Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Kragebein skrev:

1) Hvis du har flere like av én Pokémon kan du transferre de til professoren og få 1 candy for dem. Da trykker du på den, scroller helt ned og velger "transfer".

2) Insence får du som belønning når du levler opp, eller du kan kjøpe det i butikken. Når du bruker det får du en lilla aura rundt deg hvor ekstra Pokémon spawner. Disse er det bare du som kan se eller fange, og varer en halvtime.

3) Lure plasseres på Pokéstop og tiltrekker seg Pokémon. Disse kan alle se og fange, og de varer i en halvtime. Du får de også som level opp-belønning eller i butikken. Lures tiltrekker seg gjerne flere andre spillere, spesielt i byer. Man ser ofte fort hvem som er det pga luren :P

Takk for svar :blomst: 

Men hva er candy, og hva bruker jeg de til? Og hvordan bruker jeg de? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg lade telefonen min til 100% også skal jeg ut og gå med hund og baby. Dette er en super aktivitetsfremmer! :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Takk for svar :blomst: 

Men hva er candy, og hva bruker jeg de til? Og hvordan bruker jeg de? :fnise: 

Fanger du for eksempel en Pidgey så får du 3 Pidgey candy. Transferrer du den til professoren får du 1 Pidgey candy til. Har du 12 Pidgey candy kan du evolve Pidgey til Pidgeotto, eller så kan du bruke 1 Pidgey candy og noe stardust for å gjøre den sterkere. Mengden candy og stardust du trenger kommer an på hvilken Pokékom og hvor sterk den er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som forstår dette med gras som bevegar seg? Såg mykje av det på tur i går, men det dukka ikkje opp pokemon sjølv om eg sto rett ved sida av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis startpokemonen min er Charmander, hvordan får jeg tak i charmander Candy da?   Skjønner ikke hvordan man skal lvl opp denne. Også lurer jeg på, når man bruker stardust og Candy for å gjøre den sterkere, vil den også evolvere etter vært om man bruker det nok, eller må man trykke på den under der man bare bruker Candy?

Anonymkode: 35761...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis startpokemonen min er Charmander, hvordan får jeg tak i charmander Candy da?   Skjønner ikke hvordan man skal lvl opp denne. Også lurer jeg på, når man bruker stardust og Candy for å gjøre den sterkere, vil den også evolvere etter vært om man bruker det nok, eller må man trykke på den under der man bare bruker Candy?

Anonymkode: 35761...692

Du må fange flere Charmander eller klekke de fra egg for å få med Charmander candy (Charmander, Bulbasaur og Squirtle klekker fra 2km-egg). Den evolver ikke automatisk om du gjør den sterkere, du må bruke evolve-knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Amantheia skrev:

Nokon som forstår dette med gras som bevegar seg? Såg mykje av det på tur i går, men det dukka ikkje opp pokemon sjølv om eg sto rett ved sida av det?

Det øker bare sjansen for å finne Pokémon, men er ingen garanti. Noen ganger fører fotavtrykkene i nearby-listen (som ikke fungerer :P) til steder der gress beveger seg, og da er det større sannsynlighet for å finne de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsplassen min er et gym, og nå har jeg endelig fått plass til en av mine pokémon der! Det gjør meg litt for glad :P

Anonymkode: 36ea8...13a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Takk for svar :blomst: 

Men hva er candy, og hva bruker jeg de til? Og hvordan bruker jeg de? :fnise: 

I tillegg til det første innlegget ditt: 

IKKE se på CP (Combat points) når du bestemmer hvilken pokemon du skal transferre. Denne kan du selv øke gjennom SD og candy. Se på hvilke angrep de har og styrken på disse. Dette kan visst ikke forandres :)  send over den som er svakest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsplassen min er et gym, og nå har jeg endelig fått plass til en av mine pokémon der! Det gjør meg litt for glad :P

Anonymkode: 36ea8...13a

Barnehagen til datteren min er et pokestop, så nå blir det å gå fra barnehagen og til min jobb (som ligger 1 km unna) 2 ganger daglig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det 3 pokemon i nærheten av her jeg bor, i dag er det ingen. :( Forsvinner de etter ei stund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, RompeRusk skrev:

I tillegg til det første innlegget ditt: 

IKKE se på CP (Combat points) når du bestemmer hvilken pokemon du skal transferre. Denne kan du selv øke gjennom SD og candy. Se på hvilke angrep de har og styrken på disse. Dette kan visst ikke forandres :)  send over den som er svakest 

Å ja, jeg har sett på CP. Kan like Pokemon ha ulike angrep? *føle seg litt dum*

Jeg stiller disse spørsmålene igjen jeg, noen som kan hjelpe meg?

Har det noen hensikt å slåss på et gym hvis man ikke har høyere score enn den man sloss med? Skjønner heller ikke helt hvordan jeg skal sloss, tar gjerne i mot tips for å vinne kamper på gymene!

 

Er det bedre å "transfer" pokemons, enn å ha mange like, eller er det en fordel å ha flere? Har skjønt at jeg får en candy for transfer og at jeg da kan "evolve" dem når jeg får nok. Det har jeg fått gjort med to så langt. Ser at det krever mange candies før jeg får evolvet flere...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ambivalent skrev:

Jeg må gå flere kilometer til og fra jobb hver dag, rett gjennom sentrum, så dette spillet passer perfekt for meg. :laugh: Finner mange pokemons på den måten, samtidig som at det blir en automatikk i det å hatche egg.

Jobben min er også et pokestop, så jeg samler masse ting mens jeg sitter på jobb.. :sjenert: Vurderer å legge ut en lure for å tiltrekke flere besøkende, vi er litt usynlige og det er mange som ikke vet om oss. Lurer på om det hadde funket. :fnise:

Jeg tar i hvertfall turen innom områder i nærheten av der jeg går om det er et pokestop der, så dere får i det minste større sjangse for at flere ser at dere eksisterer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ambivalent skrev:

Jeg må gå flere kilometer til og fra jobb hver dag, rett gjennom sentrum, så dette spillet passer perfekt for meg. :laugh: Finner mange pokemons på den måten, samtidig som at det blir en automatikk i det å hatche egg.

Jobben min er også et pokestop, så jeg samler masse ting mens jeg sitter på jobb.. :sjenert: Vurderer å legge ut en lure for å tiltrekke flere besøkende, vi er litt usynlige og det er mange som ikke vet om oss. Lurer på om det hadde funket. :fnise:

Det gjør det! Hvis dere har Facebook, så legg ut at dere er et stop og skal legge ut lure kl 13 f.eks og at pokemon trenere får 10% rabatt på drikke. For eksamener. Nå antok jeg også at du jobber på kafé :fnise: ser flere bedrifter i mitt nærområdet har gjort det og jeg syntes det er innovativt, spennende og med i tiden. Spørs også hva målgruppen deres er å da. Jeg har foresten studert markedsføring så syntes slike bedriftsengasjement er kult! 

Anonymkode: cd389...915

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RompeRusk skrev:

I tillegg til det første innlegget ditt: 

IKKE se på CP (Combat points) når du bestemmer hvilken pokemon du skal transferre. Denne kan du selv øke gjennom SD og candy. Se på hvilke angrep de har og styrken på disse. Dette kan visst ikke forandres :)  send over den som er svakest 

Hver gang en pokemon "evolver" så forandres angrepene. Hvis du har en Rattata på CP 100 og svake angrep, og en Rattata med CP 50 med bra angrep så er det lurest å "evolve" Rattataen med høyest CP mtp angrepene forandrer seg tilfeldig når du "evolver" de uansett. Hvis du har en pokemon med bra angrep nå, betyr ikke at den vil få bra angrep etterpå.

Men, hvis du har en Raticate med med høyere CP og dårligere angrep en en annen Raticate, så er det lurest å trene opp den med lavest CP fordi da er det ikke lenger mulig å forandre angrepene etter at den er ferdig evolved.

Anonymkode: 0759e...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ixnay skrev:

Å ja, jeg har sett på CP. Kan like Pokemon ha ulike angrep? *føle seg litt dum*

Jeg stiller disse spørsmålene igjen jeg, noen som kan hjelpe meg?

Har det noen hensikt å slåss på et gym hvis man ikke har høyere score enn den man sloss med? Skjønner heller ikke helt hvordan jeg skal sloss, tar gjerne i mot tips for å vinne kamper på gymene!

 

Er det bedre å "transfer" pokemons, enn å ha mange like, eller er det en fordel å ha flere? Har skjønt at jeg får en candy for transfer og at jeg da kan "evolve" dem når jeg får nok. Det har jeg fått gjort med to så langt. Ser at det krever mange candies før jeg får evolvet flere...

 

 

 

Jeg konsentrerer meg om å evolve min sterkeste :) mest fordi det tar så himla lang tid å evolve flere. Så jeg har f.eks to pidgeyer, begge er blitt pidgeotto, men kun den sterkeste for evolve seg videre :) 

Ang gym har jeg minimal erfaring, tapt 2 kamper fordi jeg ikke skjønner hvordan jeg slåss :fnise:  så håper på tips og råd selv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Ixnay skrev:

Å ja, jeg har sett på CP. Kan like Pokemon ha ulike angrep? *føle seg litt dum*

Jeg stiller disse spørsmålene igjen jeg, noen som kan hjelpe meg?

Har det noen hensikt å slåss på et gym hvis man ikke har høyere score enn den man sloss med? Skjønner heller ikke helt hvordan jeg skal sloss, tar gjerne i mot tips for å vinne kamper på gymene!

 

Er det bedre å "transfer" pokemons, enn å ha mange like, eller er det en fordel å ha flere? Har skjønt at jeg får en candy for transfer og at jeg da kan "evolve" dem når jeg får nok. Det har jeg fått gjort med to så langt. Ser at det krever mange candies før jeg får evolvet flere...

Jeg kan vel si at jeg har blitt litt rutinert nå på level 14, så jeg kan sikkert dele litt tips fra min side.

Fanging og transfer:
For hver pokemon du fanger får du 3 candy som kan brukes til å utvikle pokemonen. Du får også stardust som kan brukes sammen med candy for å øke styrken til pokemonen. Når du har flere av en type pokemon så anbefaler jeg at du sendes disse til professor whatnot ved å bruke "transfer" knappen nederst inne på detaljskjermen til pokemonen. Da får du 1 candy i bytte mot pokemonen.

Evolve og power up:
Det spiller ingen rolle hvilken rekkefølge du gjør dette i, pokemonen blir like sterk om du først evolver og så booster den som at du gjør det andre veien rundt. Spesialangrepet til pokemon kan forandre seg ved utvikling, men jeg tror basisangrepet forblir det samme.

Måten jeg bestemmer meg for hvilken jeg vil utvikle er ved å se på den baren som vises over pokemonen. Jo lengre til høyre (på halvsirkelen) den har kommet, jo nærmere er pokemonen sitt beste potensialet for din nåværende level. Jo høyere level din trenger får jo høyere CP kan pokemonene dine få. Du kan også se hvor mye det koster å "power up" den. Har du en pidgeotto som koster 600 stardust og en pidgey som koster 1000 så vil pidgey være (relativt) mye sterkere enn pidgeotto (uten at du bruker "power up" på pidgeotto) når pidgey er utviklet.

Gym:
En gym kan holdes av ett lag av gangen. Om det er ditt lag som holder gymen så kan du trene gymmen sterkere (flere poeng, vanskeligere å ta over) ved å angripe den. Når gymmen er sterk nok så får den som regel åpnet opp en (eller flere) nye plasser som spillere kan sette pokemon til å forsvare gymen. Hver spiller kan kun ha en pokemon av gangen per gym.
Om motstandere holder gymen så kan du angripe for å fjerne dem. Husk at her kan du ha opp til 6 pokemon i angrep mot alle som forsvarer, så selv om du har lavere CP så kan du fint vinne pga du har så mange pokemon. Når du har slått ut forsvareren kan du selv sette ut pokemon der. Etter å ha satt ut pokemon kan du gå til "shop" og trykke på ikonet i øverste høyre hjørnet for å få rewards for å forsvare en gym (du får flere per gym du holder samtidig). Dette kan du gjøre en gang hver 20 timer.

Angrep:
For å angripe så trenger du bare trykke på skjermen for basisangrep. du kan swipe til høyre eller venstre for å prøve å unngå andres angrep. For å bruke spesielle angrep så holder du inne på skjermen. Du kan se om du kan bruke spesielle angrep ved å se om den lille blå baren under pokemonen din er full (den kan være flere mindre små som er fulle, da har du en special per liten fulle bar).

Endret av LoneWolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang en pokemon "evolver" så forandres angrepene. Hvis du har en Rattata på CP 100 og svake angrep, og en Rattata med CP 50 med bra angrep så er det lurest å "evolve" Rattataen med høyest CP mtp angrepene forandrer seg tilfeldig når du "evolver" de uansett. Hvis du har en pokemon med bra angrep nå, betyr ikke at den vil få bra angrep etterpå.

Men, hvis du har en Raticate med med høyere CP og dårligere angrep en en annen Raticate, så er det lurest å trene opp den med lavest CP fordi da er det ikke lenger mulig å forandre angrepene etter at den er ferdig evolved.

Anonymkode: 0759e...f1b

Ah! Jeg leste noe annet på en eller annen side, at angrepene ikke forandres så man skal ikke se på CP, men hvilke angrep de har :P men da skjønner jeg! 

Da er det jo umulig å vite hvilken pokemon man bør evolve siden angrepene forandrer seg? Forandrer styrken seg også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo en gym i dag (hele teamet), men får ikke tatt over den. :klo: Hva gjør jeg feil? Når jeg trykket på gymmen igjen så sto de fortsatt der selv om jeg vant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HelloKitty123 skrev:

Slo en gym i dag (hele teamet), men får ikke tatt over den. :klo: Hva gjør jeg feil? Når jeg trykket på gymmen igjen så sto de fortsatt der selv om jeg vant. 

Du må få gymmen ned på 0 reputation eller hva nå enn det heter. Du må gjerne slå den flere ganger for å få den ned på 0, alt avhengig av hvor mye den har når du starter. Den tar vel 2500 reputation eller noe slik per tap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...