Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp: 

Ny dag og nye muligheter. :sol:  I dag går ferden til en naboby. Der er det samling for kvinner fra foreningene i de nærmeste byene. :bolledeig: 

Gårsdagen ble en grei dag. Veldig koselig i foreningen. :jepp:  Men hva jeg skal si om besøket hos revmatologen vet jeg ikke. Ny lege (den gamle har gått av med pensjon). En ung kvinnelig lege, som egentlig ikke gjorde annet enn å spørre om hvilke sykehus jeg har brukt tidligere, for hun ville gjerne hente inn gamle journalene for å kunne gi rett behandling framover. Hun målte ikke blodtrykket engang. Fikk med meg et skjema, slik at jeg kan ta nye prøver over helga da. Må være en av de minst matnyttige timene jeg har hatt... :roll:  

Den 3.6.2016 at 7.35, Roadrunner skrev:

:kaffekopp: 

Ser ut til å bli en nydelig dag ja, me like! :sol:
Hvem trenger sydens varme når vi har Sørlandet i dette været? :hoppe: Og det er fredag! Og helg!

Håper det går greit hos revmatologen i dag, og at dere kan få justert litt slik at du får en mer samarbeidsvillig skrott :klem:

Trenger ikke sydens varme her nei... :sol: 

Takk. :klemmer:  Se over om legetimen... 

13 timer siden, Rosalie skrev:

God bedring. :klem: Og håper du får en flott helg. 

Takk :klemmer: Håper du og får ei super helg. 

7 timer siden, loffen skrev:

:helen:

Verdens snilleste Sauen!  Også sååå fint kort, midt i blinken vet du. :klemmer: 

Så bra at jeg traff blink med det da. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Ny solskinnsdag :sol:  Sånt kan man like :strix: Tror jeg må prøve meg på en rusletur nå på formiddagen. Også må jeg leke litt husmor før jeg drar til byen. Konsert i foreningen i ettermiddag. :danser: 

Gårsdagen ble lang, varm og veldig fin. :bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn :kaffekopp:  

Litt daff sau i dag. Men daff på en god måte. Har jo hatt tre dager med tett program nå. Så da vil skrotten ha litt hvile i dag. :jepp:  I går kom jeg meg ut på en trimtur. Og for første gang i mitt liv gikk jeg tur med pulsklokke. Litt interessant å se pulsen gå opp og ned. Men jeg trenger nok et kurs om trening med pulsklokke. For jeg vet egentlig ikke hva tallene forteller... bortsett fra at jeg ser at jeg lever... :fnise: 

På turen fant jeg en plakat om et trimpostopplegg i bygda. Det må jeg sjekke ut litt nærmere. Så ut som noe som kanskje kan passe for krøplinger som meg. :jepp: 

Dagens program inneholder en tur på biblioteket. Må ha ny bok. Etter å ha slitt med konsentrasjonen i lange tider (når fatiguen herjer på det verste, klarer jeg ikke lese), så har jeg nå lest åtte bøker siden påske. :strix:  Også skal jeg møte ei venninne på bibliotekskaféen. Litt skravling gjør godt. Og hvis jeg orker, så tusler jeg innom et vennepar med et brev som skal leveres fra foreningen. Også skal jeg ha grøt til middag. :opplyser:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sau med pulsklokke - ikke verst! :hoppe:

Bruker pulsklokka mye selv, er moro å se variasjon og intensitet synes jeg.
Makspuls bør legges inn om du skal få nogenlunde riktige resultater. Mistenker at Sauen ikke har tatt en makspulstest i sitt liv, men som et utgangspunkt kan du bruke 230 - alder. Det er ikke helt korrekt, men gir en pekepinn :jepp: Og når makspuls er lagt inn, vil du kunne se hvor hardt du jobber basert på prosent av makspuls (eller variasjon i antall pulsslag). Moro :hoppe: Og så er det jo en fin bekreftelse på at du lever :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp: 

Dagen i går gikk helt etter planen. Bortsett fra at jeg ikke var forberedt på å sitte ute i sola og drikke kaffe hos venneparet. Resultatet er en smule hissig rødfarge. Så nå må jeg rett og slett holde meg unna sola noen dager. :sukk: 

Men helt greit det altså. En innedag kan gjøre veldig godt i dag. :jepp: Jeg fikk lånt et par bøker i går, så jeg har lesestoff. Dessuten har jeg tatt opp noen tv-program jeg har lyst til å se. Også har jeg to bryllupskort som skulle vært laget... 

21 timer siden, Roadrunner skrev:

Sau med pulsklokke - ikke verst! :hoppe:

Bruker pulsklokka mye selv, er moro å se variasjon og intensitet synes jeg.
Makspuls bør legges inn om du skal få nogenlunde riktige resultater. Mistenker at Sauen ikke har tatt en makspulstest i sitt liv, men som et utgangspunkt kan du bruke 230 - alder. Det er ikke helt korrekt, men gir en pekepinn :jepp: Og når makspuls er lagt inn, vil du kunne se hvor hardt du jobber basert på prosent av makspuls (eller variasjon i antall pulsslag). Moro :hoppe: Og så er det jo en fin bekreftelse på at du lever :ler:

 

Sauen har ikke tatt noen makspulstest. Og Sauen skal jo helst ikke presse seg maksimalt heller. Det kan få et allerede skakkjørt immunforsvar til å gå helt av hengslene... Men jeg håper at pulsklokka kan få meg til å gå med jevn høy puls over litt tid... At den kan få meg til å gå litt fortere enn daffetempo... :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Fryktelig trøtt sau i dag. :Gjesp: Gårsdagen forsvant egentlig bare på sofaen. Gjorde nesten ingenting. Ikke leste jeg, og ikke så jeg dag-TV. Hørte på radio, spilte litt på mobilen, snakket litt med Turbo, varmet middagsrester jeg fant i fryseren... Også satt jeg ute i skyggen en halvtime i går kveld, mens minstesøster var på besøk...

Så nå er spørsmålet hva man skal gjøre i dag... Det er onsdagslunsj, men skrotten har mest lyst til å være hjemme på sofaen i dag og... Det er så kjipt når kropp og hode ikke vil det samme :sukk:  Ja-ja, vi får se om formen blir bedre etter en dusj... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kropp og hode ikke er enig, så blir jeg ganske gretten har jeg innsett disse siste ukene. :sjenert: 

Håper du koser deg, samme hva du valgte å gjøre. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presset kroppen min på trening i dag, nå blir jeg straffet for det, for det var ikke det kroppen hadde så veldig lyst il akkurat i dag nei. :veslejenta: 

:ler:

Åtte bøker siden påske! Hjelp, jeg har lest en bok siden september. Og den var ikke tykk en gang. :fnise: Jeg orker bare å høre på podcasts for tiden. Fint å sovne til andre som prater. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn :kaffekopp: 

Skyer på himmelen i dag. Men virker som det er ganske så fint ute likevel. Så når jeg skal på kafé med ei venninne, så satser vi på å sitte ute. :jepp:  Vi må egentlig det. For minstesøster er på jobb, og kommer kanskje bort med en pasient i rullestol. Og det er trangt å komme inn på den kaféen med rullestol...

Gårsdagen ble veldig fin. Jeg fikk bilskyss til og fra lunsjen. Så da gikk det greit å komme seg dit. :jepp: Og på ettermiddagen ble jeg bedt bort til naboen for å spise kake. :sikle: 

 

20 timer siden, Jerle skrev:

Når kropp og hode ikke er enig, så blir jeg ganske gretten har jeg innsett disse siste ukene. :sjenert: 

Håper du koser deg, samme hva du valgte å gjøre. :klemmer: 

Skjønner at det går på humøret løs når kropp og hode ikke samarbeider. :kose: 

Og jeg koste meg veldig i går. :jepp: 

13 timer siden, loffen skrev:

Jeg presset kroppen min på trening i dag, nå blir jeg straffet for det, for det var ikke det kroppen hadde så veldig lyst il akkurat i dag nei. :veslejenta: 

:ler:

Åtte bøker siden påske! Hjelp, jeg har lest en bok siden september. Og den var ikke tykk en gang. :fnise: Jeg orker bare å høre på podcasts for tiden. Fint å sovne til andre som prater. :sove:

Håper du har fått hentet deg inn igjen etter treninga. :kose: 

Jeg kjenner til det der med å ikke orke å lese. Har lange perioder som er slik jeg og. Men nå er jeg heldigvis inne i en leseperiode. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:  :sol: 

I dag blir det en rolig formiddag, før jeg får besøk av ei venninne fra byen. Så blir det middag sammen med henne. Også skal vi på konsert i kulturhuset her i kveld. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings. :kaffekopp: 

Så langt skinner :sol: i dag og. Men det kommer noen mørke skyer sigende... Håper bare det holder seg tørt utover dagen. Skal være et stort utendørsarrangement her i sentrum i dag. Det blir en minikonsert med samme artist som vi hørte på i går. :digge:  I tillegg blir det auksjon, litt forskjellig annen underholdning og salg av mat. :jepp: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God søndagsmorgen :kaffekopp:

Fredelig i Fjøset i dag. Var oppe tidlig. Og det er rolig ute i gården her. Det er bare meg, kaffekoppen, pc'n, en sovende Turbo og Sangtimen på radio. Jeg elsker slike morgener. :rodmer:  Skyene og sola klarer ikke å bli enige om hvem som skal dominere bygda i dag. Om et par timer skal jeg på gudstjeneste i ei lokal kirke. Og i kveld er det en konsert i samme kirke. Så jeg skal nok få denne dagen til å gå også... :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Mårnings!

Ble det noe nedbør i går eller gikk det bra? 

Satser på fin søndag - uansett hva været ender med. Her blir det litt huslige sysler før avslapning på terrassen og trolig ettermiddagstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Gårsdagen ble veldig fin. Konserten i går kveld ble magisk. :strix: 

I dag går ferden til ei nabobygd. Ei selskapssyk venninne lurte på om jeg kunne ta en tur i dag. :jepp: 

22 timer siden, Roadrunner skrev:

:kaffekopp:

Mårnings!

Ble det noe nedbør i går eller gikk det bra? 

Satser på fin søndag - uansett hva været ender med. Her blir det litt huslige sysler før avslapning på terrassen og trolig ettermiddagstur.

Det gikk bra på lørdag. Det kom noen regndråper mens de rigget til det utendørsarrangementet. Men resten av dagen var det :sol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God formiddag :kaffekopp: 

Rolig start på dagen her i Fjøset. Så langt har jeg ikke kommet lenger enn til kaffe, knekkebrød og pc. Og ikke har jeg så store planer for dagen heller. Skal en tur ut for å spise lunsj og skravle med ei venninne etterhvert. Ellers er det Turbo, godstolen og ei bok som skal få det meste av oppmerksomheten i dag. :jepp: 

Gårsdagen ble lang og fantastisk fin. :strix:  Masse flott natur, frisk luft og trivelig selskap. Bedre kan vel dagen knapt bli... :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

:regn:  Naturen får vann, og det trenger den. Så jeg skal ikke klage på været i dag. :riste:  Sauen ble forøvrig vannet i går kveld. Skulle skynde meg å vanne i blomsterbedet når jeg kom hjem. Gikk helt fint det, til ventilen foran på slangen ramlet av... Plutselig sto jeg med ventilen i hånda, mens slangen danset vilt rundt meg... Jeg ble våt... :skratte: 

Ellers ble det en svært så sosial dag i går. Først lunsj med venninne og en kamerat. Og på kvelden stakk jeg bortom en internasjonal kafé. Veldig koselig begge deler. :jepp: 

Nå må jeg straks komme meg i dusjen. Det er onsdagslunsj i dag. Den siste før sommeren. Kjipt med to måneder uten onsdagslunsj... :sukk:  

22 timer siden, Roadrunner skrev:

Ble rent misunnelig da jeg så bildene du la ut - så idyllisk! :strix:

Ja, det var virkelig idyllisk der vi vandret på mandag. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen setter nok stor pris på litt vann, spørs bare om det kommer nok etter en så langt tørkeperiode. Men alt er vel bedre enn ingenting!

Her blir det en tur på treningssenteret i ettermiddag, så videre til kollega etterpå. Håper bare det ikke blir sent... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...