Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom for å legge igjen spor :vinke:

Det er utrolig kjedelig når de små er dårlig, så håper at formen kommer seg for han!

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å lese så ærlig du skriver! 
Føler veldig med deg der, når de er umulig så er de umulig og da ER det av og til vanskelig å beholde fatningen. 
Jeg tenkte faktisk på det når vi var i barnehagen denne uka også... All ære til de som jobber der, som gidder å bry seg så mye om andres barn når jeg sitter hjemme og av og til kjeder meg sammen med mitt eget. :P 

Håper du nyyyyyter den sjokoladepuddingen, vel fortjent! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Småkjekset skrev:

Innom for å legge igjen spor :vinke:

Det er utrolig kjedelig når de små er dårlig, så håper at formen kommer seg for han!

Hallo! :goodbye:Og takk! Formen har heldigvis vært fin på dagen i dag. Humøret, derimot :fnise: Nei, stakkar, han hadde en ny runde med oppkast i natt, så han er vel ikke heelt i slaget. Krysser fingrene for at vi er ferdige nå!
 

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Det er så fint å lese så ærlig du skriver! 
Føler veldig med deg der, når de er umulig så er de umulig og da ER det av og til vanskelig å beholde fatningen. 
Jeg tenkte faktisk på det når vi var i barnehagen denne uka også... All ære til de som jobber der, som gidder å bry seg så mye om andres barn når jeg sitter hjemme og av og til kjeder meg sammen med mitt eget. :P 

Håper du nyyyyyter den sjokoladepuddingen, vel fortjent! ;) 

Det er her i dagbøkene på KG man får lese sannheten om det å ha barn :ler: Huff, jeg føler meg så urettferdig når jeg lar meg irritere av bøllinga hans, når jeg VET at han ikke er i form. Men likevel. Jeg blir litt gæren.. I stad utløste jeg DET hylekoret fordi han ville ha et knekkebrød og så var jeg så frekk å knekke det i to før han fikk det. Dumme, dumme mamma :klaske:

***

Ellers er det lite å meddele fra denne fronten i dag, jeg er sliiten. Gleder meg allerede til neste helg, føler jeg ble snytt for denne :dry: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må joine deg her og være bad mom. Jeg syns at det verste når de er syke (bortsett fra at de faktisk har vondt) er når de begynner å bli friske igjen, men fortsatt må holdes i ro/innendørs/ikke kan gå i barnehage eller på skole. Det er heelt j*vlig :P de er rastløse og kjeder seg, men "får ikke lov" til å gjøre noe som helst og da blir det sutring og ingenting er greit. Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Strikkesokken skrev:

Må joine deg her og være bad mom. Jeg syns at det verste når de er syke (bortsett fra at de faktisk har vondt) er når de begynner å bli friske igjen, men fortsatt må holdes i ro/innendørs/ikke kan gå i barnehage eller på skole. Det er heelt j*vlig :P de er rastløse og kjeder seg, men "får ikke lov" til å gjøre noe som helst og da blir det sutring og ingenting er greit. Føler med deg!

Haha, ja. Sånn sett er det "bedre" når de er helt slække og ikke orker å bruke så mye energi på å sutre og lage bøll :fnise: Nå har heldigvis mannen kommet hjem, det hjelper myye å få litt avlastning! Føyer til alenemødre i serien "folk jeg har enorm respekt for" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fader ass, tror jeg begynner å bli syk selv jeg :bond: Vondt i halsen og hodet, og helt enormt sliten. Enten det, eller så taklet jeg ikke helt en helg med veldig lite søvn og mye mas, for så å gå rett på jobb der det var ekstremt mye å gjøre. Startet uka med halvannen time overtid, deilig :skya: 

Merker at jeg blir ekstremt fort sliten om dagen, kan det ha noe med graviditeten å gjøre allerede tro? Jeg synes liksom jeg er litt for kort på vei til å begynne å klage over sånne ting, for i mitt hode er jeg jo knapt nok gravid siden det ikke synes utenpå.. :klo: Men det er jo ikke helt normalt å bli så sliten at man er klar for å ta kvelden i 18-tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper du kommer deg raskt! En god natts søvn så kanskje det går over. Jeg har vært mye mer sliten hele veien, har ikke fått den superenergien mange snakker om i andre trimester. Har ikke vært totalt utslått hele tiden, men orker mye mindre enn jeg gjorde før. Nå har jeg jo vært sykemeldt pga kvalme hele veien, men du er jo i jobb og så hjem og ta seg av småbarn - bare det er jo slitsomt i seg selv! Du har gode unnskyldninger til å ta det litt mer med ro nå om dagen ja ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh sitronkake! Jeg føler så med deg! For noen dager du har hatt, også alene da.. Omgangssyken/oppkast er det verste altså! Jeg blir superirri når jeg får med meg den driten hjem fra barnehagen :angry: Vi er så nøye på å holde Mini hjemme i karantenetiden, og jeg merker jeg blir skikkelig gretten når noen tydeligvis ikke klarer å følge reglene! Krysser fingrene for at det bare var noe han hadde spist og at det ikke er smittsomt! 

Og jeg tror absolutt svangerskapet kan ha noe å si for at du er så sliten! Selv om det er tidlig! Jeg har slitt nesten fra dag én og hadde nesten ingen plager i første svangerskap. Greit nok jeg var kvalm og trøtt i noen uker, og så fikk jeg leggkramper og slike ting. Men har kjent det mye mer på kroppen denne gangen! Så ta det med ro! Hvis du kan :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Strikkesokken skrev:

Huff, håper du kommer deg raskt! En god natts søvn så kanskje det går over. Jeg har vært mye mer sliten hele veien, har ikke fått den superenergien mange snakker om i andre trimester. Har ikke vært totalt utslått hele tiden, men orker mye mindre enn jeg gjorde før. Nå har jeg jo vært sykemeldt pga kvalme hele veien, men du er jo i jobb og så hjem og ta seg av småbarn - bare det er jo slitsomt i seg selv! Du har gode unnskyldninger til å ta det litt mer med ro nå om dagen ja ;) 

Jeg var også sykmeldt pga kvalme omtrent hele svangerskapet forrige gang, så jeg har liksom ikke så mye erfaring med å være gravid og være i jobb 100% samtidig :ler: Så forrige gang var jeg jo også sliten, men det har vel noe med at nesten alt jeg spise kom opp igjen - blir ikke så mye energi ut av det! 

 

9 timer siden, Carouselle skrev:

Åhhh sitronkake! Jeg føler så med deg! For noen dager du har hatt, også alene da.. Omgangssyken/oppkast er det verste altså! Jeg blir superirri når jeg får med meg den driten hjem fra barnehagen :angry: Vi er så nøye på å holde Mini hjemme i karantenetiden, og jeg merker jeg blir skikkelig gretten når noen tydeligvis ikke klarer å følge reglene! Krysser fingrene for at det bare var noe han hadde spist og at det ikke er smittsomt! 

Og jeg tror absolutt svangerskapet kan ha noe å si for at du er så sliten! Selv om det er tidlig! Jeg har slitt nesten fra dag én og hadde nesten ingen plager i første svangerskap. Greit nok jeg var kvalm og trøtt i noen uker, og så fikk jeg leggkramper og slike ting. Men har kjent det mye mer på kroppen denne gangen! Så ta det med ro! Hvis du kan :)

 

Takk for omtanke :hjerte: Ser ut som om det har gitt seg nå, men vi holder ham hjemme en dag til for sikkerhets skyld. Eller, han skal til mamma i dag og. Bestemødre ass :rodmer: 

***

Og det er ikke meningen å la dagboka mi bli så grinete og whiny assa! :ler: Gleder meg til å lade batteriene i helgen som kommer. Og siste helgen i august har mannen avtalt besøk hos svigers uten meg, DET skal bli deilig :nigo: 

I natt har jeg forresten sovet SÅ godt (bortsett fra at Mini våknet litt i 4-tiden), vi har nemlig kjøpt oss ny overmadrass. Etter at Mini la igjen spor på den gamle nå i helgen, fant vi ut at det var like greit å kjøpe ny. Fire og et halvt tusen vel anvendt penger der altså. Madrasser er svindyrt ass! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seng og madrass koster flæææsk! Vi kjøpte oss ny seng i fjor og jeg er nesten flau over å si hvor mye den kostet. Jeg trøster meg med at vi tilbringer jo egentlig en hel haug av livet vårt i senga, så det er kanskje verdt det :P Jeg hadde en gammel knirkete IKEA-seng fra før. Glemmer aldri det første ligget vårt. HAHA. *knirk, knirk, knirk* Ble rett og slett flau jeg :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal bare se du får jente denne gangen du og!:lur: jeg var helt hinsides dårlig da jeg fikk L og lå flat ut hele tiden. Ikke i nærheten av så ille denne gangen:nigo: (selv om jeg fortsatt spyr:fnise:)

Herregud ja seng er dyrt! Kjøpte ny for snart 2 år siden og som Weebs tør jeg ikke å si hva den kostet. Men den var absolutt verdt hver krone. Jeg og hadde en gammel sak fra IKEA før det, der bunnen falt gjennom om man gikk utav sengen på en spesiell plass:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner deg virkelig god nattesøvn! :natti:

Gratulerer med ny overmadrass! Her er det også en del utskiftninger.. Og jeg regner med at det kan bli noen til med årene så lenge barna er små. Vi har senger og madrasser (og overmadrasser!) fra IKEA, prisene er litt snillere og det funker helt fint det altså :) Det beste er at man kan levere den tilbake om man ikke sover godt! Og det har vi faktisk gjort med mannen sin madrass!  Den ble for myk... eller var den for hard :klo:  - uansett det får bli Hästens når barna er store ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seng er Drit viktig!  Vi hadde glemt å kjøpe madrassbeskytter så noen dager etter hjemkomst måtte vi skaffe det. Da hadde det lekt melk og Lille hadde bæsjet på overmadrassen. Og med tanke på hvordan vannet så ut når vi da vasket den så er jeg veeeldig glad vi nå har beskytter som kan hives k maskinen i ny og ned! :spy: 

Nå ble jeg nyskjerrig på hva dere har investert i søvn. Vi prioriterte det og vår kostet 40k :sjokkbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fy fasan, seng er dyrt ass! Gikk inn på en annonse for en sånn Hästens-seng i går, og altså; 90 laken for en seng?! :overrasket: En SENG?! Om det er en sånn Hästens Luxuria med BJX overmadrass dere har svidd av pengene på, @Weebs og @Strikkesokken, så skjønner jeg godt at dere ikke tør å si det høyt :nigo: Får sette den på ønskelista her og, @Carouselle ;) 

Vi hadde også glemt å kjøpe ny madrassbeskytter, @LilleMy1989, så det var derfor overmadrassen måtte ryke denne gangen. Den var så gammel og sliten uansett, så jeg kjente at jeg ikke orket å begynne å styre med å ta av trekket og vaske og ordne og få det på plass igjen etterpå.
Så jeg bar hele dritten ut i garasjen i stedet, og der ligger den og venter på at noen forbarmer seg over den og tar den med på søppeldynga :fnise: Neste helg kanskje.. Jeg og mannen er ekstremt gode på å utsette sånt. Søppelfyllings-tur og maling av garasjeport og sånne ting. Nå er det ett år siden naboen malte sin garasjeport i en annen farge.. på dobbeltgarasjen vi deler :ler: Det er pinlig altså. Sånn i retrospekt skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke bare betalte naboen for å male vår samtidig ;) 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90! Nei, nei :ler: En på jobb fortalte at han skulle kjøpe seg ny seng nå, og den skulle være skikkelig!! Så han var klar for å legge ut 10k. Og jeg bare "oii, er det vanlig pris?" For vi betalte 25 for vår. Men når jeg hører om 40 og 90 nå, så skulle kanskje vi også gått for en dyrere?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Weebs skrev:

90! Nei, nei :ler: En på jobb fortalte at han skulle kjøpe seg ny seng nå, og den skulle være skikkelig!! Så han var klar for å legge ut 10k. Og jeg bare "oii, er det vanlig pris?" For vi betalte 25 for vår. Men når jeg hører om 40 og 90 nå, så skulle kanskje vi også gått for en dyrere?? :fnise:

Huh, synes ikke 10 hørtes så mye ut..heller litt lite? Eller? :klo: Jeg er ikke så oppdatert på sengepris-fronten gitt :ler: 
 

Aaah, i dag blir en deilig dag på jobb. Sursjefen skal i møte i en annen by, og kollegaen min som pleier å mase hull i hodet på meg har tatt langhelg :nigo: Kjenner at det skal bli godt å slippe og svare på spørsmål som "hva er enter-tasten?". "Tror du, der du sitter på andre siden av rommet, at denne random laderen jeg fant her borte passer til pcen min?". "Husker du passordet på gmailen min?" :klaske::ler: Sånn har jeg det på jobb da, folkens. 

Nå skal jeg straks gå av toget, og har store planer om å finne meg en iskaffe på veien. Holder meg til gode gamle Tine jeg da, ser rundt om i dagbøkene her at folk driver og avanserer. Vet ikke om det er noe for meg ass, jeg som er så treg og skeptisk til alle sånne nyvinninger. 30, going on 70 der altså :fnise: 

Endret av sitronkake
Leif. Dumme autocorrect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også 10 hørtes lite ut, så jeg fikk pittelitt angst for at vi hadde betalt så mye i forhold. Men da så! Da sier vi at han har feil og vi har rett ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets minst effektive dag på jobb er herved unnagjort :ph34r: Merker at jeg blir SÅ mye mer effektiv når det er mye å gjøre og tidsfristene er knappe. Faren for å havne i snegletempo-fella er mye høyere med en gang det er helt stille og dødt som i dag.. I tillegg har jeg vært skikkelig kvalm og uggen, og det hjelper ikke på spiriten når folk driver og lusker rundt med ekle, stinkende kaffekopper i en 500 meters omkrets :fnise: 

Får satse på at det hjelper med litt middag. Og ooh, apropos middag; i morgen skal vi spise pasta med scampi a la @Weebs :nigo: Tenk, mannen har gått med på å spise pasta til middag! Det er sjeldent! Pasta føyer deg visstnok pent inn i rekken av "ting som ikke er mat", sammen med blant annet salat, suppe og knekkebrød :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, scampi og pasta! Det er så godt! Det er skikkelig middag altså, det blir ganske mektig med creme fraiche oppi. Håper det blir vellykket og mannen forandrer mening :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...