Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, LoneWolf skrev:

Du må få gymmen ned på 0 reputation eller hva nå enn det heter. Du må gjerne slå den flere ganger for å få den ned på 0, alt avhengig av hvor mye den har når du starter. Den tar vel 2500 reputation eller noe slik per tap.

Ok da skjønner jeg. :) Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det! Hvis dere har Facebook, så legg ut at dere er et stop og skal legge ut lure kl 13 f.eks og at pokemon trenere får 10% rabatt på drikke. For eksamener. Nå antok jeg også at du jobber på kafé :fnise: ser flere bedrifter i mitt nærområdet har gjort det og jeg syntes det er innovativt, spennende og med i tiden. Spørs også hva målgruppen deres er å da. Jeg har foresten studert markedsføring så syntes slike bedriftsengasjement er kult! 

Anonymkode: cd389...915

Her jeg bor er porten til en MC klubb et pokestop - tipper de synes det er gøy :fnise:

 

 

Anonymkode: c1245...2aa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor er porten til en MC klubb et pokestop - tipper de synes det er gøy :fnise:

 

 

Anonymkode: c1245...2aa

Her er det utenfor den lokale kirken. Aldri vært så folksomt der før :P 

Anonymkode: a41e5...49b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *Micki* skrev:

Er det egentlig noe vits i å ta alle Drowzee og Zubatene som dukker opp når man allerede har dem? 

Du trenger jo candy fra de for å evolve de, så greit å plukke de opp :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*
Et øyeblikk siden, Titania skrev:

Du trenger jo candy fra de for å evolve de, så greit å plukke de opp :)

Aha, jeg er helt ny på dette så har ikke fått med meg så mye ennå :laugh: level 4. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør man på de gym-greiene og er det forskjell på fargene?

Får man aldri mer enn 2-5 pokeballer på pokestopene? Her vi bor er det ingen i mils omkrets, så får bare hentet baller når vi er andre steder :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått i sikksakk gjennom alskens nabolag i 2 timer uten å finne stort før jeg nå nådde sentrum som er fullt av Pokémons og pokestops også kræsjer fet pokkers spillet og jeg kommer ikke inn igjen!!

argh!! :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm noen som vet hvorfor jeg ikke fikk lov å sette igjen en pokemon på et gym i min farge? Fikk ikke opp alternativet? Har bare vært på et gym i riktig farge en gang før og da fikk jeg mulighet til å sette igjen en pokemon, denne fikk jeg derimot raskt tilbake siden gymmet ble tatt over av et annet team :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ixnay skrev:

Hmm noen som vet hvorfor jeg ikke fikk lov å sette igjen en pokemon på et gym i min farge? Fikk ikke opp alternativet? Har bare vært på et gym i riktig farge en gang før og da fikk jeg mulighet til å sette igjen en pokemon, denne fikk jeg derimot raskt tilbake siden gymmet ble tatt over av et annet team :(

Hvis alternativet ikke dukker opp nede til venstre og gymmen er i din farge så er det ikke plass til flere Pokémon i gymmen. Det er plass til en begrenset mengde Pokémon i hver gym basert på hvilket level den er i. Gymmen levles med at noen av samme team slåss mot den og slår minst én av Pokémonene som defender den. Da økes mengden prestige gymmen har, som du kan se oppe til venstre når du er inne på den. Det står det hvor mye prestige gymmen har, og hvor mye den trenger for å nå et nytt level.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kragebein skrev:

Hvis alternativet ikke dukker opp nede til venstre og gymmen er i din farge så er det ikke plass til flere Pokémon i gymmen. Det er plass til en begrenset mengde Pokémon i hver gym basert på hvilket level den er i. Gymmen levles med at noen av samme team slåss mot den og slår minst én av Pokémonene som defender den. Da økes mengden prestige gymmen har, som du kan se oppe til venstre når du er inne på den. Det står det hvor mye prestige gymmen har, og hvor mye den trenger for å nå et nytt level.

Aha ok, takk for forklaringen. Da var det sikkert årsaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg feks skal evolve en pidgey til en pidgeotto, skal jeg da først velge power up på den sterkeste pidgeyen jeg har (å trensfere de svakeste), og deretter velge evolve? Eller skal man evolve først, å så velge power up?

Jeg powra opp den sterkeste pidgeyen jeg hadde, så evolvet jeg den til en pidgeotto. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått i over 3 timer med barnevogn og hund (som etterhvert endte oppi vogna) på slep. Gikk masse rundt i flere nabolag uten å finne stort før jeg kom til sentrum. Der var det masse (!) pokemons og pokestop på hvert gatehjørne, problemet var bare at det pokkers spillet frøs hver gang jeg fanget en pokemon og ingenting fungerte! Så begynte det å regne...så begynte babyen å skrike... Jeg endte opp med å skru av spillet og ta bussen hjem...

Konklusjonen er: Spillet er innmarri morsomt (når det fungerer), men de burde ha sørget for nok kapasitet på serverene sine før de slapp det i flere land. Det er kanskje ikke så rart at spillet kollapser når det går folk over alt og spiller det (jeg så SÅ mange som spilte, det var helt snålt :fnise: ) men det burde de kanskje ha forventet når de så hvor populært spillet ble der hvor det alt var lansert. 

Jeg kommer nok ikke til å gå flere 3 timers turer med det første. Det var lite å finne i nabolagene her, så neste gang reiser jeg nok til sentrum før jeg begynner å jakte på pokemons :P:fnise: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner ikke spillet i Play butikk jeg. Har jeg en møkka telefon? Samsung s5 mini.

Anonymkode: 08e4e...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er så synd at man velger å lete etter imaginære vesener der ute når det allerede er så mye fint å se, som er EKTE. Syns det er veldig trist. 

Anonymkode: f0f47...16a

Er mye mennesker som normalt ville sittet inne og spilt pc spill eller sett på netflix som når kommer seg ut så jeg syntes det er supert! Selv bruker jeg mye geocaching når jeg er på tur, og det er faktisk strengt tatt det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Er mye mennesker som normalt ville sittet inne og spilt pc spill eller sett på netflix som når kommer seg ut så jeg syntes det er supert! Selv bruker jeg mye geocaching når jeg er på tur, og det er faktisk strengt tatt det samme!

Enig :) Jeg går mye tur fra før pga hund, men etter at jeg lastet ned Pokémon Go har jeg gått mange nye steder, oppdaget og lagt merke til masse nye ting i byen. Jeg opplever det også som veldig sosialt, på jobb bli vi bare flere og flere som går tur sammen i pauser og lunsj i stedet for å sitte inne foran PC-en. Om noe motiverer folk som vanligvis ikke går så mye til å komme seg ut er det jo bare helt fantastisk, selv om noen mener det er feil type motivasjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Namine skrev:

Hvis jeg feks skal evolve en pidgey til en pidgeotto, skal jeg da først velge power up på den sterkeste pidgeyen jeg har (å trensfere de svakeste), og deretter velge evolve? Eller skal man evolve først, å så velge power up?

Jeg powra opp den sterkeste pidgeyen jeg hadde, så evolvet jeg den til en pidgeotto. :)

Det spiller visst ingen rolle hvilken rekkefølge du gjør det i. Resultatet blir det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvem som spurte om det, så jeg bare skriver det her fremfor å lete gjennom 15 tråder for sitering, men da var Poke Tracker ute til iOS også :nigo:

Anonymkode: 2b30a...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Zzyzx skrev:

Det spiller visst ingen rolle hvilken rekkefølge du gjør det i. Resultatet blir det samme.

Okay, takk takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke hvem som spurte om det, så jeg bare skriver det her fremfor å lete gjennom 15 tråder for sitering, men da var Poke Tracker ute til iOS også :nigo:

Anonymkode: 2b30a...6d6

:blomst:

Anonymkode: a41e5...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...