Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Shinigami skrev:

Alt det du nevner er i tilleggspakka "På jobben". Du kan ikke gjøre noe av det om du ikke har den pakka.

Ja men HVORDAN får man det til? Aldri hørt om dette før

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Sitronmelis skrev:

Ja men HVORDAN får man det til? Aldri hørt om dette før

Du kan dra til Sixam via portalen du lager i forskerkarrieren. Mannlige simmer kan bli preggo med aliens ved å bli bortført av dem, det fins det endel guider til det på nettet. Jeg har enda ikke fått det til :( 

over til noe annet, men jeg kom bare til å tenke på noe; kan det hende at hagestæsjpakken er en slags forsmak til neste utvidelsespakke? At det kanskje betyr at årstider er rundt hjørnet? Jeg leser kanskje litt mye i det, men jeg ble litt håpefull.. :P 

image.jpeg

Endret av bippo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, bippo skrev:

Du kan dra til Sixam via portalen du lager i forskerkarrieren. Mannlige simmer kan bli preggo med aliens ved å bli bortført av dem, det fins det endel guider til det på nettet. Jeg har enda ikke fått det til :( 

over til noe annet, men jeg kom bare til å tenke på noe; kan det hende at hagestæsjpakken er en slags forsmak til neste utvidelsespakke? At det kanskje betyr at årstider er rundt hjørnet? Jeg leser kanskje litt mye i det, men jeg ble litt håpefull.. :P 

image.jpeg

Åjaa, takk! :) Det hadde jeg ikke fått med meg! Hvilket nivå i forsker karrieren må man ha for å komme til denne verdenen? :)

ÅH håper du har rett! Håper virkelig årstider kommer..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎06‎.‎02‎.‎2016 at 10.20, Shinigami skrev:

Alt det du nevner er i tilleggspakka "På jobben". Du kan ikke gjøre noe av det om du ikke har den pakka.

Har pakka, aldri blitt kidnappet. Har bygd romskip og funnet alt mulig, men ikke noen ekstra aliens-verden eller noe sixam..:icon_frown:

Anonymkode: 5e0b9...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har pakka, aldri blitt kidnappet. Har bygd romskip og funnet alt mulig, men ikke noen ekstra aliens-verden eller noe sixam..:icon_frown:

Anonymkode: 5e0b9...4a3

Kidnappinger skjer ikke så veldig ofte, og de fleste romvesnene går i forkledning, så de ser ut som vanlige simmer.

For å besøke Sixam, så må du jobbe deg opp til topps i forskerkarrieren og finne opp en ormehullgenerator og oppgradere den sånn at den blir en portal til Sixam. 

Forskerkarrieren er ellers der du oftest møter aliens. Du kan også finne opp en parabol som du kan prøve å tilkalle aliens med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har spilt en stund: hvordan synes dere at reising fra tomt og organisering av nabolag fungerer? :)

Jeg kjøpte spillet (uten expansions) i helgen og er helt ærlig skuffa. Jeg savner "flyten" fra sims 3 hvor man kunne spille med større familier og styre medlemmene fra ulike deler av nabolaget samtidig uten å måtte loade underveis. Jeg er også skuffet over størrelsen på nabolagene - antall tomter, at det ikke går an å lage tomter selv (alle tomtene virker veldig små) og at det er få "servicetilbud" som alle virker mindre spennende.

Jeg er vel på nippet til å kaste inn håndkleet og installere 3-ern igjen, men tenkte å høre med dere som har spilt spillet litt lengre enn jeg: finnes det en enkel måte å organisere nabolag/tomter på som jeg har oversett, blir det lettere for simmene å utforske nabolaget og er expansionpakkene gode?

Jeg vet jeg kan google, men det er så vanskelig å finne tydelige svar på det jeg lurer på. Jeg ser f.eks. at i følge  Carls sims guide så virker det mye enklere å fikse tomter og nabolag, men jeg har ikke de valgmulighetne i mitt spill. Hvilken tilleggspakke må jeg evt kjøpe? :) Setter stor pris på alle som svarer! :D

Anonymkode: 9259f...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man venner seg til det, syns sjøl det er kjipt at det er så lite tomter, og variasjoner da jeg selv liker godt å bygge.

er ikke mye jeg kan si for er ganske enig med deg, blir mindre og mindre spilling :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :) Synes det var gøy å spille sims igjen (har hatt en lang pause nå) og vurderer å gjenoppta The Sims 3 fordi jeg savner ganske mange av funksjonene. Jeg får prøve å spille litt til før jeg eventuelt slutter. Håper virkelig at mange av funksjonene fra 3-ern kommer tilbake med tilleggspakker. 

Det virker som om EA har lagt alle kortene sine i grafikk og ytelse. Én ting er at de alltid "fjerner" noe for å gi plass til noe nytt, men her synes jeg virkelig at de har tatt flere skritt bakover enn frem (etter inntrykket mitt så langt i spillingen i alle fall). Nabolagene virket dønn kjedelige allerede første gangen jeg prøvde spillet, og mange små detaljer i spillet har blitt mer urealistiske (som f.eks. at simmene bare drar fra spedbarna sine, at det automatisk dukker opp en krybbe når du får barn og at simmene "forsvinner" når de drar på jobb/skole).

Nei, jeg skal gi spillet en sjanse til, men akkurat nå så savner jeg The Sims 2 - hvor nabolag og familier hadde historier å utforske (jeg elsket f.eks. å legge til townies i familien bare for å bla gjennom minnene deres) og The Sims 3 - hvor man virkelig fikk utnyttet nabolagene. Jeg vet at de ikke bare kan koke suppe på det samme vannet hver gang, men jeg klarer ikke å se hva det er de har erstattet de gamle funksjonene med.

Anonymkode: 9259f...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte faktisk hagestæsj selv om jeg syns det så ganske dritt ut (har tydeligvis ikke nok å bruke penger på), men syns overraskende nok at jeg fikk ganske mye for pengene. Er faktisk fornøyd med pakken :) 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiik! Vil ha Romantic Garden expansion pack! :D 

Jeg elsker fin natur. Jeg liker å lage små hus å plasere det blant mange planter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var ganske kjedelig altså, helt greit med litt nye ting, men blir jo lei med en gang man har plassert ut tingene :P

usj har ikke spilt på lenge nå, er så kjedelig!! kan det ikke komme en gøy pakke snart ikke bare sånn tull??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 12.43, AnonymBruker skrev:

Har pakka, aldri blitt kidnappet. Har bygd romskip og funnet alt mulig, men ikke noen ekstra aliens-verden eller noe sixam..:icon_frown:

Anonymkode: 5e0b9...4a3

Jeg kan trøste deg med at Sixam er ganske oppskrytt... Jeg hadde ganske store forventninger til en egen alienverden og alt man burde kunne gjøre der, men det var skuffende lite. Stort sett kan man bare tusle rundt og se på ting og tang, plukke med seg noen utenomjordiske planter, fiske noen spesielle fisker og så treffer man kanskje en alien eller to. Jeg ble ærlig talt skuffa. Men sånn har vel Sims 4 blitt for min del; jeg skrur opp forventningene litt for mye og håper at det snart kommer noe som får meg til å finne tilbake til spillegleden jeg har hatt før i tidligere Sims-spill, men så kommer det intetsigende tullepakker.

Sims 4 er rett og slett altfor begrenset. Man kan riktignok bygge fine hus og lage sims med artige personligheter, men man kan ikke lenger bygge verken verdener, byer eller nabolag. Man får liksom noe ferdiglaget som man nesten ikke kan endre på og det blir alt for kjedelig for meg etter å ha spilt sims 2 og 3 der man kunne forme simsverdenen i stor grad etter egne ønsker, flytte tomter, legge til nye, bygge opp hele byer og samfunn fra grunnen.

Jeg håper Bippo har rett i sine mistanker og at det snart kommer årstider, for det hadde vært en ganske stor forbedring. Men jeg får stadig lavere forventninger til Sims 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem med at leksene til barnet mitt ikke er å finne?
Hun kommer hjem, og legger ikke leksene fra seg noen sted (tror jeg?).
Hvor/hvordan kan jeg finne dem og få henne til å gjøre lekser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, ventilator skrev:

Jeg har et problem med at leksene til barnet mitt ikke er å finne?
Hun kommer hjem, og legger ikke leksene fra seg noen sted (tror jeg?).
Hvor/hvordan kan jeg finne dem og få henne til å gjøre lekser?

Du kan ta de gamle leksene til en annen sim eller kjøpe nye, via pc-en eller en bokhylle.

Anonymkode: d49c1...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎08‎.‎02‎.‎2016 at 13.37, Shinigami skrev:

Kidnappinger skjer ikke så veldig ofte, og de fleste romvesnene går i forkledning, så de ser ut som vanlige simmer.

For å besøke Sixam, så må du jobbe deg opp til topps i forskerkarrieren og finne opp en ormehullgenerator og oppgradere den sånn at den blir en portal til Sixam. 

Forskerkarrieren er ellers der du oftest møter aliens. Du kan også finne opp en parabol som du kan prøve å tilkalle aliens med. 

Takk, i full gang med å prøve! :)

Anonymkode: 5e0b9...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ventilator skrev:

Jeg har et problem med at leksene til barnet mitt ikke er å finne?
Hun kommer hjem, og legger ikke leksene fra seg noen sted (tror jeg?).
Hvor/hvordan kan jeg finne dem og få henne til å gjøre lekser?

Har du sjekket i inventaret hennes ("ryggsekken")?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ardwinna skrev:

Har du sjekket i inventaret hennes ("ryggsekken")?

Ja, fant det tilslutt :) Takk for hjelpen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen i helvete!! Nå hadde jeg endelig begynt å spille litt sims igjen, fikk lyst å bygge hus. Så begynte å bygge et kjempefint hus som jeg ble veldig fornøyd med. Er ikke ferdig, men nesten. Og så nå når jeg skal til å spille igjen så får jeg opp at spillet er skadet eller noe mangler, så jeg må prøve å innstallere det på nytt. FADER HELLER OM JEG SKAL! Det funka jo fint før i dag! Men jeg har lastet ned noen ting fra ulike nettsteder nå kveld, så kanskje det har noe å si? Men jeg har slettet det nå i mods mappen. Men det fungerer fortsatt ikkke :(  Har også prøvd å reparere spillet :(:grine::cry3:  HVA SKAL JEG GJØØRE DA? :(

 

Untitled 1.jpg

Jeg prøve også å slette alt i mods mappen min for å se om det funket da, og det gjorde det.. :(  Men jeg bare kopierte mappen for å ikke miste alt, men når jeg putter det inn i mods mappen igjen så fungerer ikke spillet, da får jeg bare den feilmeldingen opp.. HVORFOR fungerer det ikke nå da? :( Jeg har jo slettet det jeg lastet ned i dag !!



OPPDATERING: Jeg fant det ut!!! Takk gud for internett! <3

Dette gjorde jeg! :) Var 3 filer som gjorde feilen!

Ok so what i did was:

1)Take out the mods folder (then it replaces itself once restarted) and put it on desktop

2)go into the game

3) get out of game

4)Take each piece individually and put them in.

5) After putting each individual cc in, go into the game and see if it works

6) If it does work, get out of the game and continue step 4 and 5

7) if it doesn't work delete that individual cc that you put in

8) check to see if it works now

9) continue until all wanted working cc is in game and the game works

 

 

Endret av Sitronmelis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kjøpte meg Sims 4 i går (selv om jeg egentlig ikke trodde det kom til å funke...) og det funker bedre enn Sims noensinne har gjort på noen av mine PCer. Hurra-meg-rundt. Gleden var kort da jeg skulle spille i morges og spillet plutselig var sletta fra maskinen. What? Jaja, installerte på ny, og familien jeg hadde laga var der enda faktisk. Så nå tenkte jeg at jeg skulle se hvordan det går, men vil etter hvert kjøpe expansion pack! Så, er jobb-expansion packen kul? Hva med "Gøy med gjengen"? Syns ingen av stæsjpakkene ser så kule ut enda. 

Herregud, så uvant Sims 4 er forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.2.2016 at 0.02, Sitronmelis skrev:
8 minutter siden, drue skrev:

Ok, kjøpte meg Sims 4 i går (selv om jeg egentlig ikke trodde det kom til å funke...) og det funker bedre enn Sims noensinne har gjort på noen av mine PCer. Hurra-meg-rundt. Gleden var kort da jeg skulle spille i morges og spillet plutselig var sletta fra maskinen. What? Jaja, installerte på ny, og familien jeg hadde laga var der enda faktisk. Så nå tenkte jeg at jeg skulle se hvordan det går, men vil etter hvert kjøpe expansion pack! Så, er jobb-expansion packen kul? Hva med "Gøy med gjengen"? Syns ingen av stæsjpakkene ser så kule ut enda. 

Herregud, så uvant Sims 4 er forresten. 


Ville kjøpt jobb pakken. Gøy med gjengen er dørgende kjedelig etter min mening.

 


Skjedde noe rart med siteringen her men.. :S  Ville gått for jobb pakken!

Endret av Sitronmelis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...