Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Jeg er jo supergjerrig og har kjøpt en stelleveske på ebay :ler: Søt med en giraff på til under 200 kr :danse: Så får vi jo se. Jeg hata i grunnen den stelleveska jeg hadde sist. Har litt lyst til å hive den :plystre:

Bærejungelen ja.. Jeg er helt ærlig ganske skuffet over hvordan bæringa ble sist. Mini ble så varm i mobywrapen så var ikke lenge han lå der før han ble sur. Og med bæreselen kunne jeg bare bruke i 10 min før det gjorde vondt i kroppen min. Og jeg har en Manduca. De er jo ca helt like til Ergobaby. Men tror jeg brukte den feil. Om jeg strammet godt så følte jeg kropsfettet mitt tøyt over ALT :bond: Ikke et pent syn :ler: Husker jeg prøvde å bære han på ryggen. Noe som var greit bortsett fra at selen som skal rundt magen delte jo denne i to og jeg så ikke ut :plystre: Følte meg helt jævlig. Så jeg konkluderte med at bæring ikke var for tjukkaser :hoho: 
Har jo ikke blitt noe tynnere denne gangen selv om jeg lovte meg selv å bli det.. Så vi får nå se hva det blir til. :sjenert: 

Når poden blir større så har jeg litt lyst til å selge den store bæremeisen vi har brukt alt for lite og heller kjøpe en slik minimeis. Har du sett de? Synes den virker genial :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett litt på ebay, men det er så sjukt mye stygt at jeg gidder ikke lete gjennom 50 sider for å finne ei som ser ok ut :ler:

Bæring er jo ikke for alle da, heller ikke alle babyer som synes noe om det. Denne ungen bør like det, jeg kan ikke bare gå tur hvor det er vognvennlig. Får jeg skikkelig flaks hater hun vel både vogn og bæretøy :hoho: Minimeis ja.. Jeg kan kanskje se for meg at det kan være praktisk til større unger hvor man bare vil ha litt bedre avlastning enn å bære de direkte på skuldrene når de vil ha en liten pause fra å gå sjøl, men.. Jeg vet ikke helt, jeg er ikke overbevist. Kanskje om jeg får sett den live at jeg endrer mening.

* * *

Helg! Og hello bekkenvennlig dag :nigo: Seriøst, noe så sjukt deilig å komme meg gjennom så og si hele dagen uten å ville grine ved hver minste bevegelse. Særlig siden ungen er i 110 fra morgen til kveld. Han ligger fortsatt i senga og skravler, men det er mulig han snakker i søvne, jeg gidder ikke sjekke :fnise: Det har vært så godt å kunne leke som vanlig med J, få gjort unna husarbeid osv. Håper bare jeg ikke får svi for det i morgen siden vi har planlagt å dra på tur. Men etter fjorårets fiasko SKAL jeg på den turen i år uansett hvor elendig formen er :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig på fiasko-turen i fjor? Så deilig med bekkenvennlig dag, de små pausene der må jo bare nytes til det fulle! :nigo: Jeg er helt enig med deg når det gjelder bæring, denne ungen MÅ bare like det! Jeg kommer til å bli gal hvis jeg bare kan gå på tur langs veien i månedsvis!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg er nysgjerrig på fiasko-turen i fjor? Så deilig med bekkenvennlig dag, de små pausene der må jo bare nytes til det fulle! :nigo: Jeg er helt enig med deg når det gjelder bæring, denne ungen MÅ bare like det! Jeg kommer til å bli gal hvis jeg bare kan gå på tur langs veien i månedsvis!! :bond:

Haha, det føles nok mer som en personlig fiasko enn det kommer frem når jeg skriver det. Tror jeg. Men barnas turlag her oppe har samme opplegg hvert år; hundeslede og bålkos på fjellet. J var da 13 mnd og vi elsker jo å være ute, så det måtte vi få med oss. Megaskuffa når vi stod opp og det var -20 følte grader der hvor arrangementet skulle være :glare: Venninna mi som jeg egentlig skulle dra med tenkte å dra uansett siden hun har større barn. Like før det begynner sjekket jeg værstasjonen som står der oppe, og tempen er "bare" -8 følte grader. Kaster unge, mat og alt i bilen og drar avgårde. SÅ optimistisk. Venninna mi gadd ikke likevel, mannen ville ikke være med og svigermor var bortreist. J pleide å sovne kjapt i bilen på den tiden, men ikke den dagen ;) Kom frem og stablet oss avgårde i ei elendig tråkka løype. Unge i bæresele på magen, sekk på ryggen og vi endte i knestående ca hvert femte skritt fordi snøen svikta (jeg skaffa meg truger og pulk etter denne turen :ler:). Det var surt, kaldt og humøret til ungen var tilsvarende. Jeg er vant med at turfolk snakker med andre turfolk, spesielt når man er der med små unger. Men ikke fjorårets turgjeng, surpomper :P Vi pakket sammen og dro hjem. Samme elendige løype på veien tilbake. Glemmer nok aldri det ekstreme "I feel your pain" blikket fra ei trebarnsmor som hadde ungene på ski på slep etter seg (de ungene var like blide som J var den dagen). J sovna i bilen på vei hjem og jeg kjørte meningsløst rundt i over en time for å unngå surfisunge på ettermiddagen. Den dagen følte jeg meg SÅ mislykka. Utover kvelden lo jeg bare av hele greia, det var jo dømt til å gå til helvete :ler: Heldigvis skulle det ikke mye til i år for å toppe fjorårets drittdag!

8 timer siden, Grastusta skrev:

Kos deg ute i dag! Her er det pissregn og såpeglatt, så da får det bli innedag...

Fnys til lite samarbeidsvilige værguder. Men, det kan være kos inne også! Vi kosa oss SÅ i dag, både inne og ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho: Åh, jeg kunne KJENNE den turen ut fra den beskrivelsen der altså! Fantastisk! :fnise: Særlig siden jeg ikke trengte å være med selv ... :fnise: Godt du fikk toppet fjorårets opplevelse da *knegg*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag & turdag! Startet dagen med å kaste mannen ut av senga for å ta J slik at jeg fikk en time ekstra på øyet, himmelsk og helt korrekt prioritering :nigo: 

Mildt og fint vær, SOL! og foreldre & unge som var gira på tur. Fikk kokt kakao, pakket med oss litt mat og dro avgårde for å hente svigermor som skulle være med. Denne hvalen nekter å dra på tur alene med ungen når det er en del ting og tang som skal skje :fnise: J var helt i hundre over å få sitte på akebrettet sitt, nærmet seg hundre og femti når han så alle hundene og tippet heelt over når det ble kakao, pølse og bolle :hoho: Måtte prøve å få turene våre med hundesleden, først litt usikker unge, men etter 30 sekunder ble han stille og gliset kom forsiktig frem. Etter turen ordnet vi oss litt mat, helt til J spurte etter en tur til med hundene. Han hvinte av glede fra det sekundet vi satte oss i sleden og til vi stoppet, "artiii, ein gang tel! Hundan, mamma, arti!" :hjerte: Etter siste turen pakket vi sammen og dro hjem. Suksess!

Dro hjem for å dusje og skifte før vi skulle videre til svigermor på middag. Skikkelig søndagsstemning i dag da. Startet dagen med tur, kommer inn og det er diverse ski-greier på TV (jeg er så uinteressert, men det er noe med å ha det på i bakgrunnen likevel...) og svigermor serverer saltkjøtt med tilbehør til middag, og enda mer fastelavnsboller til dessert. Ungen underholder seg selv med det han finner av leker og mor kan lene seg litt tilbake. Altså. :grine::strix:

Kom ikke hjem igjen før nærmere seks, ungen sovna kl sju - en time tidligere enn vanlig og etter å ha hørt på lesinga mi i to minutter :fnise: Jeg er dødstrøtt, så nå blir det sofa, sjokkis og en eller annen serie resten av kvelden.

OK+ feiring av å være 32+0 som rugekasse :nigo: Rett og slett ganske perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre om perfekt turdag! Deilig med middag og fastelavnsboller etterpå - det har vi også fått, hos moren min! :)

Hurra for 32 uker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske glad av det jeg også :jepp::strix: En veldig fin dag, og så godt at mannen for en gangs skyld var med. Som regel er det bare meg og guttungen, tydelig at han også satte pris på at pappaen var med :) 

Vekstkontroll i morgen, litt spent på hvordan ståa er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg kvalifiserer til den kategorien, men takk! :klem: 

Ungen er levert i barnehagen, jeg har hamstret appelsiner og inhalerer noen båter nå før mannen står opp. Han er så allergisk, så kan ikke spise slikt når han er tilstede :P Men så godt da :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) sitter på venterommet og de er ganske forsinka. Ikke at jeg har så mange planer, men likevel kjedelig å bare sitte her... Håper batteriet på tlf holder frem til det er min tur :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble min tur til slutt, venta i over en time. Men men, poliklinikkene må jo ta akutte ting også, og de må nesten gå først. Lillemor veier litt over 1900 gram (+4%) og alt annet ser også fint ut. :hoppe: 

Hjemme, fått i meg lunsj og vil helst bare sove frem til J skal hentes :Gjesp: men må vel planlegge middag.. Noen tips? Er så matlei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :hoppe:

Matlei selv! Vurderer lapskaus på boks, blomkålsuppe eller pannekaker.  Ellers går det i pasta med kjøttsaus, hjemmelaget fiskegrateng,  fiskepinner,  fiskekaker og slikt. Stekte laks fir litt siden og laget agurksalat med skivet agurk og saften fra en sitron, det var populært!  Pai er også poppis, og ikke så vanskelig etter å ha laget det noen ganger. Wok, kanskje? :vetikke: #skravlebøtte :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fin måling!! Jeg har heeelt dilla på laks i form med fløte og purre, servert med agurksalat og poteter. Det eeeer så godt!!! *slurp* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks :sikle::hjerte: Mannen hater fisk, ungen hater potet. Jeg bare :murvegg: Det ble fiskekaker, pastaskruer (potet til meg) og gulrot. J eeeeeelsker fiskekaker. Han spiser sikkert en voksen porsjon når vi har det til middag, pluss at han gjerne ber om å få ei kald fiskekake til kvelds i tillegg når han vet at vi har det i kjøleskapet.

Æsj, nå begynner jeg å føle meg skikkelig hval/flodhest/elefant osv. Vurderer å bestille time for klipp og farging av hår, voks av bryn og få satt på vippeextensions i en naturlig lengde. Det er vel innafor som megagravid? Hashtag ufresh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...