Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, men det er helt greit å forvente at jeg blir 35 minutter over tiden på min jobb for å lappe sammen buken på andres slektninger? Hvorfor er noen yrkesgrupper så ekstremt rigide, mens andre strekker seg langt for å gjøre det beste? Det er snakk om en éngangsforeteelse, som skyldes summen av en rekke uheldige hendelser.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal være ok med litt overtid i barnehager når det er overtid i alle andre yrker. Selvfølgelig skulle de ikke forlatt barnet ditt utenfor barnehagen, det er helt på trynet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullstendig uakseptabelt av barnehagen! Hadde blitt storstyr hadde det vært min unge som hadde blitt forlatt sånn etter stengetid. Forstår godt at du er forbanna og frustrert. Man forlater bare ikke unger på den måten der. 

Ja, man skal komme tidsnok til å hente ungen, men av og til så kan noe uforusett oppstå. Kom 40min etter stengetid selv (ringte å ga beskjed) pga det hadde vært ei bilulykke og bilene sto i stampe. Ting skjer!

I barnehagen vi hadde så hadde de derimot et botsystem der de ga bøter hvis man kom forseint. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal barnehagen ha skikkelig rutiner for.  Det kan være mange grunner til at en forelder en dag ikke kommer og henter, enten det var snakk om en operasjon, bilulykke eller at man sovnet på sofaen.  Selvfølgelig er det kipt å være den som må sitte igjen når man ikke hadde planlagt det, men det er det i alle yrker.  Uansett hva man ellers måtte ha for planer så går man ikke fra et barn.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet dere hva! Som jeg forstår TS bruker da ikke dette å skje til vanlig, det var en krisesituasjon!

Hva om en mor hadde havnet i en kollisjon på vei for å hente i barnehagen, ikke fått gitt beskjed til noen og barnet ikke hadde blitt hentet? Skulle de ansatte bare forlatt barnet i barnehagen da? Kunne jo tatt sin tid før en slektning hadde fått beskjed om ulykken og rukket å tenkt på barnet.. 

 

Litt dumt at du ikke bare ringte TS, men situasjonen tilsa kanskje at sms var den eneste måten for kommunikasjon. Uansett SKAL ikke de ansatte forlate barnet, det er det verste jeg har hørt! De fleste barnehager har en plan på dette. Vi har en gang kommer to minutter etter stenging, vi ringte i bilen på vei til barnehagen og gav beskjed (var en ekstrem trafikk pga en ulykke). Møtte den ansatte som var blitt igjen i døra hvor barnet stod klart påkledd for å dra hjem. Var ingen sure miner der, de hadde forståelse for at situasjoner oppstår. Vi har aldri hverken før eller senere kommet for sent.

Bra at du vil ta dette opp med barnehagen TS, de må jo ha en eller annen plan for slike situasjoner. F.eks om et barn ikke blir hentet i det hele tatt, så skal barnevernsvakten varsles etter så og så mange timer. Slik er det hvertfall i de barnehagene jeg kjenner til. Samtidig har de også "bot" til foreldre som henter for sent, og ved å hente for sent tre ganger mister man plassen. Trodde alle barnehager hadde slike regler! 

Anonymkode: 01b42...a27

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier ts drit seg ut kan jo snu litt på situasjonen. Hvis ts bruker konsentrasjonen sin på å ringe og få folk til å hente barnet går det utover pasienten på operasjonsbordet, hadde det vært en av dine nærmeste hadde du ville at operatørene skulle fokusere på pasienten. Helt enig med ts, noen yrker er fleksible og må jobbe overtid, men ikke BARNEHAGETANTENE!!!!

Anonymkode: 80973...16b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du sendte SMS under en operasjon? Så hygienisk da.

Hva fabler du om? Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og barnehagen dreit dere ut. Det er ditt ansvar at du får hentet barnet ditt før barnehagen stenger. Men de skal selvsagt ikke overlate et barn til seg selv på den måten.

På den annen side, hvem skal sitte igjen på overtid fordi du ikke evner å organisere hverdagen? Skal du betale overtidslønna?

Hallo? Greit nok at TS burde ha fått ordnet noen andre til å hente, men h*n kan da vel ikke bare gå fra en operasjon?!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og barnehagen dreit dere ut. Det er ditt ansvar at du får hentet barnet ditt før barnehagen stenger. Men de skal selvsagt ikke overlate et barn til seg selv på den måten.

På den annen side, hvem skal sitte igjen på overtid fordi du ikke evner å organisere hverdagen? Skal du betale overtidslønna?

Ts forteller at hun stod midt oppi en operasjon. Har du ikke lest noen ting? Hun hadd dessuten sendt en sms til barnehagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts forteller at hun stod midt oppi en operasjon. Har du ikke lest noen ting? Hun hadd dessuten sendt en sms til barnehagen.

...midt under operasjonen.

Anonymkode: d05ca...7e8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle ungen gjort om ts kom i en bilulykke på veien til barnehagen?

Hvis det kom en morsom person med en hund, og ungen ble med denne personen! 

Hvis ungen bestemte seg for å gå til Kristian i barnehagen fordi ingen kom, men så ikke huska veien!

Det er så mye som kunne skjedd. 35min overtid er ikke lenge. Har selv jobbet mye overtid, vis vi får en alarm om at noen har falt på gulvet, så er det jo bare å reise ut igjen, å kanskje jobbe 1-2timer overtid, en å la person ligge på gulvet til neste vakt er ferdig med rapport! 

Anonymkode: 4bbaf...8e5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres svært snodig ut og lurer på om noen troller litt.  Dette er jo en typisk sak som ville havnet på førstesiden i avisa. Synes også at det var merkelig at de ikke prøvde å kontakte henne, når det hadde gått over stengetid. 

Barnehager har en plan for hva de skal gjøre når barn ikke blir hentet. Å la barnet vente alene, er ikke en av dem. Dersom dette hadde medført riktighet, burde ts anmelde barnehagen for å ha satt barnet hennes i fare, foran å kontakte barnevernet. 

 

Apopos overtid:  Jeg er svært for at barnehageansatte skal få klekkelig overtidsbetaling, når de går over arbeidstiden sin, og at dette betales til barnehagen, av den som kommer for sent til henting. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg ble dessverre forsinket fra jobb i går og sendte en sms til barnehagen om at jeg kom sent. Da jeg kom frem, satt poden alene på en huske i barnehagen, døren var låst og de voksne var gått hjem. Han hadde fått beskjed om å sitte der til jeg kom. Jeg ble selvsagt rasende, og ringte rett til lederen, som sa hun skulle ta det opp i dag. Når jeg leverte i dag og ga de (u)ansvarlige en skyllebøtte, sa de bare at jeg skulle være glad de ikke ringte barnevernet, som egentlig var rett praksis. Ærlig talt, jeg strekker meg langt i min egen jobb hver dag, men disse barnehagetantene kan ikke strekke seg for noen?

Anonymkode: 30e58...07c

Du burde nok tat deg tid til å ringe,eller fått andre til det så bhg fikk ordentlig beskjed.De er også på jobb,har planer og muligens familie de må til.De planlegger jo dagen de også.

Likevel vil jeg betegne det som skandale å gå fra et barn!Det gjør man da bare ikke!Kan ikke skjønne at ikke bag løste dette på forsvarlig måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene...så mange kverulanter det er her. Dere må gjerne tro det er tull, skulle ønske det var det selv, men det er det ikke.

Flisespikkerne kan få sine svar her:

- Jeg sendte ikke sms under operasjonen. Hadde jeg hatt mulighet til det, kunne jeg kanskje mobilisert noen andre til å hente.

- Operasjonen var avsluttet ca. 16.55. Barnehagen stenger 17.00. Det tar 20 minutter å kjøre fra jobben. Jeg sendte en sms til barnehagen om at jeg ble en halvtime forsinket pga krise på jobb, samtidig som jeg dikterte operasjonsbeskrivelse og skiftet klær. Fikk bekreftelse på at det var mottatt, og trodde da de skulle vente med ham. Jeg var ved barnehagen litt over 17.30. Vet ikke hvor lenge han satt der alene, han mener selv det var "kjempelenge".

- Barnehagen ringer nødkontakter kun hvis de ikke får kontakt med foreldrene. De visste at jeg var på vei. De bekreftet å ha mottatt beskjeden. Jeg trodde da at det betød at de ville være der til jeg kom.

Jeg synes ikke den barnehageansatte som dro fra gutten min skal slippe unna, og det har jeg heller ikke tenkt å la skje. Dette skal følges opp. Vurderer eventuelt å bytte barnehage, men det er jo leit for gutten.

TS

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehageansatte har som regel en 3-5årig universitet eller høgskoleutdanning. Jeg tror ikke det er særlig høflig å kalle de barnehagetanter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom avisene skulle skrevet om det så måtte jo noen ha tipset dem om det, eller være mulig å finne i postlistene (noe som tar noen dager å få tilsendt), noe som tydelig ikke er gjort i denne saken. Så ikke tvil på dama KUN fordi det ikke har vært avisoppslag!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo fullstendig uakseptabelt, og det er fullstendig irrelevant hvorfor du ble forsinket. Ingen ved sine fulle fem kan vel mene at barn av sløve/teite foreldre fortjener mer å bli etterlatt enn barn av foreldre med gode unnskyldninger? 

 

Ts håndterte kanskje ikke situasjonen riktig, men barnehagen gjorde en enorm feil her! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke barnehagpersonalet ringt TS på jobb når hun ikke dukker opp som avtalt? Og burde ikke jobben informert om akutte tilstander som medførte forsinkelser og at det ikke var mulig for TS å være tilgjengelig på daværende tidspunkt? Og sist, men ikke minst; burde ikke barnehagetpersonalet hatt forståelse for situasjonen tatt i betraktning at dette var første gang TS ikke kom til avtalt tid og også evnet å se det i sammenheng med de bakenforliggende forhold? Alt i alt hadde jeg ikke bare varslet styrer og barnevern dersom jeg var TS. Jeg ville definitivt ha anmeldt forholdet og sørget for at disse uskikkede ansatte i barnehagen mistet jobben og aldri fikk arbeide med barn igjen!

Anonymkode: ea8f5...864

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten også bare tro at dette er en spøk. Alle barnehager har strenge rutiner for dette. Jeg har jobbet i flere barnehager, samtlige har hatt et botsystem. Der jeg jobber nå må man betale 100 kroner til den ansatte for hvert påbegynte kvarter etter stengetid. Dette fungerer da som overtidsbetaling. Helt kurant system, slik jeg ser det. 

Jeg har sittet med unger på overtid flere ganger, pga uforutsette ting. Selvsagt har det vært kjedelig, særlig når man skal hente egne unger, det blir jo en ond sirkel. Men INGEN forlater et barn. 

En kollega av meg opplevde for et par år siden noe ganske utrolig. Et (skilt) foreldrepar hadde sviktet så til de grader i kommunikasjonen at da hun ringte for å høre hvorfor barnet ikke ble hentet, var faren i Trondheim og moren i Sverige på seminar. Enden på visa var at hun i samarbeid med politi og barnevernsvakta tok med seg barnet hjem til seg selv. Det siste noen instanser ville var at ungen skulle overlates til vilt fremmede.

Alle barnehageansatte jeg har vært borti BRYR seg om ungene. De ville ALDRI gått fra barnet. Hvis historien til TS faktisk er sann: Tenk om noe uforutsett hadde skjedd deg på veien, og ungen hadde blitt sittende alene?

Anonymkode: 4c9bb...6ad

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...