Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Deilig med tur! Tror kanskje jeg skal ta meg en liten tur i ettermiddag, tror kroppen hadde satt pris på det gitt.

Må jo benytte finværet litt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 9. august 2016 at 8.47, Sauen Shaun skrev:

 

Joda, Turbo synes den fjørballen er mer enn litt interessant. Men den står utenfor Turbo sin rekkevidde... :fnise:  

Inntil Turbo hopper. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Ble en fin tur i går. :bolledeig: Også fikk jeg besøk av Kompis på ettermiddagen. Ble noen timer med skravling og latter og mimring fra hjembygda. Sånne timer gjør godt. :bolledeig:  Nå skal bare frokosten få synke litt, så blir det en tur i dag og... 

23 timer siden, Roadrunner skrev:

Deilig med tur! Tror kanskje jeg skal ta meg en liten tur i ettermiddag, tror kroppen hadde satt pris på det gitt.

Må jo benytte finværet litt :jepp:

Ja, vi har ikke fått overflod av finvær i sommer, så vi ma ta vare på de solstrålene vi får... :jepp: 

19 timer siden, Cata skrev:

Inntil Turbo hopper. 😢

Fjørballen står bak lukket dør på soverommet når jeg ikke har mulighet til å følge med på hva Turbo foretar seg. Vi skal ikke ha noen fjørsteik her... :riste:  

18 timer siden, Roadrunner skrev:

:romeo: I believe I can fly... :romeo:

:catmilk:

:skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig synes jeg ikke noe om at de begynner med asfaltlegging rett utenfor soveromsvinduet mitt kl 1 om natta... :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Etter to netter med mye støy og lite søvn var det fantastisk med ei skikkelig god natt igjen. :bolledeig: 

Hva denne dagen skal brukes til vet jeg ikke enda. Blir nok å se en del på OL. Men utover det er jeg ikke sikker. Kanskje prøve meg på en rusletur. Kanskje lage et kort eller to. Kanskje kjøpe strikkepinne, og komme i gang med et par nissetøfler jeg skal gi bort til jul... Jeg vet ikke... :vetikke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Hva denne dagen skal brukes til vet jeg ikke enda. Blir nok å se en del på OL. Men utover det er jeg ikke sikker. Kanskje prøve meg på en rusletur. Kanskje lage et kort eller to. Kanskje kjøpe strikkepinne, og komme i gang med et par nissetøfler jeg skal gi bort til jul... Jeg vet ikke... :vetikke:  

Jeg leste feil i farta og trodde det sto nisseføtter - så for meg at du skulle gi bort et nisse-byggesett :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

I går ble fjør-ballen hentet. Og det er helt greit å få ham ut av huset igjen. Jeg kjenner veldig godt at det er ikke rette dyret for meg (beklager Fuggel'n, men dine slektninger passer ikke inn hos meg... ). I løpet av dagene hos meg fikk han nytt navn og. Nå omtales han bare som Skvaldre hos meg... :fnise: 

Samtidig som Skvaldre ble hentet, så ble jeg med hjem til familien Bulk. Deilig med en dag sammen med dem igjen. Og det smakte utmerket med taco til middag. Og når minstemann var i seng, så vi andre filmen om Ringenes Herre. Jeg har omsider gitt etter for maset, og gått med på å se serien. Etter to filmer er jeg absolutt ikke hektet. Fantasy er liksom ikke greia for meg...

I dag blir det husarbeid. Hele huset er fullt av kattehår, fuglefjær og fuglefrø. :sukk:  Deretter blir det en tur på kafé. Før jeg skal hjem og strikke igjen. Var så stolt i går da første nissetøffel var ferdig strikket... helt til jeg fant ut at jeg har gjort en feil, og må rekke opp halve tøffelen... :ler: 

Den 13.8.2016 at 9.16, Daria skrev:

Jeg leste feil i farta og trodde det sto nisseføtter - så for meg at du skulle gi bort et nisse-byggesett :ler: 

:ler: Får være måte på hvor kompliserte gaver man skal lage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også Ringene herre-filmene under mild tvang da de var nye, uten å bli hektet på genren. Mye pent å se på, da... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg i rekken av de som har sett RH-filmene uten å bli hektet. Leste triologien først, likte vel forsåvidt bøkene litt bedre enn filmen, for der kunne jeg se for meg ting litt på egenhånd. Når det da ble filmatisert, og ble "gærnere" enn jeg hadde sett for meg, så falt jeg litt av hele greia. Kjøpte utvidet boks da.. Så har alle filmene av en eller annen grunn (why??). Kanskje det mest interessante med den boksen var dvd-ene som fulgte med og som viste endel rundt produksjonen og bakenfor - det var mye mer interessant :ler:

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på bøkene etter å ha sett filmene, men kom meg aldri gjennom. Skylder på at bøkene manglet Orlando Bloom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg en av dem som leste bøkene flere ganger før filmene kom. Jeg liker utvidet versjon best, da (12 timer!), da flere av favorittscenene fra bøkene er tatt ut av originalfilmene.

Jeg var sammen med en bergenser da første filmen kom ut. Og jeg hadde serr lydt til å slå han i hodet med noe hardt da han begynte å klage på at filmen var så annerledes enn boken. På skikkelig syte-bergensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

Godt å høre at det er flere enn meg som ikke har blitt hekta på de filmene... Føler meg litt utenfor i familien. Hele gjengen både her sør og i nord er helt hekta... 

I går fikk jeg fjernet kattehår, fuglefjær og fuglefrø fra diverse overflater her. Så det ser atter ut som at det bor folk her i huset, og ikke bare dyr... :ler:  Ellers forsvant timene på kafé. Også ble jeg invitert med til reserve-mamma på kompemiddag. :sikle: Og strikketøyet ble aldri tatt fram i går...

I dag går ferden til Dyreparken. Har fått tilbud om bilskyss dit. Og da prøver jeg meg på en tur dit... :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser alle tre Ringenes Herre filmene hver jul... Det begynte vi med når de først kom på DVD, sånn for rundt 10-12 år siden. De siste årene har ungene fått sett også og i fjor så vi også alle tre om Hobbitt filmene først. :sjenert:

Jeg leste Hobbitten allerede som 10-åring og Ringenes Herre når jeg var rundt 12 år, så jeg har vært blodfan nesten hele livet, og nå driver ungene blir det også. Jeg har lest alle bøkene flere ganger og for noen år siden så leste jeg Hobbiten for barna også, men tenker de kan lese Ringenes Herre selv.

Men, jeg har faktisk full forståelse for de som ikke helt ser greia. Spes kanskje når de ikke leser bøkene allerede som barn/ungdom. Fantasy er bare ikke for alle, mens noen av oss er mer hekta på sjangeren enn vi kanksje burde være. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har innsett at mitt største problem med fantasy er at jeg liker å vite når og hvor ting foregår. Dermed går Harry Potter fint, det foregår jo i nåtids-Storbritannia - mens krimmen til Håkan Nesser var helt håpløs, han har jo diktet opp sitt eget pan-europeiske land. Sliter også litt med Lahlum som bruker eksisterende Oslo-veier, men husnumre som ikke finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok aldri vært noe Fantasy-tilhenger, ei heller Science Fiction. Det bør liksom ha litt "normalitet" i seg og litt troverdighet (og snakkende og vandrende trær/skog inngår ikke i disse begrepene for min del). Harry Potter leste jeg vel alle bøkene, og har sett de fleste filmene, men falt av mot slutten. Mistet helt interessen, og tror ikke jeg har sett de 2-3 siste filmene (sannelig ikke sikker på om jeg har lest siste boka heller (av den vanlige serien, ikke den som kom nå i august). ). Har dog ingen problemer med manglende gatenumre hos Lahlum eller andre bøker hvor sannheten tøyes, det må bare ikke ta helt avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har innsett at mitt største problem med fantasy er at jeg liker å vite når og hvor ting foregår. Dermed går Harry Potter fint, det foregår jo i nåtids-Storbritannia - mens krimmen til Håkan Nesser var helt håpløs, han har jo diktet opp sitt eget pan-europeiske land. Sliter også litt med Lahlum som bruker eksisterende Oslo-veier, men husnumre som ikke finnes...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett vil jeg ikke reagere på avvikende gatenummer, men her foregår en del i min del av byen. Det var den påsken jeg leste tre Lahlum-bøker på rappen og fant ut at jeg skulle gå tur en ettermiddag og lete etter noen av de mest sentrale stedene - og ble litt frustrert... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...