Gå til innhold

Førstemann ned 5 kilo!


sportsidiot

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Mayoo skrev:

Det høres ut som en god ide. Jeg slipper iallfall å ha kake med meg hjem, om jeg får tilbud om det tror jeg at jeg pent skal takke nei. Er også kjempeglad i cola, men har bestemt meg for å takke nei til det også. Klarer ikke å stoppe med det ene glasset. Jeg tenker også å bruke god tid på maten og ikke sluke den slik som jeg ofte gjør. Og ikke minst stoppe før jeg er stapp mett! 
Heia oss :duskedame:

Ja, jeg tror jeg skal prøve å forberede meg litt mentalt. Kanskje spise halvparten av det jeg pleier å trykke i meg og heller bruke lang tid og kose meg med den maten jeg spiser. 

Tror det er en kjempegod plan du har! Nyt maten og husk at selv om et kakestykke er kjempegodt, så er ikke det dobbelt så godt med to stykker. Spis nok vanlig mat slik at du ikke er sulten når du kommer til kakebordet. Og dåp er dåp! Hvis det er veldig mye kaker der og du er skikkelig glad i kaker, så planlegg heller at du skal forsyne deg med en mengde som er "normal" enn at du planlegger å spise omtrent ingenting. Men beholde kontrollen.

 

Sånn tenker i hvert fall jeg. Og så er jeg blitt veldig nøye på HVA jeg spiser av usunn mat/kaloririk snack/mat. Skal jeg først spise noe med en millon kalorier pr gram, så skal jeg like det skikkelig godt. Gidd ikke skeie ut med kaloribombekjeks noen har satt frem på jobb. Og kake på jobb dukker det opp stadig vekk. Jeg unngår stort sett det også, rett og slett fordi det ikke er rom for å spise kake til hverdags og fordi det er på en tid på dagen hvor jeg er like happy med mine knekkebrød. Men om en venninne inviterer meg på besøk og har bakt, da skal jeg selvsagt spise et stykke (men ikke tre stykker).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Mayoo skrev:

Mayoo
Startvekt 29/3: 86,0 kg
Uke 1 4/4: 83,9
Uke 2 11/4: 82,9

Antall kg tatt av:  3,1 kg

Jeg er veldig fornøyd med dagens vekt. 82-tallet er hjertelig velkommen. I helgen som kommer blir det nok litt kake og annet digg da jeg skal i dåp, men jeg skal prøve å begrense meg, selv om jeg er ekstremt svak for kake. Noen som har noen tips til hvordan jeg unngår å overspise fullstendig? 

Det går vel egentlig mest på viljestyrke, dessverre. I helga var jeg sammen med en gjeng som jeg driver samme hobby med, det var selvsagt kake, boller og vafler begge dagene. Jeg spiste en liten kanelbolle, og en liten sjokolade senere på kvelden. Jeg hadde laget plass til det i kaloriinntaket mitt da. Du kan for eksempel spare inn på kalorier ved å trene, og dermed kunne kose seg litt ekstra. Nå er det ikke så farlig om du skeier ut litt en dag i uka da, så lenge du ikke spiser 6 kakestykker liksom :) Litt skal man jo kose seg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.4.2016 at 12.01, Freaky Fly skrev:

Dagens vekt viste 74,5 kg! Har altså tatt av 0,7 kg - hurra :)

 

Freaky Fly - 75,2 kg (29.feb) - antall kg tatt av: 0,7

Nede på 73,4! :D Veldig fornøyd med at vekta fortsetter nedover selvom jeg har holdt på i over tre mnd nå :)  Ser at jeg har skrevet 29. feb som startvekt, det er jo feil. Er selvfølgelig 29. mars!

Freaky Fly  

Startvekt 29/3: 75,2 kg
5/4: 74,5 (-0,7 kg)
11/4: 73,4 (-1,1 kg)

Total nedgang: -1,8 kg

Endret av Freaky Fly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym slanker - Startvekt 75 kg

0,0 kg tatt av (28.03.16)

0,1 kg tatt av (04.04.16)

0,5 kg tatt av (11.04.16)

 

Anonymkode: fc1ff...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 4/4: 70kg

Vekt 12/4: 70kg

Uff og uff, ned ingenting.. :(

Godt å se det har gått så fint med flere av dere da! Håper på bedre resultat neste uke jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seint ute, men jeg slenger meg med her! Elsker søtsaker, så jeg bestemte meg for å kutte unødvendig sukker for å se hvor mange dager jeg kan gå uten. Vil gjerne føle meg litt mer komfortabel i bikinien i sommer!

Startvekt 11.03 - 85,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om Pepsi Max? Påvirker det vektnedgangen på noen måte eller er det bare til å drikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Mayoo skrev:

Hva tenker dere om Pepsi Max? Påvirker det vektnedgangen på noen måte eller er det bare til å drikke? 

Jeg er avhengig, og drikker flere liter cola light til dagen. Ikke noe problem for meg ihvertfall. Poenget er vel at man må innta mindre kalorier enn man bruker. Vet at noen mener at lettbrus fører til økt apetitt, men så lenge man ikke gir etter og spiser mer så kan jeg ikke se at det har noe å si. :) Nei, brusen er en av lastene mine jeg nekter å gi slipp på! :icon_lol:

Anonymkode: f19b0...05a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mayoo skrev:

Hva tenker dere om Pepsi Max? Påvirker det vektnedgangen på noen måte eller er det bare til å drikke? 

Det på virker ikke vektnedgangen på noen måte, da Pepsi Max ikke inneholder kalorier av betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, drue skrev:

Det på virker ikke vektnedgangen på noen måte, da Pepsi Max ikke inneholder kalorier av betydning. 

Jeg vet at det ikke er noe særlig kalorier i selve brusen, men var ute etter andres erfaringer om det påvirket vektnedgangen. Er mange forskningsrapporter som motsier hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎13‎.‎04‎.‎2016 at 14.57, Mayoo skrev:

Jeg vet at det ikke er noe særlig kalorier i selve brusen, men var ute etter andres erfaringer om det påvirket vektnedgangen. Er mange forskningsrapporter som motsier hverandre.

Jeg har gått ned mye tidligere, og jeg har alltid drukket mye Cola Zero. Så for min del har det ingenting å si. For noen så kan lettbrus øke søtsuget, og dermed føre til at man spiser mer om man ikke passer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym slanker - Startvekt 75 kg

0,0 kg tatt av (28.03.16)

0,1 kg tatt av (04.04.16) Ny vekt: 74,9 kg

0,5 kg tatt av (11.04.16) Ny vekt: 74,5 kg

0,0 kg tatt av (18.04.16) Ny vekt: 76,2 kg (Vektoppgang siden 11.04.16: 1,7 kg)

(Jeg veide meg en dag for tidlig da det ikke blir anledning til veiing på mandag)

 

Anonymkode: fc1ff...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en oversikt i løpet av dagen:laugh: Gleder dere dere til veiing i morgen? Jeg selv gruer meg litt, haha!

 

//Sportsidiot

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier meg alltid på fredagen også, i tilfelle salt og "usunn" mat i helgen fører til unormal vektoppgang på mandagen. :) Er fornøyd med dagens vekt, så får vi se i morgen da! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sportsidiot skrev:

Legger ut en oversikt i løpet av dagen:laugh: Gleder dere dere til veiing i morgen? Jeg selv gruer meg litt, haha!

 

//Sportsidiot

Ja! Er spent. Prøver å spise masse karbohydrater og fiber nå for å få fordøyelsen på min side, haha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Her kommer jeg og dreper stemningen....

Jeg er så dønn lite motivert! Vil bare spise hele dagen, haha;) altså, ikke godteri og slikt, men MAT!! Vil være mett, forsyne meg flere ganger, og har absolutt null viljestyrke. Kommer liksom hele tiden frem til at jeg heller vil spise enn å se bra ut. Noe jeg absolutt ikke mener, sånn eeeegentlig. Vil helst bare gå ned i vekt uten å gjøre en dritt for å få det til. Noen som kjenner seg igjen?

Skal starte dagen på en god måte i morgen med grøt. Det liker jeg godt. Så får jeg jobbe litt med hodet.. Gruer meg til å veie meg:/ huff, jeg som var så motivert da vi startet!! Aner ikke hva som skjedde. 

Tar meg litt vin nå, så får jeg bare tenke at jeg begynner på nytt i morgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, Knaggrekke skrev:

Huff. Her kommer jeg og dreper stemningen....

Jeg er så dønn lite motivert! Vil bare spise hele dagen, haha;) altså, ikke godteri og slikt, men MAT!! Vil være mett, forsyne meg flere ganger, og har absolutt null viljestyrke. Kommer liksom hele tiden frem til at jeg heller vil spise enn å se bra ut. Noe jeg absolutt ikke mener, sånn eeeegentlig. Vil helst bare gå ned i vekt uten å gjøre en dritt for å få det til. Noen som kjenner seg igjen?

Skal starte dagen på en god måte i morgen med grøt. Det liker jeg godt. Så får jeg jobbe litt med hodet.. Gruer meg til å veie meg:/ huff, jeg som var så motivert da vi startet!! Aner ikke hva som skjedde. 

Tar meg litt vin nå, så får jeg bare tenke at jeg begynner på nytt i morgen. 

Kjæresten min er også der nå.. Haha. Vi skulle liksom gjøre dette sammen, men da jeg kom hjem på fredag, hadde han kjøpt seg øl og ostepop. Jeg har absolutt forståelse for din, og hans, situasjon, om dere bare går rundt og er sultne og vil spise hele dagen.. Vi har levd på mye næringstett mat, som proteinbarer. Tror det er lurt å legge inn mer grønnsaker, sånn at du får mer vomfyll, og ikke blir så sulten. Det skal i hvert fall vi gjøre!

Det er i hvert fall bra at du tenker at du vil starte på nytt igjen i morgen. Det fortjener et glass vin, spør du meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.4.2016 at 12.51, sportsidiot skrev:

 

Klarer ikke få vekk siteringsboksen på mobilen.

Helgen har vært utfordrende! Begivenhetene har stått i kø. Jeg har klart meg ok, i dag er vel eneste dagen jeg har mistet kontroll over hvor mange kalorier jeg har spist. Blir spennende i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte! Har jobbet med en labrapport helt til nå. Må nesten legge meg, så legger ut liste imorgen. Vil ønske alle lykke til med veiing. - Og, hvis det ikke er resultatet man ønsker, så kommer det alltids en ny uke neste uke:) Dette klarer vi!!

//Sportsidiot

Endret av sportsidiot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ;-).

Har glemt å legge inn resultater men så langt ser det slikt ut:

Startvekt   28 mars 69,1 kg

18 april 68,0 kg

Vektnedgang 1,1 kg

 

Endret av Mia79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...