Gå til innhold

Spør en bruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo det kan sikkert være det at straff er riktig. Men de menneskene jeg har møtt som har fått straff har bare blitt mer skadet av straff. Forverret kan en si. Akkurat som at straff er usunt og noe man gjør mot mennesker man misliker.

I stedet for å skade mennesker som gjør handlinger vi anser som kriminelt så burde vi heller hjelpe mennesker som har det vondt og som gjør onde handlinger. Amnesti, tilgivelse, forståelse og påtaleunnlatelser er for meg mye bedre ord enn å sikte, tiltale, dømme, straffe og pine mennesker.

Men det er bare min mening dette her. Kanskje jeg tar feil, og paradiset og idealsamfunnet vi streber etter kanskje har flest mulige fengsler og ikke færrest mulige fengsler slik jeg drømmer om.

Selvsagt er det beste at de får behandling og hjelp, men det betyr ikke at skal slippe fri om de anser seg selv som "friske" et år etter handlingen. Jeg mener at de burde ha krav på behandling, men også straff. "Akkurat som at straff er usunt og noe man gjør mot mennesker man misliker." Joda, straff i seg selv gjør vel neppe flertallet av disse menneskene til bedre mennesker, men de fortjener straff synes jeg. Selvom det kan være skadelig for dem med straff, har de faktisk selv begått dette lovbruddet. Det er vel ingen som blir glade og lykkelige av å tilbringe resten av livet bak murene, men det synes jeg heller ikke det er meningen at de skal.

Idealsamfunnet har vi vel alle delte meninger om. Jeg mener IKKE at vi skal ha flest mulige fengsler, men jeg synes heller ikke målet er færrest mulige. Man må heller prøve å bekjente kriminalitet i seg selv, i stede for å akseptere flere lovbrudd. Og klarer man å bekjempe noe av kriminaliteten, blir det jo også behov for færre fengsler.

Det er kanskje bedre at innbyggertallet går ned fordi kalde mordere kan drepe fritt? Det er selvfølgelig satt på spissen, men jeg mener bare at hvis mennesker ikke eier empati, anger eller følelser - kan det være skummelt om det får mindre konsekvenser å drepe. Det er selvsagt en måte å bekjempe overbefolkning på, men det er heller tvilsomt at det er den beste måten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@sunflower-delight Har du et bra filmtips?

Vil komme an på innenfor hva slags film sjangrer du helst liker best, @Lady ? Da blir det også lettere å komme med filmtips. :)

@Sunflower-Delight Har du noen gang vært så sint på fremmede folk på nettet, i form av Facebook, forum og lignende - at du har hatt lyst til å møte opp på døra deres for en "alvorsprat"? ;)

Jeg har blitt noen ganger veldig provosert, ja. Nå har jeg ikke facebook, men har vært innom flere forskjellige forum og chat. Jeg har ikke akkurat tenkt tanken på å ville møte opp på døra deres, synes det ville ha blitt litt ekkelt om fremmede folk hadde kommet utenfor døra mi bare fordi de ikke likte noe jeg sa og lignende, ville heller ikke ha gjort det samme sjølv. Men hadde jeg pratet med vedkommende ansikt til ansikt så hadde det vært noe annet.

@livetsrose Hvor langt hår har du hatt i cm? Forresten, synes det er et kjempefint bilde av deg det du bruker som avatarbilde. :jepp:

Anonymkode: 2d263...64c

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Beklager, mente ikke å trykke på anonymknappen. :( Det er meg som postet over der.

Skrevet

Vil komme an på innenfor hva slags film sjangrer du helst liker best, @Lady ? Da blir det også lettere å komme med filmtips. :)

Jeg har blitt noen ganger veldig provosert, ja. Nå har jeg ikke facebook, men har vært innom flere forskjellige forum og chat. Jeg har ikke akkurat tenkt tanken på å ville møte opp på døra deres, synes det ville ha blitt litt ekkelt om fremmede folk hadde kommet utenfor døra mi bare fordi de ikke likte noe jeg sa og lignende, ville heller ikke ha gjort det samme sjølv. Men hadde jeg pratet med vedkommende ansikt til ansikt så hadde det vært noe annet.

@livetsrose Hvor langt hår har du hatt i cm? Forresten, synes det er et kjempefint bilde av deg det du bruker som avatarbilde. :jepp:

Okei, jeg mente bare om du hadde tenkt tanken altså, fåtallet ville vel faktisk gjort det. ;)

Jeg vet ikke hvor langt jeg har hatt, med når jeg klipte det kort nå - antar jeg at jeg har klipt omkring 40 cm. Det er jo ikke helt kort nå heller, så jeg har kanskje hatt rundt 55 cm tenker jeg. Og lenger skal det bli, om et år eller ti! Huff, det var dumt av meg å klippe så mye, når jeg hadde planer om å spare til under rumpa.

Takk, så hyggelig at du likte bildet mitt - det er et selvportrett jeg tok høsten 2013.

@Lady Har du noen gang vært så sint/frustrert at du kastet opp?

@Sunflower-Delight Bruker du ofte anonymknappen på KG? Jeg vet du trykte feil nå, men jeg lurte på om det generelt var noe du bruker aktivt.

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

@Sunflower-Delight har du stor familie?

Nei, egentlig ikke. Men på min mann's side er familien mye større.

@Badebuksa Liker du en annen farge godt enn rosa? Hvilken da?

Er det en sang folk hører på? Trodde det bare var en måte å si at folk var troll på.

@Sunflower-Delight  Føler du deg annerledes nå enn for 5 år siden?

Det er  også en sang: https://youtu.be/sTSA_sWGM44

På noen områder gjør jeg vel det.

@Summers Har du noen gang spilt Episode?

@Summers@incognita@Sunflower-Delight og @Lady Er det noe du skulle ønske det var mindre av i matbutikkene?

Ja, skrikeunger. ;)

@Doge: Har du spist spansk gazpacho?

@Sunflower-Delight   Hvilket pålegg husker du best fra matpakken din på barneskolen?

Husker ikke helt hva den hette, men det var en nøttesjokolade pålegg med bilde av et ekorn på utsiden. Vet du hvilken jeg mener, @incognita? :)

@Sunflower-Delight Synes du det er forkastelig å kjøpe 20 pakker surkål bare fordi den er billig?

Hvis det blir fort gammelt/utgått av dato da synes jeg det. @Severus: Har reist mye med båt?

Skrevet

@livetsrose Har du noen gang besøkt landet Egypt?

Nei, det har jeg ikke - men det hadde nok vært et spennende land å reise til. Men jeg har blitt noe skeptisk, mest pga. gale egyptere jeg har kommet i kontakt med, men nok om det - landet i seg selv er et fristende reisemål!

@Summers Hvilke land har du vært i?
@Sunflower-Delight Om du kunne valgt deg ut 3 steder hvor som helst i verden som du kan besøke 2 uker på hvert sted, hvor ville du dratt? Se for deg at du får gratis ferie på jobben og ikke betaler reisen selv.

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

@Sunflower-Delight Bruker du ofte anonymknappen på KG? Jeg vet du trykte feil nå, men jeg lurte på om det generelt var noe du bruker aktivt.

Nei. Vil jeg være fullstendig anonym så ville jeg ha holdt meg unna et forum eller andre nettsider. De gangene jeg har svart som anonym innpå her så er det fordi jeg trykket på anonymknappen gjennom et feiltagelse. Men da retter jeg det opp rett etterpå og sier det var meg, slik som jeg gjorde akkurat i stad. ;):)

@livetsrose Hva synes du om våpenbruk slik som de har det for eksempel i USA?

Skrevet

Det er lettere for meg å svare på farge jeg liker minst, og det er rosa og blå. ;) 

@Mats Er du glad i dyr? Hvis det, hvilken er din favoritt, og hvorfor?

Ja er glad i dyr. Favoritten er hund. For de er menneskets bestevenn og kan finne på mye moro sammen med en hund. 

@Sunflower-Delight hva med deg?

Har ikke lest gjennom de siste sidene så hvis noen har spurt meg om noe så spør opp igjen. Ellers får jeg varsel om at noen har nevnt meg i et emne. 

Skrevet

@Polly Ester Hva gjør du når du skal slappe skikkelig av når du er hjemme? :popcorn: 

Da setter jeg meg godt til i godstolen med et glass rødvin (Falling Feather) og kanskje sjokolade og så ser jeg på en fin film eller en/flere episoder av en eller annen serie jeg følger med på. F.eks Once Upon a Time, The Originals eller Arrow. :)

@O.G. ...hvor gammel er du? (mulig det er nevnt før, men jeg har ikke fått med meg noe av denne tråden før jeg ble tagget av Doge. :) )

Skrevet

@O.G. ...hvor gammel er du? (mulig det er nevnt før, men jeg har ikke fått med meg noe av denne tråden før jeg ble tagget av Doge. :) )

Jeg er 40 år. 

@alle

Skal jeg ta en tarot i kveld eller skal vi vent til den 28?

Skrevet

@alle

Skal jeg ta en tarot i kveld eller skal vi vent til den 28?

Gjerne i dag!

Skrevet

Ja.

Gjør ferdig noen av de ørten utdanningene jeg har påbegynt, samtidig som jeg jobber litt på siden.

Er det et tegn på alderdom at man tilbringer fredagskvelden inne med god mat og håndballkamp?

Neida, deilig å slappe av iblandt også!

@Katten.2.0 Hvor gammel er du?

Skrevet

Nei, heldigvis ikke! :fnise:

@Lady Hvor mange timer bruker du gjennomsnittlig på KG og andre forum/diskusjonssider i uka?
@melatonin Hvis du måtte valgt å studere noe i minst 5 år fremover, hva ville du valgt? Dette kan være flere korte studier om du ønsker det, og du ser bort fra kostnader knyttet til dette, samt jobbmuligheter/lønn. Du måtte valgt noe å studere, og da gjerne noe du interesserer deg for.

@incognita Hvis du skulle valgt mellom å studere psykologi, medisin, litteratur/språk eller historie, hva ville du valgt om du måtte valgt en av disse?

Jeg er bare på kg, men bruker altfor mye tid her. Har blitt et tidsfordriv når jeg kjeder meg. Er som regel innom å titter hver dag. Uff, blitt vanedannende dette! Hvor mange timer vet jeg ikke... Tørr ikke å tenke på det :P 

Skrevet

Det vet jeg ikke. Kjører ikke bil selv, og husker ikke hvor fort de jeg har sittet på med har kjørt. 

Liker? Jeg ELSKER katter!! :strix:

Ribbe, tror jeg. Må ha litt svor i jula, ellers er det ikke jul :ler:

@Summers@incognita@Sunflower-Delight og @Lady Er det noe du skulle ønske det var mindre av i matbutikkene?

Fristnde godteri og snacks ved kassen :fnise:

@Doge Hva er yndlingsmaten din?

Skrevet

I god fredagsånd ble det i dag ......... TACOO :danse: 

World peace :engel: 

Jeg er nattugle deluxe, iallefall når jeg har anledning til å være det. 

Kanskje teoretisk fysikk, eventuelt astrofysikk. 

Da skulle jeg bosatt meg helt syd i Frankrike rundt Marseille-traktene. 

Hus.

Hvis jeg måtte velge.. medisin. :ninja: 

Unger!

@Lady  Når var du sist utenlands, og hvor var du?

@kisskissbangbang   Hvem feirer du jul sammen med?

@Sunflower-Delight   Hvilket pålegg husker du best fra matpakken din på barneskolen?

@Summers  Har du vært i USA noen gang? Hvor isåfall?

@livetsrose  Hvis du kunne utdanne deg til hva som helst, hva ville du valgt ..og hvorfor?

@melatonin  Hva synes du om Hasse Hope?

@Doge  Hvilken tv-serie (som har gått i 2015) synes du er mest fengende?

I sommer :) Litt redd for å bli gjenkjent om ejg sier hvor :ph34r:

@Incognita Bekymrer du deg mye for hva andre tenker om deg? 

Skrevet

Hmm, er glad i krim, en god grøsser som virkelig er skummel eller "ordentlige" filmer. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det , men filmer som er realistiske med en god historie. Som fks hodejegerne og engelen. Eller så liker jeg taken filmene. Liker ikke sånne flåsete amerikanske overdrevne filmer med altfor happy ending. Har du noen bra tips? :D 

Skrevet

Det er vanskelig å si, da dette varierer fra person til person - hva slags mennesker jeg går godt overens med.Men for å nevne 3 punkter jeg ser på som en selvfølge ved alle bekjentskaper, må det være at personen er til å stole på (og da selvfølgelig er ærlig og holder kjeft når jeg betror de noe), respekterer at jeg er veganer, i form av at de ikke regner med å få servert noe animalsk, eller kan tilbrede/oppbevare kjøtt i mitt hus. Da tenker jeg også at de må forstå at jeg ikke blir med på resturant om ikke de er et vegansk alternativ der, da jeg ikke gidder å sitte å se på at andre spiser kjøtt, når jeg ikke får noe egen mat. Til sist må det være generell respekt/aksept. Som jeg har skrevet med tanke på respekt tidligere, er ikke dette noe du kan forlange - men må fortjene. Men har jeg en venn, forventer jeg at det blir respektert at jeg er veganer, ikke-røyker og avholds. Det med veganer har jeg nevnt, og med tanke på røyk, mener jeg da at ikke de kan regne med å røyke i mitt hjem, utover det må de bare ødelegge lungene sine så mye de vil. Når det kommer til det punktet med at jeg er avholds, tenker jeg da på at de må forstå at jeg ikke blir med på en typisk fest med mye alkohol, blir med på byen en fredags kveld eller lignende. Jeg gidder ikke å bli sett på som alt for "ordentlig" eller kjedelig fordi jeg har hatt et slikt valg. Da får de heller finne seg noe partyløver til venner, eller respektere at jeg ikke drikker alkohol og ikke vil være med en typiske fylle-fest eller sitte å høre på overfladisk pjatt på byen en fredagskveld. De kan også bare glemme å drikke seg fulle i mitt hjem. Andre ting når det gjelder aksept, forventer jeg selvsagt at folk aksepterer meg for den jeg er, og heller ikke dømmer meg fordi jeg har slite mye psykisk tidligere. Det er dessverre nok av slike mennesker der ute, og må de dømme folk som sliter - kan de like gjerne start en monolog hvor de dømmer seg selv nedenom og hjem! De må jo ha noen egne problemer om de har et slikt behov mener jeg.

Men igjen dette er ting jeg krever av alle bekjentskaper, eller mennesker jeg omgås - ikke bare nære venner. Er ikke folk til å stole på og respekterer meg, har ikke jeg noe ønske om å omgås dem.

Utover det er jeg meget kresen når det kommer til hvem jeg blir nære venner med. Jeg har heller ikke noe stort behov for mange venner eller å være mye sosial. Jeg er lite sosial og trives godt alene, men det er selvsagt fint å ha noe få nære venner.

@melatonin Har du mange nære venner?
@Lady Har du søsken, eventuelt hvor mange?

Har ingen.

@livetsrose Er du glad i tivoli?

Skrevet

@Severus hvor lenge har du vært her?

Med den forrige brukeren min, har jeg vært her siden november i 2011.

@Severus: Har reist mye med båt?

Har blitt litt, elsker å være med pappa på ferga de få gangene han jobber der.

@Sunflower-Delight har du sett på sesamstraat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...