får teipe en susp over hver pupp :fnise:  :laugh:

Jeg føler meg helt normal her, eneste er at jeg har fått en kvise på kjeven, det er den kvisa jeg har fått de andre gangene før jeg testet positivt, og fraværet av den berømte kvisa var en av grunnene til at jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid :fnise:

Nå måtte jeg google for å se om det finnes susp som kan passe. :icon_lol: 

Rart det skal være så forskjellig med symptomer. Jeg har også kviser nå, under kjeven.. Fant ut når jeg sluttet på p-piller at jeg tydeligvis ikke hadde plettfri hud. Så nå har jeg visstnok "mensen" for da dukker de dumme kvisene opp. :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg-prøven fra i går var på 102300! :laugh: Så vi slår oss til ro med det. Gjorde ikke andre undersøkelser. Annet enn blodtrykk og det var visst perfekt. Så ordnet hun med svangerskapsskjema. I følge hcg-kalkisen er det 3,5 % sjanse for tvillinger. Vi får se på fredag. Gleder meg til å få forhåpentligvis få se liv. :ninuskapus: 

Liten fremdriftsplan: 

  • TUL - 24.02.
  • Dele nyheten med min familie - 10.03.
  • 12+0 - 19.03.
  • Kontroll legen - 20.03.
  • OUL - ?
  • Termin - 04.10.

Får fylle ut mer etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, malicious skrev:

Sykt fine tall på HCG-prøven! Tenk om det var tvillinger.. OMG! :ler: 

Da kommer nok samboeren til å svime av. :icon_lol: Men det er ikke umulig. Har to tvillingpar i min familie. :ohmy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooooore tall på prøven da 😃😃😃😃

Nice! 

Og termin den 4... Jeg har ish termin rundt den 31 samme mnd 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Stooooore tall på prøven da 😃😃😃😃

Nice! 

Og termin den 4... Jeg har ish termin rundt den 31 samme mnd 🤔

Ja, trodde ikke jeg kunne få så høye tall! :ohmy: 

Er sånn ca. med meg også. Menstermin i app er 03., legen sier 04. og unnfangelsestermin er 05. Hvordan gikk det med din førstefødte og termindato? Er jo fort gjort at du havner i november. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...