Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage, og av og til blir veiene kaos ut mot her vi bor. Flere ringer og sier de er på vei, men rekker ikke de frem , så kommer en slektning og henter. Har sittet 25 minutter og ventet. Vi som jobber i barnehager kan og ha avtaler etter jobb. Vi er alltid to , men opplevde i går at hun var gått uten å gi beskjed. Så i morgen må jeg innom styrer.

Anonymkode: 1e32d...1e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt fedre si når de har vært litt sent ute med henting og fått beskjed om det. "men, du jobber jo bare i barnehage"

Anonymkode: 1e32d...1e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det er helt greit å forvente at jeg blir 35 minutter over tiden på min jobb for å lappe sammen buken på andres slektninger? Hvorfor er noen yrkesgrupper så ekstremt rigide, mens andre strekker seg langt for å gjøre det beste? Det er snakk om en éngangsforeteelse, som skyldes summen av en rekke uheldige hendelser.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

enig med deg! Du redder mennesker for pokker!! Og ei slapp barnehagetante går fra barnet ditt?!

 

dette er første gang det skjer, tror nok TS kommer til å ha en reserveløsning fra nå. Men å gå fra ett barn? Hvis ett barn kan ta vare på seg selv hadde vi ikke trengt barnehager!! Og å ringe barnevernet etter ett engangstilfelle der hun var forsen... Hun har ikke banka barnet sitt! Hva er det med dere??? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kunne gjort veldig mye forskjellig, og i retrospekt burde jeg sikkert ha fått til noe av dette. Poenget mitt var egentlig bare at jeg synes, uansett årsak til foreldrenes forsentkomming, at et barn ikke skal forlates alene av et barnehagepersonell.

 

Du kan ta deg fanden på at jeg vil ha en bedre kriseplan i fremtiden. Men skal ungen min settes i fare fordi jeg ÉN gang kanskje bommer litt på planleggingen? Jeg trodde heller ikke at barnehagepersonell ikke under noen omstendighet skal være på overtid på jobb - slik jeg ofte må være i min jobb, min mann i sin jobb, og de fleste andre jeg kjenner i sine jobber. Hadde gladelig betalt en stor bot så lenge sønnen min hadde vært trygg.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

Det er todelt hvorfor flere barnehageansatte ikke vil jobbe overtid. Vi får ikke kompensasjon for det. Mange i Oslo-barnehagene ser seg drittlei på å jobbe gratis når lønna ellers ikke akkurat er så god. Jeg mener likevel at det ikke er greit å dra fra en unge! Jeg har vært igjen i barnehagen mange ganger selv, i opptil en time, ikke noe problem. Noen ganger jobber man overtid. Selvfølgelig kommer barnets sikkerhet aller først! Og man vet jo at ubetalt overtid kan være en del av jobben når man jobber i kommunen.

Men den viktigste årsaken for min del er at det er for mange unger i dag som er i barnehagen fra den åpner til den stenger. Jeg synes det er trist at folk som ikke har tid til unger likevel får dem. Dette gjelder jo ikke deg TS, men det finnes foreldre som kommer for sent veldig ofte, men som oftest kommer akkurat før stengetid. Det er så trist for barna, og veldig frustrerende for oss i barnehagen å være vitne til.

Så vi kan jobbe etter arbeidstid vi, men vi må være strenge på hentetidene fordi at det er MANGE foreldre der ute som hadde dratt strikken langt dersom de hadde kunnet, og barna hadde fått en enda lengre barnehagedag. Den er lang nok. Ofte blir de samme barna levert klokken 07.30 og hentet 16.55. Så er de hjemme med foreldrene i 2 - 2,5 timer før de legger seg. Mange barn er derfor ganske lite sammen med foreldrene sine. Iallefall om de også har organiserte aktiviteter å være med på i hverdagen, som fotball, skiskole, skøyter, karate, osv osv.

Anonymkode: 998ad...d78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at TS sin oppførsel var uansvarlig, har dere virkelig aldri opplevd at en krise har dukket opp og dere bare ikke fikk ting til å gå opp?  TS hadde sagt ifra til barnehagen, og trodde dermed at ting var i orden.  Hun kom så fort hun kunne.  Nå vet hun at det ikke går an i denne barnehagen.  Uansett hva slags grunn hun hadde hatt for å komme for sent så unnskylder ikke det barnehagepersonalets oppførsel.  Noen ganger skjer uforutsette ting, og man må kunne være fleksibel og komme opp med løsninger som ikke setter andres liv og helse i fare, uansett hvilket yrke man måtte ha valgt seg.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente ikke det var nytt-nytt... jeg husker mine foreldre ofte hentet meg for sent, men det er 20+ år siden. Derfor jeg lurte på når det ble vanlig.

Vil tro de gjorde det den gang også hvis man ikke fikk kontakt med foreldrene, men det skjer kanskje oftere nå, i og med at det er mer vanlig at begge foreldene er i full jobb nå.

Anonymkode: aaaa6...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i neste episode av I gode og Onde dager .. Mesterkirurg KG utfører simultan åpen hjertekirugi og hjernetransplantasjon fra hamster til menneske mens hun tar opp hendelsen med barne og likestillingsministeren over handsfree, samme dag finner hun barnet sitt dumpet i grøftekanten ved E6 da hun kom 5 minutter for sent fordi hun måtte bli igjen på jobben noen minutter ekstra for å fullføre kuren mot kreft.

Endret av MinnisMus
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha en kriseplan. Å komme for sent er ikke greit, uansett grunn. Du har valgt det yrket du har, og du kan ikke kreve særbehandling av barnehagen på grunn av det. Du burde ha lagt opp til en kriseplan fordi at du arbeider i et yrket der det kan skje ting som gjør at du kan bli forsinket. En kriseplan er bare en fordel for alle. Det er noe de aller fleste mennesker her. 

MEN! 

Uansett, situasjon så ville jeg vært så sur at det kokte innvendig i meg. Å gå i fra et barn på den alderen er ikke greit, å la et så lite barn sitte alene er ikke greit. Hvis du var der 17.30 så kan faktisk ungen ha sittet der i 30 minutter ALENE! Det er faktisk ondskapsfullt av den ansatte. Ville laget et helvete hos styrer og KREVD at styrer reagerer på dette, evt. så ville jeg lagd et lite helvete høyere opp i kommunen. Min sønn går i barnehage og han klarer fint å åpne porten. Han kunne faktisk blitt BORTE eller i denne mørketiden så kunne han faktisk blitt påkjørt. Kjenner jeg blir helt svett av å tenke på det. 

Anonymkode: 07979...f66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sendte SMS under en operasjon? Så hygienisk da.

Når man står i en operasjon og må enten ringe eller sende en viktig sms så får man en sykepleier til å gjøre det for seg.... hilsen konta til en orotoped som flere ganger har fått telefon fra min mann sin telefon der sykepleieren har ordnet ut med viktig beskjed for han :) 

Anonymkode: 9583a...ad9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre enn å gå fra et lite barn alene? Uten å vite hvor lang tid det kunne ta før vedkommende ble hentet siden det kunne skjedd en ulykke på veien? Sykt.

Anonymkode: 664dd...eaf

Hva faen er dette for et svar?!?? TS har da ikke for vane å komme for sent til henting - det er FØRSTE gang det skjer grunnet en AKUTT KRISESITUASJON på jobb der hun står ansvarlig for en pasient på operasjonsbordet med åpen buk!!! Hadde du foretrukket at kirurgen går for å varsle forsinket henting dersom det var du eller noen av dine nærmeste som lå på det operasjonsbordet? Eller ville du prist deg lykkelig over at noen faktisk er seg sitt ansvar bevisst og følger visse etiske retningslinjer i jobben? TS gjorde det hun kunne i situasjonen og trodde også at barnehagepersonalet forstod situasjonen og ventet. Hun forventer selvfølgelig ikke at dette kan gjentas i tide og utide, men når det er snakk om liv og død bør man faktisk i visse tilfeller kunne utvise litt skjønn - selv om man skulle bli forsinket til en fest en fredags aften. Herregud, hvor tette er det mulig at enkelte kan være her inne....? Hva hvis noe hadde skjedd ungen? Eller TS på veien? Det er bare flaks at dette gikk bra og den/de ansvarlige ansatte burde virkelig stilles til ansvar for svært dårlig håndtering av situasjonen. Selvfølgelig skal det ikke være gjengse at dette skjer, men det bør da for pokker være lov å bruke huet når det inntreffer uforutsette situasjoner. Det TS beskriver er virkelig akutt krise på liv og død - mener dere seriøst at hun skulle gått fra sin post og latt pasienten dø for å sikre seg at hun rakk barnehagen før den stengte så de stakkars barnehageansatte ikke fikk uønsket overtidsarbeid? Jeg bøyer meg i hatten - det finnes ikke ord...

Anonymkode: ea8f5...864

Hadde dere lært dere å lese, hadde hverdagen deres blitt mye enklere. Og for resten av oss som slipper å lese idiotien. 

Nei, jeg mener ikke at det er forsvarlig av barnehagen å la ungen stå igjen alene, tvert imot. Det skal ikke skje, og dette presiserer jeg forøvrig også i innlegget. Men holdningen til ts som tilsier at en barnehagetante (Kanskje ikke så rart de ansatte ikke gidder respektere henne med den holdninga hun har til utdannet personale) skal stå igjen i evigheter etter jobb gratis fordi hun ikke har klart å organisere et alternativ, er faktisk helt på tryne. Spesielt når hun er i et yrke hun ikke kan løpe fra jobben når det passer henne. 

Ditt barn er ditt ansvar etter stengetid, ts. En ting er å være for sen med 5 minutter, 35 er ganske drøyt. Hvis dette kan være et problem i ditt yrke, avtaler du med barnehagen at du betaler personalet den tiden du er forsinket ut fra egen lomme. 

Anonymkode: 57b5c...04c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg var ca. 35 minutter for sen. Sto i en operasjon som tok lenger tid enn forventet, og det var ikke mulig å få avløsning der og da. Jeg kan ikke bare forlate jobben min under slike omstendigheter, men det er svært sjelden det skjer siden det var flere uheldige hendelser på en gang (litt krisetilstand på sykehuset). Det er første gangen jeg henter for sent. Hadde ikke mulighet til å mobilisere noen annen til å hente.

Hadde jeg jobbet i barnehage, hadde jeg heller tatt med meg en unge fremfor å la den sitte igjen alene. Men ansvarsfølelsen stikker kanskje ikke så dypt hos de som jobber der...

Skal be om et møte og anmode om at de lager en plan for hva som skal gjøres i slike tilfeller, som sørger for at ungene er trygge når det skjer uventede ting.

 

 

 

Anonymkode: 30e58...07c

DU som forelder er ansvarlig for å hente ditt barn innen stengetid. Sånn er det bare.

Anonymkode: 4f116...727

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du først ringer styrer som hun sier hun skal ta tak i det og så likevel konfronterer du de ansatte!? Det har du ingen rett til. De skal forholde seg til sin leder når det gjelder slikt.

De gjorde en stor feil.

DU gjorde også en stor feil!!! Det får være grenser for hvor mye rett du har til å skjelle ut i øst og vest.

Jeg skjønner godt du ble sint! Det er ikke det, men du må likevel te deg ordentlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor du først ringer styrer som hun sier hun skal ta tak i det og så likevel konfronterer du de ansatte!? Det har du ingen rett til. De skal forholde seg til sin leder når det gjelder slikt.

De gjorde en stor feil.

DU gjorde også en stor feil!!! Det får være grenser for hvor mye rett du har til å skjelle ut i øst og vest.

Jeg skjønner godt du ble sint! Det er ikke det, men du må likevel te deg ordentlig.

Herlighet, jobber du i bhg og føler deg truffet eller??

 

Jeg hadde også skjelt ut rette vedkommende som lot barnet mitt være igjen alene i barnehagen for deretter å ta det opp med styrer. Det er en naturlig og berettiget reaksjon på fullstendig dumskap og ansvarsløshet! Den ansatte fortjente all den skyllebøtte den fikk av ts. 

Personlig så hadde jeg jobbet sterkt mot, og forlangt, at rette vedkommende hadde fått fyken. Mest sannsynlig hadde jeg levert inn en anmeldelse til politiet for barnemishandling. 

Anonymkode: 9583a...ad9

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Er virkelig folk så dumme som de virker? Eller gjør dere dere så dumme?

Dette er ikke en vanlig problemstilling for Ts, da det har skjedd denne ene gangen. Ts har tydeligvis fått inn en operasjon som var komplisert enn hun trodde på forhånd, da denne strakk seg ut over arbeidstid. Jeg vil si at hun heldigvis valgte å konsentrere seg om pasienten som lå der og var fullstendig avhengig av hennes hjelp.

I det hun var ferdig med operasjonen ga hun beskjed til barnehagen, som ennå var innenfor åpningstid. Hun får en bekreftende sms på at beskjed er mottatt, og burde kunne slå seg til ro med at barnet da ble tatt vare på til hun er i barnehagen.

Hvis det var ditt barn, din mor, far, mann ville du da ha foretrukket at ts valgte å konsentrere seg om å få gjennomført operasjonen, med vellykket resultat. Eller at hun skulle varslet barnehagen som ikke hadde nådd sin stengetid enda?

Selv barnehageansatte burde kunne vise skjønn.

Jeg har forøvrig andre som kan stille opp for å hente mine barn dersom noe uforutsett hadde tiltruffet. Men hadde det vært en ulykke på veien ville ikke disse kunne nå frem til barnehagen fortere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jobber du i bhg og føler deg truffet eller??

 

Jeg hadde også skjelt ut rette vedkommende som lot barnet mitt være igjen alene i barnehagen for deretter å ta det opp med styrer. Det er en naturlig og berettiget reaksjon på fullstendig dumskap og ansvarsløshet! Den ansatte fortjente all den skyllebøtte den fikk av ts. 

Personlig så hadde jeg jobbet sterkt mot, og forlangt, at rette vedkommende hadde fått fyken. Mest sannsynlig hadde jeg levert inn en anmeldelse til politiet for barnemishandling. 

Anonymkode: 9583a...ad9

Enten må jo styrer ta det opp eller TS:... De ansatte skal jo ikke få i hue og ræva heller. Hvem faen er det vel som "tar det opp" med TS? 

Barnehagen kan fint anmelde til barnevernet for slikt.

Jeg synes BH gjorde en feil. Samtidig er det SKIKKELIG RESPEKTLØS å forvente at andre skal jobbe overtid fordi du skal jobbe overtid. Det skal ikke være en naturlig følge at ansatte i bhg ikke rekker å hente sine barn, eller holde sine avtaler pga slike holdninger som TS har.

Hun burde ringt ydmykt og forklart den uheldige situsajonen. Hun hadde da mobilen tilgjengelig nok. En SMS er direkte provoserende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo VG-oppslag!

Skandale faktisk - jeg synes du er unnskyldt når du ringer og sier ifra, og har den grunnen du oppgir.

INGEN barnehageansatte hadde fått ødelagt livet, selv om de måtte utsette middagen i 30 minutter EN dag - jeg betviler også at de alle hadde så viktige oppgaver, at de ikke kunne ventet der sammen med barnet.

Hadde vært noe annet dersom TS hadde hentet for sent til stadighet, men selv da burde det blitt løst på en annen måte.

Hun ringte ikke!

Hva med de ansatte som skulle hente sine barn på SFO e.l? 

Å komme for sent skaper en kjede av uheldige omstendigheter. Den kjeden får man være ydmyk for. Det er ikke gteit at de gikk fra, men å skjelle fra seg i vildens sky er heller ikke greit!

Hun skulle ringt en annen forelder og bedt de ta med. Alternativt ringt bhg og snakket med noen og dermed avtalt hvordan krisen skulle håndteres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min konklusjon er at TS håndterte dette dårlig før, under og etter jobb...... Og igjen i kontakt med barnehagen.

Anonymkode: 1f75a...bd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ringte ikke!

Hva med de ansatte som skulle hente sine barn på SFO e.l? 

Å komme for sent skaper en kjede av uheldige omstendigheter. Den kjeden får man være ydmyk for. Det er ikke gteit at de gikk fra, men å skjelle fra seg i vildens sky er heller ikke greit!

Hun skulle ringt en annen forelder og bedt de ta med. Alternativt ringt bhg og snakket med noen og dermed avtalt hvordan krisen skulle håndteres.

Og så om det blir en kjede av uheldige omstendigheter? Sånn får det bare bli, man går jo ikke fra er barn alene. Det er endog alene den barnehageansatte sin skyld. Som sagt, ring barnevernet da, hvis det er sånn at man er en grusom forelder hvis man kommer for sent en gang per jubelåret. Men ikke gå i fra. Fatter ikke hvordan noen kan mene at det er greit, altså.

Anonymkode: bcad8...3e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så om det blir en kjede av uheldige omstendigheter? Sånn får det bare bli, man går jo ikke fra er barn alene. Det er endog alene den barnehageansatte sin skyld. Som sagt, ring barnevernet da, hvis det er sånn at man er en grusom forelder hvis man kommer for sent en gang per jubelåret. Men ikke gå i fra. Fatter ikke hvordan noen kan mene at det er greit, altså.

Anonymkode: bcad8...3e5

Ingen har skrevet at det var greit... Ingen har antydet det engang. Les ordentlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...