Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

1 time siden, Amantheia skrev:

No har kjærasten og begynt å spele, så er skikkelig koselig å gå tur i lag, på pokemonjakt. I går ettermiddag gjekk me tur i byen, der me fann ein Squirtle! Så gøy! Og på kvelden på veg heim frå trening, såg me ganske store padder på matjakt. Kjempeartig. 

Og i dag har også vore suksess på pokemon-fronten. Har klekka 4 egg, (ein Charmander blant anna!), og fanga kjempemasse eg ikkje hadde frå før. Pikachu er nok dagens fangst, sjølv om den hadde lav CP. Og Kingler, med CP på 364, som er min høgaste :D Kva er dykkar høgaste? ^_^ 

 

Also, er det nokon som veit om framgangen vert sletta om eg skulle kjøpe meg ny telefon? Eller føljer det google-kontoen?

Som @Mormont sier følger det kontoen din :)

Mine sterkeste nå er en CP 1233 Vaporeon og CP 1139 Hypno. Begge to holder gymmer akkurat nå.

Prøver å fylle opp hele Pokédexen, men skjønner at det kanskje er et litt vel urealistisk mål :ler: Er foreløpig på 67 stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamstret litt nye pokemons på Gladmat-festivalen i Stavanger sentrum i dag. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så herlig å se at voksne også spiller! Jeg er nitten å trodde jeg var for gammel :fnise: men ikke søren om jeg skal la vær! Go! 

Anonymkode: 28cbc...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg er 25 og gledet meg sykt til å spille. Har lasta ned emulator og Pokemon Emerald til mobilen for å komme i stemning :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg er 25 og gledet meg sykt til å spille. Har lasta ned emulator og Pokemon Emerald til mobilen for å komme i stemning :-D

Men ikke go?

Anonymkode: 6b3f2...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg ikke inn på spillet for å sjekke om kilometerne telte med for klekking av egg, men har fått bekreftet at det funker fint å spille dersom man sitter på i saktekjørende bil :fnise: Gikk til slutt tom for poke balls, men fikk plukka opp noen på et poke stop vi kjørte forbi (de andre kom vi ikke nærme nok) Fikk ikke tatt alle pokemonsene på veien siden jeg gikk tom for poke balls! 

Nå har jeg en poke ball igjen, og har ikke tid til å gå innom et poke stop i morgen. Det er litt fristende å kjøpe poke balls i shop'en... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er utrolig gøy å se andre folk som også spiller Pokemon. Var i parken i dag og der satt det rundt 20-30 stk og spilte :). (noen hadde lagt ut sånn lure module). Jeg synes det er flott at folk kommer seg ut. Følte meg litt for gammel for spillet når jeg lastet det ned, men ser nå at de fleste som spiller er på min alder og eldre. :) Har fått et par nye venner også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sånn clockwork dette. Servere nede kvar kveld. Så irriterande D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vist guttungen pokemon, fordi jeg var nysgjerrig og han måtte være unnskyldningen min :sjenert: Jeg føler meg for gammel til å gå rundt på egenhånd, selv om jeg har lyst til å snike meg opp på pokestoppet rett ved huset vårt når jeg ser noen har satt ut en lure der :ler: 

Hva betyr de grønne bladene som virvles opp her og der? Har de noe å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Trampe skrev:

Her har jeg vist guttungen pokemon, fordi jeg var nysgjerrig og han måtte være unnskyldningen min :sjenert: Jeg føler meg for gammel til å gå rundt på egenhånd, selv om jeg har lyst til å snike meg opp på pokestoppet rett ved huset vårt når jeg ser noen har satt ut en lure der :ler: 

Hva betyr de grønne bladene som virvles opp her og der? Har de noe å si? 

Jeg har hørt folk skrive både opp og i mente om at det betyr at det er pokemon der, men etter min erfaring så betyr det ikke en døyt :P Jeg finner aldri noe der de bladene beveger seg i hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LoneWolf skrev:

Jeg har hørt folk skrive både opp og i mente om at det betyr at det er pokemon der, men etter min erfaring så betyr det ikke en døyt :P Jeg finner aldri noe der de bladene beveger seg i hvertfall.

 

Nei, jeg har heller ikke funnet noen der, selv om vi løp i full entusiasme mot de grønne bladene flere ganger i går kveld :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke go?

Anonymkode: 6b3f2...aec

Har Go, men er i Sør-Amerika så får ikke brukt mobildata. Blir Go når jeg er tilbake i Europa :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fanger man Dragonite? Han sitter utenfor soveromsdøra min nå. Har kastet ballen og truffet sikkert 5 ganger, men ballen "spretter"/ åpner seg bare opp, og Dragonite kommer ut igjen, selv om jeg traff. 

Endret av Stars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, LoneWolf skrev:

Jeg har hørt folk skrive både opp og i mente om at det betyr at det er pokemon der, men etter min erfaring så betyr det ikke en døyt :P Jeg finner aldri noe der de bladene beveger seg i hvertfall.

Det betyr bare at det er mye GPS signaler der så det er en større sjans for at det er en pokemon der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stars skrev:

Hvordan fanger man Dragonite? Han sitter utenfor soveromsdøra min nå. Har kastet ballen og truffet sikkert 5 ganger, men ballen "spretter"/ åpner seg bare opp, og Dragonite kommer ut igjen, selv om jeg traff. 

Du kan prøve en Rasberry og en Greater ball så kanskje det hjelper. Noen ganger låses ikke egget, andre ganger stikker de av. Ikke sikkert man alltid får fanget dem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte ut en lure i går, mest for å finne ut hvordan det fingerte ( :fnise: ) Hvordan ser jeg at noen andre har lagt ut en lure? Ser jeg den rosa sirkelen på kartet? 

Og hva er raspberry og greater ball, og hvordan bruker jeg det (hvis jeg har/får noen)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå dukket en Pigdey opp på badet mitt og jeg brukte opp den siste poke ballen. Så dukket det opp en Venonat og en Pidgey til, så jeg kjøpte poke balls i shop'en :P 

Blir nok en tur til sentrum sånn at jeg får gått innom masse pokestops så snart jeg får tid, men det blir nok ikke før på lørdag... Av de to poke stopsene som er i nabolaget her er bare en tilgjengelig med vogn, den andre ligger på en sti, og babyen liker ikke å sitte i bæresele. Har aldri fått mer enn 3 poke balls på et poke stop, så de tre jeg evt. hadde fått ved å spurte ned til det andre poke stopet holder jo ikke lenge :P 

Jeg har fortsatt ikke prøvd meg på en gym, får prøve å få til det neste gang jeg er i nærheten av en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg satte ut en lure i går, mest for å finne ut hvordan det fingerte ( :fnise: ) Hvordan ser jeg at noen andre har lagt ut en lure? Ser jeg den rosa sirkelen på kartet? 

Og hva er raspberry og greater ball, og hvordan bruker jeg det (hvis jeg har/får noen)? 

Raspberry er noe som gjør pokemon lettere å fange, det samme med en great ball. Du får begge to litt senere (rundt level 8-10 et sted?).

Når det er små rosa blader som faller rundt et pokestop så er det festet en lure på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wenda skrev:

Du kan prøve en Rasberry og en Greater ball så kanskje det hjelper. Noen ganger låses ikke egget, andre ganger stikker de av. Ikke sikkert man alltid får fanget dem

Tusen takk, jeg måtte nok bare la den gå, er kun på level 5 foreløpig, så har ikke Raspberry og Greater. 

Når det nå er tomt for baller, er eneste alternative å kjøpe flere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Stars skrev:

Tusen takk, jeg måtte nok bare la den gå, er kun på level 5 foreløpig, så har ikke Raspberry og Greater. 

Når det nå er tomt for baller, er eneste alternative å kjøpe flere? :)

Nei du går til så pokestops og spinner på bildehjulet. Da kan man få pokeballs. Kan lønne seg å oppsøke mange og samle sammen litt. Her i byen så går jeg rundt parken siden det er pokestops rundt hele parken, og når jeg har kommet rundt så kan jeg snurre dem på nytt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...