Gå til innhold

Illy venter på bolla

Illy

Anbefalte innlegg

Hihi, Eggfrid <3

Jeg stemmer for plan C :P Jeg kommer til å starte altfor tidlig å teste, huff! Har ikke engang Ovitrelle å "teste ut"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, LillyBe skrev:

Hihi, Eggfrid <3

Jeg stemmer for plan C :P Jeg kommer til å starte altfor tidlig å teste, huff! Har ikke engang Ovitrelle å "teste ut"...

Det blir fort plan C enten jeg vil eller ikke... Men jeg tror det er en fordel å smøre skuffelsen litt utover hvis det blir negativt, eller  fint å kunne glede seg over positivt test så tidlig som mulig (når man ikke er vant til det, teller et par dager ekstra mye!). Jeg syns det er så hyggelig med de positive Ovitrelle-testene (ja, jeg komme sikkert til å ta en i morra bare for å se streken :P). Men når du får strek nå, så er den i hvert fall garantert ekte :) Når bør egentlig testen bli positiv etter IVF forresten :klo: Og er det noe forskjell på fersk- og fryseforsøk der? Det blir rett å regne uttaksdag som eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spamme dagboken din litt nå. For jeg fikk et så sykt sug i magen av å tenke på de spennende dagene du har foran deg. Testing! Shiiit! Håper noen med kunnskap kan fortelle oss hvor tidlig du kan starte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du hva, det skjønner jeg så godt! Det å se 2 streker er bare så utrolig fint <3 Jeg syns det har vært veldig greit å faktisk spre skuffelsen litt utover...

Ja, uttaksdag regnes som EL ettersom jeg har skjønt, så da er du jo 2 dpo nå :) Jeg vet lite om det, men har lest at fryseegg kan gå litt i dvale, og at man dermed kan få positiv test litt senere. Ved mitt siste fryseforsøk fikk jeg jo først positiv test 15 dpo! Det er lovlig seint, men typisk fryseegg sa de på klinikken da. Om man tester 14 dpo bør man få rett svar...jeg føler selv at negativ test etter 12/13 dpo er et meget dårlig tegn, men har jo lest om flere som tester positivt sent...

Ahh, herregud så spennende. Jeg vil så inderlig at vi begge lykkes nå...tenk-da vil vi ha termin nesten likt <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Weebs skrev:

Må bare spamme dagboken din litt nå. For jeg fikk et så sykt sug i magen av å tenke på de spennende dagene du har foran deg. Testing! Shiiit! Håper noen med kunnskap kan fortelle oss hvor tidlig du kan starte :fnise:

Ja, det blir skikkelig spennende! :biggrin:Det er godt nå de første dagene hvor det ikke er noe poeng å teste og jeg kan glede meg og håpe. Det blir fort erstattet med nervøsitet etter hvert som tida går! Jeg tror jeg må en test på mandag, og så følge med fram til rundt onsdag, for da skal EL-sprøyte strekene forsvinne i teorien (men ikke alltid i praksis).

10 timer siden, LillyBe skrev:

Veit du hva, det skjønner jeg så godt! Det å se 2 streker er bare så utrolig fint <3 Jeg syns det har vært veldig greit å faktisk spre skuffelsen litt utover...

Ja, uttaksdag regnes som EL ettersom jeg har skjønt, så da er du jo 2 dpo nå :) Jeg vet lite om det, men har lest at fryseegg kan gå litt i dvale, og at man dermed kan få positiv test litt senere. Ved mitt siste fryseforsøk fikk jeg jo først positiv test 15 dpo! Det er lovlig seint, men typisk fryseegg sa de på klinikken da. Om man tester 14 dpo bør man få rett svar...jeg føler selv at negativ test etter 12/13 dpo er et meget dårlig tegn, men har jo lest om flere som tester positivt sent...

Ahh, herregud så spennende. Jeg vil så inderlig at vi begge lykkes nå...tenk-da vil vi ha termin nesten likt <3 

Ja, det er skikkelig koselig, og fint å vite hvordan de positive testene faktisk skal se ut, sånn for å forberede seg på den ekte :fnise: Det må være ekstra nervepirrende med fryseeggtesting da altså, hvis det er normalt med så seine tester. Jeg har også tenkt at håpet er så godt som ute etter 12 dpo under den normale prøvetida.

Det hadde vært så utrolig fint om vi bare kunne lykkes nå! Jeg syns virkelig at det er din tur! Jeg prøver å si til meg selv at det er ok om det ikke går på dette første forsøket for oss, det skal gå på en av tre. Det kjennes som en seier og lettelse i seg selv bare det å vite at vi kan få fram et embryo av god kvalitet. Men å ha termin nesten likt ville jo vært kjempekoselig, og jeg har alt blitt glad i Eggfrid, så det hadde vært topp om det kunne gå denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan det går så er du i alle fall per def gravid akkurat nå, siden du har et befruktet egg inni deg ;) Jeg har full forståelse for plan C, jeg kjører alltid den samme planen :ler: Jeg har troa på Eggfrid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, miore skrev:

Uansett hvordan det går så er du i alle fall per def gravid akkurat nå, siden du har et befruktet egg inni deg ;) Jeg har full forståelse for plan C, jeg kjører alltid den samme planen :ler: Jeg har troa på Eggfrid!

Tenk det, du er faktisk gravid nå ja! Jeg har også veldig troa på Eggfrid <3

Ja, det er fint å tenke litt sånn tror jeg, at man skal lykkes på 1 av 3 :) det er så betryggende å ha 3-pack. Vi kjøpte det ved første forsøket...ble jo da gravid på første runde. Nå kjøpte vi selvfølgelig kun enkeltforsøk, og da satt det ikke :( angrer nå kjenner jeg...det gir en slags ro å ha den 3-packen. Tenker vel at det nå evnt blir et enkeltforsøk til, og at vi sender henvisning til Porsgrunn ila våren. Går jammen meg mye penger...føler meg privilegert som faktisk har råd til å gå privat. Hvis ikke hadde vi vel stått i kø på Riksen fortsatt 🙈 Å jeg elsker den gode oppfølgingen :) Det at man føler at man er med endel i prosessen selv, at de prøver tilpasse timer ut fra jobb osv er gull verdt syns jeg. 

Åssen er formen din i dag? Har du arbeidshelg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Du vet at livmoren var tykk og fin og du har passe cocktail hormoner i kroppen og nå en perfekt Eggbert (høh) som allerede er befruktet, i gang med fin og symmetrisk deling... alt den lille har å gjøre er å skumpe litt borti livmorveggen og lage morkake på en fin plass. Krysser alt jeg eier og har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Så deilig! Du vet at livmoren var tykk og fin og du har passe cocktail hormoner i kroppen og nå en perfekt Eggbert (høh) som allerede er befruktet, i gang med fin og symmetrisk deling... alt den lille har å gjøre er å skumpe litt borti livmorveggen og lage morkake på en fin plass. Krysser alt jeg eier og har! :)

Ja, hehe, det høres jo ikke sååå vanskelig ut! Det er fordelen med ivf-dpo-land, man vet at det faktisk er et befruktet egg der inne. Jeg skulle gjerne hatt et kikkehull inn i livmora for å sjekke hva som foregår der nå. Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! :)

Her er det en flott helg med nydelig vær, håper det er slik over hele landet! Jeg prøver å slappe av og tenke at det er ingenting jeg får gjort fra eller til nå uansett. Det hadde gått fint, hadde det ikke vært for Google. Jeg blir oppriktig gal av å google, og jeg kan ikke si det til mannen heller. Han la nemlig ned googleforbud for lenge siden.

I går kom jeg på at jeg skulle finne en ivf-terminkalkulator. Ganske uskyldig og koselig, men det endte ikke godt. Jeg oppdaget nemlig at det finnes masse ivf-predictor-kalkulatorer der ute. Det er jo ikke noe jeg lurer mer på nå enn sjansene for graviditet! Jada, jeg vet jo egentlig godt at kalkulatorer på internett ikke kan fortelle meg det. Men de påstår at de kan, og jeg er svak for tida. I en predictor-kalkulator skriver man inn ulike ting, men f.eks. alder, høyde og vekt, tidligere graviditeter, antal ivf-forsøk og ikke minst diagnose. Vi er jo foreløpig "unexplainable", og der var prognosene ganske gode, sånn rundt 30 % per forsøk. Men så fant jeg "cervical". Det googlet jeg, og det kan være flere ting, men bl.a. "hostile cervical mucus". Jeg mener selv at jeg har fientlig el-slim. Det ser feil ut, og passer godt inn i Googles beskrivelse av hostile. Så prøvde jeg å taste inn  "cervical factor" i kalkulatoren. Da sa den 13 % sjanse pr. forsøk:sjokkert: Verden raste sammen, og jeg var helt sikker på at Eggfrid er død, drept av min kropp. Egentlig gir det ikke mening, for ved ivf, slipper da sæden å møte den fiendtlige utfloden min? Uansett, det ble en pessimistisk dag. Men så, i går kveld, fant jeg en annen kalkulator som nevnte "cervical factor". Denne var rett og slett helt uenig med den første. 31 % sjanse! Puh!

Moralen er, ikke stol på kalkulatorer på nett, fertilitet er komplekse greier. Og dessuten, Illy må virkelig slutte å google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, kjenner meg bare SÅ igjen...hjelp altså! Google blir virkelig en fiende. Mannen her har også lagt ned forbud ;) Det gjelder virkrlig å prøve å ikke tenke (er jo super lett...), for man blir rett og slett gal. 

Jeg er sikker på at min lille blasto ikke overlever opptining..,lest altfor mye om det nå, blæh!

Nei, vi får finne på noe annet å gjøre, hehe. Når det er sagt, jeg har fortsatt stor tro på Eggfrid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, LillyBe skrev:

Huff og huff, kjenner meg bare SÅ igjen...hjelp altså! Google blir virkelig en fiende. Mannen her har også lagt ned forbud ;) Det gjelder virkrlig å prøve å ikke tenke (er jo super lett...), for man blir rett og slett gal. 

Jeg er sikker på at min lille blasto ikke overlever opptining..,lest altfor mye om det nå, blæh!

Nei, vi får finne på noe annet å gjøre, hehe. Når det er sagt, jeg har fortsatt stor tro på Eggfrid :) 

Haha, tross alt litt godt å ikke være alene om galskapen. Selv om jeg skulle ønske du slapp! Jeg tror blastoen din klarer dette, blastoer er sterke (Google overdriver og fokuserer på det negative, de positive historiene havner ikke like ofte på nett, tror jeg).

Jepp, vi får heller finne på noe annet! Jeg skal gå tur, det er bra både for blodomløpet og hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

God søndag! :)

Her er det en flott helg med nydelig vær, håper det er slik over hele landet! Jeg prøver å slappe av og tenke at det er ingenting jeg får gjort fra eller til nå uansett. Det hadde gått fint, hadde det ikke vært for Google. Jeg blir oppriktig gal av å google, og jeg kan ikke si det til mannen heller. Han la nemlig ned googleforbud for lenge siden.

I går kom jeg på at jeg skulle finne en ivf-terminkalkulator. Ganske uskyldig og koselig, men det endte ikke godt. Jeg oppdaget nemlig at det finnes masse ivf-predictor-kalkulatorer der ute. Det er jo ikke noe jeg lurer mer på nå enn sjansene for graviditet! Jada, jeg vet jo egentlig godt at kalkulatorer på internett ikke kan fortelle meg det. Men de påstår at de kan, og jeg er svak for tida. I en predictor-kalkulator skriver man inn ulike ting, men f.eks. alder, høyde og vekt, tidligere graviditeter, antal ivf-forsøk og ikke minst diagnose. Vi er jo foreløpig "unexplainable", og der var prognosene ganske gode, sånn rundt 30 % per forsøk. Men så fant jeg "cervical". Det googlet jeg, og det kan være flere ting, men bl.a. "hostile cervical mucus". Jeg mener selv at jeg har fientlig el-slim. Det ser feil ut, og passer godt inn i Googles beskrivelse av hostile. Så prøvde jeg å taste inn  "cervical factor" i kalkulatoren. Da sa den 13 % sjanse pr. forsøk:sjokkert: Verden raste sammen, og jeg var helt sikker på at Eggfrid er død, drept av min kropp. Egentlig gir det ikke mening, for ved ivf, slipper da sæden å møte den fiendtlige utfloden min? Uansett, det ble en pessimistisk dag. Men så, i går kveld, fant jeg en annen kalkulator som nevnte "cervical factor". Denne var rett og slett helt uenig med den første. 31 % sjanse! Puh!

Moralen er, ikke stol på kalkulatorer på nett, fertilitet er komplekse greier. Og dessuten, Illy må virkelig slutte å google.

Jeg er også unexplainable, og tror også jeg har "fiendtlig" CM (de gangene jeg faktisk har EL), og jeg har blitt gravid på 2 av 4 innsett :opplyser: 13 % høres helt fjernt ut synes jeg , rundt 30 % er mye mer plausibelt. Slimet er jo for å hjelpe sædcellene å svømme inn til egglederne gjennom livmoren, og det trenger de jo ikke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten søndagshilsen fra meg også, Illy. Google er skumle saker, så prøv å hold motet oppe. Og gratulerer så mye som ruger! Mange gode tanker kommer fra nord! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Illy skrev:

Haha, tross alt litt godt å ikke være alene om galskapen. Selv om jeg skulle ønske du slapp! Jeg tror blastoen din klarer dette, blastoer er sterke (Google overdriver og fokuserer på det negative, de positive historiene havner ikke like ofte på nett, tror jeg).

Jepp, vi får heller finne på noe annet! Jeg skal gå tur, det er bra både for blodomløpet og hodet :)

Tror du har rett altså...det er alt det negative det skrives om! Takk for at du har tro på blastoen min :) 

Ut å gå tur er fantastisk for både kropp og sjel, kos deg masse og nyt fridagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, miore skrev:

Jeg er også unexplainable, og tror også jeg har "fiendtlig" CM (de gangene jeg faktisk har EL), og jeg har blitt gravid på 2 av 4 innsett :opplyser: 13 % høres helt fjernt ut synes jeg , rundt 30 % er mye mer plausibelt. Slimet er jo for å hjelpe sædcellene å svømme inn til egglederne gjennom livmoren, og det trenger de jo ikke nå!

Det høres absolutt mest logisk ut! Jeg stoler mer på din personlige statistikk enn den teite kalkulatoren, altså :)

22 timer siden, Snotra skrev:

En liten søndagshilsen fra meg også, Illy. Google er skumle saker, så prøv å hold motet oppe. Og gratulerer så mye som ruger! Mange gode tanker kommer fra nord! :klem:

Tusen takk for klem og tanker :) Jeg klarer sikkert ikke å holde meg helt unna google, men jeg skal prøve å bli flinkere! Håper du får ei fin uke!

21 timer siden, LillyBe skrev:

Tror du har rett altså...det er alt det negative det skrives om! Takk for at du har tro på blastoen min :) 

Ut å gå tur er fantastisk for både kropp og sjel, kos deg masse og nyt fridagen :) 

Jeg heier virkelig på blastoen! Jeg tror den klarer opptining, og har gode sjaner for å få til festingen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt unna Google er jo umulig. NOE må man jo tross alt finne på :P 

Åssen går rugingen synes du? Har du testet noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har rugingen gått fint, bortsett fra i går da jeg fikk en kraftig Google-overdose og mistet motet litt :PJeg har ikke testet enda, men jeg skal ta en i morra tidlig for å se om Ovitrellen fortsatt er i systemet :)

Jeg må si jeg gruer meg litt til den siste ruge-uka. På innsettdagen var jeg lykkelig. Da tenkte positive tanker om at hvis det ikke går denne gangen, så vet vi jo at det finnes fine egg der inne, som kan befruktes og alt, så dette ordner seg til slutt. Nå kjenner jeg at nervøsiteten kommer snikende igjen. Men jeg prøver å fortrenge den så godt jeg kan, for stress skal jo ikke være så bra:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt. Første uken lever man i håpet, og vet at testingen verken kan bekrefte eller avkrefte graviditet og håp og glede. Den andre uken, derimot :bond: Kalles skrulleuke med god grunn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google-overdose er ikke bra ;) ei heller stress, hihi! Kjenner meg igjen...det blir tøffere og tøffere ettersom dagene går. Kalles ikke skrulleuke uten grunn nei...føler jeg har hatt altfor mange sånne uker det siste året. 

Jeg håper så inderlig at vi snart er i mål :) at de positive graviditetstestene lyser i mot oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...