Gå til innhold

Førstemann ned 5 kilo!


sportsidiot

Anbefalte innlegg

Emalje Startvekt 28/3: 71,3

Antall kg tatt av: 2,6

68,7 kg i dag! Har hatt en kjempeomstilling i kostholdet denne uka pluss at jeg har gått tur hver dag sånn at jeg endte opp på 10 000 skritt daglig. Kjenner i hele kroppen at det har hjulpet enormt!

I går dro jeg på årets første joggetur. Planen for kommende uke er å ta opp jogginga, løpe i hvert fall 3 ganger. Forhåpentligvis kommer jeg meg gjennom hele gårsdagens tur løpende om noen uker ;) Den er på rundt 5 km. Og etterhvert slipper jeg kanskje å reise kollektivt hjem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Emalje skrev:

Emalje Startvekt 28/3: 71,3

Antall kg tatt av: 2,6

68,7 kg i dag! Har hatt en kjempeomstilling i kostholdet denne uka pluss at jeg har gått tur hver dag sånn at jeg endte opp på 10 000 skritt daglig. Kjenner i hele kroppen at det har hjulpet enormt!

I går dro jeg på årets første joggetur. Planen for kommende uke er å ta opp jogginga, løpe i hvert fall 3 ganger. Forhåpentligvis kommer jeg meg gjennom hele gårsdagens tur løpende om noen uker ;) Den er på rundt 5 km. Og etterhvert slipper jeg kanskje å reise kollektivt hjem?

Oi, mye ned! Hvordan har du ligget kalorimessig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Potetjinta skrev:

Oi, mye ned! Hvordan har du ligget kalorimessig da?

Fra 1200 og oppover, etter hvor mye jeg har bevegd meg i løpet av dagen. Jeg vet at dette er minimum, men litt kostholdsplanlegging har gjort at jeg spiser mer regelmessig, og jeg går aldri sulten. Har kutta ut mye stekeolje, junkfood og sukker, og bytta det ut med ekstra grove rundstykker, 00%-yoghurt, kylling, laks, grønnsaker. Nå som jeg skal trene kommer jeg nok til å ligge rundt 1500 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt
Startvekt 28/3: 62,4 kg 
Vekt 4/4: 61,4 kg
Antall kg tatt av: 1 kg 

 

Pangstart. Hadde gått ned ca. 0,5 kg frem til helga, og de siste kom nå natt til i dag, så tror ikke de er fett akkurat. Men jeg har nok hatt en del vann som forsvant også når jeg kuttet ned på søtsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayoo
Startvekt 29/3: 86,0 kg
Uke 1 4/4: 83,9

Antall kg tatt av:  2,1 kg

:danse:

Endret av Mayoo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.3.2016 at 20.29, Mirage skrev:

Jeg er med :D

 

I går veide jeg 62.2 kg =)

Og i dag sa vekta 60.6 kg... :D

- 1,6 kg... mye er nok vannvekt fra påskeoverspisingen da :P Men en god start!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuglen

Startvekt: 74,6 

1,1 kg tatt av

I morges viste vekten 73,5 kg, så det går rette veien :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var mange som hadde gått ned mye denne uka! :) I dag fikk vi smaksprøve av bryllupskaken, så da gikk det nesten ikke an å slippe unna (og den var veldig god, så jeg gjorde det med glede :rolleyes:). Men før det, klarte jeg meg en uke uten noe godteri, og jeg er egentlig en skikkelig søtmoms, så det er jeg veldig fornøyd med! Det som fungerer best for meg, er å ikke ha noe søtt liggende og heller fylle opp med frukt og bær. Og jeg skal klare å holde meg unna igjen nå som det ikke er kake igjen ;) 

Endret av Sommerfuglen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 55,1 kg

4/4: 56,3 kg 😤 Opp 0,8 kg!

Var nok ikke flink nok i forrige uke, men så ille kan det ikke ha vært. Satser på at noe skyldes vann. Tar meg sammen fra nå!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba nattevakt i natt og glemte helt å veie meg i dag tidlig - håper det går bra om jeg slenger inn vekta i morgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt : 98,3 kg

Vektnedgang Uke 1 : -0,2 kg = 98,1 kg

jaja, ikke store tallet, men nedgang er nedgang :)

 

Endret av elathea
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er! Og noen utskeielser må man tåle, kunsten er å hente seg inn igjen.

 

 Jeg veide 65,4 kg i morges. Vurderte å la være å veie meg i dag, siden startvekten min er fra torsdag og det er jo ikke mange dagene. Men 0,1 kg ned siden torsdag er bra.

Aller best er det at jeg ikke har spist noe som helst av godterier siden 1. påskedag. Det har vært noen anledninger, kake på jobb og sånn, men det har egentlig ikke vært vanskelig å takke nei. Helgene er vanligvis min store utfordring, jeg spiser altfor mye godterier. Har et avslappet og sunt forhold til både mat og kropp, men når det kommer til sjokolade og smågodt så skjer det noe med meg altså. Jeg mister litt kontrollen, rett og slett. Ikke bra, og det føles jo ikke bra når jeg er stinn på sukker heller. Går og funderer litt på hvordan jeg skal forholde meg til det, har egentlig ikke lyst å kutte ut godterier helt. I første omgang er det godtestopp frem til fredag 29.4, så får jeg ta det fra da. Desserter og kaker er lov hvis det er planlagte anledninger, men meg og Mr Candy King har tatt en pause i forholdet.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

For å gå ned i vekt, er det jo kjempelurt å holde seg i aktivitet! Jeg har laget en tråd på KG inspirert av Facebook-utfordringen "10 MIL I APRIL". Den går ut på å gå, løpe, sykle, osv. 10 mil i løpet av måneden. Klikk her og bli med da, vel! :D Så kan vi motivere hverandre til å ta den gåturen selvom det regner og vi egentlig hadde en litt lang dag på jobben :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen! Jeg må bare si at jeg synes alle sammen er skikkelige flinke! Jeg blir imponert! Og kom gjeerne med gode tips for dem som står liitt fast 😅😆 mehehehee det løsner nok til slutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Tingeliing skrev:

Hei hei alle sammen! Jeg må bare si at jeg synes alle sammen er skikkelige flinke! Jeg blir imponert! Og kom gjeerne med gode tips for dem som står liitt fast 😅😆 mehehehee det løsner nok til slutt! 

Jeg kastet ut all usunn mat. Og tok en storhandel på Rema og kjøpte inn masse grønnsaker. Med en gang du blir sulten utenom måltidene spiser du grønnsaker/frukt. Du kan også eksprimentere med mange smoothier ect. Er mye lettere å være sunn når man har kjøleskapet fullt av sunne ting :-) Ikke ha godteri tilgjengelig.

Kjøp gjerne inn(til bare deg):

2 brokkoli, 1 kålrot, 3 epler, 10 appelsiner, 3 bananer, 2 druepakker, 4 pærer, 1 mango. Altså en del frukt og grønt. Men som sagt, mye lettere å gyve løs på frukt/grønt når du har mye av det. Og det går virkelig unna hvis du ect skal lage smoothie:laugh:

Forslag til gode ting du kan lage når du blir sulten utenom måltidene:

grønnsaker og holidaydip

fruktfat

Start dagen med en smoothie! Bruk flere frukter! Du er mett kjempelenge, spesielt hvis du putter chiafrø, havregryn eller noe lignende oppi :-)

Chiapudding! Finnes mange oppskrifter på nettet :-)

Jeg er veldig glad i potetgull, så overgangen fra å være "saltmenneske" til å bli "søtmenneske" har vært veldig brå. Det er derfor skikkelig greit å ha poteter liggende, sånn at jeg kan skjære dette opp og lage crispy potetbåter - som minner litt om potetgull. (Bruker dette til middag) :-)

Prøver å spise frukt/rugbrød/chiapuddinger og litt lette ting frem til middag. Det høres kanskje lite ut, men hemmeligheten er å spise nok av det. Viktig å aldri gå sulten:laugh: Også til kvelds. Jeg har aldri klart å holde en "slankekur" mer enn 4 dager. Dette er fordi jeg stadig har gått sulten, og til slutt sprukket. Hvis du spiser nok av dette kan jeg love deg du ikke går sulten. Det er dessuten mye lettere å kontrollere mengden du spiser av mat du synes er helt grei, fremfor mat du elsker. Har jeg pizza til lunsj gir jeg meg ikke før pizzaen er borte, men hvis jeg spiser det nevnt ovenfor gir jeg meg så fort jeg er mett. Håper ikke dette ble for rotete, og at du fikk litt ut av det :-)

 Lykke til! :laugh:

Endret av sportsidiot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 66,6 kg
04/04: 66,2 kg Ned 0,4 kg.

Snikveide meg i dag og, og jeg har plutselig gått opp litt. Tror kroppen holder litt på væske pga min kvinnelige syklus. Vi får se neste uke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.3.2016 at 10.48, Freaky Fly skrev:

Jeg blir med :) Har allerede gått ned fra 83 til 75,2 kg (snikskryt), så mistenker at det vil stagnere litt snart, men.

Mistenker også at dagens vekt ikke er helt reell - 200 gram mindre i dag enn før påsken, og den har bestått av mye utskeielser og alkohol! Men jeg satser jo selvfølgelig på at det stemmer :) 

Freaky Fly - 75,2 kg (29.feb) - antall kg tatt av: 0

Dagens vekt viste 74,5 kg! Har altså tatt av 0,7 kg - hurra :)

 

Freaky Fly - 75,2 kg (29.feb) - antall kg tatt av: 0,7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal slankeopereres neste uke og har vært på knekkebrødkur i halvannen uke og har faktisk gått ned seks kg allerede... Nå er jo dette en ekstremkur fordi fettet rundt leveren MÅ bort før operasjonen, så ingen kan leve slik over tid. Men kanskje en ide å kickstarte en slankekur på denne måten? Kuren tilsier 900 kcal om dagen, jeg har lagt meg litt under, mest fordi jeg har vært redd for å gå ned nok, slik at operasjonen skal utsettes.

Anonymkode: ccbd8...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...