Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Weebs skrev:

Ååå, scampi og pasta! Det er så godt! Det er skikkelig middag altså, det blir ganske mektig med creme fraiche oppi. Håper det blir vellykket og mannen forandrer mening :) 

Han elsker scampi da, det er vel den eneste grunnen til at han lot seg lure :ler: Kan jeg marinere de allerede i kveld tro? Får se hva mesterkokk Google har å si.. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi betalte 30k for vår, men da kostet hodegavelen 5000, så det var jo egentlig "bare" 25. Mye penger, men tror det er ganske normalt faktisk. Heldigvis sjelden man kjøper ny seng! 

Å herregud scampi og pasta??? Oppskrift takk, @Weebs

Og de kollegaene dine, Sitronkake..jobber du i vernet bedrift eller?:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her @Strikkesokken :) Jeg har aldri veid pastaen da, jeg tar bare sånn ca passe hver gang ;) Jeg pleier også å bruke pastaskruer, kun fordi det er lettere å spise :fnise:

Pleier å marinere scampien i god tid, aller helst kvelden før. Men det er godt uansett altså! 

Marinaden består av en stor dæsj rapsolje (eller oliven, tror det er ganske whatever egentlig), en mindre dæsj soyasaus, en halv knust hvitløk, noen shakes med tørket chili (jeg bruker denne), salt og pepper. 

Så jeg dropper den delen i oppskriften med hvitløk og kajennepepper. Plenty smak i marinaden! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Weebs skrev:

Her @Strikkesokken :) Jeg har aldri veid pastaen da, jeg tar bare sånn ca passe hver gang ;) Jeg pleier også å bruke pastaskruer, kun fordi det er lettere å spise :fnise:

Pleier å marinere scampien i god tid, aller helst kvelden før. Men det er godt uansett altså! 

Marinaden består av en stor dæsj rapsolje (eller oliven, tror det er ganske whatever egentlig), en mindre dæsj soyasaus, en halv knust hvitløk, noen shakes med tørket chili (jeg bruker denne), salt og pepper. 

Så jeg dropper den delen i oppskriften med hvitløk og kajennepepper. Plenty smak i marinaden! :) 

Nå ble jeg sulten:sikle: det der skal jeg absolutt lage en dag! Takk:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Her @Strikkesokken :) Jeg har aldri veid pastaen da, jeg tar bare sånn ca passe hver gang ;) Jeg pleier også å bruke pastaskruer, kun fordi det er lettere å spise :fnise:

Pleier å marinere scampien i god tid, aller helst kvelden før. Men det er godt uansett altså! 

Marinaden består av en stor dæsj rapsolje (eller oliven, tror det er ganske whatever egentlig), en mindre dæsj soyasaus, en halv knust hvitløk, noen shakes med tørket chili (jeg bruker denne), salt og pepper. 

Så jeg dropper den delen i oppskriften med hvitløk og kajennepepper. Plenty smak i marinaden! :) 

Åhh herregud! Yum! :wow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe misunnelig på alle sengene her inne!! 
Vil også ha ny seng men med de prisene så blir det neppe til jul i år i alle fall... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes ikke mannen din pasta er mat? :klo:

Er det bare et tilbehør for han, som poteter? 

Jeg synes i hvert fall pastaen til Weebs høres utrolig digg ut, håper mannen din også blir overbevist :)

Ekle, stinkende kaffekopper :fnise: Har du fortalt kollegaene dine at du er gravid enda? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Weebs skrev:

Hvis jeg er flink til å planlegge så marinerer jeg alltid over natten. Da blir det om mulig enda bedre ;) 

Vi sparer pastaen til helgen, siden vi hadde noen poteter til overs fra gårsdagens middag. Herremin, så fornuftige atte. Men pasta som helgemat! Begynner nesten å lure på om mannen har gjort noe galt :ler: 
 

13 timer siden, Strikkesokken skrev:

Vi betalte 30k for vår, men da kostet hodegavelen 5000, så det var jo egentlig "bare" 25. Mye penger, men tror det er ganske normalt faktisk. Heldigvis sjelden man kjøper ny seng! 

Å herregud scampi og pasta??? Oppskrift takk, @Weebs

Og de kollegaene dine, Sitronkake..jobber du i vernet bedrift eller?:ler:

Vernet bedrift :ler: Skulle nesten trodd det, men nei. "Sitronkakeee, jeg trenger en ny stiftemaskin fort fort fooort, denne her fungerer ikke, *masse banneord*". Hjelper når du setter inn vanlige stifter og ikke de gigantiske som er tre ganger så store som de vanlige vettu :klaske::fnise: 
 

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Kjempe misunnelig på alle sengene her inne!! 
Vil også ha ny seng men med de prisene så blir det neppe til jul i år i alle fall... :dry:

Vi vil også ha ny seng! Men vi tenker at vi venter til vi er ferdige med småbarnsperioden, nå kommer det jo snart en til som sikkert kommer til å gjøre sitt beste for å tisse, bæsje, spy og hoppe i senga vår :ler: 
Note to self: Neste gang vi skal kjøpe ny seng og overmadrass skal vi planlegge litt bedre og la det få lufte seg godt først. Den nye overmadrassen lukter skikkelig ekkelt og nytt.. :dry: 
 

11 timer siden, Carouselle skrev:

Hvorfor synes ikke mannen din pasta er mat? :klo:

Er det bare et tilbehør for han, som poteter? 

Jeg synes i hvert fall pastaen til Weebs høres utrolig digg ut, håper mannen din også blir overbevist :)

Ekle, stinkende kaffekopper :fnise: Har du fortalt kollegaene dine at du er gravid enda? :)

 

Tror det har noe med at det ikke smaker så mye, og litt med konsistensen å gjøre. Lasagne går tydeligvis greit, for da "merker man nesten ikke at pastaen er der". Får se om pasta og scampi a la Weebs gjør susen :jepp: 

Har fortalt det til en del ja. Skal ut og spise med jobben snart og tenkte at jeg skulle unngå å måtte ta det i plenum når servitøren brøler ut "hvem var det som ikke skulle ha vinpakke a?!" :fnise: Jeg er ikke så glad i at alles oppmerksomhet er rettet mot meg i utgangspunktet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det høres ut som om du har samme type jobb som meg. Men de jeg jobber med er heldigvis veldig oppegående. Har dog vært borti noen sånne hjelpeløse før mens jeg var vikar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Haha, det høres ut som om du har samme type jobb som meg. Men de jeg jobber med er heldigvis veldig oppegående. Har dog vært borti noen sånne hjelpeløse før mens jeg var vikar....

Heldige deg! De her er mer sånn "hjælp, printeren fungerer ikke, krise, noen må ringes, Erna må gå!" når det er tomt for papir eller toner :ler:  Og han ene vet fremdeles ikke hvordan alarmen fungerer. Han har jobbet her i ETT år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har begynt å få vondt i hoftene og korsryggen når jeg har sittet lenge. Det er ikke noe godt tegn, er det vel? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sitronkake skrev:

Hm. Jeg har begynt å få vondt i hoftene og korsryggen når jeg har sittet lenge. Det er ikke noe godt tegn, er det vel? :klo: 

De første tegnene på vondter dukket opp omtrent på den tiden hos meg og, men plagene melder seg jo gjerne tidligere når man har født før. Huff, kjedelig uansett å ha plager! Nevnte det for A4 også, men kontorstolen på jobb holdt faktisk på å ta knekken på meg. Trodde det var en god stol, men hadde nesten ingen plager når jeg hadde hjemmekontor og satt på "kjip plaststol" og i sofaen.. Så pass på og krev tilrettelagt arbeidsplass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, sitronkake skrev:

Hm. Jeg har begynt å få vondt i hoftene og korsryggen når jeg har sittet lenge. Det er ikke noe godt tegn, er det vel? :klo: 

Et godt tegn er det nok ikke nei :fnise: Håper det ikke utvikler seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carouselle skrev:

De første tegnene på vondter dukket opp omtrent på den tiden hos meg og, men plagene melder seg jo gjerne tidligere når man har født før. Huff, kjedelig uansett å ha plager! Nevnte det for A4 også, men kontorstolen på jobb holdt faktisk på å ta knekken på meg. Trodde det var en god stol, men hadde nesten ingen plager når jeg hadde hjemmekontor og satt på "kjip plaststol" og i sofaen.. Så pass på og krev tilrettelagt arbeidsplass! :)

3 timer siden, A4-livet skrev:

Et godt tegn er det nok ikke nei :fnise: Håper det ikke utvikler seg da.

Doktor Google sier at jeg skal slutte å sitte med beina i kryss iallefall, der synder jeg skikkelig. Leste et sted at det kan trigge åreknuter og det vil jeg jo ikke ha. Ikke bekkenplager heller, selvsagt. Får jobbe litt med sittestilling og holdning på jobb fremover.. :sjenert: 

Nå har jeg fortalt nesten alle på jobben at jeg er smelt på tjukka, og sjefene tok det overraskende pent. Han ene fikk riktignok et sånn "the Captain fra How I met your mother"-smil da jeg fortalte det, sånn der munnen smiler og øynene ser ut som de skal drepe deg.. Men så lenge de later som de synes det er helt storartet og at de gleder seg vilt på mine vegne så skal jeg ikke klage :ler: 
Han ene kollegaen min tok jo helt av da. "Hæ, er det sant?! Få se!" og drev og bøyde seg frem for å se om jeg hadde fått mage, før han begynte å legge ut i det vide og brede om hvordan det gikk til da han og hans kone fikk sine fem (!) barn :flau:Han gikk ikke ekstremt detaljert til verks heldigvis, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke har behov for å vite hvor lang tid det tok før det klaffet før hvert enkelt barn han har.. Den samtalen fremkalte liksom noen bilder i hodet mitt som jeg IKKE var interessert i å se. Jesus. Den jobben min altså. Det er noen artige skruer der :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Captain :hoho:

Og jeg gliste bredt av han fembarnsfaren også, for det der en sånn tmi-blemme jeg lett kunne gått på selv :fnise:

Fint å få sagt det, da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, sitronkake skrev:

Doktor Google sier at jeg skal slutte å sitte med beina i kryss iallefall, der synder jeg skikkelig. Leste et sted at det kan trigge åreknuter og det vil jeg jo ikke ha. Ikke bekkenplager heller, selvsagt. Får jobbe litt med sittestilling og holdning på jobb fremover.. :sjenert: 

Nå har jeg fortalt nesten alle på jobben at jeg er smelt på tjukka, og sjefene tok det overraskende pent. Han ene fikk riktignok et sånn "the Captain fra How I met your mother"-smil da jeg fortalte det, sånn der munnen smiler og øynene ser ut som de skal drepe deg.. Men så lenge de later som de synes det er helt storartet og at de gleder seg vilt på mine vegne så skal jeg ikke klage :ler: 
Han ene kollegaen min tok jo helt av da. "Hæ, er det sant?! Få se!" og drev og bøyde seg frem for å se om jeg hadde fått mage, før han begynte å legge ut i det vide og brede om hvordan det gikk til da han og hans kone fikk sine fem (!) barn :flau:Han gikk ikke ekstremt detaljert til verks heldigvis, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke har behov for å vite hvor lang tid det tok før det klaffet før hvert enkelt barn han har.. Den samtalen fremkalte liksom noen bilder i hodet mitt som jeg IKKE var interessert i å se. Jesus. Den jobben min altså. Det er noen artige skruer der :fnise: 

 

Haha det minner meg om den episoden i Friends (jeg eeelsker Friends!) der Monica og Chandler skal prøve å få barn og faren hennes legger ut som diverse stillinger som fungerer og tips om orgasme og sånt:ler: kan tenke meg at det var kjekke bilder du fikk i hodet der ja:fnise:

Er det ikke ok å sitte med bena i kryss? :( det gjør jeg hele tiden, helt automatisk. I bilen også! (Ikke mens jeg kjører da:nigo:) Usj, vil ikke ha åreknuter i en alder av 26..faktisk nesten heller litt bekkenplager enn åreknuter altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg glemmer ofte ut at kanskje ikke alle er like komfortable med å høre om ting og tang :rodme:

Jeg er blitt påvirket av mannen på det området tror jeg. Han er kjent for å være ganske utleverende på en morsom måte, og aner ikke hvordan det føles å være flau. Så etter noen år med han så føles alt helt normalt å snakke om :tongue:

Jeg har horrible gener når det kommer til åreknuter, så jeg bør kanskje også Google hvordan det kan unngås. Ops, beina i kryss :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom kun for å si at @Strikkesokken @Weebs: faren er over. Min gode venn Google sier at det med åreknutene var en myte. Må ha lest det på et forum eller noe sånt. Aldri tro på det man leser der :fnise: 

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...