Gå til innhold

Spør en bruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jeg føler at Gud passer på meg.

@incognita Har du noen mål for de neste fem årene?

@ambivalentReaction  Hva skal du studere?

Lastebil, buss, og faglig leder. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet
@Sunflower-Delight  Hva er ditt favoritt tv-program?

Hmm... Ser ikke på så mye tv-programmer for tiden, men liker godt å se på tv-serien Once Upon a Time. Akkurat nå blir det ikke noe mer Once Upon a Time før til mars neste år en gang. Ellers har vi drivet å sett på en del gamle tv-serier/programmer. Vi ser alt dette på data, har ikke tv.

@incognita Synes du det er stilig med "Bonnet" hatter? Da tenker jeg mer på slik stil fra Jane Austen sin tidsperiode.

@Sunflower-Delight

hva har du på deg nå?

Camouflage bukse og en Ensiferum t-skjorte.

@mini-mio Liker du søt stil innenfor klesstil?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet
@Sunflower-Delight

leste du Narnia da du var liten?

Nei. Men jeg husker så vidt at jeg så på noen få av seriene som kom på tv. Seinere da jeg ble voksen prøvde jeg meg på å lese i første boka av Narnia, men jeg ga opp fort. Syntes det var kjedelig. Eller så var det nok ikke helt min type bok. Jeg har da sett på første og andre film som har kommet i kino, likte første filmen men var ikke så begeistret for film nummer to. 

@mini-mio Har du lest boken Narnia? Hvis du har det, hva synes du om den? 

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet
 @Sunflower-Delight Ser du mye på serier? Hvilke serier ser du på isåfall?

Varierer, i noen perioder kan se på mye, andre perioder mindre. Jeg liker en del forskjellig, igjen kommer det litt an på hva jeg er i humør til å se på.

@incognita Har du noen gang vært med på film marathon?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

@ Alle hva er deres favorittfarge og hvilken farge liker dere minst?

Det er lettere for meg å svare på farge jeg liker minst, og det er rosa og blå. ;) 

@Mats Er du glad i dyr? Hvis det, hvilken er din favoritt, og hvorfor?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

@sunflower_delight er du sur?

Nei. @Severus Har jeg noen grunn til å være sur?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

@livetsrose Kan du fortelle meg hva som er forskjellen mellom en vegetarianer og veganer? Og hva er du? Er du en blanding av begge deler?

Skrevet

@incognita Jeg har den biologiske alder 28 år, men føler meg mer som 22 :P

Skrevet

@livetsrose Kan du fortelle meg hva som er forskjellen mellom en vegetarianer og veganer? Og hva er du? Er du en blanding av begge deler?

Forskjellen på vegetarianer og veganer er hovedsakelig når det kommer til bi-produkter av dyr. Det vi kaller for vegetarianere i Norge er egentlig ofte lakto-ovo-vegetarianere, det vil si folk som ikke spiser kjøtt og fisk, men bi-produkter av dyr, slik som egg, melk, honning og lignende. Mange vegetarianere er heller ikke så påpasselig med bruk av pels, skinn og lignende. Derimot en veganer avstår fra all utnyttelse av dyr. Det vil si kjøttprodukter, bi-produkter og også alt annet som involverer dyr. Jeg er veganer, og har vært det i litt over 5 måneder, vegetarianer var jeg før den tid, for 18 måneder tilbake ble jeg det.

Det vil si at jeg spiser ikke noe animalsk, jeg er også meget påpasselig med å ikke bruke, silke, ull, skinn, pels og lignende. Jeg bruker heller ikke produkter som har noe som kommer fra dyr, og mange produkter inneholder animalske ingredienser uten at man tenker over det. Alt fra såper, sjampo, kremer, tannkremer og lignende kan inneholde animalske ingredienser, og er også i mange tilfeller testet på dyr, dermed finner jeg alternativer. Aktiviteter som jakt og fiske er også uaktuelt for meg, det samme gjelder å gå på sirkus eller besøke dyreparker.

Jeg er som sagt veganer som jeg også nå har fått med i signaturen min her. Og hadde jeg vært noe midt i mellom ville man alltid per definisjon vært kalt en vegetarianer. Flere spør om jeg er HELT veganer, og det er jeg. For hadde jeg brukt eller spist noen bi-produkter fra dyr,ville jeg fremdeles vært veggis, men da antagelig lakto-ovo-vegetarianer.

Jeg ble vegetarianer for 18 måneder siden, og kuttet kjøttprodukter tvert! Jeg ble det over natta. For mange er slikt en lenger prosess hvor de gradvis kutter ut kjøtt, men jeg har aldri vært spesielt glad i kjøtt, så det var en kort prosess. Når det kommer til veganisme, så jeg på dette som litt spesielt og ganske ekstremt under hele min periode som vegetarianer. Kun noen dager før jeg tok valget å bli veganer, tenkte jeg det samme. 4. juli, da jeg feiret bursdagen min som hadde vært dagen før, var jeg ute å spiste en deilig vegetarpizza. Når jeg kom hjem visste jeg at det var på tider å bli veganer. Jeg hadde så vidt tenkt tanken de siste dagene, men nå ble det avgjort. Dette skjedde også "over natta". Mange vegetarianere bruker lang tid på å snu om til å bli veganer, og mange tar aldri dette steget - fordi det kan virke vanskelig, og de ikke vet hvordan de skal erstatte ting, spesielt meieriprodukter. Det er ikke vanskelig om man setter seg inn i det, og har en oppriktig interesse for veganisme.

Dette ble et langt svar, men om du lurer på noe mer knyttet til det å være vegetarianer/veganer, send meg gjerne en melding, eller skriv i en tråden min: "
Livetsrose's helt egne tråd!"

@Sunflower-Delight Hvor gammel er du?

@melatonin Jeg kom til å tenke på brukernavnet ditt, og må dermed spørre om du sliter med søvnløshet eller generelt sover godt? ;) Da melatonin er kroppens eget søvnhormon, som man også får som tabletter, ble jeg nysgjerrig! Selv har jeg brukt melaton-tabletter, men de er for svake til å ha noen virkning. Kanskje har du brukernavnet fordi du er "søvndyssende", eller?

Skrevet

@livetsrose Brukernavnet kom da jeg var i hormonkapittelet i anatomiboka. På et annet nettsted brukte jeg andre hormoner som brukernavn. Som regel sover jeg godt og har aldri tatt sovetablett, men sover dårligere på stigende måne som mange andre gjør :)

Er det snø der du bor?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

@Sunflower-Delight liker du hunder?

Siden vi har en hund så må jeg jo det. ;) Jeg ser også hunden vår som familie medlem og ikke kun som kjæledyr.

@Badebuksa Hvilken badebukse(r) liker du best? Og hvorfor akkurat denne/disse?

@melatonin Synes du Flynn fra Tangled er kjekk? :lur:

Dette ble et langt svar, men om du lurer på noe mer knyttet til det å være vegetarianer/veganer, send meg gjerne en melding, eller skriv i en tråden min: "Livetsrose's helt egne tråd!"

@Sunflower-Delight Hvor gammel er du?

Synes du svarte allerede godt og bra utfyllendes med svaret ditt Livetsrose. Det er alltid fint å lære noe nytt. :) Jeg visste ikke før at en vegetarianer og veganer var to forskjellige livsstil. Så takk for svaret ditt. Jeg vil kikke innom bloggen din en gang seinere, er nødt til å logge meg av om noen få minutters tid.

Jeg vil da helst holde alderen min litt skjult. ;) Men jeg er mellom 20 og 50 et sted. :mrgreen:

@livetsrose Hva slags hund har du?

Skrevet

@livetsrose Brukernavnet kom da jeg var i hormonkapittelet i anatomiboka. På et annet nettsted brukte jeg andre hormoner som brukernavn. Som regel sover jeg godt og har aldri tatt sovetablett, men sover dårligere på stigende måne som mange andre gjør :)

Er det snø der du bor?

Bra du sover godt, selv har jeg dessverre tatt MANGE sovetabletter, men den dag i dag sover jeg som et lite barn - godt og fredfullt, og tabletter tar jeg heller ikke mer, jeg tar ikke en Paracet engang.

Nei, her er det ikke snø dessverre. Vi hadde et lite snøfall i slutten av november, men det varte kun litt over et døgn, og var heller ikke noe særlig. Her er det snøfritt, 10 grader og sol i dag. Jeg håper på hvit jul, men det er nok tvilsomt.

@melatonin Hva jobber du med, og hva har du studert?
@Badebuksa Hvis du måtte valgt deg 10 ingredienser til mat som du måtte spise resten av livet, hva ville du valgt? Krydder er lov utenom.

@ambivalentReaction Er du singel?

Skrevet

@Sunflower-Delight Drit hot:ironi:I og med han er en tengefigur så kan jeg ikke si han er så kjekk, men han ser best ut av disneygutta. Gleder du deg til jul?

@livetsrose Studerte sykepleie og jobber i dag som sykepleier.

Skrevet

Siden vi har en hund så må jeg jo det. ;) Jeg ser også hunden vår som familie medlem og ikke kun som kjæledyr.

@Badebuksa Hvilken badebukse(r) liker du best? Og hvorfor akkurat denne/disse?

@melatonin Synes du Flynn fra Tangled er kjekk? :lur:

Synes du svarte allerede godt og bra utfyllendes med svaret ditt Livetsrose. Det er alltid fint å lære noe nytt. :) Jeg visste ikke før at en vegetarianer og veganer var to forskjellige livsstil. Så takk for svaret ditt. Jeg vil kikke innom bloggen din en gang seinere, er nødt til å logge meg av om noen få minutters tid.

Jeg vil da helst holde alderen min litt skjult. ;) Men jeg er mellom 20 og 50 et sted. :mrgreen:

@livetsrose Hva slags hund har du?

Mellom 20 og 50 går fint, jeg bare lurte på om du var "godt voksen" eller ikke. Med andre ord er du ikke pensjonist og heller ikke mindreårig, men jeg tenker nok du er rundt 30, eller 30+
Jeg har en liten valp på 8 måneder som er en Maltepoo. Det er en blanding av malteser og dvergpuddel, med malteser utseende. Hun har ikke noe puddel i seg utseendemessig, med unntak av litt brunfarge i pelsen, så hun er ikke helt hvit. Et skjønt og herlig lite vesen! Hun veier nå 3,3 kg og blir neppe noe større. Jeg trives godt med å ha en liten hund, av mange årsaker. For det første er hun grei å ordne med, ha på fange, i senga og lignende - da hun ikke tar så mye plass. Hun trenger heller ikke så mye mosjon! For all del, jeg liker å være i aktivitet, men det er greit å vite at hun ikke trenger mer enn 3 turer av 15 minutter daglig. Men jeg går som regel mer med henne, og hun er også utholdende! Jeg har gått turer på både en time og 1,5 time med henne, uten at hun er helt utslitt. Det er fordelen med småhunder, at de ikke må være mye i bevegelse for å ikke bli feite og i dårlig form, men til gjengjeld er mange slike hunder veldig "seige" og utholdende.

@Sunflower-Delight Hva slags hund har du, og hvor gammel er den?
@Ewe Har du noen interesse for foto, eller liker du å skrive?

Skrevet

Tror den var grei. ;)

@Doge Kjenner du til noen hunder i virkeligeheten som er av samme rase som den hunden du bruker som avatarbilde?

Nei, dessverre men det hender at jeg går forbi en Akita Inu, som ligner på Shiba Inu, når jeg skal til butikken. 

@Doge Hva spiser dere på julaften?

De siste åra har vi spist ribbe, selv jeg hvert år får høre at "i år blir det ikke ribbe, for det er så fett" :nigo: 

@Doge Hva håper du at du får til jul?

Noe som ikke er ubrukelig ræl.

@LilleSnupp Hvor liten er du egentlig?

@Sunflower-Delight Er solsikker favorittblomsten din?

@Summers Er du ferdig med julehandelen?

@incognita Fant du ut hvilken julebrus du syns er best? :fnise: 

Skrevet

@LilleSnupp Hvor liten er du egentlig?

Er 159,5 cm.. og jupp, veldig viktig med den 1/2 cm :D

@incognita Som James Bond; Sean Connery eller Daniel Craig?

@melatonin Hva er verst; å fryse noe sinnsykt eller å ikke få lov å gå på do?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Etter å ha lest trådene med alt dramaet, ble jeg litt nysgjerrig på hvordan du virker som person selv. Som utenforstående vet man jo aldri hva som er sant.

@Katten.2.0 Er du lykkelig? 

Godt poeng.

Mer lykkelig enn noensinne før! Nå mangler jeg bare et lite småbruk, rehabiliterende trening og en skokk med unger - så vil jeg aldri mangle noe.

@Lady, hva gjør deg lykkelig i hverdagen?

Endret av Katten.2.0
Skrevet

@incognita : Hva er det mest absurde du har opplevd?

@Chibi : Har du et nyttårsforsett for 2016?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...