Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Au tannlege. Får vondt bare ved tanken. Jeg ble skikkelig traumatisert av å rotfylle en fylling som hadde falt ut rett før jul i fjor. Da var jeg vel rundt 30 uker gravid også. Værste jeg har vært borti og herregud som jeg gråt :hoho: Satt der mens tårene rant og skyldte på hormoner :ler: 
Etter det begynner jeg å grine bare jeg ser bedøvelsesprøyta :sjenert: 

Hvor lenge kan du spille kamp som gravid? Håndball? Vet ikke hvorfor, men tenker bare automatisk håndball :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Kakaoen skrev:

Au tannlege. Får vondt bare ved tanken. Jeg ble skikkelig traumatisert av å rotfylle en fylling som hadde falt ut rett før jul i fjor. Da var jeg vel rundt 30 uker gravid også. Værste jeg har vært borti og herregud som jeg gråt :hoho: Satt der mens tårene rant og skyldte på hormoner :ler: 
Etter det begynner jeg å grine bare jeg ser bedøvelsesprøyta :sjenert: 

Hvor lenge kan du spille kamp som gravid? Håndball? Vet ikke hvorfor, men tenker bare automatisk håndball :P 

Selve tannlegebesøket var ikke ille. Var bare kjipt etterpå når bedøvelsen skulle gå over. Men tipper rotfylling er litt verre da. ;) 

Håndball ja. Har lest litt forskjellig. Noen sier slutt med en gang du er gravid, mens andre steder står det du kan spille frem til 2. trimester. Kiropraktoren min mente det ikke var noe stress. Jeg skulle egentlig spørre legen min sist jeg var gravid, men da glemte jeg det hver gang. Så på mandag skal jeg huske å spørre! :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mumsy skrev:

Tannlege uten bedøvelse :sjokkbla: du er gal:bond:

Hehe, leste at det ikke var nødvendig om hullene ikke gikk så dypt. Men tannlegen satte bare bedøvelsen uten å spørre så da var det jo greit. Jeg burde kanskje ha skjønt det siden jeg har hatt de i 100 år og tannlegen har sagt hvert år at de er så små at vi ikke gidder å gjøre noe med de. Nå var de endelig store nok for han. :tongue:

------

I går kjente jeg på noe som lignet kvalme, like før jeg skulle spise kveldsmat. Men det kan også ha vært overspising av Doc. :fnise: Så skulle jeg reise meg fra sofaen og da kjentes det ut som ett eller annet revnet i magen. Etter litt googling har jeg kommet frem til at det kan være ligamentbånd som strekker seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh! 
Bedøvelse :nori:

Husker første gangen jeg skulle borre (fikk første hull i en alder av 17 år), og det var rotfylling. 
Det var så vondt og ømt at tannlegen satte 3/4 runder med bedøvelse... 
Jeg var nummen fra halvveis oppe på hodet, og helt ned til halsen :fnise: 
Jeg beit meg til blods inne i kinnet fordi jeg kjente ikke munnen min, siklet konstant og klødde på meg sår i hodebunnen... Hahahahahahahahaha! 
 

Har i ettertid logisk nok hatt mindre bedøvelse, men ei heller rotfylt igjen ;) 

 

:nordvesta:for kvalme :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Ohhh! 
Bedøvelse :nori:

Husker første gangen jeg skulle borre (fikk første hull i en alder av 17 år), og det var rotfylling. 
Det var så vondt og ømt at tannlegen satte 3/4 runder med bedøvelse... 
Jeg var nummen fra halvveis oppe på hodet, og helt ned til halsen :fnise: 
Jeg beit meg til blods inne i kinnet fordi jeg kjente ikke munnen min, siklet konstant og klødde på meg sår i hodebunnen... Hahahahahahahahaha! 
 

Har i ettertid logisk nok hatt mindre bedøvelse, men ei heller rotfylt igjen ;) 

 

:nordvesta:for kvalme :klo:

Det hørtes skikkelig digg ut! Tror jeg skal prøve å unngå rotfylling. :skratte:

Jaa! Jeg ønsker alle tydelig symptomer hjertelig velkommen! :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min 7. uke i dag, 6+0!

Litt nervepirrende siden det var nå jeg begynte å blø sist. Gleder meg til å få snakket med legen min i morgen. 

Har begynt å kjenne mer på uggenhet i løpet av helgen. Det må vel være et positivt tegn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på mitt mest uggne. Hjalp ikke spise frokost heller. Men om det ikke blir verre så skal det gå fint. Da er det en grei indikator på at både jeg og bebis lever. :nigo: 

Nå skal jeg snart til legen. Satser på å få svar på noen spørsmål og en bekreftelse på at ting ser bra ut. :) 

I natt drømte jeg at jeg hadde mistet en pose med mynter ned bak sengen, så jeg kavet for å finne igjen posen. Samboeren våknet og lurte på hva jeg styrte med. Jeg vet ikke, fikk han til svar. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du ser positivt på å være uggen:jepp: Får uansett håpe at du slipper unna det aller verste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumsy skrev:

Det er bra at du ser positivt på å være uggen:jepp: Får uansett håpe at du slipper unna det aller verste.

 

Ja, jeg tar i mot det jeg kan få av tegn som tyder på at ting står bra til. :)

-----

Nå har jeg vært hos legen og etter det hun kunne se var alt bare bra. Kunne ikke kjenne noe fra utsiden, men det var nok pga. litt sen EL. Så tok jeg hcg-prøve og skal inn igjen om en uke for ny prøve. Resultatene av disse avgjør om hun booker time for TUL på sykehuset. Ny legetime er satt til 20.03. Da er jeg over 12 uker og det har visst kommet noen nye retningslinjer om noen blodprøver som skal tas da. 

Så snakket vi om håndballen. Jeg måtte i bunn og grunn kjenne på det selv, men hun ville nok tatt en pause. :icon_frown: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No fann eg dagboka di, så då seier eg hei til deg her inne og. :) Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! :nordvesta: Kryssar fingrane for at det varer denne gangen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Mirabella76 skrev:

No fann eg dagboka di, så då seier eg hei til deg her inne og. :) Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! :nordvesta: Kryssar fingrane for at det varer denne gangen! :klem:

Der var du ja. Takk for det. Får håpe det varer. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiihhh! Nå er jeg så glad! :nordvesta:

Fått resultatet av første hcg-prøve: 21600! Det var virkelig andre boller enn sist gang! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Mumsy skrev:

:hoppe:Så fantastisk :nigo:

 

8 timer siden, Pjusk skrev:

Hurra for gode hcg-resultater! :nordvesta:

Jaa! :nori: Det var gode nyheter å få. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva var begrunnelsen for pause fra håndballen? Jeg spilte fotball til uke 12, da kom livmora opp så da syns jeg det var greit å gi seg. Det sammenfalt og med sesongslutt, så det passa liksom fint.  Gikk fint å spille, bare ble mye fortere sliten og øm i bekkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Meley skrev:

Hurra å gratulerer :nordvesta:

Tusen takk! :yvonne:

7 timer siden, Porcelain skrev:

Hva var begrunnelsen for pause fra håndballen? Jeg spilte fotball til uke 12, da kom livmora opp så da syns jeg det var greit å gi seg. Det sammenfalt og med sesongslutt, så det passa liksom fint.  Gikk fint å spille, bare ble mye fortere sliten og øm i bekkenet. 

Hun tenkte nok mest på at jeg har mistet før og ikke skulle gå rundt å tenke at det kanskje var pga. håndballen dersom jeg mister igjen. Hun var også bekymret for at jeg skulle få en albue eller spark i magen. Og så i forhold til å slenge seg, men det gjør jeg ikke så mye uansett. Men hun presiserte at dersom embryoet sitter som det skal så sitter det godt fast da. Jeg kommer til å være 12+6 når vi har siste kamp for sesongen, så det kunne gått akkurat. Har gitt beskjed til treneren om at jeg må se det an, så har ikke bestemt noe ennå. :) 

Hadde en fantastisk morsom trening i går, men vi har spesielt ei som ikke er noen lettvekter. Når hun løper fra midtbanen og rett mot meg så tar jeg ikke den duellen nå lenger. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gode hcg målinger! Må være en fantastisk følelse! Hvordan er formen din ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...