Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Leopanter skrev:

The Captain :hoho:

Og jeg gliste bredt av han fembarnsfaren også, for det der en sånn tmi-blemme jeg lett kunne gått på selv :fnise:

Fint å få sagt det, da :Nikke:

 

8 timer siden, Weebs skrev:

Samme her, jeg glemmer ofte ut at kanskje ikke alle er like komfortable med å høre om ting og tang :rodme:

Jeg er blitt påvirket av mannen på det området tror jeg. Han er kjent for å være ganske utleverende på en morsom måte, og aner ikke hvordan det føles å være flau. Så etter noen år med han så føles alt helt normalt å snakke om :tongue:

Jeg har horrible gener når det kommer til åreknuter, så jeg bør kanskje også Google hvordan det kan unngås. Ops, beina i kryss :ohmy:

Jeg tror ikke jeg hadde blitt like ille berørt om dere hadde snakket om det, det blir jo litt som å snakke med venninner om sånne ting. Ikke det at jeg synes det er fantastisk å se for seg venninner in action i tide og utide, men det er nå iallefall veldig mye bedre enn å se for seg gretten, gammel gubbe (59) som pounder kona si i forsøk på å lage barn nummer tre :ler: 

 

9 timer siden, Strikkesokken skrev:

Haha det minner meg om den episoden i Friends (jeg eeelsker Friends!) der Monica og Chandler skal prøve å få barn og faren hennes legger ut som diverse stillinger som fungerer og tips om orgasme og sånt:ler: kan tenke meg at det var kjekke bilder du fikk i hodet der ja:fnise:

Er det ikke ok å sitte med bena i kryss? :( det gjør jeg hele tiden, helt automatisk. I bilen også! (Ikke mens jeg kjører da:nigo:) Usj, vil ikke ha åreknuter i en alder av 26..faktisk nesten heller litt bekkenplager enn åreknuter altså :P 

Oh god, jeg lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde begynt å snakke om prøving med han. "Nå skarru høre her, jenta mi, her har jeg lang og god erfaring med saker og ting" :hoho: Etter gårsdagens opplevelse tviler jeg faktisk ikke på at det kunne skjedd. Her går man dag etter dag og tror han er en harmløs eldre mann og så bare bæm. TMI overload :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjeeer med språket mitt om dagen a? Engelsk og norsk i full forvirring, norsklærerne her inne gråter sikkert på innsiden :daane: 

Og jeg har begynt å bli magetjukk! Fant et bilde fra da jeg var 17-18 uker på vei forrige gang, og jeg er tydeligvis der allerede. Hittil har magen vært relativt flat om morgenen, men nå stikker den ut både morgen og kveld og jeg har ikke sjans til å trekke den inn. Men når jeg vet hva som venter er den som en fjert i forhold ;) Gleder meg til den dagen der jeg ikke lenger har kontroll på hvor stor den egentlig er. Dere vet, når man bumper borti alles hoder på vei inn på kinoraden, river ned matvarer på butikken og kræsjer i dusjdørene hver dag :ler: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sitronkake skrev:

Innom kun for å si at @Strikkesokken @Weebs: faren er over. Min gode venn Google sier at det med åreknutene var en myte. Må ha lest det på et forum eller noe sånt. Aldri tro på det man leser der :fnise: 

:natti:

Ååh bra, da sitter jeg med bena i kryss med god samvittighet! Godt at du og er i vennegjengen til Google, han er grei han:nigo:

Haha jeg og har begynt å blande norsk og engelsk i daboken min. Hvem begynte med dette?? Jeg er lett påvirkelig nemlig:snurt:
Magen min er også mye større enn sist, føler jeg. Eller, kanskje ikke så veldig nå lenger, men den kom tidligere fram denne gangen! Forrige gang begynte navlen å gi etter rundt uke 27:fnise: nå gir den etter allerede om jeg presser litt hardt på magen for å få kontakt med henne inni der :P 
Og igår brant jeg meg på magen med stekepannen:opplyser::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Norsklæreren bare: Care. Whatever. Chill'n litt'a. Word!

...haha, nå kom jeg på da jeg sa til klassen at de kunne ta en "skjermdump" av et eller annet. Ole (16) bare "Herregud, Grastusta, serr? Er du nitti år eller? Du mener screenshot, eller?!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Grastusta skrev:

Norsklæreren bare: Care. Whatever. Chill'n litt'a. Word!

...haha, nå kom jeg på da jeg sa til klassen at de kunne ta en "skjermdump" av et eller annet. Ole (16) bare "Herregud, Grastusta, serr? Er du nitti år eller? Du mener screenshot, eller?!"

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet gjennom dagboka di! Jeg legger igjen et lite spor så den ikke skal fyke ut av lista :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 12.8.2016 at 11.50, Strikkesokken skrev:

Ååh bra, da sitter jeg med bena i kryss med god samvittighet! Godt at du og er i vennegjengen til Google, han er grei han:nigo:

Haha jeg og har begynt å blande norsk og engelsk i daboken min. Hvem begynte med dette?? Jeg er lett påvirkelig nemlig:snurt:
Magen min er også mye større enn sist, føler jeg. Eller, kanskje ikke så veldig nå lenger, men den kom tidligere fram denne gangen! Forrige gang begynte navlen å gi etter rundt uke 27:fnise: nå gir den etter allerede om jeg presser litt hardt på magen for å få kontakt med henne inni der :P 
Og igår brant jeg meg på magen med stekepannen:opplyser::ler:

Navlen begynner å gi etter? Hæ? :klo::fnise: 
 

Den 12.8.2016 at 11.52, Grastusta skrev:

Norsklæreren bare: Care. Whatever. Chill'n litt'a. Word!

...haha, nå kom jeg på da jeg sa til klassen at de kunne ta en "skjermdump" av et eller annet. Ole (16) bare "Herregud, Grastusta, serr? Er du nitti år eller? Du mener screenshot, eller?!"

:hoho: Godt du har disse kidsa som kan hjelpe deg å holde deg ung og trendy, Grastust. Nå som du har skaffet deg snapchat; jodel neste? 
 

1 time siden, miore skrev:

Nå har jeg kommet gjennom dagboka di! Jeg legger igjen et lite spor så den ikke skal fyke ut av lista :) 

:goodbye: Så hyggelig med spor! 

***

Helg! Mannen tok Mini i dag tidlig, så jeg fikk sove leeenge :nigo: Kjenner at jeg skal nyte denne "annenhver dag i helgen"-greia så lenge jeg kan, noe sier meg at det blir litt forandringer etter februar..
Får litt dårlig samvittighet når jeg nesten ikke får sett Mini i ukedagene pga. jobb og barnehage, og når helgen endelig kommer så er jeg sjeleglad for at vi kan bytte litt på å ta oss av ham :sjenert: Men jeg merker at jeg er innmari sliten om dagen, selv med soving helt til halv ti i dag, var jeg så kake og hadde så hodepine at jeg måtte legge meg nedpå en halvtime på ettermiddagen.
Da mannen dro ut med en kompis for å se på fotballkamp og drikke øl, puttet jeg Mini i badekaret og lot ham plaske ned hele badet med såpeskum - én time som fløy avgårde og som krevde minimalt med innsats fra a mor.. :ph34r: 

Nå er det på tide med ostepop-runde til her, tror jeg. En av fordelene med at mannen er ute på vift; jeg kan spise ostepop! Han påstår at det stinker sånn, så her i huset er det ostepop-forbud store deler av året :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mannen ang ostepop altså :Nikke: Djevelens verk!

Og så har jeg det akkurat som deg, deilig at mannen tar jr i helga selv om man ikke ser han så mye i ukedagene. Man blir jo ekstra sliten når man er gravid, de første og siste mnd er vel verst. En time i badekaret er gull, det viktigste er jo at mini er fornøyd. Jeg syns det er topp når jr danser og insisterer på at jeg bare skal sitte og se på. "Mamma ikke danse! Mamma ikke klappe!" Ok da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. august 2016 at 8.17, sitronkake skrev:

Gleder meg til den dagen der jeg ikke lenger har kontroll på hvor stor den egentlig er. Dere vet, når man bumper borti alles hoder på vei inn på kinoraden, river ned matvarer på butikken og kræsjer i dusjdørene hver dag :ler: 

Der jeg er nå altså :fnise: Jeg har jo også fått "blokkert" sikt med magen, så det er en del ting jeg har tråkket på og i stykker fordi "magan" reduserte synsfeltet mitt :ler: 

Og jeg kommer meg nesten ikke inn i dusjen :ler: Og var på konsert forrige helg - å smyge seg diskret inn på sete 18 på rad 5 er ikke veldig enkelt lenger. Lurte lenge på hvilken retning med kroppen jeg skulle angripe den utfordringen på. Sidelengs? Forlengs? Krabbegange? De heldige publikummerne kunne velge mellom å få mage og "brøst" dyttet opp i popcornet sitt eller en rumpe (med fare for giftige utslipp) :hoho:

 

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sitronkake skrev:

Navlen begynner å gi etter? Hæ? :klo::fnise: 
 

Nå er det på tide med ostepop-runde til her, tror jeg. En av fordelene med at mannen er ute på vift; jeg kan spise ostepop! Han påstår at det stinker sånn, så her i huset er det ostepop-forbud store deler av året :ler: 

Ja, at den vrenger seg, liksom:fnise:

Åh, ostepop er jo såå godt! Tror det hadde vært en deal breaker for meg i datingfasen om mannen ikke taklet ostepop:ler: nå fikk jeg skikkelig lyst på:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, A4-livet skrev:

Enig med mannen ang ostepop altså :Nikke: Djevelens verk!

Og så har jeg det akkurat som deg, deilig at mannen tar jr i helga selv om man ikke ser han så mye i ukedagene. Man blir jo ekstra sliten når man er gravid, de første og siste mnd er vel verst. En time i badekaret er gull, det viktigste er jo at mini er fornøyd. Jeg syns det er topp når jr danser og insisterer på at jeg bare skal sitte og se på. "Mamma ikke danse! Mamma ikke klappe!" Ok da :fnise:

Ostepop, mmm :nigo: 

Og danse-jr, genialt! Er det noe de kan læres til? :ler: "Mamma ikke danse!". Høres ut som du har en med bestemte meninger du også ;) 

 

13 timer siden, Carouselle skrev:

Der jeg er nå altså :fnise: Jeg har jo også fått "blokkert" sikt med magen, så det er en del ting jeg har tråkket på og i stykker fordi "magan" reduserte synsfeltet mitt :ler: 

Og jeg kommer meg nesten ikke inn i dusjen :ler: Og var på konsert forrige helg - å smyge seg diskret inn på sete 18 på rad 5 er ikke veldig enkelt lenger. Lurte lenge på hvilken retning med kroppen jeg skulle angripe den utfordringen på. Sidelengs? Forlengs? Krabbegange? De heldige publikummerne kunne velge mellom å få mage og "brøst" dyttet opp i popcornet sitt eller en rumpe (med fare for giftige utslipp) :hoho:

Den følelsen når du innser at du er like bred alle veier :ler: Husker jeg var på fotballkamp i London da jeg var gravid med Mini (mannens påfunn altså!), og de lukene man måtte gjennom for å komme inn var så trange at jeg nesten ble sittende fast :fnise: Måtte få en dytt i ryggen av mannen, haha.

 

8 timer siden, Strikkesokken skrev:

Ja, at den vrenger seg, liksom:fnise:

Åh, ostepop er jo såå godt! Tror det hadde vært en deal breaker for meg i datingfasen om mannen ikke taklet ostepop:ler: nå fikk jeg skikkelig lyst på:sjenert:

Åååja, nå er jeg med! I stad da jeg sto på badet var jeg så oppblåst at da jeg slapp ut magen alt jeg kunne så var det hakket før navelen ga etter :overrasket: Synes det var lovlig tidlig! Husker ikke når den poppet ut sist jeg, men det var iallefall ikke i uke 14 :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang og relativt effektiv dag er nå unnagjort :jepp: Mannen "skulle bare ta en liten øl" i går kveld og var hjemme kvart på fire, så det ble naturlig nok jeg som sto opp med Mini kvart på sju i dag ;) Det var jo min tur, så jeg skal ikke klage, men det er nå litt frekt at han sov til kvart over åtte i går :dry::ler: 

Dagen har bare flydd av gårde - har puslet puslespill en million ganger, lekt masse med tog og biler, vasket en haug med klær og brettet tøy til den store gullmedalje. Og mens mann og Mini var ute og lekte fikk jeg sortert ut masse tøy fra Minis klesskap som ikke passer lenger, fy søren så mye klær vi har etter ham! Det hadde vært veldig praktisk om vi fikk gutt - tror det skal holde å kjøpe litt ull til første månedene, så har vi klær til han blir to, minst. Tror ikke jeg kommer til å bytte ut hele garderoben om det blir jente altså, men jeg skal nok vurdere å spandere på henne et par plagg uten traktorer på :fnise: 

I morgen skal Mini til mamma, siden barnehagen klinker til med to planleggingsdager på rad. Helt greit med planleggingsdag altså, men to stk på rad to uker uti barnehageåret?! :bond: Nå ble det ekstra stress siden søsteren min ikke kunne hjelpe til på tirsdag likevel så jeg må være hjemme, har jo ikke akkurat planlagt det med jobben. Gleder meg til å se ansiktsuttrykket til sjefen min i morgen når jeg forteller ham det, nå er det ca fire dager siden jeg leverte en haug med permisjonssøknader for legetimer og OUL. Tror prisen for årets ansatt går til meg i år ass :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der "ut og ta en øl" høres kjent ut ja :P 

Så deilig at dere har så mye klær etter Mini! Jeg har ingenting etter L, annet enn festdrakter og bunader, og det blir jo litt feil å ta en guttebunad på ei jente, så..her blir alt nytt! Kjekt å handle, men hadde vært praktisk å ha de dyreste plaggene fra før ihvertfall ;) 

Jeg har heller ikke skjønt dette med planleggingsdag så tidlig på året. Ifjor begynte L på skolen på en onsdag, og på fredagen var det planleggingsdag liksom. De har jo 2 måneder uten elever på skolen, planlegg litt da, vel! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen hadde også en sånn "ut og ta en øl" på lørdag, og var tilsvarende ubrukelig hele søndag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn, byen og øl altså :tunge1: Det er så herlig når de da kommer snikende inn, prøver å være stille (men raser omtrent ned hele huset) og så legger seg og lukter høgg.. Spesielt deilig når man er gravid, småkvalm og sensitiv mot alle lukter. :dry:

Jeg har begynt å selge unna Mini sine klær nå, lillebror skal få slippe hjerter, sløyfer og blonder som Minis garderobe består av sånn ca 90 %. Og tro meg, jeg ville det egentlig ikke slik! Tror det er the conspiracy of clothing stores.. Det skal ikke lages kjønnsnøytrale klær for det er dårlig butikk! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker akkurat det samme som deg med klær. 
Vi har mye etter Trollet som kan brukes uansett hvilket kjønn Bølla er, men om det viser seg å være en jente så må jeg nok ut å kjøpe litt sukkerspinnfargede klær og sløyfer allikevel. Bare fordi det er kjempe koselig å handle babytøy! :P 

Her har ikke mannen lov til å gå ut å ta ''en øl'' lengre for vi vet begge to at det aldri blir med den ene og den ''lille timen eller to'' blir alltid en hel kveld. Så nå har jeg lært meg å ikke forvente noen ting og han lover ingenting de få gangene han går ut så jeg slipper å bli sur og skuffa. ;)
Kjenner meg så igjen i det som blir nevnt over også, jo stillere de prøver å være jo mer bråk blir det! Og det aller verste er når han da legger seg og vil holde rundt og fortelle hvor gøy han har hatt det klokka midtpånatten og alt du egentlig vil er å sove videre i forhåpentligvis et par timer til før Lille våkner. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Tenker akkurat det samme som deg med klær. 
Vi har mye etter Trollet som kan brukes uansett hvilket kjønn Bølla er, men om det viser seg å være en jente så må jeg nok ut å kjøpe litt sukkerspinnfargede klær og sløyfer allikevel. Bare fordi det er kjempe koselig å handle babytøy! :P 

Her har ikke mannen lov til å gå ut å ta ''en øl'' lengre for vi vet begge to at det aldri blir med den ene og den ''lille timen eller to'' blir alltid en hel kveld. Så nå har jeg lært meg å ikke forvente noen ting og han lover ingenting de få gangene han går ut så jeg slipper å bli sur og skuffa. ;)
Kjenner meg så igjen i det som blir nevnt over også, jo stillere de prøver å være jo mer bråk blir det! Og det aller verste er når han da legger seg og vil holde rundt og fortelle hvor gøy han har hatt det klokka midtpånatten og alt du egentlig vil er å sove videre i forhåpentligvis et par timer til før Lille våkner. :bond:

Hahaaa! Mannen min har en trang til å gjøre akkurat det, blir tydeligvis litt romantisk av fylla. Og av en eller annen grunn kaller han meg for etternavnet mitt når han er stupfull. Så øl-ånden egler seg innpå meg og hvisker "romantisk" etternavnet mitt inn i øret... kos ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.8.2016 at 13.02, Strikkesokken skrev:

Den der "ut og ta en øl" høres kjent ut ja :P 

Så deilig at dere har så mye klær etter Mini! Jeg har ingenting etter L, annet enn festdrakter og bunader, og det blir jo litt feil å ta en guttebunad på ei jente, så..her blir alt nytt! Kjekt å handle, men hadde vært praktisk å ha de dyreste plaggene fra før ihvertfall ;) 

Jeg har heller ikke skjønt dette med planleggingsdag så tidlig på året. Ifjor begynte L på skolen på en onsdag, og på fredagen var det planleggingsdag liksom. De har jo 2 måneder uten elever på skolen, planlegg litt da, vel! ;) 

Det blir vel litt større aldersforskjell mellom dine enn med mine, om jeg ikke husker helt feil? Mannen sa at han bare ville ha ett barn, men jeg øynet et håp om to da jeg tok vare på alt babystøffset etter Mini uten at han sa noe på det :fnise: Men jeg tror ikke jeg hadde giddet å ta vare på alt om jeg ikke visste om eller når det ble en til. 
Kjedelig å kjøpe alle dyre ting om igjen, men da har du iallefall en unnskyldning til å vasse i søte, jentete klær ;) Jeg klarer virkelig ikke rettferdiggjøre for meg selv å kjøpe så mye nytt, ikke når vi har så mye som er så pent og lite brukt.. Skal ikke ta sorgene på forskudd da, i mannens slekt er det jo bare født guttebabyer på en million år, og det er vel de som avgjør kjønnet :ler:  
 

Den 15.8.2016 at 13.39, miore skrev:

Mannen hadde også en sånn "ut og ta en øl" på lørdag, og var tilsvarende ubrukelig hele søndag :fnise:

"Ut og ta én øl" har vel ikke funket siden tidenes morgen :ler: Jeg har blitt ganske kjip med årene da, nå blir jeg gjerne trøtt eller dårlig før jeg i det hele tatt har blitt full. 20 år gamle meg hadde gremmes :laugh: 

Og ler av mannens romantiske fremstøt når han kommer hjem etter litt rangel. Litt sånn military sexy style? :hoho: 
 

Den 15.8.2016 at 15.31, Carouselle skrev:

Menn, byen og øl altså :tunge1: Det er så herlig når de da kommer snikende inn, prøver å være stille (men raser omtrent ned hele huset) og så legger seg og lukter høgg.. Spesielt deilig når man er gravid, småkvalm og sensitiv mot alle lukter. :dry:

Jeg har begynt å selge unna Mini sine klær nå, lillebror skal få slippe hjerter, sløyfer og blonder som Minis garderobe består av sånn ca 90 %. Og tro meg, jeg ville det egentlig ikke slik! Tror det er the conspiracy of clothing stores.. Det skal ikke lages kjønnsnøytrale klær for det er dårlig butikk! 

 

Mannen klarte faktisk å snike seg helt inn på soverommet før jeg la merke til at han var hjemme! *tommel opp* Husker at jeg spurte ham om hvor mye klokka var, kom med en sarkastisk kommentar om at "ja, det ble jo en rolig kveld det" før jeg freste at "jeg sover!" da han begynte å legge ut om hva de hadde gjort. Jeg er jaggu sjarmerende når jeg er trøtt :ler: 

Skjønner at du selger unna sløyfer og blonder! Som jeg skrev lenger opp så klarer jeg ikke helt å rettferdiggjøre å kjøpe masse nytt om det skulle bli en jente, men jeg tror jeg hadde vært mye mer picky om det hadde vært omvendt. Det er liksom noe med det der med å kle opp en gutt i lyserosa med blonder :fnise: Det var forresten veldig tydelig at han ene i gamle barnehagen til Mini hadde en storesøster, der var det mye rosa utedresser og lyselilla luer med blomster på. Men skjønner at de ikke gadd å bytte ut hele yttertøysgarderoben, det er jo svindyrt! :haar: 
 

10 timer siden, Beccy87 skrev:

Tenker akkurat det samme som deg med klær. 
Vi har mye etter Trollet som kan brukes uansett hvilket kjønn Bølla er, men om det viser seg å være en jente så må jeg nok ut å kjøpe litt sukkerspinnfargede klær og sløyfer allikevel. Bare fordi det er kjempe koselig å handle babytøy! :P 

Her har ikke mannen lov til å gå ut å ta ''en øl'' lengre for vi vet begge to at det aldri blir med den ene og den ''lille timen eller to'' blir alltid en hel kveld. Så nå har jeg lært meg å ikke forvente noen ting og han lover ingenting de få gangene han går ut så jeg slipper å bli sur og skuffa. ;)
Kjenner meg så igjen i det som blir nevnt over også, jo stillere de prøver å være jo mer bråk blir det! Og det aller verste er når han da legger seg og vil holde rundt og fortelle hvor gøy han har hatt det klokka midtpånatten og alt du egentlig vil er å sove videre i forhåpentligvis et par timer til før Lille våkner. :bond:

Det er SÅ koselig å handle babytøy! :rodmer: Jeg kommer nok til å kjøpe inn noen småting etter OUL (har fått handleforbud frem til det) selv om vi har veldig mye og har muligheten til å ønske oss litt i julegave. Var og handlet nyfødtgave her om dagen, jeg hadde nesten glemt hvor små de klærne egentlig er! Tenk at han digre slampen min har vært så liten :hjerte:

Mannen er ikke så flink til å "bare ta en øl" han heller, men jeg synes det er greit så lenge han ikke kommer hjem og er så full og usjarmerende at jeg a) irriterer vettet av meg når han kommer buldrende hjem, prater piss når jeg vil sove og ikke aksepterer at jeg faktisk ikke er i humør til å prate og b) ikke klarer å fungere dagen etter. Det har heldigvis bare skjedd en gang eller to etter at vi fikk Mini, for det meste er han bare i veldig godt humør og setter ekstra pris på å få sove litt lenger dagen etter :fnise:  Har noen bekjente som har mannfolk som er ute og raver med gutta omtrent hver eneste helg, for så å sove halve dagen og furte på sofaen resten av kvelden. Skjønner ikke at de aksepterer det! :sinna:

 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det planleggingsdag i barnehagen og jeg og Mini har hengt i hele dag. Tror han har kosa seg! :hjerte: 

Det har vel egentlig vært en nærmest perfekt dag i hans øyne. Dagen startet med at en søppelbil eller en lastebil eller noe sånt drev og durte utenfor hos naboen, så da trakk jeg opp gardinene, plasserte Mini på en stol foran vinduet og la meg til å slumre litt igjen :fnise:  Så tok vi toget (tooog!) inn til Oslo for å være med på et jobbmøte, der han fikk se på nettbrett og ble fora med frukt, kjeks og rosiner, før vi tusla litt i sentrum og så på båter, en million gravemaskiner, trikk, buss og politibil. Og så tok vi banen opp til en venninne for å hilse på babyen hennes (bebiiii!) før vi dro hjem igjen. Han sovnet selvfølgelig en halvtime før vi var hjemme, så legginga var et mareritt i kveld. Men han sovnet nå til slutt, med senga full av lastebiler, fly og søppelbiler :ler: Skjønner ikke hvordan han får til å sovne oppå de harde Duplo-greiene!

Energinivået mitt er fremdeles en vits, etter forsøk-på-å-legge-runde nummer tre i kveld, holdt jeg på å begynne å grine fordi jeg var så sliten. Om det fortsetter sånn her tror jeg at jeg må vurdere å trappe litt ned på jobbinga :sjenert: Jeg liker virkelig ikke tanken på å sykemeldes allerede, selv om det isåfall bare blir noen få prosent og mest sannsynlig bare for en periode, men jeg kjenner at jeg ikke helt takler å gi 110% på jobb når jeg i tillegg skal fungere når jeg kommer hjem. Jeg ligger som oftest som et slakt på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb om dagen, mens mannen tar seg av alt (han er ganske god å ha altså :hjerte:). 

Men mannen er jo en del ute og reiser, og de siste gangene han har vært borte nå så har det bare blitt ferdigpizza og andre lettvinte løsninger til middag, null klesvask og husarbeid, og minimalt med leking med Mini. Det siste er verst. Jeg får så dårlig samvittighet når jeg gang på gang rigger han til med nettbrettet bare fordi jeg ikke orker å engasjere meg i duplo-bygging eller boklesing, eller for de gangene det går ut over ham når jeg er sliten og lunta er kort :sukk::grine: For det skal vel ikke være sånn? Eller? Jeg er litt redd for at jeg er feig og system-snyltete når jeg driver å tenker på å sykemeldes sånn.. Suck it up liksom? 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette snakket vi om på jobb i går. Om at vi damer (aldri kalt meg selv en dame før, men jeg gjør et unntak akkurat nå :fnise:) skjemmes over å faktisk gå til legen og si "jeg er forferdelig sliten nå som jeg er gravid, fungerer ikke hjemme etter en hel dag på jobb, blablabla". Vi er blitt opplært til å svare "bra!", gjerne med et smil, når noen spør hvordan det går. Inkludert lege og jordmor. Så når hun ene her gikk gravid i fjor med nummer tre så hadde hun svart akkurat det samme. "Bra! Jeg er jo litt trøtt, men så lenge jeg legger meg når ungene legger seg klokka sju så går det greit." Da fikk hun en skjennepreken av legen som forklarte at det faktisk ikke skal være sånn. "Åå?" :ohmy:
Terskelen for å sykemeldes noen prosent bør absolutt være lavere akkurat nå! Dette er ikke noe som varer forever, liksom. 

Så nei, ikke suck it up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...