Gå til innhold

Førstemann ned 5 kilo!


sportsidiot

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Mayoo skrev:

Tusen takk! Vet faktisk ikke om jeg har lyst til å vinne, er redd for at mye av motivasjonen forsvinner når jeg ikke har denne tråden lenger. 

Haha! Du skal nok alltids finne noen på Kvinneguiden som vil gå ned i vekt.. Ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

drue
Startvekt 25/3: 66,6 kg
04/04: 66,2 kg (-0,4 kg)
11/04: 65,5 kg (-0,7 kg)
19/04: 64,8 kg (-0,7 kg)
Antall kg tatt av: 1,8 kg

Glemte meg ut i går, så veide meg i dag. Fornøyd med nedgangen, går sakte men sikkert nedover :) Har ikke sett 64-tallet på lenge! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mayoo skrev:

Mayoo
Startvekt 29/3: 86,0 kg
Uke 1 4/4: 83,9
Uke 2 11/4: 82,9
Uke 3 19/4: 81,9

Antall kg tatt av:  4,1 kg

Jeg har et sinnsykt konkurranseinstinkt, så skal si denne tråden er gull verdt. Jeg var jo i dåp i helgen og hadde denne tråden i bakhodet hele tiden. Jeg forsynte meg med halvparten av det jeg vanligvis ville gjort og brukte heller lenger tid på å spise det. Når det kom til kakene så smakte jeg på alt som så fristende ut, men tok bittesmå stykker istedenfor normale stykker. Drakk også PepsiMax og kaffe istedenfor Colaen som jeg vanligvis drikker. 
Jeg har faktisk "aldri" veid så lite som jeg gjør nå! Hurra :nigo:

Hey hey! Gratulerer!  Fortsett i tråden da! Eller om du har nådd idealvekten så kan vi lage en tråd for vedlikehold.  Jeg skal ned litt til,  men fem kilo totalt er kanskje litt mye. Uansett vet jeg at den største utfordringen blir å holde vedlike - så jaaaa til en trå der vi fortsatt rapporterer.  Og går vi opp en uke, så er målet tilsvarende ned uken etter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å skjønne seg på vekt, gitt. I dag da jeg veide meg, viste vekten 66,7. Jeg har spist bra igjen disse to dagene, så da gjenstår det å se om dette bare var flaks, eller om det var helgens salte mat som gjorde at vekten stod på stedet hvil mandag morgen. I alle fall mer motiverende å tenke at vekten har gått ned 3,3 kg siden oppstart av tråden, og at den ikke bare stabiliserte seg halvannet kilo under startvekt:/ 

Det blir spennende å se på mandag. Er også med i den "før sommeren"-tråden, så jeg skal logge vekten på fredag allerede. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en liten ferie (med medfølgende unødvendige kalorier..), så det ble ikke veiing denne uka, men på mandag håper jeg at vekta viser noe annet enn den gjorde to uker tidligere. Dere er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fornøyd. Har vært i besøk i dag, faktisk to, men likevel ikke havnet opp med typisk "mye mat". Vanlig liten frokost og mellommåltid, før en liten prosjon grøt hos noen venner og middag hos noen andre i kveld. Tok kun en liten smak dessert, og har ellers bare drukket vann og kaffe. Utrolig deilig å kunne vise for meg selv at jeg ikke trenger å være "redd" besøk. Jeg kan fortsatt spise normalt og takke nei til flere porsjoner. Jeg har alltid tidligere følt at jeg måååå forsyne meg igjen og igjen for å være høflig. 

og det beste er at jeg fortsatt kan ta et glass rødvin uten at jeg går over noe Kaloribudsjett. 

Har et par besøk foran meg i morgen også, men tenker at jeg kan gjøre som i dag, og dermed ikke havne på en smell ved veiing på mandag. 

Hvordan er deres helger? Blir det som alle andre dager, skeier dere ut med vilje - eller skeier dere ut med uhell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skeiet skikkelig ut denne helgen. Med et uhell. Det begynte med at vi feiret en kollega som hadde bursdag på fredag, med kake og alt som hørte til. Jeg klarte ikke å motstå kaken, så endte opp med to kakestykker.
Hadde planer om å gå en lang tur på lørdag, men da jeg våknet og såg snøen ble jeg så sur at jeg la alle planene på hyllen. Isteden holdt jeg meg inne, spiste chips og koste meg. Da kvelden kom hadde jeg lyst på ennå mer godt, så jeg gikk ned på butikken og kjøpte meg en daimkake og en boks med cola. Spiste litt over halve kaken i går og resten til frokost i dag :flau:

Jeg begynner å lure på om jeg er sukkeravhengig. At jeg må begynne å takke nei til alle søtsaker, for det virker som om når jeg først har spist noe lite klarer jeg ikke å stoppe. Samtidig så har jeg jo hatt mensen denne uken og da blir jeg forvandlet til et sukkermonster. Nei, jeg vet ikke, men nå er heldigvis kaken spist opp og butikkene er stengt i dag. Spist er spist tenker jeg. Får heller prøve å være fornuftig resten av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mayoo skrev:

Jeg har skeiet skikkelig ut denne helgen. Med et uhell. Det begynte med at vi feiret en kollega som hadde bursdag på fredag, med kake og alt som hørte til. Jeg klarte ikke å motstå kaken, så endte opp med to kakestykker.
Hadde planer om å gå en lang tur på lørdag, men da jeg våknet og såg snøen ble jeg så sur at jeg la alle planene på hyllen. Isteden holdt jeg meg inne, spiste chips og koste meg. Da kvelden kom hadde jeg lyst på ennå mer godt, så jeg gikk ned på butikken og kjøpte meg en daimkake og en boks med cola. Spiste litt over halve kaken i går og resten til frokost i dag :flau:

Jeg begynner å lure på om jeg er sukkeravhengig. At jeg må begynne å takke nei til alle søtsaker, for det virker som om når jeg først har spist noe lite klarer jeg ikke å stoppe. Samtidig så har jeg jo hatt mensen denne uken og da blir jeg forvandlet til et sukkermonster. Nei, jeg vet ikke, men nå er heldigvis kaken spist opp og butikkene er stengt i dag. Spist er spist tenker jeg. Får heller prøve å være fornuftig resten av dagen. 

Jeg kjenner meg igjen i sukkeravhengigheten!:troest: Dette kommer fra en person som uten problem kan piske opp to pakker sjokolademousse med daimbiter og spise alt selv. Jeg har funnet ut at om jeg spiser litt sukker en dag, så får jeg sukkersug dagen etter og kanskje dagen etter der igjen.. Samtidig synes jeg det er utrolig kjipt å være hun venninna som er så opphengt i slanking at hun ikke kan engang smake på kaka..

Jeg har selv tatt meg et par kakestykker i løpet av de siste ukene, men denne gangen har det gått ganske greit. Jeg tar jo ikke med meg kjøkkenvekta når jeg skal spise hos andre, men hjemme veier jeg ALT jeg spiser. Så om jeg mot formodning skulle kjøpt en daimkake, ville jeg sett på næringsinnholdet og funnet ut hvor mye jeg kunne spise uten at det gjør utslag på vekta, skåret et så stort stykke og veid det, og nytt kaka med god samvittighet. Samme med chipsen. Høres kjipt ut, men føles bra. Får aldri dårlig samvittighet etterpå, og får kost meg litt av og til. ..men du får ikke tilfredsstilt behovet om å stappe i deg usunn mat, da.

Uansett så var jo dette bare en helg, det er ikke verdens undergang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym slanker - Startvekt 75 kg

0,0 kg tatt av (28.03.16)

0,1 kg tatt av (04.04.16) Ny vekt: 74,9 kg

0,5 kg tatt av (11.04.16) Ny vekt: 74,5 kg

0,0 kg tatt av (18.04.16) Ny vekt: 76,2 kg

0.0 kg tatt av (25.04.16) Ny vekt:  75,5 kg  Total vektoppgang siden (oppstart) 28.03.16: 0,5 kg. (Vektnedgang siden forrige uke: 0,7 kg)

(Jeg veide meg en dag for tidlig da det ikke blir anledning til veiing på mandag)

 

Anonymkode: fc1ff...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emalje skrev:

Jeg kjenner meg igjen i sukkeravhengigheten!:troest: Dette kommer fra en person som uten problem kan piske opp to pakker sjokolademousse med daimbiter og spise alt selv. Jeg har funnet ut at om jeg spiser litt sukker en dag, så får jeg sukkersug dagen etter og kanskje dagen etter der igjen.. Samtidig synes jeg det er utrolig kjipt å være hun venninna som er så opphengt i slanking at hun ikke kan engang smake på kaka..

Jeg har selv tatt meg et par kakestykker i løpet av de siste ukene, men denne gangen har det gått ganske greit. Jeg tar jo ikke med meg kjøkkenvekta når jeg skal spise hos andre, men hjemme veier jeg ALT jeg spiser. Så om jeg mot formodning skulle kjøpt en daimkake, ville jeg sett på næringsinnholdet og funnet ut hvor mye jeg kunne spise uten at det gjør utslag på vekta, skåret et så stort stykke og veid det, og nytt kaka med god samvittighet. Samme med chipsen. Høres kjipt ut, men føles bra. Får aldri dårlig samvittighet etterpå, og får kost meg litt av og til. ..men du får ikke tilfredsstilt behovet om å stappe i deg usunn mat, da.

Uansett så var jo dette bare en helg, det er ikke verdens undergang! :)

Har lurt på om jeg også skulle begynt å veie alt. Slipper i det minste unna den dårlige samvittigheten som du sier. Vanligvis så er det ikke et problem å holde seg unna søtsakene, men når mensen kommer har jeg ikke en sjanse. Blir flau over hvor mye jeg klarer å trykke i meg. 
Det som er problemet mitt når det kommer til veiing av maten er at jeg ofte spiser lunsj i kantinen og da blander jeg meg en god salat. Har jo ikke mulighet for å veie hver eneste ting i den salaten og da blir det jo ganske unøyaktig. Noe som er litt demotiverende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Mayoo skrev:

Har lurt på om jeg også skulle begynt å veie alt. Slipper i det minste unna den dårlige samvittigheten som du sier. Vanligvis så er det ikke et problem å holde seg unna søtsakene, men når mensen kommer har jeg ikke en sjanse. Blir flau over hvor mye jeg klarer å trykke i meg. 
Det som er problemet mitt når det kommer til veiing av maten er at jeg ofte spiser lunsj i kantinen og da blander jeg meg en god salat. Har jo ikke mulighet for å veie hver eneste ting i den salaten og da blir det jo ganske unøyaktig. Noe som er litt demotiverende. 

Ja, men det er jo grenser for hvor usunn den salaten kan bli. Så du trenger kanskje ikke henge deg opp i den. Grønnsakene er det jo nesten ingen kalorier i, og om du har oppi mye "digg", lærer man seg jo etterhvert hvor mye 50 gram oliven eller 50 gram fetaost ser ut.. Uansett er jo dette bare et måltid om dagen, jeg tror det er resten som er viktig. Du kan bare regne ut salaten omtrentlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke veie alt. I de små periodene jeg har forsøkt det, har jeg tvert imot endt opp med å føle meg helt fæl. Helt totalt oppslukt av mat og tall. Men jeg ser absolutt at det kan være nyttig for mange, så det er verdt å prøve!

For min del er det best å bare spise etter en plan. Klare tidspunkt og avtaler med meg selv på hva og hvor mye jeg skal spise. Jeg vet jo hva som er sunt og næringsrikt, uten å være for kaloritett. Og så er jeg heldig som sjeldent får lyst på søtsaker eller "junk". Det handler for meg bare om å være bevisst og virkelig ta valg. Velge det som gir meg best følelse med meg selv. 

Spent på morgendagen. Har spist helt fint i helgen, men vet jo aldri med dette saltet:/ har ikke vært på do på noen dager, så vi får se:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, denne helgen har vi hatt besøk, så da er det blitt noen øl og snop..for ikke å snakke om pizza og hamburger. :( Men før helgen var jeg nede i 70,7. Er nok ikke like oppløftende tall i morgen, selv om det uansett ikke er fett jeg har lagt på meg i løpet av en helg! :)

 

Jeg veier det meste jeg spiser, slik at jeg vet hvor mye kalorier jeg får i meg. Ulempen er at jeg blir stresset hvis jeg f.eks. har spist en rundstykke på jobb og ikke vet akkurat hvor mye som er i det. Men dette er bare for en periode at jeg må være SÅ streng da. Når jeg har gått ned er det ikke så farlig om jeg spiser litt mer kalorier enkelte dager. Men jeg er like streng i helgene som i ukedagene (vanligvis da.).

Neste helg skal vi på overnattingsbesøk hele helgen, så da må jeg nesten spise det jeg blir tilbudt, men prøver å ikke spise godterier osv, slik at det ikke blir helt krise etter helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, dette kunne jeg virkelig trengt! Ser jeg er biiiiittelitt sent ute haha, skulle ha funnet denne tråden for en god stund siden ja! Hvor lenge holder dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, idahoie skrev:

Åh, dette kunne jeg virkelig trengt! Ser jeg er biiiiittelitt sent ute haha, skulle ha funnet denne tråden for en god stund siden ja! Hvor lenge holder dere på?

Tror ikke det er for seint, altså! Denne tråden er nok løpende :) Du kan jo eventuelt bli med på Vi som skal ned i vekt før sommeren 2016. Der holder vi på til midten av juni, tror jeg. Så kommer det sikkert ny tråd ved navn "Vi som skal ned i vekt før høsten 2016" etter det, og "Vi som skal ned i vekt før julen 2016" etter det også videre. Aldri forseint!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, idahoie skrev:

Åh, dette kunne jeg virkelig trengt! Ser jeg er biiiiittelitt sent ute haha, skulle ha funnet denne tråden for en god stund siden ja! Hvor lenge holder dere på?

Det er noen her som står stille på vekta/har gått opp, så det gjør ingenting at du er sent ute. Hiv deg på vekten i morgen og bli med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Knaggrekke skrev:

Det er noen her som står stille på vekta/har gått opp, så det gjør ingenting at du er sent ute. Hiv deg på vekten i morgen og bli med! :)

Da er jeg med!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt både kake, chips og pizza i helgen.  Og med pizza, så snakker vi en hel på italiensk restaurant :P Planlagte utskeielser. Jeg er fornøyd med at jeg ikke har spist smågodt og at jeg heller ikke har savnet det. Litt mer chips enn planlagt på fredagskvelden,  men det kjennes greit. Det er sukkerbombene jeg har mest behov for å få kontroll over.

 

Og  altså en hel pizza!  Så deilig det var å være stappmett :fnise:.  spennende med veiing i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knaggrekke

Startvekt 28.03.16: 70,0 kg
Uke 1, 04.04.16: 68,8 kg
Uke 2, 11.04.16: 68,8 kg
Uke 3, 18.04.16: 68,4 kg
Uke 4, 25.04.16: 66,0 kg
 
Uke 5, 02.05.16:
Uke 6, 09.05.16:
Uke 7, 16.05.16:
Uke 8, 23.05.16:
 
Ned så langt: akkurat 4 kilo!
 
Fornøyd med dette. Har spist fint. Vært mett, men bevisst. Og vært i flere besøk uten å spise på en annen måte enn jeg vil og velger selv. 
 
Vet selvsagt at vekten kan svinge. Var 66,5 på fredag, og har neppe gått ned en halv kilo på en helg! Men det går rett vei:) 
 
Det viktigste nå er at dette ikke føles tungt og vanskelig, men motiverende og positivt! Jeg er helt sikker på at jeg når målet mitt, og det kjennes godt. 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...