Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jo være at den barnehageansatte måtte hente egne barn, og da hadde jeg lett valgt mine egne barn foran andres. Kommer ikke for sent til å hente egne barn fordi noen mener at deres yrke eller barn er viktigere enn mitt og mine barn. Hvor er far eller nødkontaktene i denne situasjonen?

Anonymkode: 9a886...649

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg kunne gjort veldig mye forskjellig, og i retrospekt burde jeg sikkert ha fått til noe av dette. Poenget mitt var egentlig bare at jeg synes, uansett årsak til foreldrenes forsentkomming, at et barn ikke skal forlates alene av et barnehagepersonell.

 

Du kan ta deg fanden på at jeg vil ha en bedre kriseplan i fremtiden. Men skal ungen min settes i fare fordi jeg ÉN gang kanskje bommer litt på planleggingen? Jeg trodde heller ikke at barnehagepersonell ikke under noen omstendighet skal være på overtid på jobb - slik jeg ofte må være i min jobb, min mann i sin jobb, og de fleste andre jeg kjenner i sine jobber. Hadde gladelig betalt en stor bot så lenge sønnen min hadde vært trygg.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

Jeg er selvsagt enig i at barnet ikke skulle blitt forlatt, noe annet har jeg heller ikke sagt.

Anonymkode: 74034...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ringte ikke!

Hva med de ansatte som skulle hente sine barn på SFO e.l? 

Å komme for sent skaper en kjede av uheldige omstendigheter. Den kjeden får man være ydmyk for. Det er ikke gteit at de gikk fra, men å skjelle fra seg i vildens sky er heller ikke greit!

Hun skulle ringt en annen forelder og bedt de ta med. Alternativt ringt bhg og snakket med noen og dermed avtalt hvordan krisen skulle håndteres.

Nei, hun ringte ikke, men sendte en sms som hun fikk svar på var mottatt.

Grunnen til at hun ikke ringte var at hun brukte tiden til å ta opp (snakke) rapport om operasjonen. Det sparte tid!

Vi vet ikke hva som stopper i bekreftelsen fra bhg, men de visste da at hun ville bli ca 30min forsinket. Om dette var problem for den ansatte kunne h*n ringt tilbake ti TS slik at TS kunne funnet alternativer. 

Ts var like forhindret i å ta kontakt med alternativer, som med bhg under operasjon.

Jeg regner med TS har unnskyldt seg for sin situasjon. Hun er uansett berettiget til å være svært misfornøyd med den ansatte som hadde ansvar.

Til dere som mener dette burde vært i avisene om det er sant, det kan godt tenkes TS ikke ønsker å utsette sitt barn for nettopp det, og bhg er neppe interessert i å få dette som oppslag.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt oppgitt over enkelte her inne. Ja, det var uheldig at ts ikke fikk hentet til riktig tid. Ja, det er fryktelig kjedelig å være den som står igjen og venter. Men det er jo ikke noe hun har for vane å gjøre! Vurder situasjonen før dere angriper ts sånn! Jeg jobber i barnehage selv, og har opplevd å stå igjen etter stengetid. Har jeg fått beskjed på forhånd, og det er første gang dette skjer, så er det enklere å godta det. Jeg skriver overtid for tiden jeg jobber. Er det noe som gjentar seg håndterer jeg situasjonen på en helt annen måte enn om det er første gang det skjer. Men jeg lar det ikke gå ut over barnet! 

Jeg hadde faktisk ikke fått beskjed om hvilke rutiner vi har for sånne hendelser, selv om jeg er pedagogisk leder! Det er ikke noe vi informerer om uten videre, rett og slett fordi det ikke skjer så ofte, så det har vel ikke vært så aktuelt. 

Man kan faktisk ikke forvente at alle foreldre har en kriseplan klar. Hva om man ikke har familie/venner der man bor? Det er ikke alle som har et stort nettverk! 

Jeg synes ts har god grunn til å forvente oppvask i barnehagen. Dette skal bare ikke skje! 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun ringte ikke, men sendte en sms som hun fikk svar på var mottatt.

Grunnen til at hun ikke ringte var at hun brukte tiden til å ta opp (snakke) rapport om operasjonen. Det sparte tid!

Vi vet ikke hva som stopper i bekreftelsen fra bhg, men de visste da at hun ville bli ca 30min forsinket. Om dette var problem for den ansatte kunne h*n ringt tilbake ti TS slik at TS kunne funnet alternativer. 

Ts var like forhindret i å ta kontakt med alternativer, som med bhg under operasjon.

Jeg regner med TS har unnskyldt seg for sin situasjon. Hun er uansett berettiget til å være svært misfornøyd med den ansatte som hadde ansvar.

Til dere som mener dette burde vært i avisene om det er sant, det kan godt tenkes TS ikke ønsker å utsette sitt barn for nettopp det, og bhg er neppe interessert i å få dette som oppslag.

Hun kunne bedt noen andre ringe for henne.

Anonymkode: 74034...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt oppgitt over enkelte her inne. Ja, det var uheldig at ts ikke fikk hentet til riktig tid. Ja, det er fryktelig kjedelig å være den som står igjen og venter. Men det er jo ikke noe hun har for vane å gjøre! Vurder situasjonen før dere angriper ts sånn! Jeg jobber i barnehage selv, og har opplevd å stå igjen etter stengetid. Har jeg fått beskjed på forhånd, og det er første gang dette skjer, så er det enklere å godta det. Jeg skriver overtid for tiden jeg jobber. Er det noe som gjentar seg håndterer jeg situasjonen på en helt annen måte enn om det er første gang det skjer. Men jeg lar det ikke gå ut over barnet! 

Jeg hadde faktisk ikke fått beskjed om hvilke rutiner vi har for sånne hendelser, selv om jeg er pedagogisk leder! Det er ikke noe vi informerer om uten videre, rett og slett fordi det ikke skjer så ofte, så det har vel ikke vært så aktuelt. 

Man kan faktisk ikke forvente at alle foreldre har en kriseplan klar. Hva om man ikke har familie/venner der man bor? Det er ikke alle som har et stort nettverk! 

Jeg synes ts har god grunn til å forvente oppvask i barnehagen. Dette skal bare ikke skje! 

Har man ikke nettverk, avtaler man med andre foreldre eller betaler personlig de ansatte for tiden de må stå over. Dette er ikke akseptabel oppførsel av ts, spesielt ikke når hun forventer at de skal stå der gratis. 

Selv jobber jeg i bhg som stenger halv 5, datteren min går i en annen bhg som stenger 5. 15 min med bil mellom barnehagene. Blir jeg en halvtime forsinket, vil det si at de ansatte i min datters barnehage også må stå over tiden. 

Let me paint you another picture. Jeg har et avstandsforhold hvor jeg ser min kjæreste annenhver mnd. Tiden mellom min stengevakt i bhg - levering av barn til far/besteforeldre og til flyet mitt går er ofte knapp. Er det ok at jeg skal risikere å ofre kjærestetid jeg har annenhver mnd, fordi foreldre i barnehagen min ikke klarer å arrangere henting? 

Anonymkode: 57b5c...04c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbet i barnehage i mange år, og noe sånt har jeg aldri hørt om!   Slike uforutsette ting, som at man f. Eks ikke rekker fram før stengetid pga trafikk o.a. skjer innimellom. Vi har egne rutiner for sånne hendelser. Men det skal aldri gå ut over barnets sikkerhet! 

Var jeg deg, ville jeg tatt kontakt med barnehagens eier, for dette må få konsekvenser. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne bedt noen andre ringe for henne.

Anonymkode: 74034...54c

Nei, ikke når hun skal være konsentrert om en operasjon med åpen buk!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må jo styrer ta det opp eller TS:... De ansatte skal jo ikke få i hue og ræva heller. Hvem faen er det vel som "tar det opp" med TS? 

Barnehagen kan fint anmelde til barnevernet for slikt.

Jeg synes BH gjorde en feil. Samtidig er det SKIKKELIG RESPEKTLØS å forvente at andre skal jobbe overtid fordi du skal jobbe overtid. Det skal ikke være en naturlig følge at ansatte i bhg ikke rekker å hente sine barn, eller holde sine avtaler pga slike holdninger som TS har.

Hun burde ringt ydmykt og forklart den uheldige situsajonen. Hun hadde da mobilen tilgjengelig nok. En SMS er direkte provoserende.

Har du lesevansker???? Ts ringte jo! Hun ringte før bhg stengte og forklarte situasjonen, og fikk et bekreftende svar. Ergo slo ts seg til ro med det og dro til bhg der hun finner ungen sin forlatt alene!

Si meg, synes du virkelig dette er greit? Har du ingen forståelse for at krisesituasjoner kan oppstå? Dette er den første gangen ts i det hele tatt henter forseint. 

Anonymkode: 9583a...ad9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke når hun skal være konsentrert om en operasjon med åpen buk!

Det mener jeg bestemt at hun burde mestret, med mindre det var svært dramatisk og stod om liv og helse.

Anonymkode: 74034...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun ringte ikke, men sendte en sms som hun fikk svar på var mottatt.

Grunnen til at hun ikke ringte var at hun brukte tiden til å ta opp (snakke) rapport om operasjonen. Det sparte tid!

Vi vet ikke hva som stopper i bekreftelsen fra bhg, men de visste da at hun ville bli ca 30min forsinket. Om dette var problem for den ansatte kunne h*n ringt tilbake ti TS slik at TS kunne funnet alternativer. 

Ts var like forhindret i å ta kontakt med alternativer, som med bhg under operasjon.

Jeg regner med TS har unnskyldt seg for sin situasjon. Hun er uansett berettiget til å være svært misfornøyd med den ansatte som hadde ansvar.

Til dere som mener dette burde vært i avisene om det er sant, det kan godt tenkes TS ikke ønsker å utsette sitt barn for nettopp det, og bhg er neppe interessert i å få dette som oppslag.

Det er ingenting som tyder på det. Tvert imot, dessverre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Kontakt lokalavisen.Så blir det nok ryddet opp i regler og lover.Ingen etter leter et barn alene,du gjorde hva du etter omstendighetene kunne. 

Jeg ble dessverre forsinket fra jobb i går og sendte en sms til barnehagen om at jeg kom sent. Da jeg kom frem, satt poden alene på en huske i barnehagen, døren var låst og de voksne var gått hjem. Han hadde fått beskjed om å sitte der til jeg kom. Jeg ble selvsagt rasende, og ringte rett til lederen, som sa hun skulle ta det opp i dag. Når jeg leverte i dag og ga de (u)ansvarlige en skyllebøtte, sa de bare at jeg skulle være glad de ikke ringte barnevernet, som egentlig var rett praksis. Ærlig talt, jeg strekker meg langt i min egen jobb hver dag, men disse barnehagetantene kan ikke strekke seg for noen?

Anonymkode: 30e58...07c

Du burde nok tat deg tid til å ringe,eller fått andre til det så bhg fikk ordentlig beskjed.De er også på jobb,har planer og muligens familie de må til.De planlegger jo dagen de også.

Likevel vil jeg betegne det som skandale å gå fra et barn!Det gjør man da bare ikke!Kan ikke skjønne at ikke bag løste dette på forsvarlig måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg bestemt at hun burde mestret, med mindre det var svært dramatisk og stod om liv og helse.

Anonymkode: 74034...54c

Kan det tenkes at det faktisk stod om liv og død når vi snakker om en operasjon med åpen buk!

Da teller sekunder. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lesevansker???? Ts ringte jo! Hun ringte før bhg stengte og forklarte situasjonen, og fikk et bekreftende svar. Ergo slo ts seg til ro med det og dro til bhg der hun finner ungen sin forlatt alene!

Si meg, synes du virkelig dette er greit? Har du ingen forståelse for at krisesituasjoner kan oppstå? Dette er den første gangen ts i det hele tatt henter forseint. 

Anonymkode: 9583a...ad9

Lol. Hun ringte jo ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke nettverk, avtaler man med andre foreldre eller betaler personlig de ansatte for tiden de må stå over. Dette er ikke akseptabel oppførsel av ts, spesielt ikke når hun forventer at de skal stå der gratis. 

Selv jobber jeg i bhg som stenger halv 5, datteren min går i en annen bhg som stenger 5. 15 min med bil mellom barnehagene. Blir jeg en halvtime forsinket, vil det si at de ansatte i min datters barnehage også må stå over tiden. 

Let me paint you another picture. Jeg har et avstandsforhold hvor jeg ser min kjæreste annenhver mnd. Tiden mellom min stengevakt i bhg - levering av barn til far/besteforeldre og til flyet mitt går er ofte knapp. Er det ok at jeg skal risikere å ofre kjærestetid jeg har annenhver mnd, fordi foreldre i barnehagen min ikke klarer å arrangere henting? 

Anonymkode: 57b5c...04c

Da må du planlegge bedre og ikke ha så tette planer. Ting kan oppstå på jobb, og vi er mange i jobber der man ganske enkelt ikke kan dra før jobben er ferdig. 

Barnehageansatte har virkelig ikke så mye å klage over når det gjelder noe overtidsjobbing spør du meg. I min bransje så må man ofte jobbe til både 8, 10 eller 12 om kvelden om man ikke blir ferdig. Ting SKAL ferdigstilles uansett. 

Anonymkode: 51ed8...ca6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at det faktisk stod om liv og død når vi snakker om en operasjon med åpen buk!

Da teller sekunder. 

Det kan vi jo bare spekulere i.

Uansett. Siden TS har en uforutsigbar jobb som kan innebære plutselig overtid burde hun på forhånd hatt en liste med telefonnummer som kunne ringes dersom hun ble forhindret i å hente sitt eget barn i barnehagen.

Anonymkode: 74034...54c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, men det er helt greit å forvente at jeg blir 35 minutter over tiden på min jobb for å lappe sammen buken på andres slektninger? Hvorfor er noen yrkesgrupper så ekstremt rigide, mens andre strekker seg langt for å gjøre det beste? Det er snakk om en éngangsforeteelse, som skyldes summen av en rekke uheldige hendelser.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

fremdeles ditt ansvar å få hentet barnet ditt. Du må alliere deg med andre så du har en backuplan. Din jobb er ikke viktigere enn alle andres så du må følge samme reglene som resten av oss.oss

Anonymkode: 58116...b99

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du planlegge bedre og ikke ha så tette planer. Ting kan oppstå på jobb, og vi er mange i jobber der man ganske enkelt ikke kan dra før jobben er ferdig. 

Barnehageansatte har virkelig ikke så mye å klage over når det gjelder noe overtidsjobbing spør du meg. I min bransje så må man ofte jobbe til både 8, 10 eller 12 om kvelden om man ikke blir ferdig. Ting SKAL ferdigstilles uansett. 

Anonymkode: 51ed8...ca6

Dette er ikke et argument for at andre skal jobbe ubetalt overtid. Dersom du ikke ønsker å jobbe til åtte, ti eller tolv om kvelden bør du finne deg en annen jobb.

Anonymkode: 74034...54c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har skrevet at det var greit... Ingen har antydet det engang. Les ordentlig!

Når man skriver sånt som "Den barnehageansatte hadde sikkert sine egne barn han/hun skulle hente" kan det vanskelig tolkes som noe annet enn at det er ok å forlate barnet bare grunnen er "god" nok. 

Anonymkode: bcad8...3e5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. Hun ringte jo ikke.

Uhu.....beklager på mitt dypeste... Ts ringte ikke (hurra for deg, der fikk du et poeng), men hun sendte SMS. SMS og fikk et bekreftende svar. Med mindre telefonen til bhg var overtatt av polstergeist så bekreftet den bhg-ansatte at beskjeden til ts var mottatt. Ergo burde bhg-ansatte ha gitt tilbakemelding på at enten; 1) greit, vi er her til du kommer. 2) drit og dra, ungen din vil bli forlatt i sin egen varetekt. Kom deg hit innen kl 17 kjerring, vi stikker. 

IKKE GREIT!!

Jeg er litt sjokkert over at du synes at det er helt kurrant at du mener det er innafor at en unge i bhg-alder blir overlatt helt til seg selv mens den som er ansatt og betalt for å ivareta ungens sikkerhet bare låser barnehagen og stikker hjem mens ungen er helt alene overlatt til seg selv. Håper du ikke jobber i den bhg vi benytter. 

Anonymkode: 9583a...ad9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...