Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Da var jeg tilbake på jobb, og selvsagt er jeg kvalm i dag... :glare:

Men det jeg er mer bekymret for er en føflekk som plutselig har dukket opp på halsen/nakken min! Den står litt ut fra huden og er ganske mørk, men litt rød eller rosa rundt. Jeg ser den ikke så lett selv, men samboeren stusset også på at den ikke så veldig vakker ut. :ohmy: Har jo skjønt at graviditetshormonene kan finne på litt av hvert, så får håpe det bare er det og at den ikke er farlig. Skal til legen i starten av juni så får høre med henne da. Om jeg klarer å holde ut så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Klink skrev:

Dpo og ikm. Kan noen forklare? 

Dpo = Days past ovulation. 1 dpo betyr altså en dag etter eggløsning.

Ikm = Ikke kommende mens. Om du prøver å bli gravid så håper du at neste mens ikke kommer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jill skrev:

Da var jeg tilbake på jobb, og selvsagt er jeg kvalm i dag... :glare:

Men det jeg er mer bekymret for er en føflekk som plutselig har dukket opp på halsen/nakken min! Den står litt ut fra huden og er ganske mørk, men litt rød eller rosa rundt. Jeg ser den ikke så lett selv, men samboeren stusset også på at den ikke så veldig vakker ut. :ohmy: Har jo skjønt at graviditetshormonene kan finne på litt av hvert, så får håpe det bare er det og at den ikke er farlig. Skal til legen i starten av juni så får høre med henne da. Om jeg klarer å holde ut så lenge. 

Kan du ikke spørre legen på svangerskaps kontrollen? Eller skal du ikke til lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ruccula skrev:

Kan du ikke spørre legen på svangerskaps kontrollen? Eller skal du ikke til lege?

Jeg tror jeg skal gå annen hver gang til lege og jordmor fremover nå. Skal til jordmor etter påske, så OUL i starten av mai og deretter legen i juni. Jeg kan jo ev. ta en telefon til legen og høre om hun mener den bør undersøkes. Hun sa jo at det var bare å ta kontakt om det var noe eller jeg lurte på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Jeg tror jeg skal gå annen hver gang til lege og jordmor fremover nå. Skal til jordmor etter påske, så OUL i starten av mai og deretter legen i juni. Jeg kan jo ev. ta en telefon til legen og høre om hun mener den bør undersøkes. Hun sa jo at det var bare å ta kontakt om det var noe eller jeg lurte på noe. 

Har du vært på første svangserskapskontroll? Jeg skal på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ruccula skrev:

Har du vært på første svangserskapskontroll? Jeg skal på fredag. 

Legen har nå sjekket vekt og blodtrykk 2 ganger og skrevet inn i helsekortet i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jill skrev:

Legen har nå sjekket vekt og blodtrykk 2 ganger og skrevet inn i helsekortet i alle fall. :) 

2 ganger ja :):) jeg har ikke vært enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

2 ganger ja :):) jeg har ikke vært enda :P

Det er helt sikkert like vanlig det. :) Er det til jordmor du skal på fredag? 

I sted hentet jeg papirene som viser resultatene av blodprøvene jeg tok hos legen sist. Skjønte at jeg ikke har HIV eller syfilis. Så tror jeg at jeg har blodtype rhesus negativ og ikke har antistoffer. Men om jeg skjønner det rett så må jeg ta ny blodprøve i uke 24 og at en da kan sjekke om babyen er rhesus pos/neg. Og om kidden er positiv så må jeg vaksineres med antistoffer. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Det er helt sikkert like vanlig det. :) Er det til jordmor du skal på fredag? 

I sted hentet jeg papirene som viser resultatene av blodprøvene jeg tok hos legen sist. Skjønte at jeg ikke har HIV eller syfilis. Så tror jeg at jeg har blodtype rhesus negativ og ikke har antistoffer. Men om jeg skjønner det rett så må jeg ta ny blodprøve i uke 24 og at en da kan sjekke om babyen er rhesus pos/neg. Og om kidden er positiv så må jeg vaksineres med antistoffer. :klo: 

Nei til legen, takk og lov. :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i dag. Vet jeg har mye jobb fremfor meg egentlig helt frem til jeg går ut i permisjon og det er litt tyngende å tenke på. :daane: Samboeren var veldig misfornøyd med at jeg må jobbe i påsken, men sånn blir det når han ikke gidder å planlegge tur med meg før det er en uke igjen. 

Fortsatt kvalm av og til, men kostholdet har ikke vært så verst denne uka. Craver ikke lenger kulturmelk. Bare to uker til jeg skal ha time med jordmor og under en måned til OUL. :) 

Helgen blir nok et eneste stort selskap. Gruer meg litt siden hele storfamilien skal samles på søndag, men jeg vet ikke hvor mange som vet at jeg er gravid. Ønsker ikke at det skal ta alt fokus fra bursdagsfeiringen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det roligere på jobb i påsken tror du eller? Skal selv ha fri - etterlengtet må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, malicious skrev:

Er det roligere på jobb i påsken tror du eller? Skal selv ha fri - etterlengtet må jeg si!

Ja, det er roligere i form av at flere av kollegaene mine har fri og færre e-poster/telefoner/kunder. Så håper jeg får samlet hodet litt og bare konsentrert meg om det jeg faktisk skal gjøre. Jeg skal jo ha fri de dagene det er helligdager, så får litt ferie heldigvis. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.4.2017 den 11.19, malicious skrev:

Deilig det i det minste! :D God påske!

Ja, det hjelper på. God påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 16 og 15+0 i dag! 

Nå skal den måles frå hodet til føtter og være rundt 14 cm lang og dermed på størrelse med et eple eller en appelsin! :ohmy: 

Vært i selskap i hele dag omtrent. Dødstrøtt, så skal finne senga nå slik jeg er litt opplagt til jobb i mora. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Jill skrev:

Uke 16 og 15+0 i dag! 

Nå skal den måles frå hodet til føtter og være rundt 14 cm lang og dermed på størrelse med et eple eller en appelsin! :ohmy: 

Vært i selskap i hele dag omtrent. Dødstrøtt, så skal finne senga nå slik jeg er litt opplagt til jobb i mora. 

14 cm? Det er jo svært jo! Jeg synes det hadde vært fint om babier kunne blitt født ca 10 cm lange også kunne de vokst seg store i en lomme på magen som en kengeru eller at vi måtte ruge på den :P. :ler:.

Vært mye mindre plagsomt tror jeg, for å ikke snakke om mindre smertefullt 

Fått noe mage enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ruccula skrev:

14 cm? Det er jo svært jo! Jeg synes det hadde vært fint om babier kunne blitt født ca 10 cm lange også kunne de vokst seg store i en lomme på magen som en kengeru eller at vi måtte ruge på den :P. :ler:.

Vært mye mindre plagsomt tror jeg, for å ikke snakke om mindre smertefullt 

Fått noe mage enda? :)

Var det jeg og samboeren også tenkte! Skjønner ikke at det er plass inni magen. :fnise:  Hehe, det hadde vært fint. Bortsett fra at jeg tror jeg hadde blitt lei av å ruge etterhvert. :tongue: 

Har kanskje fått en litt større kul nå, men ikke veldig synlig ennå. Der da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jill skrev:

Var det jeg og samboeren også tenkte! Skjønner ikke at det er plass inni magen. :fnise:  Hehe, det hadde vært fint. Bortsett fra at jeg tror jeg hadde blitt lei av å ruge etterhvert. :tongue: 

Har kanskje fått en litt større kul nå, men ikke veldig synlig ennå. Der da? :) 

Nå hadde ikke akkurat jeg planke flat mage fra før av, så er vanskelig å vite hva som er fett og hva som evt er baby. :ler: 

Men magen står mer ut enn før, det gjør den.  Jeg klarer ikke å holde den inne heller. Alle sier at barnet ligger så dypt i bekkenet mitt, så kanskje tarmene blir dytta opp eller noe. 

Det er ett eller annet som skjer ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...