Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Hurra for vellykket UL og sprellfin baby! :hoppendeglad:

Helt enig med stress og kjøring i Oslo, det gjør jeg bare hvis det er kjempe krise! 
Skal dere fortelle det til hele verden nå, eller venter dere litt til? (eller har dere kanskje allerede sagt det?) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grastusta

Haha, jeg kjører ikke i Oslo. Punktum. 

Parkerer i the suburbs og tar tog eller bane inn. 

Edit: og hurra for fin ultralyd, selvfølgelig! :) 

Endret av Grastusta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Ah, da skjønner jeg. Var på Majorstuaklinikken selv sist gang, var det der dere var? Hadde lest så mye om dr Trolle  (elsker navnet!) her inne, derfor ble det der.

Uff, ja kjøring i Oslo er stressende når man ikke er vant til det. Har etter hvert hentet mannen der noen ganger pluss at jeg jo jobber midt i sentrum så har hendt at jeg har kjørt til jobb. Men for seks-syv år siden var det krise om jeg måtte til sentrum, da var jeg greit stressa både før, under og etter :fnise:

Ja, det var der vi var! :jepp: Googlet litt og leste masse positivt om han jeg også, og han var jo absolutt veldig dyktig og grundig. Men må innrømme at jeg fikk litt bakoversveis da han kom ut og hentet oss, han så jo ut som han var minst 80. Og da han begynte å taste i vei på tastaturet med én pekefinger, og gammelmann-skalv på hendene da han snurret på terminhjulet, begynte jeg å lure litt på hva det var vi egentlig hadde rotet oss borti nå. Men pekefingervals til tross; UL hadde han peiling på! 

Jeg jobber i sentrum jeg og, men jeg holder meg til toget. Heldigvis har vi ikke parkeringsplass på jobben, så da slipper jeg å vurdere sentrumskjøring for å komme meg dit.. :ler: 
 

1 time siden, Beccy87 skrev:

Hurra for vellykket UL og sprellfin baby! :hoppendeglad:

Helt enig med stress og kjøring i Oslo, det gjør jeg bare hvis det er kjempe krise! 
Skal dere fortelle det til hele verden nå, eller venter dere litt til? (eller har dere kanskje allerede sagt det?) :) 

Takktakk! :rodmer: Vi har allerede sagt det til nærmeste familie og noen venner, så i dag var det kun litt mer perifere venninner i jentegjengen som fikk vite det i tillegg. Forrige gang la vi ut noe greier på facebook etter OUL, får se hva vi gjør denne gangen. Har dere sagt det til mange?
 

21 minutter siden, Grastusta skrev:

Haha, jeg kjører ikke i Oslo. Punktum. 

Parkerer i the suburbs og tar tog eller bane inn. 

Edit: og hurra for fin ultralyd, selvfølgelig! :) 

Jeg bor jo i the suburbs, så det er jo vanligvis det jeg gjør. Hender riktignok at jeg tar meg en tur (med gps) til venninner som bor litt utenfor bykjernen, men sentrum pleier jeg å holde meg unna. Kjenner jeg blir litt stressa bare av å tenke på det.. 

Og takk! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk med sprellende minibaby! Jeg blir helt øm i hjertet av å tenke på det. 

Min yndlingsgynekolog (han er pensjonert nå :() var også omtrent 80 år, men han skreiv på tastaturet minst like fort som meg, hadde alltid iPhonen liggende ved siden av seg og var himla kul! Og den snilleste gynekologen jeg har vært borti! Og det har blitt et par støkker, ass... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.7.2016 at 17.57, missdior skrev:

BEBIS PÅ VEI!? Så gøy ! :hoppe:

Hallo! Bebis på vei! :hoppendeglad:En aldri så liten vinterbaby denne gangen, for å sikre at ingen av Minis plagg passer til årstiden :fnise: 
 

Den 30.7.2016 at 8.52, LilleMy1989 skrev:

Hallo :vinke: Og hurra for fin UL :nigo: 

Hallå! Velkommen! Og takk :biggrin: 
 

Den 30.7.2016 at 9.13, Weebs skrev:

Så fantastisk med sprellende minibaby! Jeg blir helt øm i hjertet av å tenke på det. 

Min yndlingsgynekolog (han er pensjonert nå :() var også omtrent 80 år, men han skreiv på tastaturet minst like fort som meg, hadde alltid iPhonen liggende ved siden av seg og var himla kul! Og den snilleste gynekologen jeg har vært borti! Og det har blitt et par støkker, ass... 

Sprellende minibabyer er veldig innafor! :jepp: 80 år gamle gynekologer som kan jobben sin også. Han her var ikke så kul da. Tipper at han har en Doro liksom.

***

Stakkars neglisjerte dagboka mi. Hu derre @Weebs altså, som lurte meg opp i dette :snurt: Ikke nok med at jeg må holde meg oppdatert på hva dere andre driver med, samt kommentere litt innimellom så jeg ikke blir oppfattet som DEN stalkeren, men så må jeg i tillegg sørge for å holde min egen dagbok oppdatert og gøy å lese.. sånn som mange andre her inne, ehem. Jaja. Dere har sikkert et eller annet super-KG-gen som jeg ikke fikk :ler: 
Om ikke annet så er jeg innmari glad for at jeg ikke kastet meg på prosjekt blogg (antageligvis med det fengende navnet "Datanerdfrue"), tenk om jeg skulle hostet opp flere innlegg daglig i tillegg til å ta freshe bilder av meg selv liksom. Hadde antagelig blitt en blogg med ekstremt dårlig timebetalt, idag brukte jeg minst en halvtime på å knipse og redigere et passende magebilde som jeg kunne bruke i min nyinnkjøpte "baby pics"-app i dag. Ikke redigere magen altså, jeg er ikke der helt ennå :ninja:

Ellers har dette vært en passe begivenhetsløs helg. Besøk av svigers, besøk av mer familie, innse at vi antagelig tok med oss feil unge hjem fra ferie (hvem er dette trassmonsteret?!), rydde litt, vaske en million runder med klær..
Og så har jeg spydd. Masse :dry: Kan sikkert si mye positivt om kroppen min altså, men akkurat dette gravididetsgreiene får den ikke helt til. Altså, kropp; når man har vært i relativt god form de aller første ukene, så er det IKKE meningen at man skal begynne å spy etter hvert måltid i uke 11 altså :opplyser::fnise: Halsbrannen har også meldt sin ankomst, så nå venter jeg bare på kroppskløe, vann i kroppen, ukontrollert promping og urolige bein.. Gleder meg til februar jeg :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Ukontrollert promping :hjerte: 

Så kjipt å begynne å spy akkurat når alle appene sier GRATULERER, NÅ ER DU IKKE KVALM LENGER, NYT DET!!! De appene er forresten som regel ganske teite. BV sin maser vel fra ca uke 38 om at "vi skjønner du er utålmodig nå, og folk rundt deg maser..." Jeg bare :klo: neeeei, estimert ankomst er jo ikke før om flere uker? Men den appen holdt det gående - hadde jeg blitt utålmodig, ville det vært deres feil! Ooog sorry digresjonen. 

Trass ja! Det må være et feriefenomen. Er ikke misunnelig på mannen som skal få T opp i morgen og forklare ham at selv om han har fått spise frokost i sofaen i tre uker med dyne og TV, skal de nå spise ved bordet og reise i barnehagen. Den kampen blir knallhard, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry! Men jeg synes du er flink jeg :biggrin: Dette går bra, ingen dømmer deg hvis du glemmer deg ut noen dager ;) 

Jeg synes appene var litt skumle når det var mye mas om "nå kjenner du sikkert bevegelser". Hmm, nei! :bond: Så skremte den ene meg skikkelig med noe koffeingreier, og en gang var det noe som "prøv å være glad, babyen blir påvirket av hvordan du har det" akkurat når jeg følte meg piss og fikk angst. Det ble ikke bedre av den beskjeden, liksom! WTF, altså. 

Spy er noe tull! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg VEIT, @Weebs! Helt meningsløs informasjon - man kan jo ikke tvinge seg glad, liksom. Tror også det kom noe tips om folat i uke ti eller noe, sånn "spis dette i tre mnd før du overhodet blir gravid, altså siden for fem mnd siden! Ellers..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg elsker de appene jeg! 
Og der minte du meg på at jeg må ordne meg den mage-bilde-appen igjen snart!
Men jeg merker at jeg følger de mye mindre slavisk denne gangen enn forrige, nå har jeg de mest for å kunne klare å følge med på hvor langt jeg er på vei! :P 

Veldig kjedelig med spy da, var du mye dårlig forrige gang også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Grastusta @Weebs @Beccy87 (orket ikke multisitere for da hadde det blitt så langt :plystre:)
Apper! Jeg har lastet ned den derre BV-appen, men jeg må innrømme at jeg ikke gidder å lese så nøye hva som står under de derre fanene. Sjekker innom den barnet-fanen innimellom, ellers åpner jeg den mest for å huske hvor langt jeg er på vei :ler: 
Men den baby pics-appen er bare sånn at man kan legge til fancy tekst og kruseduller på f.eks. magebildene, så den er ganske harmløs og fin. Aner ikke hva jeg skal bruke de til da, ser liksom ikke for meg at jeg kommer til å printe de ut noe sted. Magebildene fra forrige ligger jo pent plassert på den gamle pcen som streika, det sier vel noe om gjennomføringsevnen her.. :sjenert: Kommer aldri til å hive meg på noen scrapbook-trend iallefall, har mer enn nok med å huske å fylle ut den babyboka jeg kjøpte til Mini :fnise: 

Og ja, @Beccy87, forrige gang var jeg kjempedårlig hele svangerskapet og kastet opp nesten hele veien gjennom. Er heldigvis ikke like dårlig denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Grastusta skrev:

Skal du ikke legge ut magebilde HVER DAG på insta? What kind of mother are you?

..a very very BAD one?! :ler: Nei, vettuhva. Får iallefall drøye den til det faktisk er en mage å snakke om, det er jo totalt uinteressant å se på litt småflesk med varierende grad av luft inni :fnise: 

***

I dag var ferien offisielt over. Folk strømmet inn på kontoret og allerede etter to timer innså jeg at arbeidsmengden denne uken og antall timer jeg skal være på jobb, ikke går i hop :blink: Jeg begynner bra med legetime, jordmortime OG tilvenning i barnehagen, bare sånn for å sette standarden for høsten. 
Gleder meg ikke spesielt mye til å fortelle alle at jeg er gravid :overrasket: Regner med de ser for seg sykemeldinger og tilrettelegging og merarbeid og ork og permisjonstull. Jeg er nemlig den eneste på jobben som har barn i barnehagealder, så forståelsen for at jeg må levere og hente innimellom, har sykt barn eller må dra tidlig for å rekke nisselunsj og foreldrekaffe er heller minimal. Altså, det er jo ikke det at jeg ikke VIL jobbe, men jeg vil jo prioritere Mini også! ..og KG.

Nå burde jeg nemlig sittet og lest gjennom en haug med jobbdokumenter, men trassete hyperunge, mann som er ute på vift og sliten preggo går dårlig sammen altså.. Legg til en bøggete linse, så har du meg. (Burde virkelig fått bestilt meg ny synstest og nye briller, for jeg tror jaggu jeg ikke har sett brillene mine siden vi flyttet. For halvannet år siden :ler: )

Anyway. Nå følte jeg meg både lat og sytete. Hvis jeg jobber overtid i morgen, så kan jeg vel ha god samvittighet for at jeg bruker resten av kvelden på ræl, eller? :sjenert:

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Altså, hvis du er den eneste med små unger, burde det jo ikke være noe problem. Verre der ALLE må på nisselunsj, liksom. Men så var det den forståelsen, da...

Kos deg i kveld og gå hjem i rett tid i morgen! Hilsen Ole Brumm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg DRITER i å ha dårlig samvittighet for nissefrokoster og diverse. 

Samtlige sjefer har enten sjøl, eller via koner, hatt sine porsjoner sjuke kids og ditt og datt. 

It' s my føkking turn 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Grastusta skrev:

Altså, hvis du er den eneste med små unger, burde det jo ikke være noe problem. Verre der ALLE må på nisselunsj, liksom. Men så var det den forståelsen, da...

Kos deg i kveld og gå hjem i rett tid i morgen! Hilsen Ole Brumm

Ja, det er jo absolutt bedre at det er én person enn ti, men så er det liksom litt kjipt å være den ene personen hver eneste gang :blink: Og når jeg jobber mye FOR alle disse andre menneskene (typ administrative oppgaver), så blir det innmari tydelig at jeg ikke er der når de virrer rundt som hjelpeløse høner og savner meg :ler: 

Takk, Ole Brumm ;) 
 

54 minutter siden, Fjott skrev:

Jeg DRITER i å ha dårlig samvittighet for nissefrokoster og diverse. 

Samtlige sjefer har enten sjøl, eller via koner, hatt sine porsjoner sjuke kids og ditt og datt. 

It' s my føkking turn 😝

Jeg har ikke så dårlig samvittighet, det er mer det at jeg føler at jeg sluntrer unna. En viktig tidsfrist nærmer seg og jeg sitter og gomler risengrynsgrøt liksom :ler: Nei, av og til føles det bare som om det er noe hele tiden. Denne uken stikker jeg såvidt snuta innom i to dager tilsammen, så er det to planleggingsdager på rappen, i september er det OUL (!). Føler meg ikke som employee of the year alltid, foråsiresånn. Flaks at de liker meg ellers da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke employee of the year! At all :daane: Men jeg skylder på sjefene. De omplasserte meg til et helt nytt område (med totalt ulike arbeidsoppgaver enn jeg har vært vant til de siste årene) til tross for at de visste at jeg var i full produksjon. Og her på den nye plassen er det mye støy, så jeg kan bare være på et begrenset område. Vanligvis bruker folk to år før de er 100 % ferdig opplært, og her skal jeg være i noen måneder før jeg skal ett år ut i permisjon! Jeg kan ikke si motivasjonen er så jævlig høy når jeg tenker på at jeg må begynne fra scratch igjen når jeg kommer tilbake. I tillegg til nedskjæringer i alle ender så vet jeg ikke hva jeg kommer tilbake til heller.... 
SÅÅÅÅ. Håper dette var en slags trøst ;) 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg er heller ikke employee of the year! At all :daane: Men jeg skylder på sjefene. De omplasserte meg til et helt nytt område (med totalt ulike arbeidsoppgaver enn jeg har vært vant til de siste årene) til tross for at de visste at jeg var i full produksjon. Og her på den nye plassen er det mye støy, så jeg kan bare være på et begrenset område. Vanligvis bruker folk to år før de er 100 % ferdig opplært, og her skal jeg være i noen måneder før jeg skal ett år ut i permisjon! Jeg kan ikke si motivasjonen er så jævlig høy når jeg tenker på at jeg må begynne fra scratch igjen når jeg kommer tilbake. I tillegg til nedskjæringer i alle ender så vet jeg ikke hva jeg kommer tilbake til heller.... 
SÅÅÅÅ. Håper dette var en slags trøst ;) 

Høres ut som om det var innmari gjennomtenkt av sjefene dine :ler: Om ikke annet skal jeg nok klare å taste på et tastatur ut svangerskapet, så det er vel begrenset hvor mye de trenger å tilrettelegge for meg. Satser på at jeg ikke gikk på en bekkenløsning-jinx der :fnise: 

Jeg var nok litt negativ og sliten i går, for jeg tror vel egentlig at folk kommer til å ta nyheten relativt pent. Jeg vet bare at folk var en smule misfornøyd med hun som hadde stillingen før meg fordi hun var så ustabil, og da er det ikke så gøy å starte opp etter ferien med å nesten ikke være der, for så å komme med nyheten om at jeg blir borte etter jul en gang.. :sjenert: 

 

Uansett. Hva har skjedd i klesskapet mitt mens jeg har vært på ferie? Alle klærne mine har krympet jo :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde Mini sin første dag i ny barnehage. Han var der ikke så lenge da, men ifølge Mannen hadde han storkost seg :jepp: Avdelingen hans ligger på en gård, så de hadde fått sett på masse sauer og traktorer. Så det er jo ikke rart han har kosa seg, dyr og store maskiner er jo toppen av lykke! 

..men så fant han noen bilder fra den gamle barnehagen sin i stad, fortalte Mannen nå, med bilde av han og noen av de andre barna. Og han hadde stått heelt stille og sett på de bildene lenge, lenge, før han snudde seg mot Mannen med verdens mest forvirrede blikk. I tillegg hadde han, på vei til bhg, spurt etter "Henjik", som er en av gutta fra gamle bhg. Og jeg bare: :grine: Tenk om han savner gamle bhg og alle barna skikkelig, og så skal han ikke tilbake dit.. :sukk::grine:Hadde egentlig håpet at han hadde glemt den gamle bhg jeg, han har jo ikke nevnt den med et ord de siste ukene :fnise: Glemmer hele tiden hvor mye mer han husker, og hvor mye smartere han er i forhold til før :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...