Gå til innhold

Spør en bruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

@Teriyaki Du som jobber i helsevesenet, hva er kjennetegnene på spiseforstyrrelse? 

Anonymkode: a8382...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@Teriyaki Du som jobber i helsevesenet, hva er kjennetegnene på spiseforstyrrelse? 

Det er mange kjennetegn på det. Lister opp noen av de:

- Unormalt opptatt av vekt og kropp

- mat og trening tar en for stor del av livet, slik at det går ut over livskvalitet og velvære

- Teller kalorier og er veldig nøye på å ikke overskride antall kcal som er "planen"

- Får dårlig samvittighet og føler selvforakt etter å ha spist for mye

- unngår situasjoner hvor man må spise sammen med andre

- trener mest mulig for å forbrenne mer

- kompenserer dersom en føler en har spist for mye, ved å spise ekstra lite f.eks. dagen etterpå, evt. kompenserer på forhånd hvis en vet at det blir et kaloririkt måltid i løpet av dagen

- tvinger seg selv til å kaste opp

- sprekker og går på en "frotsesmell" fordi kroppen higer etter mer mat

- har regler for når det skal spises, hva som kan spises og hvor mye som kan spises

- unngår visse typer mat fordi de er kaloritett

Dette er en god del av dem, men det er enda flere.

Ett spørsmål til deg AB: Hvorfor spør du meg om dette? Det finnes veldig mye info om dette på nettet. Blant annet nettros.no.

Gjest anonym2233
Skrevet
21 timer siden, minister-mio skrev:

Grå shorts med tre striper langs siden og hvit singlet.

Natta!

@Pjokkeline hvor mange språk snakker du?

Jeg snakker tre språk, norsk, engelsk og urdu/pakistansk (morsmålet mitt), MEN ikke like flytende som norsk. Har veldig lite kontakt med det språket :)

19 timer siden, Moonwalker skrev:

@Pjokkeline bruker du mest offentlig transport eller privat?

Til jobb, privat sjåfør :fnise: Samboer og jeg jobber rett ved siden av hverandre, og begynner på jobb som ganske så likt :) Hjem fra jobb: Offentlig transport. Jeg liker faktisk å busse noen ganger 🙈

15 minutter siden, Teriyaki skrev:

Nå har jeg på meg ei turbukse, ei t-skjorte med en hund på og undertøy.

@Pjokkeline Hva har du på deg en lørdags kveld du skal ut på byen?

For et vanskelig spørsmål :bond: Det hender nemlig at jeg skifter flere ganger,  før jeg blir enig... Sol regel ender jeg opp med en mørk jeans og en fin topp over, og passende fine sko. Er det på sommeren, det er varmt og planer om å dra ut på skikkelig utested med full pakke, blir det en kjole :)

@Teriyaki Hvordan liker du å pynte deg ? Har du noen favoritt plagg? 

@minister-mio Hvor mange dagr har du gått uten å dusje, i lengste laget? 

@Zumo de Melocotón Er det snakk om leketøy med 18årsgrense i nattbordskuffen, eller barbie? :fnise:

@Cyrus  @Uchiha Madbrah skal du på NM (for å se på) i fitness/bodybuilding i oktober? 

@Katten.2.0 Spiller du kun CSGO, eller spiller du Source også ? 

@Moonwalker pusser du tennene etter frokost? 

Skrevet
1 minutt siden, Pjokkeline skrev:

For et vanskelig spørsmål :bond: Det hender nemlig at jeg skifter flere ganger,  før jeg blir enig... Sol regel ender jeg opp med en mørk jeans og en fin topp over, og passende fine sko. Er det på sommeren, det er varmt og planer om å dra ut på skikkelig utested med full pakke, blir det en kjole :)

@Teriyaki Hvordan liker du å pynte deg ? Har du noen favoritt plagg? 

Jeg er veldig glad i å pynte meg med kjole eller skjørt og topp. Liker å ha tettsittende klær på meg når jeg skal på byen. Har sjeldent eller aldri utrigning og passer på at det ikke er så lårkort at det ser tacky ut. Er noe med å ikke ha både tettsittende og VELDIG kort, men kort nok er det i alle fall. :fnise: Jeg har et pencilskjørt som jeg har hatt fra jeg var 18 år gammel. Det har jeg kombinert med ulike topper opp gjennom årene. Det kommer som regel på hvis jeg ikke har noe annet å ha på. Nå har jeg f.eks nettopp kjøpt en kjole i fargen burgunder som jeg er veldig fornøyd med, så det er nok den jeg kommer til å ha på meg framover når jeg skal ut, men så vil jeg kanskje ha en pause fra det, og da dukker det nevnte skjørtet opp igjen. :P 

@Pjokkeline Ønsker du deg barn en dag, eller nyter du å kunne gjøre hva du vil, når du vil?

Skrevet
12 minutter siden, Pjokkeline skrev:

@Cyrus   skal du på NM (for å se på) i fitness/bodybuilding i oktober? 

Nei, jeg føler kroppsdysmorfien min er akkurat der den skal være nå, så det står jeg over 😅

@Pjokkeline Jordbær- eller sjokolademilkshake?

@Uchiha Madbrah Har du regnet ut ffmi på deg selv noen gang?

Gjest anonym2233
Skrevet
23 minutter siden, Teriyaki skrev:

Jeg er veldig glad i å pynte meg med kjole eller skjørt og topp. Liker å ha tettsittende klær på meg når jeg skal på byen. Har sjeldent eller aldri utrigning og passer på at det ikke er så lårkort at det ser tacky ut. Er noe med å ikke ha både tettsittende og VELDIG kort, men kort nok er det i alle fall. :fnise: Jeg har et pencilskjørt som jeg har hatt fra jeg var 18 år gammel. Det har jeg kombinert med ulike topper opp gjennom årene. Det kommer som regel på hvis jeg ikke har noe annet å ha på. Nå har jeg f.eks nettopp kjøpt en kjole i fargen burgunder som jeg er veldig fornøyd med, så det er nok den jeg kommer til å ha på meg framover når jeg skal ut, men så vil jeg kanskje ha en pause fra det, og da dukker det nevnte skjørtet opp igjen. :P 

@Pjokkeline Ønsker du deg barn en dag, eller nyter du å kunne gjøre hva du vil, når du vil?

Oh, det hørtes fint ut! Syns sånne blyantskjørt er kjempe flotte, men siden jeg er så liten, så kler jeg det bare ikke -.- 
Liker å kle meg tettsittende selv, syns det er fint. Jeg liker å ha utringning, men passer på at det ikke blir for tacky med resten av antrekket, som du skriver. 

Jeg ønsker meg absolutt barn en dag. Etter min mening så er det ikke en hel familie, uten barn bildet. Vi begge ønsker oss det, så det er jo bra :)

@Teriyaki Har du lyst til å poste et bilde av kjolen din ? :)

17 minutter siden, Cyrus skrev:

Nei, jeg føler kroppsdysmorfien min er akkurat der den skal være nå, så det står jeg over 😅

@Pjokkeline Jordbær- eller sjokolademilkshake?

@Uchiha Madbrah Har du regnet ut ffmi på deg selv noen gang?

Ja, men! Hva hvis jeg skal dit for å se på da?! 

Sjokolade, uten tvil! Ikke fordi jeg digger sjokolade generelt, men fordi jeg synes at jordbær milkshake blir for for søtt. 

Skrevet
4 minutter siden, Pjokkeline skrev:

@Teriyaki Har du lyst til å poste et bilde av kjolen din ? :)

Det kan jeg gjøre. Tegnet over ansiktet så slipper jeg å slette det etter hvert. :P

_20160816_213217.JPG

Skrevet
7 minutter siden, Teriyaki skrev:

Det kan jeg gjøre. Tegnet over ansiktet så slipper jeg å slette det etter hvert. :P

_20160816_213217.JPG

Mangler utringning, også synes jeg den var litt vel lang. Bare å finne frem saksa 😉

Skrevet
15 minutter siden, Pjokkeline skrev:

Ja, men! Hva hvis jeg skal dit for å se på da?! 

Sjokolade, uten tvil! Ikke fordi jeg digger sjokolade generelt, men fordi jeg synes at jordbær milkshake blir for for søtt. 

Da får jeg hvertfall en kropp jeg kan glo på uten å føle meg mindreverdig og misunnelig 😅

@Pjokkeline hva er signaturretten din?

Skrevet
1 time siden, Teriyaki skrev:

Det er mange kjennetegn på det. Lister opp noen av de:

- Unormalt opptatt av vekt og kropp

- mat og trening tar en for stor del av livet, slik at det går ut over livskvalitet og velvære

- Teller kalorier og er veldig nøye på å ikke overskride antall kcal som er "planen"

- Får dårlig samvittighet og føler selvforakt etter å ha spist for mye

- unngår situasjoner hvor man må spise sammen med andre

- trener mest mulig for å forbrenne mer

- kompenserer dersom en føler en har spist for mye, ved å spise ekstra lite f.eks. dagen etterpå, evt. kompenserer på forhånd hvis en vet at det blir et kaloririkt måltid i løpet av dagen

- tvinger seg selv til å kaste opp

- sprekker og går på en "frotsesmell" fordi kroppen higer etter mer mat

- har regler for når det skal spises, hva som kan spises og hvor mye som kan spises

- unngår visse typer mat fordi de er kaloritett

Dette er en god del av dem, men det er enda flere.

Ett spørsmål til deg AB: Hvorfor spør du meg om dette? Det finnes veldig mye info om dette på nettet. Blant annet nettros.no.

Men hvis man ønsker å bli slank, så er det vel viktig å ha disse tankene? Å planlegge måltider, ikke spise for kalorier osv. 

Gjest anonym2233
Skrevet

Men @Cyrus, du skal ikke bli misunnelig, men la deg bli motivert! :D 

2 minutter siden, Cyrus skrev:

Da får jeg hvertfall en kropp jeg kan glo på uten å føle meg mindreverdig og misunnelig 😅

@Pjokkeline hva er signaturretten din?

Du, det vet jeg faktisk ikke. Det er veldig varierende, alt ettersom "humøret". 
Hjemmelaget lasagne er jeg veldig god på, også har vi en indisk krydret rett som jeg elsker. 
Begge rettene liker jeg å ta meg god tid til, slik at det blir helt perfekt :)

@Cyrus Hva er signaturretten din da? 
@Teriyaki Oh my! Den var flott! Du får en kjempe fin fasong :)

@EpleDrue Mellom skala 1- 10, hvor trøtt er du akkurat nå :O

@Raven.WritingDesk Er du en kaffeelsker? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man ønsker å bli slank, så er det vel viktig å ha disse tankene? Å planlegge måltider, ikke spise for kalorier osv. 

Nei det er faktisk utrolig slitsomt å tenke på mat og kcal sikkert hvert 5 min døgnet rundt, bortsett fra når en sover. 

Det er forskjell på å planlegge et sunt kosthold og på å la mat, kropp, vekt og kcal styre livet. Men hvis du har noen videre spørsmål så kan du heller sende pm. :)

Gjest EpleDrue
Skrevet
Den Monday, August 15, 2016 at 16.59, applestories skrev:

@EpleDrue VIl du ha barn?

Ja, det vil jeg. Føler absolutt verden behøver flere som meg.:sarkasme:Hvilken øyenfarge har du @applestories?

Den Monday, August 15, 2016 at 17.22, Coronas skrev:

@EpleDrue hva betyr mest for deg, dyr eller mennesker? :) 

Hmm, jeg vil si mennesker. @Coronas Hva tror du resultatet blir under kveldens håndballkamp?

Den Monday, August 15, 2016 at 17.48, Zumo de Melocotón skrev:

Hvilke 5 jentenavn liker du best, @EpleDrue?

Godt spørsmål, jeg vet faktisk ikke hvilke jeg skulle valgt. Hadde du spurt om fem navn jeg ikke liker hadde dette vært mye enklere.:ph34r: Hvilken unnskyldning skal du bruke i kveld for å ikke se de norske håndballjentene knuse Sverige, @Zumo de Melocotón? (TV2 SUMO ER GRATIS!)

Den Monday, August 15, 2016 at 21.06, Zumo de Melocotón skrev:

Åeh... Dårlig gjort, Teriyaki! :sur: Jeg liker jo begge deler, hvordan skal jeg velge?? Jeg eeeeeelsker mat og sånne gastronomiske opplevelser er jo nesten en orgasme verdig, men samtidig trives jeg best i uformelle omgivelser og digger en saftig burger. Ølen trenger jeg ikke. Om jeg skulle gidde å tilbringe kvelden på en sportsbar måtte det i så fall være sammen med en som er virkelig engasjert i sport, sånn at det kan smitte over på meg og få meg i skikkelig heiajente-stemning :duskedame:. Eneste jeg kommer på som havner i den kategorien er vel KGs egen OL-fantast! Blir du med på sportsbar, drikker ølen jeg ikke vil ha og smitter meg med sportsentusiasmen din, @EpleDrue:nigo:

Gratis øl spandert av en kvinne? Er dette lureri? Skjult kamera? :ler2:

Den Monday, August 15, 2016 at 21.22, Lady skrev:

@EpleDrue Hva med deg? 😊

Sover normalt 7 timer, men de siste ukene har det kun blitt 3-4 timer. Hva legger du vekt på når du skal kjøpe nye joggesko @Lady?

23 timer siden, Pjokkeline skrev:

@EpleDrue Hva jobber du med? 

Mennesker. :fnise: Hva pleier du å ha som tilbehør til en laksemiddag @Pjokkeline

20 timer siden, Moonwalker skrev:

@EpleDrue sover du på en fast side av sengen? Endrer den siden seg alt etter hvordan sengen står mot veggen?

Sover ikke på en fast side. :) Sover midt i sengen! @Moonwalker Blir du irritert om noen sover på "din" side av sengen? 

@minister-mio Når bakte du boller sist? @Silfen Kan du stupe kråke? @Mysticgirl Er du fornøyd med Norges prestasjon i årets sommer-OL?

Skrevet

@Pjokkeline Takk :) Ja den fremhever fasongen ganske greit den kjolen. :)

@Cyrus Hehe, less is more ;) Personlig synes ikke jeg det er fint med både tettsittende, dyp utrigning og rumpekort kjole. Gikk slik da jeg var 16-17, men fant etter hvert ut at det var mye finere og mer sexy å tone det ned litt. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Pjokkeline skrev:

Men @Cyrus, du skal ikke bli misunnelig, men la deg bli motivert! :D 

Du, det vet jeg faktisk ikke. Det er veldig varierende, alt ettersom "humøret". 
Hjemmelaget lasagne er jeg veldig god på, også har vi en indisk krydret rett som jeg elsker. 
Begge rettene liker jeg å ta meg god tid til, slik at det blir helt perfekt :)

@Cyrus Hva er signaturretten din da? 

Jeg er allerede motivert nok som jeg er 😄

Tacoburger, med søtpotetfries, og chiliaioli 😄

@Pjokkeline Hvor mange timer bruker du på badet i løpet av en dag?

Skrevet
3 minutter siden, Teriyaki skrev:

@Cyrus Hehe, less is more ;) Personlig synes ikke jeg det er fint med både tettsittende, dyp utrigning og rumpekort kjole. Gikk slik da jeg var 16-17, men fant etter hvert ut at det var mye finere og mer sexy å tone det ned litt. 

Neinei! Det er myyyye mer sexy når puppene og halve rumpa er på utsiden av plagget.

The people want tits and ass! Eller... jeg want ihvertfall tits and ass 😅

Skrevet
Et øyeblikk siden, Cyrus skrev:

Neinei! Det er myyyye mer sexy når puppene og halve rumpa er på utsiden av plagget.

The people want tits and ass! Eller... jeg want ihvertfall tits and ass 😅

Du får bruke fantasien :jepp:

Hva har du på deg når du skal på byen da, @Cyrus

Skrevet
21 minutter siden, EpleDrue skrev:

Ja, det vil jeg. Føler absolutt verden behøver flere som meg.:sarkasme:Hvilken øyenfarge har du @applestories?

Blå. Bruker du briller eller linser, @EpleDrue?

Gjest anonym2233
Skrevet
9 minutter siden, EpleDrue skrev:

Godt spørsmål, jeg vet faktisk ikke hvilke jeg skulle valgt. Hadde du spurt om fem navn jeg ikke liker hadde dette vært mye enklere.:ph34r: Hvilken unnskyldning skal du bruke i kveld for å ikke se de norske håndballjentene knuse Sverige, @Zumo de Melocotón? (TV2 SUMO ER GRATIS!)
Bare husk å avbestille når måneden er over :fnise:

Mennesker. :fnise: Hva pleier du å ha som tilbehør til en laksemiddag @Pjokkeline

Selv om du ikke spurte meg, så har jeg faktisk kampen i bakgrunnen, og ser på når det er masse jubel:duskedame:
*nytt mål i skrivende stund!*

Som tilbehør har jeg gjerne raspet gulrot eller brokkoli, smeltet smør og poteter. Har jeg bedre tid, baker jeg fisken i ovnen med forskjellige grønnsaker, med en liten skvett fløte i, for å få litt "saus". :) Pynter med dill på toppen. 

4 minutter siden, Cyrus skrev:

Jeg er allerede motivert nok som jeg er 😄

Tacoburger, med søtpotetfries, og chiliaioli 😄

@Pjokkeline Hvor mange timer bruker du på badet i løpet av en dag?

Tidlig morgen bruker jeg maks 20 min, det betyr tannpuss, og rens og vask av ansikt, avslutter med sminke. 
Med ellers toalett besøk i løpet av en dag, tror jeg bruker kanskje totalt 35 - 40 min? Skal se om jeg kan tiden imorgen :fnise: 

@Cyrus Bruker du noen "skjønnhetsprodukter" som fuktighetskrem..osv? Hva er i så fall rutinen? 

@EpleDrue Har du dobbelseng eller enkel? :P

Skrevet
7 minutter siden, Teriyaki skrev:

Du får bruke fantasien :jepp:

Hva har du på deg når du skal på byen da, @Cyrus

Oppfrodret du meg nettopp til å fantasere om deg? 😂

Kommer an på årstiden, men stort sett mørke jeans og genser/skjorte alt ettersom hva jeg føler for. Jeg er ikke veldig jålete av meg, men du finner meg heller ikke på byen med sliten t-skjorte.

@Teriyaki Din favorittcocktail?

@Katten.2.0 Hva er innafor å ta med seg på do? Kan jeg for eksempel ha middagen på fanget mens jeg sitter på ramma? En boks brus er vel greit dersom man har en følelse om at dette kan ta litt tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...