Gå til innhold

Spør en bruker

Fremhevede innlegg

Skrevet
@livetsrose

Liker du gammeldags engelsk litteratur?

Det er vanskelig å uttale meg om, da jeg ikke er noe særlig kjent med gammel engelsk litteratur. Det skal riktignok sies at jeg leser det meste jeg kommer over og finner interessant, så jeg tviler ikke på at jeg fort kunne likt det. *Googler etter gammel engelsk litteratur, og prøver å finne bøker jeg kan lese*

@Sunflower-Delight Hvor ofte leser du og hvor mange timer ukentlig bruker du i gjennomsnitt på skjønnlitteratur?
@Lady Om du kunne valgt deg en hvilken som helst kjendis som partner og du kun kunne gå etter utseende og hvem du fant
mest attraktiv, hvilken kjendis ville du valgt? Du kan nevne flere, om det er vanskelig med en.
@incognita Om du skulle bodd i et annet land i et år, hvor ville du bodd om du kunne velge fritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
@livetsrose Har du noen sitater du liker, hvis ja hvilke?

Det er mange sitater jeg liker godt egentlig, her er noen av dem:
"What doesn't kill you makes you stronger"

"Jeg ønsker ikke at noe som lever, skal lide"
-Percy Byssche Shelley

"Naturen gir alle mennesker mulighet til å bli lykkelige, bare de forstår å benytte den"
- Claudius Claudianus

“If you are not vegan, please consider going vegan. It’s a matter of nonviolence. Being vegan is your statement that you reject violence to other sentient beings, to yourself, and to the environment, on which all sentient beings depend.”
- Gary L. Francione

"When you adopt a vegan diet we make a connection, you don't go back, it is not a diet, it is a lifestyle."
- Freelee Frugivore

Det er 5 som jeg kommer på nå. Jeg har også uttalige gode sitater lagret på Mac-delen av iMacen, men nå kjører jeg Windows her, og der har jeg ikke tilgang til disse filene.

@Summers Du sa du hadde Aspergers, kan jeg spørre hvor gammel du var når du fikk diagnosen? Jeg spør mest fordi jeg opplever at mange får en slik diagnose sent, inkludert meg selv.
@Lady Har du noen gang trodd du skal dø?

Skrevet

Ryddet for brudd på forumets regler.

Anonym-funksjon

Vi ønsker å tilby brukerne våre en mulighet for å kunne poste anonymt enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke, og mange brukere benytter seg av denne funksjonen for å ivareta sin anonymitet på nettet. Ved å hake av for "post som anonym" når du skal legge inn et innlegg, vil brukernavnet ditt bli skjult i akkurat dette innlegget. Ønsker du å være anonym er du selv ansvarlig for å hake av denne boksen, moderatorene har ikke mulighet til å anonymisere innlegg i etterkant. Vi modererer anonyme brukere på lik linje med alle andre brukere, og dersom innlegget bryter reglene har moderatorene mulighet til å sjekke hvem som står bak innlegget.

I en debatt deltar både bruker under brukernavn og de som er anonyme på lik linje. Det er ikke lov å gå på angrep på noen på bakgrunn at de skriver som anonyme brukere, eller tilegne negative personkarakteristikker til motdebattanter bare pga at de bruker funksjonen - dette regnes som personangrep. Det er ikke greit å misbruke funksjonen, for eksempel ved å diskutere med seg selv som bruker, eller lignende.

Tekola, admin. 

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

@Sunflower-Delight

Har du en person som inspirerer deg, hvis ja hva er det som inspirerer deg?

Dette føles egentlig litt for personlig for meg å dele akkurat nå. 

@Sunflower-delight hvor gammel er du?

Jeg kan vel si jeg er i en alder mellom 20 og 50 ett sted. ;) 

@Summers Hva synes du om trololollol sangen?

@Lady Er det å vite alder veldig viktig for deg?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet (endret)

Det er vanskelig å uttale meg om, da jeg ikke er noe særlig kjent med gammel engelsk litteratur. Det skal riktignok sies at jeg leser det meste jeg kommer over og finner interessant, så jeg tviler ikke på at jeg fort kunne likt det. *Googler etter gammel engelsk litteratur, og prøver å finne bøker jeg kan lese*

@Sunflower-Delight Hvor ofte leser du og hvor mange timer ukentlig bruker du i gjennomsnitt på skjønnlitteratur?

Eksempler på gammel engelsk litteratur er også Louisa May Alcott, Jane Austen, Charles Dickens... Disse er kun noen få eksempler, men synes de skriver på en veldig fin måte. Jeg elsker å lese gammeldags engelsk, synes at det er finere skrivi enn hvordan mye av dagens engelsk er for tiden. Det er også mer sjarm over det. :)

Akkurat nå har jeg ikke lest så mye litteratur de siste årene av diverse grunner, men jeg har alltid vært kjempeglad i å lese så jeg ønsker å ta det mer opp og å sette av mer tid for dette.

@livetsrose Hva slags type bøker leste du sist som du likte godt?

Endret av Sunflower-Delight
Skrevet
@livetsrose Hva slags type b

øker leste du sist som du likte godt?

De siste bøkene jeg leste, som jeg likte godt var "hus og hjem" av Helle Helle og når jeg leste "Den niende innsikt" på nytt, nok en gang. Som regel liker jeg alle bøkene jeg leser godt. For øyeblikket leser jeg "Rødby-Puttgarden" av Helle Helle og "Skriveboka" av Merete Morken Andersen. Jeg leser litt av det meste, og som regel alt jeg kommer over - tema og sjanger varierer bare litt fra periode til periode.

@Summers Hvor gammel var du når du flyttet for deg selv for første gang?
@Sunflower-Delight  Er du i et forhold nå/eventuelt er det lenge siden du var det?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet (endret)

@Sunflower-Delight  Er du i et forhold nå/eventuelt er det lenge siden du var det?

Ja, jeg er gift. :)

@livetsrose Liker du hager som det kryr av masse forskjellige blomster? Og er rosen din favoritt? Hva slags farge liker du best med roser?

@melatonin Eier du en galla kjole? Hvis det; kan du beskrive hvordan den ser ut eller vise et bilde av noe som ligner?

Skrevet

@livetsrose Liker du hager som det kryr av masse forskjellige blomster? Og er rosen din favoritt? Hva slags farge liker du best med roser?

Ja, det liker jeg godt! Hager blir vakre når de har et variert og god utvalg med blomster :) Så lenge en hage har roser, er jeg fornøyd. Selv har jeg dessverre ikke noe særlig til hage. Jeg har en hageflekk her foran leiligheten jeg eier, men den er ikke egnet til å lage blomsterbedd i. Så her er det lite blomster :( Men jeg har noen krokker og kasser fremme på våren og sommeren med blomster, der får nesten holde. Det er begrenset hva jeg har lov til å gjøre på fasaden, med tanke på at jeg bor i et borettslag, og det skal være mest mulig likt. Hvis ikke ville jeg hatt drivhus!

Røde roser er nok det jeg synes er vakrest, men også slike gammelrosa roser er fine - da spesielt de små gamle rosene. Hvis jeg kjøper en bukett med roser til noen, kjøper jeg ofte i en oransjtone, eller en bukett der fargene er blandet, det synes jeg er flott.
@Sunflower-Delight
Du liker vel godt solsikker regner jeg med, med tanke på brukernavnet ditt, hvilke 3 blomster liker du best utenom solsikker?

Skrevet

@Sunflower-Delight Liker Ku best. Og der nærmeste jeg kommer gallakjole er brudekjole og jeg har to stk, en som er helt ubrukt og en som jeg brukte. Den ubrukte er mest galla http://boards.weddingbee.com/topic/i-want-to-find-a-similar-dress-to-this-one/   Har du god arbeidsmoral?

@LilleSnupp Jeg sa jeg hatet mamma da jeg var tenåring, tror det såret og det angret jeg på. Har du ekte eller plastikk tre til jul?

@livetsrose Jeg har en nydelig katt. Hvilke 3 egenskaper må en person ha for å kunne bli din venn?

@incognita Jeg har fem innerdører :) Har du hus eller leilighet/hybel?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet (endret)

@Sunflower-Delight Du liker vel godt solsikker regner jeg med, med tanke på brukernavnet ditt, hvilke 3 blomster liker du best utenom solsikker?

1. Lysegule roser.

2. Columbine blomsten. Kjente ikke den tidligere men synes det er en nydelig blomst.

3. Og dette er da i flere varianter, men jeg elsker alle de blomstene som ofte kommer fram i trær i løpet av våren. Jeg savner disse når someren er her. Synes det er så fargerikt og vakkert.

Ellers er jeg også glad i fleste blomster generelt og. Det er så mange vakre forskjellige type blomster. :)

@livetsrose Har du noen gang hatt kort hår? Hvis det; Likte du det?

@Sunflower-Delight Liker Ku best. Og der nærmeste jeg kommer gallakjole er brudekjole og jeg har to stk, en som er helt ubrukt og en som jeg brukte. Den ubrukte er mest galla http://boards.weddingbee.com/topic/i-want-to-find-a-similar-dress-to-this-one/   Har du god arbeidsmoral?

Veldig fin kjole. :) Men hvorfor hadde du to brudekjoler, @melatonin ?

Jeg håper da at jeg blir sett på som en person med god arbeidsmoral.

Skrevet

Veldig fin kjole. :) Men hvorfor hadde du to brudekjoler, @melatonin ?

Jeg håper da at jeg blir sett på som en person med god arbeidsmoral.

Jeg kjøpte først den der veldig billig, og så fant jeg ut at den ikke var helt min stil alikevel. Prøver å få solgt den, men  den er nok desverre umoderne nå.

Kan du å danse noen selskapsdanser?

Skrevet

Dette føles egentlig litt for personlig for meg å dele akkurat nå. 

Jeg kan vel si jeg er i en alder mellom 20 og 50 ett sted. ;) 

@Summers Hva synes du om trololollol sangen?

@Lady Er det å vite alder veldig viktig for deg?

Ikke viktig, men er blitt en vane å spørre om det nå :P

@sunflower-delight Har du et bra filmtips?

Skrevet

@Lady Om du kunne valgt deg en hvilken som helst kjendis som partner og du kun kunne gå etter utseende og hvem du fant
mest attraktiv, hvilken kjendis ville du valgt? Du kan nevne flere, om det er vanskelig med en.
@incognita Om du skulle bodd i et annet land i et år, hvor ville du bodd om du kunne velge fritt?

Enrique Inglesias! 

Skrevet

Det er mange sitater jeg liker godt egentlig, her er noen av dem:
"What doesn't kill you makes you stronger"

"Jeg ønsker ikke at noe som lever, skal lide"
-Percy Byssche Shelley

"Naturen gir alle mennesker mulighet til å bli lykkelige, bare de forstår å benytte den"
- Claudius Claudianus

“If you are not vegan, please consider going vegan. It’s a matter of nonviolence. Being vegan is your statement that you reject violence to other sentient beings, to yourself, and to the environment, on which all sentient beings depend.”
- Gary L. Francione

"When you adopt a vegan diet we make a connection, you don't go back, it is not a diet, it is a lifestyle."
- Freelee Frugivore

Det er 5 som jeg kommer på nå. Jeg har også uttalige gode sitater lagret på Mac-delen av iMacen, men nå kjører jeg Windows her, og der har jeg ikke tilgang til disse filene.

@Summers Du sa du hadde Aspergers, kan jeg spørre hvor gammel du var når du fikk diagnosen? Jeg spør mest fordi jeg opplever at mange får en slik diagnose sent, inkludert meg selv.
@Lady Har du noen gang trodd du skal dø?

Nei

@livetsrose Er det deg på bilde? :)

Skrevet
@livetsrose Har du noen gang hatt kort hår? Hvis det; Likte du det?

Ja, jeg har hatt kort hår. Frem til jeg var rundt 10-11 år gammel hadde jeg helt kort hår, fordi jeg ikke fikk lov å spare til langt hår av min mor, begrunnet med at jeg ikke ville ha noe i håret (slik som strikk og spenner). Til slutt ville jeg ikke gå til frisøren mer. Jeg synes jeg var stygg med kort hår, og lite feminin på den tiden, da jeg hadde veldig kort hår. Jeg ble også mobbet fordi jeg lignet på en gutt, og det hele var en vond opplevelse for meg.

Jeg har også kort hår for øyeblikket faktisk! Det er ikke noe jeg liker, men det var dessverre et resultat av at jeg var sint på meg selv i slutten av september, og klipte rundt 40 cm. Heldigvis gror det ut igjen, og det er ikke verdens undergang. Men spesielt pen føler jeg meg nå ikke akkurat, men det går greit. Jeg hadde jo lyst til å spare til veldig langt hår, nå vet jeg ikke hvor godt du ser det på profilbilde - men dette bildet ble tatt i 2013, og jeg hadde en god del lenger hår enn dette før jeg klipte det.

@Sunflower-Delight Har du noen gang vært så sint på fremmede folk på nettet, i form av Facebook, forum og lignende - at du har hatt lyst til å møte opp på døra deres for en "alvorsprat"? ;)

@Lady Hvor gammel ønsker du å bli, hvis du kunne valgt?

Skrevet

Ja, jeg har hatt kort hår. Frem til jeg var rundt 10-11 år gammel hadde jeg helt kort hår, fordi jeg ikke fikk lov å spare til langt hår av min mor, begrunnet med at jeg ikke ville ha noe i håret (slik som strikk og spenner). Til slutt ville jeg ikke gå til frisøren mer. Jeg synes jeg var stygg med kort hår, og lite feminin på den tiden, da jeg hadde veldig kort hår. Jeg ble også mobbet fordi jeg lignet på en gutt, og det hele var en vond opplevelse for meg.
Jeg har også kort hår for øyeblikket faktisk! Det er ikke noe jeg liker, men det var dessverre et resultat av at jeg var sint på meg selv i slutten av september, og klipte rundt 40 cm. Heldigvis gror det ut igjen, og det er ikke verdens undergang. Men spesielt pen føler jeg meg nå ikke akkurat, men det går greit. Jeg hadde jo lyst til å spare til veldig langt hår, nå vet jeg ikke hvor godt du ser det på profilbilde - men dette bildet ble tatt i 2013, og jeg hadde en god del lenger hår enn dette før jeg klipte det.

@Sunflower-Delight Har du noen gang vært så sint på fremmede folk på nettet, i form av Facebook, forum og lignende - at du har hatt lyst til å møte opp på døra deres for en "alvorsprat"? ;)

@Lady Hvor gammel ønsker du å bli, hvis du kunne valgt?

Hmm, vanskelig spørsmål... Ønsker selvfølgelig et godt liv med gode mennesker rundt meg. Hvis jeg får et godt liv vil jeg bli så gammel som mulig.

@Livetsrose Er dette din første bruker på kg?

Skrevet

@livetsrose Er det deg på bilde? :)

Ja, det er meg på bilde. Som jeg nevnte her inne i en annen sammenheng som ble fjernet, bruker jeg aldri andres bilder. Dette er meg og også et selvportrett :) Jeg liker best å ta bildene av meg selv, selv - med selvutløser, da får jeg de akkurat slik jeg selv vil!

@livetsrose Hva bruker du mest som proteinkilder i dine kostvaner?

Det varierer, men mye av mine proteinkilder består av bønner, linser og erter. Jeg får også i meg godt med proteiner fra tofu og soyaerstatninger til kjøtt. Jeg bruker også noen andre soyaprodukter, i form av soyamelk og annen plantemelk, som også selvsagt har proteiner, men ikke i så stor skala. Her er forresten en artig artikkel om veganere og proteiner om du er interessert i å lese: Proteinmytens død
Videre stiller jeg spørsmål til:
@melatonin Om du kunne få barnet ditt eller et eventuellt fremtidig barn til å innse noe viktig om livet tidlig, hvilken lærdom ville du gitt dem?
@PeeWee Hvis du måtte velge 5 gjestander fra hjemmet ditt som du kunne redde under en katastrofe, hva ville du valgt?

Skrevet
@Livetsrose Er dette din første bruker på kg?

Ja, det er min første bruker her inne. Jeg opprettet denne kontoen i fjor, og har tatt den mer i bruk nå for tiden, da jeg foretrekker forum over å diskutere på Facebook.

@Lady Har du noen mål, planer eller ønsker for det nye året som er rett rundt hjørnet?

Skrevet

Ja, det er min første bruker her inne. Jeg opprettet denne kontoen i fjor, og har tatt den mer i bruk nå for tiden, da jeg foretrekker forum over å diskutere på Facebook.
@Lady Har du noen mål, planer eller ønsker for det nye året som er rett rundt hjørnet?

Nei, egentlig ikke..

@livetsrose har du kjæreste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...