Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp: 

Gårsdagen ble en lang og fin dag. Veldig fint på onsdagslunsjen. :bolledeig:  Og på kvelden var jeg i kulturhuset på sommeravslutning for kulturskolen. Lille niese var med og danset. :rodmer:  

I dag har jeg en alvorlig avtale med sofaen min. Trenger en hviledag nå.  :veslejenta: 

22 timer siden, Roadrunner skrev:

Naturen setter nok stor pris på litt vann, spørs bare om det kommer nok etter en så langt tørkeperiode. Men alt er vel bedre enn ingenting!

Her blir det en tur på treningssenteret i ettermiddag, så videre til kollega etterpå. Håper bare det ikke blir sent... :natti:

Ja, naturen trenger vann nå. Men det har ikke kommet nok enda. Bør få en skikkelig rotbløte...  Og det kan gjerne komme masse regn i dag, siden jeg skal være inne likevel...  *egoist* :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kom sannelig ned vann i natt - i alle fall her. Våknet et par ganger av at det bøttet ned skikkelig :regn:

Og nå må det gjerne være opphold en 3-timers tid, så jeg ikke drukner i min utendørsaktivtet. Men ser ut til at det er i ferd med å tørke litt opp ute, så krysser fingrene. :jepp:

Hils sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Ja, naturen trenger vann nå. Men det har ikke kommet nok enda. Bør få en skikkelig rotbløte...  Og det kan gjerne komme masse regn i dag, siden jeg skal være inne likevel...  *egoist* :fnise: 

Du kunne fått en god del av det som deiset i hodet på meg da jeg syklet til og fra jobb i dag. *våt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte fra barteland og deretter klage over for lite regn :rolleyes:  I-landsproblem. Nyt sommeren Sauen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Jeg tror det kom nok regn her i går. :jepp: Og nå er det atter strålende :sol:  :strix: 

Gårsdagen ble av det rolige slaget. Bakte grove rundstykker, og ellers ble det bare sløving. Ikke helt i slag i dag heller. Men har noen planer jeg har tenkt å gjennomføre likevel. MÅ på apoteket for å hente ut medisiner. Også må jeg bestille time hos fastlegen. Fikk brev om at det var på tide med blodtrykkskontroll igjen. 

Og i kveld er jeg invitert med på kino i byen. Det blir meg og fire-fem andre damer fra onsdagslunsjen. Vi skal visst se Et helt halvt år (eller hva det nå var den filmen heter...). :jepp: 

17 timer siden, Roadrunner skrev:

Det kom sannelig ned vann i natt - i alle fall her. Våknet et par ganger av at det bøttet ned skikkelig :regn:

Og nå må det gjerne være opphold en 3-timers tid, så jeg ikke drukner i min utendørsaktivtet. Men ser ut til at det er i ferd med å tørke litt opp ute, så krysser fingrene. :jepp:

Hils sofaen!

Sofaen hilser tilbake. :veslejenta: 

Og det kom nok vann her i går. :jepp:  Håper du ikke druknet i går ettermiddag... 

15 timer siden, Cata skrev:

Du kunne fått en god del av det som deiset i hodet på meg da jeg syklet til og fra jobb i dag. *våt*

Takk for tilbudet. Men jeg trenger ikke det vannet du fikk. Fikk min kvote med vann her i går. Helt som bestilt. Regn på innedagen min, og sol igjen i dag når jeg skal ut... :nigo: 

9 timer siden, Spiralis skrev:

Flytte fra barteland og deretter klage over for lite regn :rolleyes:  I-landsproblem. Nyt sommeren Sauen :klemmer:

Jammen, en regnværsdag hver annen eller hver tredje uke trenger vi... :sukk:  :fnise:  Jeg nyter sommeren i fulle drag. Jeg elsker hver en dag hvor jeg kan gå i shorts. :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Nydelig vær igjen, passer perfekt!

Vraktrøtt fuggel svinser innom og ønsker fin fredag, og tusler rolig ut igjen. Snart ettermiddag? :pls:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Gårsdagen ble veldig sosial. Først ut for å drikke kaffe med ei venninne. Og deretter kino og kafé med seks damer fra onsdagslunsjen. Og jeg likte filmen. :jepp:  Men jeg kommer nok ikke til å lese boka etterpå. Det føles litt bortkastet, siden jeg nå vet hvordan det ender... :ler:  Jeg lever uansett lenge på den kvelden. :bolledeig: 

I dag skal jeg være tante det meste av dagen. :bolledeig:  

 

22 timer siden, Roadrunner skrev:

:vinke:

Nydelig vær igjen, passer perfekt!

Vraktrøtt fuggel svinser innom og ønsker fin fredag, og tusler rolig ut igjen. Snart ettermiddag? :pls:

:natti:

Håper Fuggel'n får sovet ut i helga. :kose:  

20 timer siden, loffen skrev:

Den filmen har jeg også lyst til å se! Jeg har lest boka. :)

Kos deg på kino. :klem:

Jeg koste meg veldig, både med filmen og med kaféskravling etterpå. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sauen Shaun skrev:

Men jeg kommer nok ikke til å lese boka etterpå. Det føles litt bortkastet, siden jeg nå vet hvordan det ender... :ler: 

Jeg ender som regel opp med å måtte lese boka også, bare for å se hvilke endringer som er gjort. men jeg innser at ikke alle har mine nerde-tendenser... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Daria skrev:

Jeg ender som regel opp med å måtte lese boka også, bare for å se hvilke endringer som er gjort. men jeg innser at ikke alle har mine nerde-tendenser... :ler:

Det der gjør jeg også. Har jeg sett en film vil jeg vite hvordan historien EGENTLIG var. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er kommet en oppfølger til den boken, den heter "etter deg" . Har ikke lest den, men har hørt den er bra. Den står på bokplanen i sommerferien min. Jeg driver nemlig nå og legger opp hvilke bøker som skal være med på tur, jeg tar alltid med for få. Det er faktisk en del bøker du tenger når du sitter tre uker under en parasol og ser på de unge lovende som bader og soler seg. I fjor gikk det 9 bøker. I bunken jeg har lagt til side nå, er det 6 bøker klar. Så må jeg bare lure med litt flere. "Noen" mener jeg bør slutte å dra på så mange bøker. Skjønner ikke hvorfor. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jerle skrev:

 I fjor gikk det 9 bøker. I bunken jeg har lagt til side nå, er det 6 bøker klar. Så må jeg bare lure med litt flere. "Noen" mener jeg bør slutte å dra på så mange bøker. Skjønner ikke hvorfor. :sjenert:

Kindle! Da kamuflerer du hele haugen :opplyser:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jerle skrev:

 Det er kommet en oppfølger til den boken, den heter "etter deg" . Har ikke lest den, men har hørt den er bra. Den står på bokplanen i sommerferien min. Jeg driver nemlig nå og legger opp hvilke bøker som skal være med på tur, jeg tar alltid med for få. Det er faktisk en del bøker du tenger når du sitter tre uker under en parasol og ser på de unge lovende som bader og soler seg. I fjor gikk det 9 bøker. I bunken jeg har lagt til side nå, er det 6 bøker klar. Så må jeg bare lure med litt flere. "Noen" mener jeg bør slutte å dra på så mange bøker. Skjønner ikke hvorfor. :sjenert:

Oppfølgeren til "Et helt halvt år" er veldig oppskrytt. Virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :kaffekopp: 

Trøtt sau sov lenger enn vanlig i dag. Men er ikke våken for det :Gjesp: Men det gjør egentlig ikke noe. Skal ikke noe sted i dag. I dag er det hviledag og hjemmedag. :jepp: 

23 timer siden, Daria skrev:

Jeg ender som regel opp med å måtte lese boka også, bare for å se hvilke endringer som er gjort. men jeg innser at ikke alle har mine nerde-tendenser... :ler:

:ler: Jeg har nok et stykke igjen til dine nerde-tendenser... 

22 timer siden, Cata skrev:

Det der gjør jeg også. Har jeg sett en film vil jeg vite hvordan historien EGENTLIG var. :ler:

Jeg klarer meg lenge med å enten se filmen eller lese boka jeg... :ler: 

20 timer siden, Jerle skrev:

 Det er kommet en oppfølger til den boken, den heter "etter deg" . Har ikke lest den, men har hørt den er bra. Den står på bokplanen i sommerferien min. Jeg driver nemlig nå og legger opp hvilke bøker som skal være med på tur, jeg tar alltid med for få. Det er faktisk en del bøker du tenger når du sitter tre uker under en parasol og ser på de unge lovende som bader og soler seg. I fjor gikk det 9 bøker. I bunken jeg har lagt til side nå, er det 6 bøker klar. Så må jeg bare lure med litt flere. "Noen" mener jeg bør slutte å dra på så mange bøker. Skjønner ikke hvorfor. :sjenert:

Du må jo ha med deg nok lesestoff til ferien. Det må da alle forstå. :jepp: 

18 timer siden, Cata skrev:

Kindle! Da kamuflerer du hele haugen :opplyser:

 

Men med Kindle mister man gleden av å ha ei skikkelig bok mellom hendene. Ikke kan du bla i papir, og ikke kjenner du lukta av papir... :fnise: 

14 timer siden, Rosalie skrev:

Oppfølgeren til "Et helt halvt år" er veldig oppskrytt. Virkelig.

Da setter jeg ikke den på lista over bøker som skal leses med det første... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Men med Kindle mister man gleden av å ha ei skikkelig bok mellom hendene. Ikke kan du bla i papir, og ikke kjenner du lukta av papir... :fnise: 

Den gleden kan man ha hjemme  - den må ikke nødvendigvis være med på tur. Dessuten, med Kindle kan man regulere bokstavstørrelsen :fnise: . (Jepp, man er aldrende dame.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Cata skrev:

Kindle! Da kamuflerer du hele haugen :opplyser:

 

Det er akkurat det samme mannen min driver å maser om. Men da kan jeg jo ikke lese alle bøkene jeg allerede har kjøpt, for jeg driver å smugkjøper bøker hele tiden, men rekker aldri å lese de. Og så er det det at jeg nesten alltid kjøper bøker på salg, det finner du vel ikke så mye av til Kindle?

Greia hos oss er i grunn at mannen mener jeg kjøper alt for mange bøker jeg ikke rekker å lese. Og så forsvarer jeg meg med at jeg kan lese alle i ferien... men det er likevel han som bærer kofferter og mener at 8-10 bøker er for tungt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Jerle skrev:

 Og så er det det at jeg nesten alltid kjøper bøker på salg, det finner du vel ikke så mye av til Kindle?

Kommer an på. Skal du lese norske e-bøker så er det ikke så mye å spare nei, men leser du engelsk så har amazon massevis av bøker til en billig penge. Det spørs selvsagt hva du liker å lese, men utvalget der er ganske stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

Gårsdagen forsvant visst bare i sofaen og godstolen. :veslejenta: Det var jammen ikke mye jeg fikk gjort den dagen. Riktignok lagde jeg en ikke helt vellykket gryterett til middag (etter man tager hva man haver i kjøleskapet prinsippet). Men det var eneste arbeidsoppgaven som ble gjort. Oppvasken etter middagen står fremdeles her på kjøkkenet mitt...  

Vel-vel, blir litt mer aktivitet i dag. Om en times tid går ferden til det store kjøpesenteret, sammen med nabo og minstesøster. Jeg må ut for å få tak i ny lader til mobilen. Det er noen små skarpe Turbo-tenner som har vært borti ledningen til laderen min... :sukk:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...