Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Lille N kom til verden på termin den 05.02. Det var bare så vidt vi rakk å komme oss inn sykehusdørene før hun var ute! 

Hun sover og sover og må vekkes slik jeg blir kvitt litt melk. Det er så vidt noe gråting på henne. Håper dette fortsetter fremover. 😍🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jill skrev (På 12.2.2021 den 16.49):

Lille N kom til verden på termin den 05.02. Det var bare så vidt vi rakk å komme oss inn sykehusdørene før hun var ute! 

Hun sover og sover og må vekkes slik jeg blir kvitt litt melk. Det er så vidt noe gråting på henne. Håper dette fortsetter fremover. 😍🙏

Gratuleree så masse 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Rucula skrev (På 2.5.2021 den 23.52):

Hvordan går det med dere? :) 

Det går bra med oss. 😊 Lille N nærmer seg snart 4 måneder, og fy som tiden fyker avsted! Føler jeg snart skal tilbake på jobb selv om det er 4,5 måned til. 😩 

N har vokst seg stor og god, og sprenger vektkurven til helsestasjonen. 😅 Smiler, ler, holder hodet kjempegodt, griper alt hun får tak i å prøver å stappe det i munnen og dessverre for meg har hun lært å rulle over på magen. Der kan hun ligge en liten stund og så blir hun illsint fordi hun ikke kommer noen vei. Men tipper det ikke varer så lenge for hun har startet å trekke opp knærne og løfter på rumpa. 🙈

Hun har sovet natten gjennom siden hun ble født og jeg har måtte vekke henne for å unngå sprengte pupper. Et par runder med brystbetennelse har det blitt likevel. 🤒 

Om dagen er hun derimot ikke like flink til å sove lenger. Våkner ofte etter 30 min-1 time. 

Storebror er stolt som en hane over å ha fått en lillesøster, men vi er nok godt inne i trassalderen likevel. Mange meltdowns ut av ingenting. 🙄 Og så har han blitt fæl til å stikke av.. 

Håper dere også har det bra. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med fødselshistorien kanskje. ☺

Våknet 0130 og gikk på do. Kjente murringer og tenkte noe kunne være på gang. La meg igjen og våkna 1 time senere av at jeg var litt våt mellom beina. Gikk på do og så litt rosa blod, litt slim og hadde svake rier.

Tok ut av oppvaskmaskinen og ryddet kjøkkenet. Rietelleren viste ca 30 sek rier og 5 min mellom. Vekte mannen ca kl 0300. Ringte mamma og deretter føden like før 0330. Tok ein dusj. Mamma kom og maste om at vi måtte dra. Jeg spiste litt mat og kledde på meg.

Kjørte til sykehuset ca kl 0440. Kjøreturen tar 30 min. Omtrent halvveis i en lang undersjøisk tunnell begynte riene å ta seg kraftig opp og jeg spydde. Hadde heldigvis med pose. 5 min før vi var fremme kom pressetrangen. Mannen ringte 113 som tok kontakt med føden. Vi skulle egentlig kjøre til akuttmottaket, men det missa vi og kjørte til hovedinngangen istedet. Mannen ringte på døra og det kom heldigvis raskt en dame som fikk meg opp i en rullestol. Jeg hadde store problem med å ikke presse. Kom meg opp i senga og fikk av meg klærne. Fikk fortsatt ikke lov å presse for vi skulle vente på mannen som parkerte bilen! Så jordmor holdt igjen babyen! Når han endeleg kom gikk det bare et par minutt så var hun ute kl 0515, med verdens lengste navlestreng på 114 cm, to ganger rundt halsen og på kryss rundt kroppen. De fikk surra henne ut og da kom det raskt babyskrik. Fikk skviset ut morkaka, og det ble satt et pyntesting. 

Litt stressende at det gikk så raskt, men samtidig deilig å få det raskt overstått. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jill skrev (49 minutter siden):

Det går bra med oss. 😊 Lille N nærmer seg snart 4 måneder, og fy som tiden fyker avsted! Føler jeg snart skal tilbake på jobb selv om det er 4,5 måned til. 😩 

N har vokst seg stor og god, og sprenger vektkurven til helsestasjonen. 😅 Smiler, ler, holder hodet kjempegodt, griper alt hun får tak i å prøver å stappe det i munnen og dessverre for meg har hun lært å rulle over på magen. Der kan hun ligge en liten stund og så blir hun illsint fordi hun ikke kommer noen vei. Men tipper det ikke varer så lenge for hun har startet å trekke opp knærne og løfter på rumpa. 🙈

Hun har sovet natten gjennom siden hun ble født og jeg har måtte vekke henne for å unngå sprengte pupper. Et par runder med brystbetennelse har det blitt likevel. 🤒 

Om dagen er hun derimot ikke like flink til å sove lenger. Våkner ofte etter 30 min-1 time. 

Storebror er stolt som en hane over å ha fått en lillesøster, men vi er nok godt inne i trassalderen likevel. Mange meltdowns ut av ingenting. 🙄 Og så har han blitt fæl til å stikke av.. 

Håper dere også har det bra. 😊

Vi har det bra :) :) på tirsdag begynner jeg å jobbe igjen og om 2 uker har han 1 år gammel. Helt absurd hvor fort tiden går ja :)

Kos dere videre ❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tiden flyr virkelig! Mini har bikket 6 måneder og har allerede begynt å krabbe, sette seg opp og reise seg opp! Det er bare 2 måneder igjen til jeg skal begynne å jobbe, og det kjennes ut som jeg nettopp gikk ut av kontoret. Føler meg ikke litt klar. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jill skrev (10 timer siden):

Tiden flyr virkelig! Mini har bikket 6 måneder og har allerede begynt å krabbe, sette seg opp og reise seg opp! Det er bare 2 måneder igjen til jeg skal begynne å jobbe, og det kjennes ut som jeg nettopp gikk ut av kontoret. Føler meg ikke litt klar. 🙈

Oi! Ja tiden flyr. Du skal ikke ha noe ulønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Rucula skrev (På 16.8.2021 den 10.39):

Oi! Ja tiden flyr. Du skal ikke ha noe ulønnet?

Nei, skal ikke det, men har begynt å fantasere om en dag ulønnet etter samboer er ferdig i permisjon og frem til sommeren. Må se litt på det regnestykket tror jeg. ☺ Hvordan har dere gjort det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jill skrev (Akkurat nå):

Nei, skal ikke det, men har begynt å fantasere om en dag ulønnet etter samboer er ferdig i permisjon og frem til sommeren. Må se litt på det regnestykket tror jeg. ☺ Hvordan har dere gjort det? 

jeg tok ut en del ferie + 3 mnd ulønnet. Så begynte å jobbe da han var 12 mnd. Så skal mannen ha perm frem til han er 15.5 mnd. 

Så har jeg gått ned til 80%. Det svir jo selvfølgelig økonomisk men jeg nekter å stresse meg ihjel det første året.

Jeg ønsker at han skal ha korte dager og jeg ønsker ro. Jeg gruer meg skikkelig til han skal begynne i bhg i oktober, men hjelper å vite at jeg kan hente han 14.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...