Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Enig med de andre her! Det er ikke normalt å skulle legge seg samtidig med ungene, og hadde du ikke vært gravid så hadde du fått sykemelding for lengst. Kan du ikke spørre om det neste gang? Evt ring og spør om du kan få en ny time. Kan ikke fatte at legen ikke sykemeldte deg altså!:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner dere ikke damer, at det å være gravid er en velsignelse? Vi skal alle være glade og lykkelige over tilstanden, selv om det innebærer at vi nesten stryker med i prosessen. For dette er jo tross alt noe vi har valgt frivillig selv! Så skjerpings, ta dere sammen, kom dere på jobb og ikke klag! 

 

 

:roll:

 

 

Tror vi må ha samme lege sitronkake! Jeg har også fått slengt "arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge".. og "det er sånn det er det" når jeg har fortalt at jeg ikke takler hverdagen slik den er med plagene og en 2-åring som krever sitt..  Jeg har ikke akkurat noen forhistorie av å kreve sykemelding :dry: Enig med de andre her, det burde være nok at vi faktisk sier fra at det ikke går greit - at vi må hyle og grine for å få en sykemelding blir uhørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lege kan for faen ikke sitte og si "Det er sånn det er"  til en utslitt gravid.  Jeg kjenner jeg blir oppriktig forbanna!  Håper du kvinner deg opp og tør å gå tilbake med tydelig beskjed.  Eventuelt får du bruke egenmelding?  Snakk med jordmor og, de e ofte mer fornuftige tror jeg.  Masse medfølelse herifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med Porcelain! Snakk med jordmor. Si at legen var negativ. Det var jo jordmor som anbefalte sykemelding hos meg, og hun sa at hvis legen gjorde seg vanskelig så skulle hun ta kontakt med sykehuset! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her! 
Dette går faktisk ikke an Sitronkake, om du føler du trenger en dag i uka så trenger du en dag i uka og da har legen din det med å gi deg en sykemelding! :regler:
Snakk med jordmor, jeg forstår godt at det er vanskelig når du ikke føler deg hørt, men du har rett og det er ingen som kjenner kroppen din bedre enn deg. 
Testet legen forresten blodprøver av deg?
Tar du jerntilskudd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for støtte og alle gode ord, @Leopanter @miore @Weebs @A4-livet @Strikkesokken @Grastusta @Carouselle @Porcelain @Beccy87! :hjerte: Blir helt rørt her jeg sitter og leser gjennom alle innleggene deres :grine: Og jeg orker ikke sitere alle, for det innlegget hadde blitt langt som et vondt år :fnise: 

Men takk for at dere ikke ser på meg som en unnasluntrende, lat nav-snylter som synes at graviditet er den perfekte unnskyldning for å ligge hjemme og dra seg under dyna. For det var den følelsen jeg satt igjen med etter å ha vært hos legen :angry: Hun har absolutt sine gode sider, men jeg skjønte kjapt da jeg begynte hos henne at hun ikke var typen som slang sykemeldinger etter en. Og det er, for all del, helt greit, men kom igjen liksom. Der sitter jeg og hulker (ja, jeg gråt, @Grastusta.. :sjenert:) mens jeg prøver så saklig jeg kan å fortelle om hvor innmari sliten jeg er for tiden, og så blir jeg møtt med "graviditet er ingen sykdom" og historier om hvordan hun jobbet 100% hele svangerskapet sitt, og hvordan sjefene var så takknemlige for at hun gjorde det. Gni det inn. 

Uansett! Jeg snakket med legen på telefon i dag og fortalte henne at jeg rett og slett trenger en dag i uka der jeg kan hente meg inn, for jeg føler at jeg er to cm fra å gå rett i kjelleren. Så da fikk jeg aller nådigst en 20% sykemelding i noen uker, til hun nye som skal ta over en del av mine oppgaver begynner. Nå sitter jeg igjen med følelsen av at jeg har grint meg til en sykemelding, men jeg kjenner at det får bare være :Nikke: 

Jeg fikk også sjefen min til å hanke inn en vikar, sånn at jeg kan gjøre meg ferdig med det som MÅ gjøres, og gå hjem tidlig i morgen og fredag. Sånn i retrospekt ser jeg jo at vikar er det jeg burde fått gjennom fra starten av, for jeg har jo jobbet for to siden etter ferien. Men teite meg tenkte at det kom til å gå fint (det var jo bare et par måneder til hun nye skulle begynne) og det var jo ganske rolig på jobb, og så skjønte jeg liksom ikke hvor ekstremt sliten jeg egentlig var før alt plutselig vokste over hodet på meg.. :sjenert: Hadde jeg krevd en vikar fra begynnelsen av hadde jeg kanskje ikke blitt så sliten og sykmeldt i det hele tatt. Jaja, gjort er gjort. Nå får jeg iallefall muligheten til å sette inn vikaren noen dager i uka frem til hun nye kommer, og når hun er på plass er mulighetene for evt. hjemmekontor og litt fleksitid mye bedre, om jeg skulle trenge det :jepp: 

Jeg er innmari sliten etter jobb i dag også, men nå kjennes ting veldig mye mer overkommelig ut! :biggrin:

Endret av sitronkake
Litt presisering ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart nok av de som snylter på systemet og som bruker graviditeten som en unnskyldning, men man kan ikke la det gå utover de som virkelig trenger det. Godt du fikk litt hjelp :) Skjønner at du ikke føler det er optimalt å gråte seg til sykemelding, men ikke ha dårlig samvittighet for det. Den som burde ha dårlig samvittighet er legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins helt sikkert de som snylter på systemet som gravid, men jeg tror det er fåtallet! Jeg har følelsen av at samtlige gravide som går sykemeldt er livredde for å bli stemplet sånn. Jeg er ihvertfall det - for jeg vet selv at jeg kunne jobbet halve dager, men arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge for det :( Det skal jo en del til å få godkjent sykemelding gjennom nav også, så jeg tror ikke det er så enkelt som mange skal ha det til! Dessverre er det ikke alle som vet det.

Kjipt å føle at man sutrer seg til en sykemelding men godt du fikk hjelp! Håper det hjelper med en dag i uken til å hente seg inn, det er viktig at du tenker på deg selv nå! Møkkalegen burde visst bedre da du satt der og gråt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører liksom alltid om de fæle gravide som snylter på NAV og samfunnet, men jeg har aldri møtt en sånn gravid selv! Alle jeg kjenner som har vært sykemeldte har vært det av veldig reelle grunner, og alle har ønsket å jobbe - men ikke fått det til. Jeg synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet @sitronkake - det må da være lov å bli sykemeldt når det eksisterer et faktisk behov! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta
16 minutter siden, miore skrev:

Man hører liksom alltid om de fæle gravide som snylter på NAV og samfunnet, men jeg har aldri møtt en sånn gravid selv! Alle jeg kjenner som har vært sykemeldte har vært det av veldig reelle grunner, og alle har ønsket å jobbe - men ikke fått det til. Jeg synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet @sitronkake - det må da være lov å bli sykemeldt når det eksisterer et faktisk behov! :klem:

Dette! 

Jeg kjenner heller INGEN som har jukset seg til sykmelding og bare hatt det digg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei på jobb som utnytter systemet as we speak :P Hun innrømmet det etter en liten "slip up" der hun buste ut med hvor glad hun er for at hun ikke har noen svangerskapsplager. Så hun er hjemme flere dager i uken for moro skyld. 

Men som resten her så tror jeg absolutt flertallet er redd for å bli stemplet som en snylter og vil gjøre mest mulig for å kunne leve og jobbe som vanlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta
56 minutter siden, Weebs skrev:

Vi har ei på jobb som utnytter systemet as we speak :P Hun innrømmet det etter en liten "slip up" der hun buste ut med hvor glad hun er for at hun ikke har noen svangerskapsplager. Så hun er hjemme flere dager i uken for moro skyld. 

Men som resten her så tror jeg absolutt flertallet er redd for å bli stemplet som en snylter og vil gjøre mest mulig for å kunne leve og jobbe som vanlig :) 

Vet du hva, det der gjør meg så provosert at jeg faktisk hadde vurdert å sladre om det var meg. Sånne folk bruker MINE skattepenger, i tillegg til at de ødelegger SÅ mye for dem som faktisk er dårlige i svangerskapet. Fytti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Grastusta skrev:

Vet du hva, det der gjør meg så provosert at jeg faktisk hadde vurdert å sladre om det var meg. Sånne folk bruker MINE skattepenger, i tillegg til at de ødelegger SÅ mye for dem som faktisk er dårlige i svangerskapet. Fytti. 

Helt enig! Det gjør meg ganske forbanna. Det er jo faktisk tyveri, og nesten enda verre - det ødelegger for alle de andre med reelle plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner også en snylter av systemet, derfor jeg tror det er flere av de. Og tydeligvis siden Weebs også kjenner en tilsvarende :roll:

Men jeg tror som dere at de aller fleste gravide ønsker å jobbe så lenge og så mye som mulig, helst uten plager. Men for all del; helsa først :opplyser:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Grastusta, sånne mennesker fortjener faktisk kolikkbarn. Så kan vi andre ha det avslappende mest de må ta igjen den jobben (x 1000) de snylter seg unna mens de var gravide. 

Kjempebra at du fikk litt sykemelding, Sitronkake, du trenger det jo virkelig. Man må jo ikke ha fysisk vondt for å ikke klare å jobbe, jeg vil heller ha fysisk vondt enn å være helt utslitt. Syns det er mye mye verre! Måtte jo ta meg en fridag to uker i løpet av sommeren selv, den ene dagen var jeg helt på gråten av tanken på å måtte gå på jobb så måtte bare sende sms og si at jeg orka ikke. Tok egenmelding på den :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Weebs skrev:

Vi har ei på jobb som utnytter systemet as we speak :P Hun innrømmet det etter en liten "slip up" der hun buste ut med hvor glad hun er for at hun ikke har noen svangerskapsplager. Så hun er hjemme flere dager i uken for moro skyld. 

Men som resten her så tror jeg absolutt flertallet er redd for å bli stemplet som en snylter og vil gjøre mest mulig for å kunne leve og jobbe som vanlig :) 

Wow! Enig i at hun fortjener et kolikkbarn. Jeg ville også vurdert å rapportere det faktisk, for det er ikke greit! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...