Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Åh, herregud, de to dagene helt alene! :bond::hjerte: Sjalu! Ikke sjalu på pensumlesing, da.

Og :fnise: på den selvsiteringa! :ler: Jeg skjønte ikke så mye av den, jeg heller, men antok bare at jeg var a) enten for dum, b) enten for trøtt eller c) begge deler :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

God helg! :sprettoy:

Takk! God helg til deg og! :biggrin:
 

11 minutter siden, Beccy87 skrev:

Så deilig med alene helg! 
Det lengter jeg også etter!! 
Kos deg masse! :danse:

Takk! Jeg skal kose meg masse i kveld og i morgen kveld iallefall, når alt som heter pensum er lagt bort :fnise: 
 

2 minutter siden, Leopanter skrev:

Åh, herregud, de to dagene helt alene! :bond::hjerte: Sjalu! Ikke sjalu på pensumlesing, da.

Og :fnise: på den selvsiteringa! :ler: Jeg skjønte ikke så mye av den, jeg heller, men antok bare at jeg var a) enten for dum, b) enten for trøtt eller c) begge deler :P 

 

Ja, det skal bli godt! Tror det ikke gikk opp for meg hvor mye alenetid jeg egentlig trenger før jeg fikk barn og plutselig ikke hadde noe :fnise: Håper det vanker litt alenetid på deg også etterhvert.. kanskje når hus og alt er i boks? :troest: Du får trøste deg med at jeg skal sitte mutters alene og lese om regnskap. Hjelper det bittelitt? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod 100 % den med entertast gone crazy. Eller så forstod jeg den bare på min måte, og ikke den måten du mente :fnise: Men jeg får ikke til å bytte til ny linje på mobil uten å få svært mellomrom. 

Sånt. 

Jækla irriterende hvis jeg f.eks. skal oppdatere utstyrlista og vil ha vanlig linjebytte. 
Sånt. 

Jeez, altså. 
Og alenetid! Det er fy fader så viktig for meg. Så jeg forstår deg godt selv om du skal drive på med litt kjedelige ting da :P Kos deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg forstod 100 % den med entertast gone crazy. Eller så forstod jeg den bare på min måte, og ikke den måten du mente :fnise: Men jeg får ikke til å bytte til ny linje på mobil uten å få svært mellomrom. 

Sånt. 

Jækla irriterende hvis jeg f.eks. skal oppdatere utstyrlista og vil ha vanlig linjebytte. 
Sånt. 

Jeez, altså. 
Og alenetid! Det er fy fader så viktig for meg. Så jeg forstår deg godt selv om du skal drive på med litt kjedelige ting da :P Kos deg :) 

Ja, det var det jeg mente, men så hang setning nummer to liksom ikke helt sammen med den første, så da ble hele innlegget en smule meningsløst :fnise: 

***

Alenetid er så deilig! Denne helgen her har gått altfor fort. Om sånn ca fire timer så er alenetiden over :grine: Det skal bli godt å få gutta mine hjem altså.. men helst så skulle de kommet hjem i morgen :ler: 

Ulempen med å være alene hjemme er at jeg blir så sykt lite effektiv på denne pensumlesinga, iallefall nå som eksamen virker årevis unna. Når resten av bølingen er hjemme så får jeg liksom tildelt en liten timeslot der jeg får muligheten til å lese, så da har jeg ikke noe valg og MÅ benytte sjansen.
Denne helgen, derimot, har jeg hatt like mye selvdisiplin som en fireåring i en godtebutikk. Jeg har brukt så mye tid på fjas! :klaske: Som nå: KG. Og tv. Og brette tøy og sortere i klesskapet og rydde i de øverste hyllene i kjøkkenskapet som jeg ikke rekker opp til uten stol. Sjekke facebook. Sende noen klagesnaps når jeg først har satt meg ned med bøkene.. Jeg trøster meg med at jeg vanligvis pleier å bli flinkere på dette pensumgreiene når jeg først har kommet litt i gang, de første innføringskapitlene er alltid så langdryge.. :sFun_sleeping: 

Nå hadde jeg egentlig tenkt å lukke pcen og gjøre noe fornuftig i stedet, men så kom jeg plutselig til å tenke på den gutt-vs-jente-lista til @Beccy87, der kjerringrådene skal gi deg svar på hvilket kjønn du venter (helt vitenskapelig, selvsagt) :plystre: Så da måtte jeg jo sjekke da. Og vitenskapen har talt; jente leder helt klart i dette svangerskapet.. og i Mini sitt :ler: 
Jeg er så nysgjerrig på om det er gutt eller jente vi får denne gangen. Håper vi får vite det! :nigo:  (Og jeg håper selvsagt at vi får beskjed om alt ser fint ut, men tanken på at det faktisk kan være noe som ikke er bra, er liksom så fjern siden verken jeg eller nære venninner har opplevd det.. :sjenert:) Mannen tipper jente, selv har jeg ikke noen følelse. Hadde ikke det med Mini heller, men tippet gutt siden 99% av mannens slekt bakover i leddene er gutter. To uker og to dager igjen! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Nå blir jeg sånn teit kverulerende, for jeg skjønner jo hva du mener, men: hvis du går rett bakover i mannens slekt, vil jeg vel tro at 50% er kvinner...? :hoho: Beklager, litt overtrøtt og småsyk i dag. Men jo, her er det motsatt - i mannens familie har de stort sett bare fått jenter. Da vi satte i gang, hadde svigers fem jenter og to gutter som barnebarn. Den statistikken har vi jo fiksa, når vår tredjemann kommer (gutt, jeg er helt sikker) er det jo blitt fem av hver :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Grastusta skrev:

Nå blir jeg sånn teit kverulerende, for jeg skjønner jo hva du mener, men: hvis du går rett bakover i mannens slekt, vil jeg vel tro at 50% er kvinner...? :hoho: Beklager, litt overtrøtt og småsyk i dag. Men jo, her er det motsatt - i mannens familie har de stort sett bare fått jenter. Da vi satte i gang, hadde svigers fem jenter og to gutter som barnebarn. Den statistikken har vi jo fiksa, når vår tredjemann kommer (gutt, jeg er helt sikker) er det jo blitt fem av hver :) 

Teita :snurt::fnise: Men du har selvfølgelig rett ;)

 

Nå er jeg forresten ikke i tvil lenger om at det er babyen jeg kjenner i magen! :nigo: Drakk iskald brus med isbiter i stad og noen syntes tydeligvis at det var stas. Masse små dult! :rodmer: Må gi baby et kallenavn snart tror jeg, foreløpig heter den bare "den" :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med babydult :rodmer:

Den fungerer aldeles utmerket som kallenavn :Nikke: Her har vi ikke noe kallenavn ennå, men mannen prøvde seg jo på å bruke navnet han likte best. Det ble veldig feil hvertfall (så feil at jeg begynte å mislike navnet faktisk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, A4-livet skrev:

Så koselig med babydult :rodmer:

Den fungerer aldeles utmerket som kallenavn :Nikke: Her har vi ikke noe kallenavn ennå, men mannen prøvde seg jo på å bruke navnet han likte best. Det ble veldig feil hvertfall (så feil at jeg begynte å mislike navnet faktisk...)

Haha til mannens taktikk :ler: Bummer! 

 

I dag hadde jeg tidenes verste levering i barnehagen. Mini gråt og gråt og gråt, og vi kom så sent at alle var på vei ut da vi kom, så ingen av personalet hadde egentlig tid til å ta oss ordentlig i mot. Han har i tillegg vært forkjølet og hatt dårlig matlyst hele helgen, så han ville ikke ha noe særlig frokost. Jeg hadde tatt med en ekstra skive som jeg tenkte at han kunne spise der, men siden de var på vei ut fikk han den bare med i hånda, uten melk eller noe. Stakkars Mini. Endelig hjemme hos mammaen sin igjen, og så er det første jeg gjør å sette ham bort, uten ordentlig frokost og alt mulig. 

Et skikkelig godt utgangspunkt for en legetime dette, jeg gråt og gråt jeg også fordi jeg var så hormonell og lei meg og hadde dårlig samvittighet og følte meg som verdens verste mamma :grine::fnise: Og jeg klarte jo ikke slutte å gråte, spesielt ikke da jeg måtte fortelle legen om at jeg var sliten og lei for tiden. Godt hun har vært gravid selv, så hun vet hva jeg går gjennom :ler: Fikk heldigvis melding av barnehagen om at alt hadde gått fint etter at jeg hadde gått, så nå skal jeg prøve å svelge tårene og tørke litt snørr og mascara mens jeg venter på toget til jobb.. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, sånne dager er skikkelig dritt! 
Håper resten av dagen går fort og greit så får du komme deg hjem og gi Mini en ordentlig god og lang klem! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Beccy87 skrev:

Å nei, sånne dager er skikkelig dritt! 
Håper resten av dagen går fort og greit så får du komme deg hjem og gi Mini en ordentlig god og lang klem! ;) 

Fikk melding av barnehagen om at ting hadde roet seg etter at jeg hadde gått, og Mini hadde visst storkost seg hele dagen etterpå. Så mulig det var verst for hormonella :sjenert: Han var iallefall i storform da jeg kom hjem og det virket nå ikke som han bar nag til meg ;)  

 

Baby hadde det forresten veldig fint i magen sa legen, iallefall etter hjertelyden å dømme. Så da får det bare være at jeg ikke har kjent et eneste dult i dag. Men noen driver og tråkker på blæra mi med jevne mellomrom, så jeg antar at den har det bra :fnise: Og så har jeg enten vært stappfull av luft i dag, eller så har magen poppa! På lørdag kunne man nærmest ikke se at jeg er preggers, i dag ser det ut som jeg er 6 mnd på vei. Har ikke sjans til å trekke den inn :blink: 

Nå skal jeg prøve å sove litt.. igjen. Sovnet på sofaen ti på åtte i dag, så etter tre timers snorking føler jeg meg egentlig ganske våken. Good job.  :klaske: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å kjenne sprelling!:rodmer:

Godt mini roet seg etter du hadde gått fra bhg. Pleier vel som oftest å være sånn, spesielt når de vet vi får dårlig samvittighet :P men så går det fem minutter så er alt helt fint og de vil ikke hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jr her klamrer seg til meg hver morgen når jeg leverer. Når mannen leverte i går hadde han løpt inn og nesten ikke hatt tid til å si hadet engang. De verste hvordan de skal få mammaene sine til å føle seg crappy :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at levering er trist :grine: Jeg husker faktisk selv hvordan jeg var. Jeg måtte ha skikkelig rutine for at mamma kunne gå uten at det ble trist. Vinke gjennom vinduet og ha yndlingsboken klar så jeg kunne lese den i sofaen med en gang hun hadde kjørt :fnise: Da var det hele fort glemt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Strikkesokken skrev:

Så deilig å kjenne sprelling!:rodmer:

Godt mini roet seg etter du hadde gått fra bhg. Pleier vel som oftest å være sånn, spesielt når de vet vi får dårlig samvittighet :P men så går det fem minutter så er alt helt fint og de vil ikke hjem igjen.

6 timer siden, A4-livet skrev:

Jr her klamrer seg til meg hver morgen når jeg leverer. Når mannen leverte i går hadde han løpt inn og nesten ikke hatt tid til å si hadet engang. De verste hvordan de skal få mammaene sine til å føle seg crappy :snurt:

4 timer siden, Weebs skrev:

Ser for meg at levering er trist :grine: Jeg husker faktisk selv hvordan jeg var. Jeg måtte ha skikkelig rutine for at mamma kunne gå uten at det ble trist. Vinke gjennom vinduet og ha yndlingsboken klar så jeg kunne lese den i sofaen med en gang hun hadde kjørt :fnise: Da var det hele fort glemt. 

Ja, de små snikene vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på. Når pappaen leverer er det klamring i maks tretti sekunder før han løper av gårde for å leke eller spise frokost, mens hver eneste gang jeg har levert i høst så har det vært koalabjørn-klamring og illskriking helt til noen av personalet kommer og nærmest skreller ham av meg :dry: Nå ble det litt ekstra stress i går da, siden jeg hadde feilberegnet tiden HELT i forhold til når de pleier å gå ut og legetime og alt, så jeg håper nå iallefall på at neste levering går biiittelitt bedre. Det er så mye hyggeligere å hente :ler: 

***

Advarsel: Klaging følger.

Jeg snakket forresten med legen om hvor sinnsykt sliten jeg føler meg for tiden, at jeg stort sett legger meg nesten samtidig med Mini i ukedagene, at jeg ikke orker å bidra med noe fordi jeg er så møkkasliten, og at jeg kjenner at selv den minste antydning til stress på jobben gjør at jeg får lyst til å legge meg ned og grine. Jeg følte meg SÅ lite hørt :icon_frown: "Det er vanlig å være sliten, og mannen din må nesten regne med å stille opp litt ekstra, for du er jo ikke syk, du er bare gravid". Så jeg fikk beskjed om å snakke litt med jobb angående tilrettelegging, noen sykemelding var det ikke snakk om.

Jeg føler meg helt SYKT teit som blir skuffet over sånt, men jeg må ærlig innrømme at jeg hadde håpet på en mulighet til å hente meg inn igjen én dag i uka eller noe sånt, bare for noen uker, til jeg kjenner meg litt ovenpå igjen.. :sjenert: 
Sjefen min var forsåvidt enig når jeg tok det opp med ham, for det er ikke så innmari lett med tilrettelegging der jeg jobber. De er ganske avhengig av at jeg (eller noen) er der de skal være på rett tidspunkt, og at tidsfrister blir overholdt, så at jeg jobber mindre uten at noen andre tar over roret skaper jo egentlig bare mer stress for meg. Vi får se hva som skjer. Jeg orker ikke ha det sånn som det er nå iallefall, begynte akkurat å grine igjen fordi hun ene kollegaen min sendte meg tre sms på rappen med ting jeg må fikse i morgen. Stresstoleranse-grensa mi er rimelig tøyd med andre ord :glare:

Beklager syting. Det var godt å få det ut. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer:  

Ikke lov å beklage! :regler: Håper en løsning åpenbarer seg snart, du kan ikke holde på sånn stort lenger! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Har du mulighet til å jobbe hjemmefra en eller flere dager i uken? Det gjorde jeg på slutten av svangerskapet, og det hjalp faktisk - bare det å forenkle den daglige logistikken gjorde at jeg ble mindre sliten. Men hvis du må være der fysisk er jo ikke det noen løsning dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men satan da!?

Var det i denne dagboken jeg skreiv om hun kollegaen min som hadde presis den samme historien du nettopp fortalte legen din? 
- Hvordan går det?
- Det går bra så lenge jeg legger meg på likt med ungene. 
- Sånn skal det ikke være! Det er ikke et liv. Her er en sykemelding. 

Legene har så ulike meninger om gravide og hvor mye det krever av en. Åhhhh, blir så oppgitt! :jolie: Nå ble jeg skikkelig frustrert på dine vegne. Må vi dra det så langt at vi sitter og hylskriker foran legen? Er det det som må til, liksom? Det blir for dumt :( Hvis du trenger en dag i uka hjemme så må du stå på. Det er noe dritt, jeg var ikke så høy i hatten når jeg satt der selv og ba om noen prosent sykemelding. Men prøv å drit i legen og prøv på nytt. 

Nå vet jeg ikke hva jeg har skrevet, det gikk så fort i svingene fordi jeg ble forbanna :fnise: Jeg trykker send, så får vi se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg hadde skrevet et skikkelig svar men pga tlf ble alt borte :( Essensen var: det virker som om gravide skal tåle mer enn andre. Hadde en ikke-gravid kommet og sagt det samme hadde legen skrevet ut sykemelding for at personen ikke skulle bli helt utbrent. Men gravide skal tåle alt helt til de ikke klarer å stå på beina, for graviditet er ikke en sykdom og da går det visst heller ikke an å få plager som gjør at man blir dårlig og trenger å komme seg litt igjen. Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...