Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Ja da tror jeg vi synes det kjennes likt ut og for meg var det kynnere! Kom ofte når jeg bevegde meg og gikk over når jeg satt meg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.6.2017 den 9.40, LilleMy1989 skrev:

Ja da tror jeg vi synes det kjennes likt ut og for meg var det kynnere! Kom ofte når jeg bevegde meg og gikk over når jeg satt meg ned. 

Da slår jeg meg til ro med at det bare er kynnere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig til jordmor i dag, men hun måtte flytte timen til fredag. Så da blir det rhesus-sprøyte først, i morgen. 

Ellers driver jeg og kaver med permisjon fra jobb og søknad til nav om foreldrepenger. Føler jeg er ute i siste liten siden det er ferietid og samboeren gidder ikke engasjere seg i å finne ut av hvordan vi skal gjøre det.. :bond:

Bøtteknotten har virkelig tatt seg opp på sparkingen i det siste! Det er godt å kjenne mye liv, men samtidig er det litt irriterende også. :fnise: 

Jeg skulle egentlig ha begynt på ferie nå, men fant ut jeg skulle jobbe en uke til. Det samme gjaldt for samboeren så da var det jo greit egentlig. Men merker feriemodusen har inntatt hodet likevel. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyte i baken er unnagjort. :) Merket egentlig ingenting når hun satte sprøyta. Så var det litt ømt i 5 min etterpå. Deretter måtte jeg sitte og hvile i 20 min i tilfelle jeg reagerte på vaksinen. Det gjorde jeg ikke så da fikk jeg dra. 

Tror jeg holder på å bli forkjølet igjen. Har sovet dårlig i natt fordi jeg hadde så vondt i halsen. :dry: Er derfor litt ekstra trøtt og tung i hodet i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jill skrev:

Sprøyte i baken er unnagjort. :) Merket egentlig ingenting når hun satte sprøyta. Så var det litt ømt i 5 min etterpå. Deretter måtte jeg sitte og hvile i 20 min i tilfelle jeg reagerte på vaksinen. Det gjorde jeg ikke så da fikk jeg dra. 

Tror jeg holder på å bli forkjølet igjen. Har sovet dårlig i natt fordi jeg hadde så vondt i halsen. :dry: Er derfor litt ekstra trøtt og tung i hodet i dag. 

Ai! Var det i selve rumpeballen eller øverst ved korsrygg overgangen der??

Jeg fikk brev i posten om at mitt barn også er positivt, så jeg skal ta sprøyta om en og halv uke.. Kan ikke si jeg gleder meg 

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ruccula skrev:

Ai! Var det i selve rumpeballen eller øverst ved korsrygg overgangen der??

Jeg fikk brev i posten om at mitt barn også er positivt, så jeg skal ta sprøyta om en og halv uke.. Kan ikke si jeg gleder meg 

Det var vel øvre del av rumpa. Men bare slapp helt av, jeg merket virkelig ikke noe til den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ein dyktig spl kan å stikke uten at det er vondt 😊 vi tar det som et kompliment de gangene noen bemerker at de ikke kjente sprøyta 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Meley skrev:

Ein dyktig spl kan å stikke uten at det er vondt 😊 vi tar det som et kompliment de gangene noen bemerker at de ikke kjente sprøyta 😎

Det var faktisk en jordmor som satte sprøyta. Men ja, det er nok en liten kunst det der. Jeg har heldigvis godt synlige blodårer så det har aldri vært noe problem når jeg skal ta blodprøver og sånt. :) Føler med de som blir stukket 5-6 ganger i hver arm for å finne en blodåre. :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetsuke 29, altså 28+0! Bare 87 dager igjen. 

Jeg har vært hos jordmor i dag og alt så fint ut. God lyd lagde han også som samboeren tok opp med mobilen. :nori:

Fikk bekreftelsen på at jeg er passert uke 26 som skal sendes til nav. Håper bare det ikke blir noe kluss. For det eneste som stod var datoen for termin og datoen for når jordmor signerte. Da mente hun nav skulle klare å regne seg frem til rett uke, men har lest om andre som har fått problemer pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på at NAV klarer såpass :P 

Har dere bestemt dere for prosent og hvem som tar hvilke uker da? :)  Hos oss er det 12 uker behandlingstid (!!) så jeg tenker å søke asap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, malicious skrev:

Får satse på at NAV klarer såpass :P 

Har dere bestemt dere for prosent og hvem som tar hvilke uker da? :)  Hos oss er det 12 uker behandlingstid (!!) så jeg tenker å søke asap!

Ja, vi har bestemt oss, men har ikke søkt ennå. Hun som vet mest om permisjon på jobben min hadde selvsagt gått ut i ferie. Snakket med en annen og hun mente det ikke var noe stress fordi arbeidsgiver betaler ut lønnen min og så søker de nav om å få igjen pengene. Og det ble ikke gjort før etter fødselen tror jeg. Samtidig står det på nettsiden til nav at de må ha fått vedlegget om inntekts- og arbeidsforholdet mitt senest to uker etter jeg har søkt. Hvis ikke må de behandle søknaden uten dette og jeg kan da få avslag. Er 10 uker behandlingstid hos oss. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jill skrev:

Ja, vi har bestemt oss, men har ikke søkt ennå. Hun som vet mest om permisjon på jobben min hadde selvsagt gått ut i ferie. Snakket med en annen og hun mente det ikke var noe stress fordi arbeidsgiver betaler ut lønnen min og så søker de nav om å få igjen pengene. Og det ble ikke gjort før etter fødselen tror jeg. Samtidig står det på nettsiden til nav at de må ha fått vedlegget om inntekts- og arbeidsforholdet mitt senest to uker etter jeg har søkt. Hvis ikke må de behandle søknaden uten dette og jeg kan da få avslag. Er 10 uker behandlingstid hos oss. :dry:

Jeg gidder heller ikke søke på en stund enda. Må få datoen for snittet først sånn at Nav bruker det som termin,  så jeg ikke mister noen uker. 

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å stresse heller :P jeg får jo pengene tilslutt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg gidder heller ikke søke på en stund enda. Må få datoen for snittet først sånn at Nav bruker det som termin,  så jeg ikke mister noen uker. 

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å stresse heller :P jeg får jo pengene tilslutt 

Godt å høre du ikke stresser med dette. Tror jeg hadde vært litt mer stresset om jeg plutselig stod uten lønn i oktober, men siden arbeidsgiver betaler så satser jeg på det ordner seg. :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Jill skrev:

Godt å høre du ikke stresser med dette. Tror jeg hadde vært litt mer stresset om jeg plutselig stod uten lønn i oktober, men siden arbeidsgiver betaler så satser jeg på det ordner seg. :)  

Det gjør det nok :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jill! Nå er det lenge siden oppdatering synes jeg! Hvordan går det?

Jeg har igjen vært igjennom et nervevrak døgn med minimalt med liv fra baby.. Åh jeg hater slike dager. Jeg valgte likevel å se det an.. Og i ettermiddag fikk jeg 8 gode bevegelser på en halv time, så da puster man lettet ut for denne gang.. Jeg blir helt frynsete i nervene av dette :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.7.2017 den 18.17, Ruccula skrev:

Jill! Nå er det lenge siden oppdatering synes jeg! Hvordan går det?

Jeg har igjen vært igjennom et nervevrak døgn med minimalt med liv fra baby.. Åh jeg hater slike dager. Jeg valgte likevel å se det an.. Og i ettermiddag fikk jeg 8 gode bevegelser på en halv time, så da puster man lettet ut for denne gang.. Jeg blir helt frynsete i nervene av dette :P

 

Hei hei :vinke: Her er alt bra, har tatt litt kg-ferie i det siste. Kom hjem fra hyttetur i dag og der var det ikke så god dekning. 

Kjenner til det med å være bekymret for lite liv, men både i går og i dag har han hatt lange perioder på kvelden der jeg lurer på om han har anfall siden han styrer sånn på. :overrasket: Får vel tro det er gode tegn i stedet for. :)

Ellers er alt ved det vanlige, tror jeg. Plages mest når jeg skal gå i oppoverbakker og når jeg kommer opp trappen her hjemme må jeg sette meg ned på do når jeg skal pusse tennene. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at alt er bra med deg, Jill! Jeg tok heeelt kg-ferie, jeg. Har verken skrevet noe selv eller vært inne på forumet, selv om mannen heller hadde sett at jeg gjorde det enn å sitte på disse termingruppene på Facebook og lese hele tiden :phaedra:

Nå har du jo ferie (tror jeg?) men hvordan har kroppen vært? Har den vært grei?

Her skal jeg virkelig ikke klage, men i det siste har jeg følt med andpusten av å sitte innimellom, det begynner å bli slitsomt :ohmy: Ellers er formen tipp topp! 

Håper alt er bra med deg, måtte nesten innom og titte at dere har det bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 0.37, streken skrev:

Så godt å se at alt er bra med deg, Jill! Jeg tok heeelt kg-ferie, jeg. Har verken skrevet noe selv eller vært inne på forumet, selv om mannen heller hadde sett at jeg gjorde det enn å sitte på disse termingruppene på Facebook og lese hele tiden :phaedra:

Nå har du jo ferie (tror jeg?) men hvordan har kroppen vært? Har den vært grei?

Her skal jeg virkelig ikke klage, men i det siste har jeg følt med andpusten av å sitte innimellom, det begynner å bli slitsomt :ohmy: Ellers er formen tipp topp! 

Håper alt er bra med deg, måtte nesten innom og titte at dere har det bra :) 

Godt å se du også er i live! :) Jeg er bare medlem i en gruppe på facebook, men det skjer ikke så mye der og så er jeg glad i å være anonym. :tongue:

Jeg har ferie ja, eller workation som jeg liker å kalle det. Har pisket på mannen for å bli ferdig med noen prosjekter hjemme, men da kan jeg jo ikke bare sitte å se på at han jobber. Så har hatt noen dager nå der jeg har hatt så sykt vondt i hele kroppen når kvelden kommer! Fikk en gammel sprinkleseng fra mannens besteforeldre som jeg driver å maler på. Det blir så jævlig stygt at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte. :skratte: 

Sitting er tidvis problematisk, ja. Han presser seg opp i mellomgulvet. Hadde meg en hel jobb i badekaret i dag for å få barbert leggene. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Jill skrev:

Godt å se du også er i live! :) Jeg er bare medlem i en gruppe på facebook, men det skjer ikke så mye der og så er jeg glad i å være anonym. :tongue:

Jeg har ferie ja, eller workation som jeg liker å kalle det. Har pisket på mannen for å bli ferdig med noen prosjekter hjemme, men da kan jeg jo ikke bare sitte å se på at han jobber. Så har hatt noen dager nå der jeg har hatt så sykt vondt i hele kroppen når kvelden kommer! Fikk en gammel sprinkleseng fra mannens besteforeldre som jeg driver å maler på. Det blir så jævlig stygt at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte. :skratte: 

Sitting er tidvis problematisk, ja. Han presser seg opp i mellomgulvet. Hadde meg en hel jobb i badekaret i dag for å få barbert leggene. :fnise: 

Haha, jeg skriver nesten ingenting, altså. Bare observerer :phaedra: :laugh: Veldig fascinert over hvor "sjuke" folk er, og at det føles ut som at *alle* er sjukmeldte eller lider av noe helt drøyt. Vet folk reagerer forskjellig, men savner litt arbeidsmoral hos folk og, hehe...

Du er heldig som har mann som kan fikse da! Bare pisk ham rundt, det heier jeg på! Her er det jeg som skal fikse alt.. Men jeg har mer tid til det og uansett. Men mannen her er ekstremt lite handy. Vet såvidt hva en drill er, føles det ut som!

Men koselig at du kan male og fikse litt på arvet sprinkelseng da :) Jeg har ikke noe seng å arve fra noe sted, så jeg kjøpte via Finn... En Sebra Kili. Svindyr seng, men man skal jo kunne ha den i mange år.. :fnise:

Opp i mellomgulvet kjenner jeg til ja! Hårene på leggene vokser heldigvis saktere om dagen, så jeg slipper å stresse med å barbere leggene annenhver dag, haha! Men i dag gikk det opp for meg at jeg ikke ser dåsa lenger. Litt mer problematisk egentlig, for jeg vet ikke om det ser ok ut eller ikke :fnise: Mannen får bare overleve, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...