Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Mine har faktisk spist fårikål siden de begynte å spise samme middag som oss. Men hjelp til å rense kjøtt selvfølgelig, og de elsker det. Så kanskje småtrollene dine overrasker deg i dag? :)

Ha en koselig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :kaffekopp: 

Gårsdagen ble både fantastisk og fryktelig. Det var herlig å se igjen småtrollene og foreldrene deres. :strix:  Maten ble veldig god, desserten gikk ned på høykant og det var latter, skravling og kos. :strix:  Ikke fullt så kjekt å avslutte dagen med at det skjedde en alvorlig ulykke rett borti gata her. Man blir både skjelven og liten når legehelikopteret lander midt i veien her... Nå er det bare å vente på navn på den omkomne, og håpe at det ikke er noen man kjenner. Men uansett om man kjente vedkommende eller ikke, så er det bare trist... :cry3:

Nå venter jeg bestisen på besøk ganske snart. Så blir det skravlings og strikking fram til vi skal i kirka for å spise torsdagsvaffel. :jepp:    

23 timer siden, Jerle skrev:

Mine har faktisk spist fårikål siden de begynte å spise samme middag som oss. Men hjelp til å rense kjøtt selvfølgelig, og de elsker det. Så kanskje småtrollene dine overrasker deg i dag? :)

Ha en koselig dag!

Jeg ble ikke overrasket... Det var ikke aktuelt for dem å smake på fårikål... Eldstemann spiser jo nesten ikke kjøtt i det hele tatt. Han spiser til nød ei pølse av og til, og kjøttboller i fløtesaus. Han spiser ikke kjøttdeig i taco eller noen form for kjøtt på pizza heller. Han prøver og vil så gjerne, men han brekker seg av det... :( De to minste spiser kjøtt. Men fårikål syntes de luktet vondt.  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:
Litt hektiske dager her, så dårlig med dagbokbesøk, men leser litt innimellom.

Håper det blir en fin torsdag, og god vaffel! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Tidlig start for Sauen i dag. :Gjesp::kaffekopp:  Har kjøkkentjeneste i foreningen i dag. Middag for pensjonistene. Tror jeg skal holde meg til å dekke bord og rydde i dag. Er litt for forkjølt til å stå midt oppi matlaginga og serveringa... :forkjola:  

21 timer siden, Roadrunner skrev:

:vinke:
Litt hektiske dager her, så dårlig med dagbokbesøk, men leser litt innimellom.

Håper det blir en fin torsdag, og god vaffel! :sikle:

Takk-takk :) Det ble en fin torsdag. Vaflene smakte helt utmerket. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra lørdag i fjøset?

Bra lørdag i fuggelland, med litt huslige sysler, venninnebesøk, håndballkamp og nydelig middag.

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser får-i-kål bare for å glede samboer. Årets hittil eneste får-i-kålmiddag besto av to små kjøttbiter og to skiver kål. Og ei brødskive med gulost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp: 

Rolig søndagsmorgen med radio, frokost, kaffe og pc. Ja, og tykke lille Turbo som ligger ved siden av pc'n og maler så fornøyd. Om en times tid går ferden til byen på en gudstjeneste. Og når jeg kommer hjem utpå ettermiddagen har jeg planer om å strikke ferdig et pledd jeg holder på med. Nesten ferdig nå. :jepp:  

11 timer siden, Roadrunner skrev:

Bra lørdag i fjøset?

Bra lørdag i fuggelland, med litt huslige sysler, venninnebesøk, håndballkamp og nydelig middag.

:veslejenta:

Jada, lørdagen ble veldig fin den. :jepp:  Satt mesteparten av dagen i godstolen, mens jeg strikket og hørte på radio. :jepp:  Også dro jeg til ei venninne utpå ettermiddagen. Der ble det pizza og brus og kaffe og kake. :nigo:  Den yngste på pizzafesten var 29 år og den eldste 90 år. Veldig koselig når man kan samles på tvers av alder og nasjonalitet (det var fire nasjonaliteter samlet der). :bolledeig: 

11 timer siden, Rosalie skrev:

Jeg spiser får-i-kål bare for å glede samboer. Årets hittil eneste får-i-kålmiddag besto av to små kjøttbiter og to skiver kål. Og ei brødskive med gulost.

Hehe... Er først de siste årene jeg har blitt glad i fårikål. Strevde litt de første gangene jeg spiste det. Men når jeg først lærte meg å like smaken, så har jeg blitt veldig glad i det. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg helhjertet bak siste taler - jeg kan ikke huske at jeg noensinne ikke har likt fårikål :sikle:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2016 den 14.31, Roadrunner skrev:

Er ikke overbegeisteret for kålen, men kjøttet og kraften er nam :nigo:

Så lenge den er kokt på lammekjøtt er det helt OK. Men er det ikke det, spiser jeg kun kål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Jammen er det fredag. Og uka har i grunnen bydd på både oppturer og nedturer... Jeg har kommet godt i gang med det jeg skal lage til foreningens julemesse. Jeg har vært mye ute med venner. Jeg har hatt litt besøk. Og jeg har vært til legen to ganger på tre dager. Blodtrykket har gått opp, så jeg må skifte medisiner. Og den fordømte leveren kan ikke å oppføre seg skikkelig. :sur:   

Ellers fikk jeg vel ukas store og gode overraskelse i går, når min store musikalske favoritt fikk Nobels litteraturpris. Hurra for Bob Dylan. :hoppendeglad:  

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Det ser ut til å bli en grå og vindfull dag i dag. Og det passer godt med mine planer. I dag skal jeg mure meg inne i kortmakeriet mitt. :) Mulig jeg må en tur på butikken, men jeg satser på at jeg klarer meg gjennom helga med det jeg allerede har i hus. Må sjekke beholdningen i skapene før butikken stenger... 

Forøvrig fikk jeg lagt meg ganske tidlig i går. Så ferdig Skavlan. Han hadde interessante gjester i går. :jepp: Også byttet jeg over til Senkveld. Der satt Kristian Valen og Harald Eia i samme sofa. Da slo jeg av, og gikk og la meg... :glare:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det ble en fin lørdag og at søndagen også blir bra! Fin dag her i går, og rolig kveld i sofaen. Nå er det snart spinningtid før besøk hos ei venninne og så litt overtidsjobbing senere. 

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Gråværsdag, lunsj på kafé her i bygda og foreningsmøte i byen. Det kan bli en veldig fin mandag. :jepp:  Men en bit av meg kunne tenkt seg å fortsette helgens prosjekt. Det har gått i klipp og lim hele helga. Og jeg har virkelig senket skuldrene og bare kost meg. :jepp: 

21 timer siden, Roadrunner skrev:

Håper det ble en fin lørdag og at søndagen også blir bra! Fin dag her i går, og rolig kveld i sofaen. Nå er det snart spinningtid før besøk hos ei venninne og så litt overtidsjobbing senere. 

:kaffekopp:

Takk-takk. Det ble ei veldig fin helg. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Gårsdagens store overraskelse kom via telefonen. Jammen godt at diverse leger har begynt å sende varsel om timer på SMS. Ellers hadde jeg gått glipp av torsdagens time hos øyelegen... :sjenert: 

Forøvrig er dette en av de ukene hvor alt har samlet seg. Det skjer visst noe hver dag hele uka... Vel-vel, bare å passe på å hvile når jeg kan. :jepp:  Nå kommer bestisen snart innom for å drikke te og skravle. Så da har jeg en god unnskyldning for å sitte på baken i formiddag. :fnise:  Deretter skal jeg til byen på et møte i foreningen. Heldigvis ferdig ganske tidlig, slik at jeg får en rolig kveld. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Roadrunner skrev:

God lørdag i fjøset! 

Står det bra til? Helgeplaner?

God morgen :kaffekopp: 

Joda, det ble en god lørdag i Fjøset. Tilbragte et par timer i kortmakeriet på formiddagen. Også dro jeg til familien Bulk for å spise middag. God mat og det aller beste selskapet. :bolledeig:  I dag er det gudstjeneste som står på programmet. Også blir det kanskje et kort eller to på ettermiddagen. 

Ellers står det vel sånn passe bra til her. De fordømte blodprøvene kødder fremdeles litt, så det blir mange blodprøver og legetimer. Men bortsett fra det er det bra. Mye sosialt som skjer for tiden, samtidig som det er innspurten mot neste helgs julemesse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...