Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Jill skrev:

Nei, har ikke planer om det. Spurte radiologen om nakkefold og sånt da jeg var på TUL, men nei, det hadde han ikke lov til å sjekke og heller ikke kunnskap om. Da måtte jeg til et spesialsenter og det måtte være grunnlag for å sjekke det.. 

Ok :) det er jo opp til hver enkelt om hva man ønsker.

Men det er rart det er så store forskjeller, hos meg så spurte de rett ut om jeg ønsket spesiell sjekk av nakkefold osv, og det takket vi ja til. De hadde en spesialist som kom innom 1 gang i måneden spesielt for å sjekke nakkefolder. Ikke et ord om at det ikke er lov å "lete" etter det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Ruccula skrev:

Ok :) det er jo opp til hver enkelt om hva man ønsker.

Men det er rart det er så store forskjeller, hos meg så spurte de rett ut om jeg ønsket spesiell sjekk av nakkefold osv, og det takket vi ja til. De hadde en spesialist som kom innom 1 gang i måneden spesielt for å sjekke nakkefolder. Ikke et ord om at det ikke er lov å "lete" etter det.  

Ja, merkelig det er så forskjellig fra sted til sted. Men han jeg var hos hadde jo sikkert ikke peiling og lente seg glatt på lovverket av den grunn. :)

-----

I helgen var jeg på besøk hos en venninne som fødte i høst, så fikk med meg en pose med gravidklær fra henne. Morsomt å prøve sin første gravidbukse. Men jeg må få litt mer mage som kan holde de oppe. Jeg fikk jo helt noia av de ikke satt stramt bak i ryggen. :tongue:

I går var jeg skikkelig kvalm på kveldstid, og det ser ut til å fortsette i dag. Etter tips fra kiropraktoren om at ingefær skal hjelp så kjøpte jeg meg ingefær og sitron te i går. Sitter å sipper på en kopp nå og jeg tror det virker litt i alle fall. :) Men var jo sikker på at jeg var ferdig med å være kvalm. Får håpe det gir seg snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første time hos jordmor bestilt om nøyaktig en måned. :) Legen min hadde glemt å gi beskjed til sykehuset om time for OUL, men det ble gjort på mandag, så kommer vel brev i posten om ikke så alt for lenge. Og så er timen forhåpentligvis i slutten av april-begynnelsen av mai.

Kvalmen har roet seg, heldigvis. Ellers litt trøtt, men har ikke fått lagt meg så tidlig denne uken. Kombinert med mye å gjøre på jobb så er ikke det helt heldig, men dagene går fort. Nyheten er delt med håndballaget mitt så nå er det ett evig mas der. :tongue: 

Tror jeg begynner å bli litt hormonell. Har hatt noen disputter med samboeren de siste dagene fordi han ikke klarer å gi beskjed om planer han har etter jobb. Og når klokka nærmer seg midnatt og jeg ikke får tak i han så blir jeg über bekymret og deretter sint når alt selvsagt er i sin skjønneste orden. Håper han har lært nå da. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Da er første time hos jordmor bestilt om nøyaktig en måned. :) Legen min hadde glemt å gi beskjed til sykehuset om time for OUL, men det ble gjort på mandag, så kommer vel brev i posten om ikke så alt for lenge. Og så er timen forhåpentligvis i slutten av april-begynnelsen av mai.

Kvalmen har roet seg, heldigvis. Ellers litt trøtt, men har ikke fått lagt meg så tidlig denne uken. Kombinert med mye å gjøre på jobb så er ikke det helt heldig, men dagene går fort. Nyheten er delt med håndballaget mitt så nå er det ett evig mas der. :tongue: 

Tror jeg begynner å bli litt hormonell. Har hatt noen disputter med samboeren de siste dagene fordi han ikke klarer å gi beskjed om planer han har etter jobb. Og når klokka nærmer seg midnatt og jeg ikke får tak i han så blir jeg über bekymret og deretter sint når alt selvsagt er i sin skjønneste orden. Håper han har lært nå da. :sjenert: 

Haha jeg er også så syyykt hormonell!! Er et fyrverkeri og går i taket av ingenting :P

Det har medført opphissede diskusjoner med mannen de siste 3 dagene,  men i går fikk vi tatt oss en skikkelig prat og gått igjennom hva som faktisk har skjedd og hvorfor jeg var så sint, og da endte det opp med at vi begge lo så vi grein!! Min oppfattelse av verden når jeg akkurat våkner fra koma på sofaen stemmer ikke helt gitt.  han hadde vist ikke vært borte i 8 timer, det hadde gått 30 min og han var og hjalp naboen..

:phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 12.25, Ruccula skrev:

Haha jeg er også så syyykt hormonell!! Er et fyrverkeri og går i taket av ingenting :P

Det har medført opphissede diskusjoner med mannen de siste 3 dagene,  men i går fikk vi tatt oss en skikkelig prat og gått igjennom hva som faktisk har skjedd og hvorfor jeg var så sint, og da endte det opp med at vi begge lo så vi grein!! Min oppfattelse av verden når jeg akkurat våkner fra koma på sofaen stemmer ikke helt gitt.  han hadde vist ikke vært borte i 8 timer, det hadde gått 30 min og han var og hjalp naboen..

:phaedra:

Godt å høre det ikke er bare hos meg rullegardinen går ned i blant! :ler: Det har heldigvis vært en rolig helg her uten noen klikk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 14 og 13+0 I dag! 

Babyen er ca 6,5 cm og de indre organer modnes. Den har begynt å få øyenbryn og hår på hodet. :) Fra nå skal magen begynne å bli synlig, men jeg hadde jo et ekstra spekklag fra før så ser bare chubby ut. 

Denne uka har gått rasende fort. Vært på tre håndballtreninger og i tillegg spilte jeg kamp i går. Det var så få som kunne bli med så jeg klarte ikke la være. :sjenert: Men det gikk fint. Ble bare sliten og ryggen var ikke god i dagtidlig,  men den har kommet seg ut over dagen. Så nå er det bare litt gangsperr i beina. :)

Ellers har jeg begynt å strikke på et babyteppe. Håper bare jeg blir ferdig til oktober! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da har jeg fått hentet meg inn igjen i alle dagbøkene jeg følger med på. :fnise:

Jeg sitter og kjenner på noe i halsen i dag.. Jeg gidder faktisk ikke bli syk igjen! Det er bare 3 måneder siden sist. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Jill skrev:

Sånn, da har jeg fått hentet meg inn igjen i alle dagbøkene jeg følger med på. :fnise:

Jeg sitter og kjenner på noe i halsen i dag.. Jeg gidder faktisk ikke bli syk igjen! Det er bare 3 måneder siden sist. :kjefte:

:fnise: 
Ja du har vært aktiv! 
Måtte le i går, for samtlige tråder som jeg følger stod det "Jill" på i gårkveld :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

:fnise: 
Ja du har vært aktiv! 
Måtte le i går, for samtlige tråder som jeg følger stod det "Jill" på i gårkveld :nori:

Måtte ta et lite skippertak. ;)

-----------

I dag er jeg hjemme fra jobb. Hadde ikke noen møter i dag, i motsetning til i morgen og fredag. Så håper jeg klarer å kvele forkjølelsen ved rota før den utvikler seg mer. :forkjola: Immunforsvaret mitt har ikke vært flink til å takle forkjølelser siden jeg først ble gravid i høst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du fått innkalling til oul?

Hvor langt er du på vei da? 

Jeg fikk innkalling nå, 11 mai. 18+6 er jeg da, høres så fryktelig sent ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ruccula skrev:

Hadde du fått innkalling til oul?

Hvor langt er du på vei da? 

Jeg fikk innkalling nå, 11 mai. 18+6 er jeg da, høres så fryktelig sent ut :P

Ja, har fått time 2. Mai. Da er jeg 18+3. :)

Alt mellom uke 17 og 19 er vel vanlig. Jeg skal til jordmor etter påske så håper hun kan sjekke etter fosterlyden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jill skrev:

Ja, har fått time 2. Mai. Da er jeg 18+3. :)

Alt mellom uke 17 og 19 er vel vanlig. Jeg skal til jordmor etter påske så håper hun kan sjekke etter fosterlyden. 

Jeg skal til jordmor i april på angstsamtaler, vet ikke om de sjekker baby da, sikkert ikke.

Så da blir det å bestille seg enda en priv ul i mellomtiden, jeg har ikke nerver til å ikke se barnet på 6uker :O :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg skal til jordmor i april på angstsamtaler, vet ikke om de sjekker baby da, sikkert ikke.

Så da blir det å bestille seg enda en priv ul i mellomtiden, jeg har ikke nerver til å ikke se barnet på 6uker :O :P

Du kan jo sikkert spørre om jordmor kan ta en sjekk? 

En venninne tenkte gjennom hele sitt svangerskap at om babyen bare kom ut og var frisk rask så skulle hun slutte å være så bekymret. Slik ble det ikke. Alt ble 100 ganger værre etter fødselen. Om dette stemmer for alle så tror jeg du kommer til å slite litt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg sur og tverr! Planen min om å kverke forkjølelsen ved rota gikk i dass, så nå er jeg hjemme for tredje dag rad... :kjefte: 

Jeg har prøvd alle triksene i boka: Ta det med ro, sove mye, holde meg varm, appelsin, te, honning, lime, dampe trynet, mat med mye hvitløk i, drikke mye vann, vitaminer og sikkert mer. Men nei, ingenting har hjulpet. Kjøpte også saltvannsspray, men den hjalp ingenting. Så for at jeg skulle få puste om natten måtte jeg bruke otrivin, selv den ikke skal brukes av gravide. Det morsomme er at om natten så er nesa bra, mens halsen er full av slim. Og på dagtid er det omvendt, med potte tett nese og jeg snyter og snyter og det blir aldri tomt. 

Nå er jeg lei! I morgen skal vi på revy så da bør jeg være frisk nok til å kunne dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jill skrev:

Du kan jo sikkert spørre om jordmor kan ta en sjekk? 

En venninne tenkte gjennom hele sitt svangerskap at om babyen bare kom ut og var frisk rask så skulle hun slutte å være så bekymret. Slik ble det ikke. Alt ble 100 ganger værre etter fødselen. Om dette stemmer for alle så tror jeg du kommer til å slite litt. ;) 

Det er ikke babys helse som er grunnen til angst samtalene mine da :). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ruccula skrev:

Det er ikke babys helse som er grunnen til angst samtalene mine da :). 

 

Nei, jeg siktet til neste setning du skrev, men det var bare en dårlig spøk fra meg. :)

23 timer siden, Ruccula skrev:

Så da blir det å bestille seg enda en priv ul i mellomtiden, jeg har ikke nerver til å ikke se barnet på 6uker :O :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Jill skrev:

Nei, jeg siktet til neste setning du skrev, men det var bare en dårlig spøk fra meg. :)

 

Åja sånn ja :fnise:

Du kan ha et poeng ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i uke 15, 14+0. Det vil si 2. trimester! :ohmy:

Nå begynner den lille å dekkes lanugohår som skal hjelpe å regulere kroppstemperaturen. Den skal være ca 8 cm lang. For mor begynner kanskje trettheten å avta og jeg skal begynne å føle meg riktig så bra. Mææ, føler meg ganske crappy. Har knapt vært i bevegelse på en uke, så kroppen kjennes herpa ut. Nå vil jeg bli frisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 8 cm lang og bare "nei ekke mulig!" - de vokser så himla fort fremover nå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malicious skrev:

Jeg tenker 8 cm lang og bare "nei ekke mulig!" - de vokser så himla fort fremover nå :D 

Ja, og jeg har vært helt sprengt i magen i hele dag! Så den begynner nok å ta litt plass inni der. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...