Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ble Fødeavdelingen :nigo: Satt og snufset meg gjennom halve programmet, alt var jo så rørende atte hjælp. Mannen satt ved siden av og himlet med øynene :ler: Er det helt sykt å si at jeg gleder meg litt til å føde igjen? To år og litt, og alle minner om hvor vondt det egentlig gjorde er som sveipet fra hukommelsen :fnise: Mulig at jeg trekker den uttalelsen tilbake i februar en gang gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dritgøy å føde! Hvis mini ikke ligger å kikker på stjernene men wattevs. 

Jeg så fødeavdelingen og tenkte umiddelbart at dette ikke er sunt for kvinner som akkurat (i dag!) Er ferdig med barseltiden. .. Snufs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Grastusta skrev:

DET ER SÅ GØY Å FØDE!!!

 

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det er dritgøy å føde! Hvis mini ikke ligger å kikker på stjernene men wattevs. 

Jeg så fødeavdelingen og tenkte umiddelbart at dette ikke er sunt for kvinner som akkurat (i dag!) Er ferdig med barseltiden. .. Snufs. 

Okei, dere er syke, dere som har fødselen så friskt i minne :fnise: Må innrømme at jeg ikke var så gira på at fødsel var gøy de første månedene!

Men om jeg kunne velge så hadde jeg lett bestilt min egen fødsel med Mini en gang til altså, sånn i ettertid ser jeg på det som en veldig fin opplevelse :jepp: Husker at jeg synes det var helt grusomt vondt, men det gikk jo relativt fort og greit, og jeg følte at jeg hadde nogenlunde kontroll på kroppen underveis. Neste gang skal jeg nok prøve meg uten lystgass, for det ble jeg så innmari susete og ukonsentrert av.. Lå og tenkte på om jordmoren synes jeg var teit som hadde på meg to forskjellige sokker og sånn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte føding :jepp: Sånn etter epidural. Beste delen var pressing ;) Mektig følelse nå i etterkant og fantastisk å få barnet sitt :hjerte: Kanskje ambulant fødsel neste gang? Komme hjem og slappe av med en gang... 

Lystgass får vi ikke her :riste: skulle likt å prøve... men badekar var fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, føding.. Det gleder jeg meg IKKE til. Skal prøve å ikke tenke på det frem til det er helt uungåelig. 

Nå har jeg lest dagboka di, og her vil jeg gjerne følge med videre, så legger igjen et spor :biggrin:

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen fæle følelser forbundet med fødselen, syntes mer det var jævlig ubehagelig enn direkte vondt. Jeg hadde tidlig epidural på grunn av hjerteproblemene mine (men jeg skal mase meg til det neste gang også :hoho: ), da, men jeg synes nå min mening er valid likavel :fnise: 

Jeg gleder meg ikke til å føde, da, når den tid kommer, men det har med at jeg ikke liker sykehus lenger og at jeg ikke liker å være naken foran andre enn mannen min. Og så blir man så sinnsykt sliten av den fødinga :daane: Men det eeer jo verdt det, da! Herregud, som jeg ser fram til den dagen jeg er tobarnsmor :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Ja, sorry :P men jeg er en sånn som har (i hvert fall så langt...) kjempegreie svangerskap og superfødsler. Babyene mine har derimot vært litt mer jobb enn mange andre sine, har jeg inntrykk av ;) 

Så for min del skulle jeg gjerne vært gravid og født ti-tolv ganger. Vil bare ikke ha alle de ungene :bond: Planen er ett barn til, og jeg kjenner nesten at jeg vil vente en stund for å kunne "spare" opplevelsen - som den siste skokoladen i posen, liksom :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.8.2016 at 8.08, LilleMy1989 skrev:

Jeg likte føding :jepp: Sånn etter epidural. Beste delen var pressing ;) Mektig følelse nå i etterkant og fantastisk å få barnet sitt :hjerte: Kanskje ambulant fødsel neste gang? Komme hjem og slappe av med en gang... 

Lystgass får vi ikke her :riste: skulle likt å prøve... men badekar var fantastisk! 

Jeg hadde skikkelig lyst til å prøve badekar, men jeg fikk typ det eneste rommet som ikke hadde. Neste gang kanskje? Har ikke helt fått med meg om sykehuset jeg har valgt har det engang (ikke samme som forrige gang), godt jeg har noen måneder igjen å gjøre lit research på :nigo: 
 

Den 25.8.2016 at 10.16, j86 skrev:

Uff, føding.. Det gleder jeg meg IKKE til. Skal prøve å ikke tenke på det frem til det er helt uungåelig. 

Nå har jeg lest dagboka di, og her vil jeg gjerne følge med videre, så legger igjen et spor :biggrin:

Hallo! :goodbye: Vi har noen måneder å glede eller grue oss på ;) 
 

Den 25.8.2016 at 10.34, Leopanter skrev:

Jeg har heller ingen fæle følelser forbundet med fødselen, syntes mer det var jævlig ubehagelig enn direkte vondt. Jeg hadde tidlig epidural på grunn av hjerteproblemene mine (men jeg skal mase meg til det neste gang også :hoho: ), da, men jeg synes nå min mening er valid likavel :fnise: 

Jeg gleder meg ikke til å føde, da, når den tid kommer, men det har med at jeg ikke liker sykehus lenger og at jeg ikke liker å være naken foran andre enn mannen min. Og så blir man så sinnsykt sliten av den fødinga :daane: Men det eeer jo verdt det, da! Herregud, som jeg ser fram til den dagen jeg er tobarnsmor :rodmer: 

Jeg er heller ikke så glad i å drive og sprade rundt naken foran fremmede, men der og da kunne jeg ikke brydd meg mindre. Sånn i ettertid blir jeg litt flau da, av å tenke på alle som har sett oppi mitt aller helligste - og høna hadde ikke en direkte god dag akkurat da :hoho: 
 

Den 25.8.2016 at 16.10, Carouselle skrev:

Føding er gøy? Haha.. dere er offisielt crazies :balltre:

22 timer siden, Beccy87 skrev:

Gøy faktisk! :sprettoy:

De er enda mer gærne enn meg :fnise: 
 

21 timer siden, Grastusta skrev:

Ja, sorry :P men jeg er en sånn som har (i hvert fall så langt...) kjempegreie svangerskap og superfødsler. Babyene mine har derimot vært litt mer jobb enn mange andre sine, har jeg inntrykk av ;) 

Så for min del skulle jeg gjerne vært gravid og født ti-tolv ganger. Vil bare ikke ha alle de ungene :bond: Planen er ett barn til, og jeg kjenner nesten at jeg vil vente en stund for å kunne "spare" opplevelsen - som den siste skokoladen i posen, liksom :fnise: 

Tredjemann er en luring, er det ikke det de sier? ;) Kanskje det blir helt omvendt neste gang? Vi gir oss nok på to, det er det jeg alltid har sett for meg og det maksimum antall barn jeg klarer å lure mannen med på :ler: Han hadde egentlig sett for seg et langt og deilig ungkarsliv før han møtte meg, så det måtte litt lirking til før Mini ble unnfanget :fnise: Men det må jo være deilig å nyte to en liten stund før man kjører på med en tredjemann? Jeg blir helt matt av tanken på tre barn under skolealder iallefall! :daane: 

Endret av sitronkake
Entertast-bonanza. #ocd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sårri for entertast gone crazy altså, men sånn går det når man er på KG på mobilen. Hilsen snørrete, forkjøla unge som snorker, piper og våkner hvert tjuende minutt :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, sitronkake skrev:

Tredjemann er en luring, er det ikke det de sier? ;) Kanskje det blir helt omvendt neste gang? Vi gir oss nok på to, det er det jeg alltid har sett for meg og det maksimum antall barn jeg klarer å lure mannen med på :ler: Han hadde egentlig sett for seg et langt og deilig ungkarsliv før han møtte meg, så det måtte litt lirking til før Mini ble unnfanget :fnise: Men det må jo være deilig å nyte to en liten stund før man kjører på med en tredjemann? Jeg blir helt matt av tanken på tre barn under skolealder iallefall! :daane: 

Her sier også mannen at han vil ha maks to, mens jeg eeegentlig vil ha tre ;) Han ser for seg at det blir sykt mye logistikk med tre stykker. Men han er veldig gira på å få andremann da, så jeg har planer om å ta opp temaet igjen en stund etter at vi forhåpentligvis får nr 2 - kanskje han ombestemmer seg?! :nigo:

Hadde jeg skrevet dette på prøverforumet hadde jeg vel blitt nedrent av kommentarer over hvor ond jeg var som skulle smelle meg selv på tjukka uten å si fra til mannen på dette stadiet, antageligvis  :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ :fnise:

Vil vil ha enten 3 eller 4 unger, vi. Har bygd hus med nok soverom til 4 unger, så det blir ikke flere, i alle fall :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal på lokalsykehuset så har de ett rom med badekar bare. Jeg satser på at det er ledig denne gangen. Om jeg ikke får brukt badekaret har det hvertfall en veldig fin utsikt :fnise: (Sier hun som hadde øynene lukket 95% av tiden....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, miore skrev:

Her sier også mannen at han vil ha maks to, mens jeg eeegentlig vil ha tre ;) Han ser for seg at det blir sykt mye logistikk med tre stykker. Men han er veldig gira på å få andremann da, så jeg har planer om å ta opp temaet igjen en stund etter at vi forhåpentligvis får nr 2 - kanskje han ombestemmer seg?! :nigo:

Hadde jeg skrevet dette på prøverforumet hadde jeg vel blitt nedrent av kommentarer over hvor ond jeg var som skulle smelle meg selv på tjukka uten å si fra til mannen på dette stadiet, antageligvis  :hoho:

Jeg klarte å omvende mannen fra null barn til to, så basert på egne erfaringer vil jeg si at det absolutt er håp for nummer tre :ler: 
Og jeg regner jo med at du skal snike til deg den ungen uten å si noe til mannen, ja. Herregud, kvinnfolk som lurer mennene sine på den måten assa :kjefte: Det er en grunn til at jeg ikke poster så mye inne på de andre underforumene, det er så mange slemme anonymer der.. :sjenert:
 

9 timer siden, Leopanter skrev:

^ :fnise:

Vil vil ha enten 3 eller 4 unger, vi. Har bygd hus med nok soverom til 4 unger, så det blir ikke flere, i alle fall :opplyser:

Fiiire barn! :overrasket: :fnise: Godt dere har soverommene under kontroll da, her har vi knapt nok plass til to. Eller, vi har jo plass, men jeg vil gjerne ha barna i samme etasje som oss de første årene. Så enten må vi vinne litt i lotto, eller så blir det nok deling av rom en liten stund. Mannen er helt i mot, for i hans verden går ikke det an.. men min venn google sa at det kunne gå fint :ler: 
 

9 timer siden, A4-livet skrev:

Hvis du skal på lokalsykehuset så har de ett rom med badekar bare. Jeg satser på at det er ledig denne gangen. Om jeg ikke får brukt badekaret har det hvertfall en veldig fin utsikt :fnise: (Sier hun som hadde øynene lukket 95% av tiden....)

Utsikt må man ha når man skal føde! :opplyser::fnise: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sitronkake skrev:

Og sårri for entertast gone crazy altså, men sånn går det når man er på KG på mobilen. Hilsen snørrete, forkjøla unge som snorker, piper og våkner hvert tjuende minutt :dry: 

Og her måtte jeg bare sitere meg selv, for når jeg leste dette innlegget i våken tilstand tenkte jeg bare "hæ?" :klo::fnise: Tror jeg skulle frem til at jeg ikke var på pcen fordi det var sent, og at jeg var våken og KG-mobilet fordi Mini holdt show.. Eller noe sånt. 

Den ungen der altså. Han våknet kvart på to i natt og var lyys våken og insisterte på å se på traktor på nettbrettet (hva da dårlige vaner? :ler:). Så fulgte noen nye timer med oppvåkninger et par ganger i timen, litt hopping i senga vår (dårlig vane #2), mer mas om traktor, før han sovnet på tvers i senga vår med føttene oppi ansiktet mitt. Mannen fikk nok av fjasing og snufsing midt oppi alt dette, og forsvant på et tidspunkt ned i stua for å legge seg på sofaen og sove :dry: Takk skarru ha. Var en riiimelig trøtt sitronkake som satte seg på toget i dag ja. 

Men nå er arbeidsdagen over (thank god. Han ene sjefen der sliter meg seriøst ut mentalt til tider), jeg har spist sushi, har sjokolade på kjøkkenet og huset helt for meg selv hele helgen :hoppendeglad: Jeg studerer på deltid ved siden av jobb, så planen er riktignok å bruke helgen på pensum, men likevel. Helt alene. I to dager! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...