Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Det er noen små skarpe Turbo-tenner som har vært borti ledningen til laderen min... :sukk:  

Nyladet Turbo høres travelt ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God formiddag. :kaffekopp: 

Etter en svært våt dag i går, er det atter :sol:  :bolledeig:  Gårsdagen ble veldig fin. Kjempekos å gå på senteret en rolig mandag formiddag, sammen med tre lattermilde og fornøyde damer. :jepp:  Ble ikke noen storhandel på meg. Men jeg fikk ny ledning til laderen, og noe papir til kortene mine. :jepp:  

I dag har jeg ingen store planer. Skal møte minstesøster på biblioteket om en drøy time. Og ellers blir det bare slaraffenliv på meg. :jepp: Kunne dratt til byen på Fiskebrygga i kveld. Men jeg orker ikke. Kommer en litt krevende dag i morgen...

15 timer siden, Cata skrev:

Nyladet Turbo høres travelt ut. :fnise:

Jepp... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Gårsdagen ble av det travle slaget gitt... Har vært på leit etter ny sofa lenge. Og i går fant jeg en på bruktbutikken her. Så da ble det plutselig sofa på meg... Tusen kroner for en skinn buesofa er helt greit. Også fikk jeg gratis tilkjøring. Det var da bare kjentfolk på jobb der. Så da kom det to sterke mannfolk med den. Ja, de bar ut den gamle sofaen og flyttet hjørneskapet for meg også. :bolledeig: 

I dag blir det en lang dag. Straks avgårde til legen. Deretter skal jeg til byen. Et par ærend der. Også skal jeg møte ei venninne der. Sammen med henne går ferden til kjøpesenteret. Hun skal ha seg nye briller, og jeg skal være med som konsulent. :ler:  Også skal vi på Ikea. Der skal det kjøpes nytt stuebord og et lekekjøkken. Og kanskje blir det en ny tv-benk også. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, MarianneE skrev:

Ikea ja... "skal bare ha" tror jeg ikke fungerer der inne. 😅

Enig, tror vi enten må legge til et ", men...." bak "skal bare ha", eventuelt heller benytte begrepet "skal i alle fall ha..."

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med nytt møblement! :hoppe:

Hva ble med hjem til slutt? Så da vitterlig ut som mer enn ett salongbord :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Huh hei... Her er formen på topp etter shopping og montering av møbler i går... :P Og enda er det mer montering igjen. Men det blir ikke tatt på noen timer enda. Skal i en begravelse kl 11. Så får vente til etter den med resten av monteringa... 

Gleder meg til å bli ferdig. Skal bli greit når alt er på plass, og huset vasket. For nå er det virkelig kaos her i Fjøset... :ler:  Har fått gitt bort de gamle møblene også. Gamle sofaen skal på fyllinga. Og tv-benken og stuebordet blir hentet i kveld. :jepp: 

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med å få fornyet stua mi til den enorme sum av 2000 kroner. Da har jeg ny sofa, nytt stuebord, et lite hjørnebord, tv-benk og cd-hylle. :nigo: 

23 timer siden, MarianneE skrev:

Ikea ja... "skal bare ha" tror jeg ikke fungerer der inne. 😅

:ler:  Ble litt sånn for meg og... Men selvsagt glemte jeg en ting jeg skulle ha... :roll: 

22 timer siden, Roadrunner skrev:

Enig, tror vi enten må legge til et ", men...." bak "skal bare ha", eventuelt heller benytte begrepet "skal i alle fall ha..."

:fnise:

:ler:  

6 timer siden, loffen skrev:

Så gøy med nye møbler! :bolledeig:

Veldig kjekt å få møbler som faktisk passer sammen. Tidligere hadde jeg et mellombrunt (og altfor lite) stuebord, et mørkebrunt hjørneskap, tv-benk i lakket furu, en kommode i ubehandlet furu og ei hvit bokhylle. Nå blir alt hvitt, bortsett fra hjørneskapet. :bolledeig: 

41 minutter siden, Roadrunner skrev:

Grattis med nytt møblement! :hoppe:

Hva ble med hjem til slutt? Så da vitterlig ut som mer enn ett salongbord :fnise:

Næh... Var da ikke mer enn salongbord i alle de eskene jeg hadde stablet på kjøkkenet i går... :skratte: 

Jeg kjøpte dette stuebordet, dette hjørnebordet, denne tv-benken, og denne cd-hylla. I tillegg kjøpte jeg dette kjøkkenet og noe leke-kjøkkenutstyr som bursdagsgave fra søsteren min i Trøndelag til mini-nevø som blir tre år om ei drøy uke. Også ble det to kurver som skal stå på hylla under stuebordet (til å ha fjernkontroller og sånt i). Også glemte jeg at jeg skulle ha ei ny lekekasse. Nå har jeg lekene til bøllefrøene i ei stygg lysegrønn plastkurv. Jeg kunne tenkt meg noe penere siden lekekassa må stå på stua (har ikke plass noe annet sted). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har påfallende likt stubord på stua oppe, og påfallende like hjørnebord på tre av soverommene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

:regn:  Greit nok med en litt grå og våt dag i dag. Skal stort sett bare være hjemme jeg. Må ut for å kjøpe kattesand, men ellers blir det vasking og rydding her i dag. Ufattelig mye rot og støv og rusk og rask etter fornyelsen av stua... Men nå begynner jeg å bli veldig fornøyd. :jepp:  Relativt sliten og verker litt i fingre, armer og skuldre. Men det er ikke mer enn man kan forvente etter en tur på Ikea... :fnise: 

Om en times tid kommer minstesøster og de to største småtrollene på besøk. Det er det eneste sosiale jeg har på planen i dag. 

23 timer siden, Daria skrev:

Påfallende likt stuebordet og cd-hyllen min, faktisk :fnise: 

Du har god smak du og da. :nigo: 

9 timer siden, loffen skrev:

 Vi har påfallende likt stubord på stua oppe, og påfallende like hjørnebord på tre av soverommene. :fnise:

Så kjekt at flere har god smak :nigo: 

9 timer siden, loffen skrev:

Ble veldig fint! :smilbla: 😍

Takk. :) Gjenstår jo en del rydding før det blir sånn at jeg kan dele bilder på blogg/face... Men jeg er veldig fornøyd så langt. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp: 

Nå er det strålende :sol: igjen. Og jeg må nok ut en liten tur. Det er internasjonalt matmarked i sentrum i dag. Så jeg får vel rusle en liten tur, og se om det er noe spennende å smake på. :jepp:  

Og ettermiddagen og kvelden blir tilbrakt foran TV. Kobler TV og PC sammen, også streamer jeg noen møter jeg gjerne skulle vært på. :jepp: 

Og det husarbeidet jeg skulle gjøre i går, er fremdeles ikke gjort. Og det blir ikke gjort i dag. Sliten skrott etter all lempinga og skruinga... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp: 

Mesteparten av helga forsvant foran TV'n. En tur på matmarkedet lørdag formiddag. Og ellers bare sløving her hjemme. I går ettermiddag kom reaksjonen på alt styret med å fornye stua. Fatiguen slo til for fullt, og jeg var i seng før kl 20. Det er heldigvis bedre nå. Men jeg skal ikke overanstrenge meg i dag. Fant en invitasjon til lunsj hos ei dame i nabolaget i innboksen min i dag. Og det blir koselig. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

Jeg bryr meg egentlig lite om EM i fotball. Men jeg synes det er knallgøy når Island slår ut England. :danser: 

Gårsdagen ble veldig sosial. En time før jeg skulle avgårde for å spise lunsj, dukket mammas barndomsvenninne uventet opp på besøk. Og etter lunsjen kom ei venninne innom for å skravle noen timer. Rett og slett en veldig koselig dag. :bolledeig: 

I dag går ferden til byen. Skal endelig kjøpe den maskina jeg har ønsket meg helt siden jeg startet å lage kort for fem-seks år siden. Planen var jo å bruke fjorårets skattepenger på den, men da streiket komfyren... Nå står skattepengene på kontoen enda. Så da får jeg skynde meg å kjøpe maskin, før noe går i stykker... :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Gråvær i dag. Og ganske grått i topplokket mitt og... :sukk: 

Hadde en fin bytur i går. Og kom lykkelig hjem med ny maskin. Det satt veldig langt inne å bruke nærmere 2000 på hobbyutstyr, men jeg vet jeg kommer til å få mye glede av maskina. :jepp:  Så nå er skattepengene brukt opp. Og de er brukt til møbler og hobbyutstyr. Alt sånt som jeg har glede av i flere år framover. :bolledeig:  

Like kjekt var det ikke å åpne posten da jeg kom hjem. Brev fra legen, med beskjed om å ta nye blodprøver. For leververdiene har steget igjen... :sur:  Ja-ja, godt jeg ikke har planlagt ferie før om to måneder, og at jeg ikke har bestilt noen billetter enda... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen. :kaffekopp:

Her var himmelens sluser åpne da jeg våknet. :regn:  Ser ut til at det verste er over nå. Og det er godt, for det er et arrangement i sentrum i dag. Ikke at jeg skal ut og bruke penger der i dag. Jeg har strengt tatt brukt nok penger i det siste... :sjenert: 

Så planen i dag er å lage minst et kort, før jeg skal til byen for å møte ei venninne i ettermiddag. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Hjelpe og trøste... Her må de ha brukt Google translate. :skratte:  

Oi :overrasket: Den siden burde nesten rapporteres til helsetilsynet eller noe, det virket veldig uprofesjonelt.

Grått og vått her også, men for meg som uansett bare sitter inne og drikker te og hører på nettradio (jeg jobber også, altså...) er det ikke så viktig.

Hva er ferieplanene? Langt og eksotisk, eller besøk på gamle trakter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...