Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Pjusk skrev:

Hurra for 23 uker! :strix: 

Ville nok tatt den utenlandsturen hvis jeg var deg. En siste(?) utenlandstur bare dere to før babyen kommer, hvor dere kan slappe av og lade batteriene fullt ut :nigo: 

Kos dere med langhelg og hyttetur! Her blir det arbeidshelg :tongue: 

Ja, det er den turen jeg også vil ha, men synes det er litt skummelt siden jeg ikke vet hvordan formen er om 1 måned. Kanskje har jeg bekkenløsning fra helvete, har svulmet helt opp og får heteslag bare jeg ser sola. :fnise: Prøver å finne noe som gir kort flytur, men samtidig minst mulig turister. Er ikke så glad i steder der vi må dele solseng med 15000 andre. :tongue: 

God helg til deg også! Blir vel litt ekstra lønn for strevet siden det er pinse. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 25 og 24+0! Straks har jeg gjennomført 60 % av graviditeten. :laugh:

Tror at lillegutt begynner å bli sterkere nå. I går sparket han skikkelig fra seg. :hoppe: Jeg har vært på konferanse i to dager som ble avsluttet med en skikkelig seig fjelltur. Var usikker på om jeg kom til å komme meg opp, men det gjorde jeg. :) Har vært litt plaget av kramper i leggene siste ukene, spesielt når jeg sover. Er ikke så flink til å tøye. :sjenert: Ellers er jeg trøtt og går nå inn i noen hektiske uker på jobben. Må nok jobbe hele helgen og det er jo ikke noe jeg driver med til vanlig.. Men en venninne er hjemme på besøk så satser på å treffe henne. Jeg er glad i å gå ut og danse (når jeg er full) og det skal være et bra opplegg på en uteplass her i kveld. Spørsmålet er bare hvor morsomt det blir når jeg er edru, trøtt og det er 18-års grense. :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, her går det unna! Så gøy at du kjenner liv, det er så kos :hjerter_rundt: 

Men kramper er ikke fullt så kos. Jeg var ute med jobben i går og hadde på ankelstøvletter for første gang på lenge. Etter å ha stått en stund fikk jeg kramper, så må vel starte med disse tøyeøvelsene selv. Men om jeg er like flink på det som jeg er på knipeøvelser, går det vel adundas (eller hvordan man skriver det)...

Endte du opp med å dra ut i går? Jeg synes faktisk det var litt deilig å dra ut, men det var like deilig å dra hjem kl 01.30, haha!

Håper formen er fin ellers, og god helg! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, streken skrev:

Åååh, her går det unna! Så gøy at du kjenner liv, det er så kos :hjerter_rundt: 

Men kramper er ikke fullt så kos. Jeg var ute med jobben i går og hadde på ankelstøvletter for første gang på lenge. Etter å ha stått en stund fikk jeg kramper, så må vel starte med disse tøyeøvelsene selv. Men om jeg er like flink på det som jeg er på knipeøvelser, går det vel adundas (eller hvordan man skriver det)...

Endte du opp med å dra ut i går? Jeg synes faktisk det var litt deilig å dra ut, men det var like deilig å dra hjem kl 01.30, haha!

Håper formen er fin ellers, og god helg! :hjerter:

Ja, det skikkelig kos! I går var det skikkelig sirkus i magen en liten periode. :ninuskapus:

Haha, ja de knipeøvelsene detter innom hodet en gang i blant, men det skorter nok på gjennomføringen der også gitt. :tongue:

Nei, venninna orket ikke. Kanskje det blir i dag i stedet. Jeg har faktisk ikke vært på byen-byen siden jul, så tror nok jeg skulle klart å kose meg en liten stund. Spesielt siden det trolig blir enda lenger til neste gang. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur på byen på lørdag. Morro, men også litt slitsomt. Det var veldig mye folk ute, så dansegulvet var ekstra stappa. Jeg hadde ikke tenkt så mye på at fulle folk kan være ganske vinglete og uvørne. Så hadde en episode der jeg plutselig kjente en hånd rundt beinet! Da var det ei jente som falt og prøvde å holde seg igjen ved å ta tak i meg! :ohmy: Gikk heldigvis bra da. :) Så var det venninna mi som var godt brisen og skulle fortelle absolutt alle random, bekjente at jeg var gravid.. Det syns jeg ikke noe om. :glare: Men alt i alt en bra kveld likevel! Sovnet vel ikke før 3:30, så var slitsomt å dra på jobb på søndagen. 

Nå fikk jeg nettopp telefon fra legen min om at guttungen er rhesus positiv så da blir det sprøyte i stumpen på fødeavdelingen når jeg er i uke 28. Det er ca. akkurat når vi starter på ferien. Har ikke planlagt noen tur ennå, men var kanskje like greit det da. Må jo bare vente nå til jeg får innkallingen i posten. 

Ellers er formen fin. Litt mageknip noen dager, men regner fortsatt med det er pga. moderat forstoppelse. Nå er det nøyaktig en uke igjen til jeg skal være ferdig med prosjektet mitt på jobb. Merker jeg er sliten etter mye jobbing, men må bare holde ut siste uka! Blir lite tid til trening, men har lastet ned 30 days challange og startet på den letteste av de lette øktene de har der. Det tar ca 3 min å gjennomføre en økt hver dag og da er jeg utslitt. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jill skrev:

Det ble en tur på byen på lørdag. Morro, men også litt slitsomt. Det var veldig mye folk ute, så dansegulvet var ekstra stappa. Jeg hadde ikke tenkt så mye på at fulle folk kan være ganske vinglete og uvørne. Så hadde en episode der jeg plutselig kjente en hånd rundt beinet! Da var det ei jente som falt og prøvde å holde seg igjen ved å ta tak i meg! :ohmy: Gikk heldigvis bra da. :) Så var det venninna mi som var godt brisen og skulle fortelle absolutt alle random, bekjente at jeg var gravid.. Det syns jeg ikke noe om. :glare: Men alt i alt en bra kveld likevel! Sovnet vel ikke før 3:30, så var slitsomt å dra på jobb på søndagen. 

Nå fikk jeg nettopp telefon fra legen min om at guttungen er rhesus positiv så da blir det sprøyte i stumpen på fødeavdelingen når jeg er i uke 28. Det er ca. akkurat når vi starter på ferien. Har ikke planlagt noen tur ennå, men var kanskje like greit det da. Må jo bare vente nå til jeg får innkallingen i posten. 

Ellers er formen fin. Litt mageknip noen dager, men regner fortsatt med det er pga. moderat forstoppelse. Nå er det nøyaktig en uke igjen til jeg skal være ferdig med prosjektet mitt på jobb. Merker jeg er sliten etter mye jobbing, men må bare holde ut siste uka! Blir lite tid til trening, men har lastet ned 30 days challange og startet på den letteste av de lette øktene de har der. Det tar ca 3 min å gjennomføre en økt hver dag og da er jeg utslitt. :fnise: 

Jeg må helt sikkert også få rumpe sprøyte... Yey :fart2:

Jeg skal spørre om de kan gi mannen min en rumpe sprøyte med vann i, som sympati for meg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg må helt sikkert også få rumpe sprøyte... Yey :fart2:

Jeg skal spørre om de kan gi mannen min en rumpe sprøyte med vann i, som sympati for meg :laugh:

Du har vel 50/50 sjangs vil jeg tro. ;)

Mannen her besvimer av sprøyter og blod så tror han skal få slippe. Blir spennende nok for ham under fødselen. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, sprøyte i rumpa i uke 28.. Er det noe nytt? :klo:  Trodde der var bare etter fødselen jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Du har vel 50/50 sjangs vil jeg tro. ;)

Mannen her besvimer av sprøyter og blod så tror han skal få slippe. Blir spennende nok for ham under fødselen. :ler: 

Tror nok barnet er rhesus positivt, mannen er positivt, og da blir vel barnet positivt? Funker det ikke sånn a? :P

52 minutter siden, Pjusk skrev:

Men altså, sprøyte i rumpa i uke 28.. Er det noe nytt? :klo:  Trodde der var bare etter fødselen jeg :sjenert:

Nye retningslinjer fra august 2016 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ruccula skrev:

Nye retningslinjer fra august 2016 ;)

Aha! Det forklarer saken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pjusk skrev:

Men altså, sprøyte i rumpa i uke 28.. Er det noe nytt? :klo:  Trodde der var bare etter fødselen jeg :sjenert:

Noe nytt de har begynt med, ja. Skal ha etter fødselen også da. Legen min sa jeg måtte minne de på fødestua på det dersom de glemte av det. :ohmy: Ganske tvilsomt at det er mitt ansvar. Skulle tro jeg var opptatt med å tenke på andre ting akkurat da. :fnise:

4 timer siden, Ruccula skrev:

Tror nok barnet er rhesus positivt, mannen er positivt, og da blir vel barnet positivt? Funker det ikke sånn a? :P

Nye retningslinjer fra august 2016 ;)

Aner ikke hvem de arver hva fra jeg. :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetsuke 27, 26+0 i dag! Bare 101 dager igjen! :yvonne:

Og da kom de kjipe bivirkningene også.... Har begynt å holde skikkelig på vannet siste dagene. Leggene rett i skoa for å si det sånn.. :dry: Har bygget meg et fort i senga med puter for å prøve å holde beina høyt. :tongue: Har også merket litt til halsbrann og så har vekten gjort et godt hopp siste ukene. 

Jeg har jo jobbet meg til døde siste tiden, men nå er jeg endelig ferdig med prosjektet! :nordvesta: Så nå er det bare en uke igjen med kos før jeg kan ta ferie med god samvittighet. Første uka i ferien skal jeg til jordmor og deretter på sykehuset for å ta rhesus-sprøyte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiii! Ukene flyr! Ferie blir deilig, hvor lenge skal du ha igjen? Merker selv presset på jobb og har heldigvis 4 uker ferie fra og med 10 juli - BLIR SÅ DIGG :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.6.2017 den 20.57, malicious skrev:

Wiii! Ukene flyr! Ferie blir deilig, hvor lenge skal du ha igjen? Merker selv presset på jobb og har heldigvis 4 uker ferie fra og med 10 juli - BLIR SÅ DIGG :D 

Ja, jeg skjønner ikke hvor juni ble av! Skal ha 4 uker jeg også. :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært plaget med det jeg bare kaller sprengt mage i helgen. Kan gå i flere timer med knallhard mage og det kjennes ut som den kommer til å sprenge hvert øyeblikk. I går hadde jeg også det som kjentes ut som ligamentsmerter på høyre side. Men i motsetning til tidligere, der de bare har vart et øyeblikk, så var de konstante over lengre tid. Irriterer vettet av meg at jeg ikke vet hva som er årsaken til disse smertene. Er det forstoppelse, magen som strekker seg, kynnere, ligamentbånd som strekker seg eller noe helt annet?? :raven:

Det er heldigvis liv i magen, men jeg mener han burde vært mer aktiv. Og så tror jeg ikke han liker pappaen noe særlig, for hver gang samboeren skal kjenne så slutter han å sparke. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Har vært plaget med det jeg bare kaller sprengt mage i helgen. Kan gå i flere timer med knallhard mage og det kjennes ut som den kommer til å sprenge hvert øyeblikk. I går hadde jeg også det som kjentes ut som ligamentsmerter på høyre side. Men i motsetning til tidligere, der de bare har vart et øyeblikk, så var de konstante over lengre tid. Irriterer vettet av meg at jeg ikke vet hva som er årsaken til disse smertene. Er det forstoppelse, magen som strekker seg, kynnere, ligamentbånd som strekker seg eller noe helt annet?? :raven:

Det er heldigvis liv i magen, men jeg mener han burde vært mer aktiv. Og så tror jeg ikke han liker pappaen noe særlig, for hver gang samboeren skal kjenne så slutter han å sparke. :bond:

Her og, sier mannen noe, eller våger hånda bortpå magen blir det musestille der inne :laugh:

Her er det masse liv i et par  dager....så går det plutselig 3-4 dager med lite liv.  Jeg blir sprø av det. Sånn som i dag har hun ikke gitt fra seg et eneste livstegn enda,  i går fikk jeg minimalt. 

Jeg har fått sånne korte akutte smerter i magen, men det har gjerne vært i forbindelse med treg mage. Det kan høres ut som du har såkalte kynnere? Jeg aner ikke, jeg vet ikke hvordan kynnere kjennes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan høres ut som kynnere :) Jeg innså ikke at det var det jeg hadde før nå etterpå. Magen ble knallhard og jeg kjente et enormt trykk innenifra. Brukte å si at han sparket ifra i ryggen og spente seg utover. Men det var nok kynnere :jepp: Ikke vondt eller noe, ikke som sammentrekninger heller bare konstant spreng/trykk. Lignet ikke så veldig på det jeg leste om kynnere egentlig. 

Hvis du er bekymret så ringer du føden! :opplyser: Det er derfor de er der, det er jobben deres, fortenk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ruccula skrev:

Her og, sier mannen noe, eller våger hånda bortpå magen blir det musestille der inne :laugh:

Her er det masse liv i et par  dager....så går det plutselig 3-4 dager med lite liv.  Jeg blir sprø av det. Sånn som i dag har hun ikke gitt fra seg et eneste livstegn enda,  i går fikk jeg minimalt. 

Jeg har fått sånne korte akutte smerter i magen, men det har gjerne vært i forbindelse med treg mage. Det kan høres ut som du har såkalte kynnere? Jeg aner ikke, jeg vet ikke hvordan kynnere kjennes ut :)

Det er akkurat samme her. I helgen var han veldig rolig, mens i går var det hopp og sprett.

I går tror jeg smertene kom pga. treg mage, men av og til er smertene annerledes. Vet heller ikke hvordan kynnere kjennes ut, men det virker ikke likt med det jeg leser på nett. 

 

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det kan høres ut som kynnere :) Jeg innså ikke at det var det jeg hadde før nå etterpå. Magen ble knallhard og jeg kjente et enormt trykk innenifra. Brukte å si at han sparket ifra i ryggen og spente seg utover. Men det var nok kynnere :jepp: Ikke vondt eller noe, ikke som sammentrekninger heller bare konstant spreng/trykk. Lignet ikke så veldig på det jeg leste om kynnere egentlig. 

Hvis du er bekymret så ringer du føden! :opplyser: Det er derfor de er der, det er jobben deres, fortenk! 

Hmm, sprengfølelsen høres akkurat likt ut som du hadde det. Bruker også å si at han sparker mot ryggen og presser seg fremover. Men alt jeg leser på nett så skal kynnere gå over etter kort tid og spesielt om en begynner å bevege seg, og det gjøre det ikke med meg. 

Jeg er ikke kjempebekymret siden jeg kjenner liv, men det er irriterende å ikke vite hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er vanlig, er bare kroppen som "trener" seg på fødsel. Men om du føler noe er annerledes enn det skal være, så sjekk med føden. En kynner føles som stram livmor. Du vet, sånn du får etter en orgasme nå? :P hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2017 den 19.23, malicious skrev:

Kynnere er vanlig, er bare kroppen som "trener" seg på fødsel. Men om du føler noe er annerledes enn det skal være, så sjekk med føden. En kynner føles som stram livmor. Du vet, sånn du får etter en orgasme nå? :P hehehe!

Ække så mange orgasmer å se for tiden, gitt! :ler: Men sånn som jeg husker de så tror jeg det kjennes annerledes ut. Da ligner det mer på menssmerter. :tongue: Skal høre med jordmor på tirsdag tenkte jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...