Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

1 time siden, Daria skrev:

Jeg har innsett at mitt største problem med fantasy er at jeg liker å vite når og hvor ting foregår. Dermed går Harry Potter fint, det foregår jo i nåtids-Storbritannia - mens krimmen til Håkan Nesser var helt håpløs, han har jo diktet opp sitt eget pan-europeiske land. Sliter også litt med Lahlum som bruker eksisterende Oslo-veier, men husnumre som ikke finnes...

Hallo - LOTR foregår jo på New Zealand! :ler: 

Jeg elsker fantasy og sci-fi. Gubben not so much. Så det blir superheltfilmer mest når han er bortreist. Akkurat som jeg ikke digger krigsfilmer, så han har krigsfilm-bonanza når jeg ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For øvrig syns jeg han var utrolig tålmodig når han ble tvunget til å se de to første trilogiene av Star Wars seks lørdager på rad. Jeg kunne aldri kommet på at noen kunne synes at det ikke er verdens beste filmer, og han sa ingenting før vi var ferdig med de fire første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasy:hjerter_rundt:

Har lest Ringenes Herre og sett filmene. Bøkene er best, selv om Aragorn og Legolas absolutt er et pre for filmene :fnise: . 

Nå jobber jeg meg gjennom Star Wars expanded universe ettersom Amazon har masse Kindlebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen siste filmen om Ringenes Herre jeg. Og skal se den, men kan vel ikke si at jeg gleder meg... :fnise:  Star Wars har jeg sett en film av og Harry Potter har jeg sett en film av. Og ingen fristet til gjentagelse... Fantasy er absolutt ikke min greie... :riste: 

God morgen. :kaffekopp: 

Gårsdagen ble bare helt fantastisk. Fikk sett mange flotte dyr (gepard, løve, tiger, gaupe, jerv, ulv, fjellrev og mange andre). Og gepardungene er jo bare helt nydelige. :strix:  

I dag skal jeg bare pusle her hjemme - tror jeg... Må en tur på apoteket. Ellers blir det en liten tur på apoteket og i butikken. Noe annet spennende står ikke på programmet. Men været er strålende :sol: Så jeg må nok sitte ute litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp: 

Hva skal man si om gårsdagen? At det ikke var helt min dag kanskje? Jeg fikk hentet medisiner og handlet noe Fjordland til middag. Og på veg hjem tråkket jeg over ankelen. :cry3: Og selvsagt var det nylagt asfalt der jeg tråkket over, så jeg fikk en asfalt-flekk på den lyse skoen min. :cry3: 

Men det ble en koselig avslutning på dagen. Var på et planleggingsmøte i kirka. Og på veg hjem derfra møtte jeg først en kompis som inviterte meg (og noen andre) på middag i kveld. :) 

I dag blir det en veldig sosial dag. Først møte ei venninne på en kafé, så møte ei annen venninne og en hun er støttekontakt til på en annen kafé. Så kommer ei tredje venninne innom i ettermiddag, for å låne symaskina mi. Også blir det middag hos kompis på asylmottaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til ankel. Jeg er i restitusjonsmodus etter gårsdagens fjelltur. Litt skranglete kne og ankel trenger kjærlig pleie etter den turen (hvile og voltarol gel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

Finnes bare en måte å beskrive gårsdagen på : :strix: 

I dag må jeg få liv i kortmakeriet mitt. Oppdaget plutselig at jeg må ha et konfirmasjonskort til i morgen. Også er det fire bursdager i vente de kommende to ukene... 

18 timer siden, Cata skrev:

God bedring til ankel. Jeg er i restitusjonsmodus etter gårsdagens fjelltur. Litt skranglete kne og ankel trenger kjærlig pleie etter den turen (hvile og voltarol gel).

Takk. :) Det går ganske bra med ankelen. Litt hoven, men ikke ille... 

Du får stelle pent med dine lanker. De må jo bli i tipp topp stand til halvmaraton... :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:  :Gjesp:  :kaffekopp: 

Hjelper lite å legge seg tidlig, når man våkner av styrtregn og vind mot soveromsvinduet midt på natta. :Gjesp: Snakker om skybrudd. Den timen jeg lå våken og hørte på regnet, trodde jeg at dagens plan om bytur utgikk. Men det har heldigvis blitt bedre vær. Så da blir det en handletur i formiddag. 

Fikk laget en del kort i helga. Og har bestilling på to konfirmasjonskort. Så jeg må ha kartong til de. Også skulle jeg hatt meg et nytt kjevle. Jeg er bare fryktelig usikker på hvilket kjevle som er best til marsipan. Det står mellom silikonkjevle og marmorkjevle... :vetikke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gjøre noe med været er jeg redd, og har ikke peil på kjevle...

Så da vil jeg i grunn bare få ønske deg en fin mandag! :jepp:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp::Gjesp::Gjesp: 

Nattlig veiarbeid er noe dritt... :sukk: 

20 timer siden, Roadrunner skrev:

Kan ikke gjøre noe med været er jeg redd, og har ikke peil på kjevle...

Så da vil jeg i grunn bare få ønske deg en fin mandag! :jepp:

:kaffekopp:

Mandagen ble fin den. :jepp:  Jeg fikk riktignok ikke kjøpt noe kjevle. Må nok ta en ny bytur for å få i havn den handelen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

23 timer siden, Roadrunner skrev:

God fredag i fjøset! :kaffekopp:

Håper det står bra til med Sauen?

Det står bra til med Sauen. :jepp:  Har vært ei uke med mye farting, kortmakerier og sosialisering. :jepp:  Blant annet har jeg vært på en lang busstur med foreningen. Det var helt fantastisk å komme seg opp på fjellet en tur. Det skjer noe med Sauen når hun kommer over tregrensa. :strix:  

I dag blir det forhåpentligvis en rolig lørdag. Det er strålende :sol: ute, så en liten rusletur må jeg nok ha. Men ellers skal jeg bare ta det helt med ro. Kanskje strikke ferdig tøflene jeg holder på med. Kanskje blir det laget et kort eller to. Eller kanskje blir det bare å sløve foran TV... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen. :kaffekopp: 

Er visst noen dager siden jeg var innom her sist. Ikke at dere har gått glipp av så mye spennende. Har hatt noen rolige dager, med basselusker på besøk. :forkjola: Sår hals og lett feber i dag og. Men jeg skal tusle en liten tur i sentrum likevel. En tur innom biblioteket kanskje... 

Det mest spennende jeg har gjort, er å strikke ferdig et par nissetøfler, som skulle toves. Etter mønsteret skulle de komme ut av vaskemaskina i str 36. Vel, det jeg endte opp med var tøfler i ca str 26 :skratte:  Så da blir det nissetøfler til Minien til jul... 

Den 29.8.2016 at 8.37, Jerle skrev:

:vinke::klemmer:

:klemmer:  Heisann Jerle. :vinke: 

20 timer siden, loffen skrev:

Mårn fine sauen! :kaffekopp:

Mårn-mårn, kjære loff. Og takk for :kaffekopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...