Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg synes ikke den barnehageansatte som dro fra gutten min skal slippe unna, og det har jeg heller ikke tenkt å la skje. Dette skal følges opp. Vurderer eventuelt å bytte barnehage, men det er jo leit for gutten.

TS

Anonymkode: 30e58...07co

Da synes jeg du skal anmelde, kontakte barnehagetilsynet i kommunen og kontakte media, foran å straffe barnet med å skifte barnehage.  

Endret av absinthia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det slått deg at også ansatte i barnehagen har unger å hente i skole og barnehage? Planer de må gjennomføre? 

Det er IKKE ok å komme 35 minutter for sent, ts! DA RINGER DU noen andre for å hente! Ansatte i barnehagen har ikke krav på overtidsbetaling, da barnehagenes budsjett allerede er sprengt nok. Siden du er så heldig å jobbe i en godt betalt jobb som du også får overtid på, kanskje du skal bruke litt av de pengene på å avtale en barnevakt som henter i tide, foran å forvente at barnehagens personale skal bruke sin FRITID på å passe ungen din gratis? 

Skal også nevnes at det ikke er ok av barnehagen å håndtere det på denne måten, men din holdning er mye verre, ts! 

Anonymkode: 57b5c...04c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobba i barnehage for noen år siden så fikk jeg ingen beskjed om hva jeg skulle gjøre om foreldre kom forsent. Jeg pleide bare og gjøre klart til stenging og leverte ungen til foreldrene når de ble henta

Anonymkode: 4bbaf...8e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

"Dine barn, ditt problem. Sjallabais, og see you later, alligator!

Hilsen din barnehage."

Drøyt :)

Endret av obstanazi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobba i barnehage for noen år siden så fikk jeg ingen beskjed om hva jeg skulle gjøre om foreldre kom forsent. Jeg pleide bare og gjøre klart til stenging og leverte ungen til foreldrene når de ble henta

Anonymkode: 4bbaf...8e5

Da hadde du nok ikke en stilling med mye ansvar. Var du ringevikar eller noe? Da får du ikke være igjen med ungen uansett, det er det bare fast ansatte som får, så det kan forklare hvorfor du ikke vet hvordan systemet fungerer.

Men samtidig, det hadde jo vært greit at du visste dette. I vår barnehage forteller vi det til alle det angår. Men vi er ALLTID to som blir igjen også, så hos oss kan den ene være ringevikar. For det kan skje mye når man er alene med et barn, så man er alltid to for å være sikker på å kunne kontakte nødetater e.l. dersom den andre må drive oppliving av barnet f.eks. Jobber i Oslo kommune sine barnehager.

Anonymkode: 998ad...d78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde du nok ikke en stilling med mye ansvar. Var du ringevikar eller noe? Da får du ikke være igjen ALENE med ungen uansett, det er det bare fast ansatte som får, så det kan forklare hvorfor du ikke vet hvordan systemet fungerer.

Men samtidig, det hadde jo vært greit at du visste dette. I vår barnehage forteller vi det til alle det angår. Men vi er ALLTID to som blir igjen også, så hos oss kan den ene være ringevikar. For det kan skje mye når man er alene med et barn, så man er alltid to for å være sikker på å kunne kontakte nødetater e.l. dersom den andre må drive oppliving av barnet f.eks. Jobber i Oslo kommune sine barnehager.

Anonymkode: 998ad...d78

*ALENE

Anonymkode: 998ad...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ansatte i barnehagen har ikke krav på overtidsbetaling, da barnehagenes budsjett allerede er sprengt nok.

Anonymkode: 57b5c...04c

Det er ikke budsjettet som styrer når man har krav på overtid, det er det tariffavtalen og lovverket som gjør.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes situasjonen virker syk, og det hadde blitt et rent helvete om det var min sønn på lekeplassen alene.

Samtidig TS så kan du ikke bare sende en sms til barnehagen og forvente/kreve at de skal jobbe overtid fordi du ikke har noen andre løsninger. Når du har en jobb hvor slike ting kan skje er det viktig at du har bygget deg et nettverk som kan hjelpe til i slike situasjoner.

Hadde det vært meg hadde jeg ikke sendt SMSen til barnehagen, jeg hadde sendt den til alle jeg kjenner som kunne hente. Besteforeldre, tanter, onkler, eldre søsken, barnefar(!), naboen, andre foreldre i barnehagen og forklart situasjonen og spurt om noen hadde mulighet til å hjelpe. Gjerne helst noen du hadde avtalt med på forhånd. Om du ikke hadde mulighet til å vente på svar så kunne du sikkert ha tatt en 2 sekunders telefon til noen, og eventuelt bedt dem ringe barnehagen.

Syntes det blir for dårlig å bare sende den smsen og forvente at ansatte i barnehagen skal pent sitte å vente på deg når du visste du ble forsinket. Med en jobb som du har så er det viktig at du har bygd deg et visst nettverk, for hva om du en dag blir 3 timer forsinket.

Anonymkode: d7800...3fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål som ikke har noe med HI å gjøre: dette med at det er bøter og melding til BV om foreldrene kommer for sent, når begynte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at også ansatte i barnehagen har unger å hente i skole og barnehage? Planer de må gjennomføre? 

Det er IKKE ok å komme 35 minutter for sent, ts! DA RINGER DU noen andre for å hente! Ansatte i barnehagen har ikke krav på overtidsbetaling, da barnehagenes budsjett allerede er sprengt nok. Siden du er så heldig å jobbe i en godt betalt jobb som du også får overtid på, kanskje du skal bruke litt av de pengene på å avtale en barnevakt som henter i tide, foran å forvente at barnehagens personale skal bruke sin FRITID på å passe ungen din gratis? 

Skal også nevnes at det ikke er ok av barnehagen å håndtere det på denne måten, men din holdning er mye verre, ts! 

Anonymkode: 57b5c...04c

Verre enn å gå fra et lite barn alene? Uten å vite hvor lang tid det kunne ta før vedkommende ble hentet siden det kunne skjedd en ulykke på veien? Sykt.

Anonymkode: 664dd...eaf

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at TS kanskje har en jobb og var midt i en situasjon hvor hun ikke kunne ringe selv. Det jeg imidlertid ikke forstår er hvorfor TS ikke kunne få noen til å ringe for henne; det kan vel ikke være så vanskelig å få kontakt med noen utenfor operasjonsstuen som kan ringe far, besteforeldre, onkler, tanter, venner osv osv?

Og TS, hvor gammel er sønnen din? 

Anonymkode: 74034...54c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke budsjettet som styrer når man har krav på overtid, det er det tariffavtalen og lovverket som gjør.

Nei, vi får ikke overtidsbetaling. Hvor skal de pengene tas fra? Relativt små barnehager begynner året med flere titalls tusen kroner i underskudd, og må spare inn på absolutt alt i alle ledd. Det er en grunn til at det er lite bruk av vikarer. Ved sykdom ringes det ikke vikar før situasjonen anses for å være direkte uansvarlig. Er det 6 av 9 ansatte på jobb, så mener kommunen at dette er tilstrekkelig. Dvs at vi ofte nok er 6 ansatte på 54 unger...

Jobber i Oslo kommune.

Anonymkode: 998ad...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål som ikke har noe med HI å gjøre: dette med at det er bøter og melding til BV om foreldrene kommer for sent, når begynte det?

Det med bøter er noe barnehagene bestemmer selv, aner ikke når de begynte med det. Å ringe barnevernet er de pliktig å gjøre hvis ungen ikke blir hentet og de ikke får kontakt med foreldrene/ikke har mulighet til å vente til de kommer, det er ikke noe nytt.

Anonymkode: aaaa6...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde nok tat deg tid til å ringe,eller fått andre til det så bhg fikk ordentlig beskjed.De er også på jobb,har planer og muligens familie de må til.De planlegger jo dagen de også.

Likevel vil jeg betegne det som skandale å gå fra et barn!Det gjør man da bare ikke!Kan ikke skjønne at ikke bag løste dette på forsvarlig måte!

Planene etter jobb til barnehagetantene er viktigere enn å redde er liv... Skal vedde på at vedkommende på operasjonsbordet også hadde andre planer enn å ligge akkurat der!

Anonymkode: 80973...16b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med bøter er noe barnehagene bestemmer selv, aner ikke når de begynte med det. Å ringe barnevernet er de pliktig å gjøre hvis ungen ikke blir hentet og de ikke får kontakt med foreldrene/ikke har mulighet til å vente til de kommer, det er ikke noe nytt.

Anonymkode: aaaa6...196

jeg mente ikke det var nytt-nytt... jeg husker mine foreldre ofte hentet meg for sent, men det er 20+ år siden. Derfor jeg lurte på når det ble vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har forståelse for at TS kanskje har en jobb og var midt i en situasjon hvor hun ikke kunne ringe selv. Det jeg imidlertid ikke forstår er hvorfor TS ikke kunne få noen til å ringe for henne; det kan vel ikke være så vanskelig å få kontakt med noen utenfor operasjonsstuen som kan ringe far, besteforeldre, onkler, tanter, venner osv osv?

Og TS, hvor gammel er sønnen din? 

Anonymkode: 74034...54c

Ja, jeg kunne gjort veldig mye forskjellig, og i retrospekt burde jeg sikkert ha fått til noe av dette. Poenget mitt var egentlig bare at jeg synes, uansett årsak til foreldrenes forsentkomming, at et barn ikke skal forlates alene av et barnehagepersonell.

 

Du kan ta deg fanden på at jeg vil ha en bedre kriseplan i fremtiden. Men skal ungen min settes i fare fordi jeg ÉN gang kanskje bommer litt på planleggingen? Jeg trodde heller ikke at barnehagepersonell ikke under noen omstendighet skal være på overtid på jobb - slik jeg ofte må være i min jobb, min mann i sin jobb, og de fleste andre jeg kjenner i sine jobber. Hadde gladelig betalt en stor bot så lenge sønnen min hadde vært trygg.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene etter jobb til barnehagetantene er viktigere enn å redde er liv... Skal vedde på at vedkommende på operasjonsbordet også hadde andre planer enn å ligge akkurat der!

Anonymkode: 80973...16b

Du kan godt flåse, men det gjør ikke det faktum at TS kunne fått noen andre til å ringe for seg mindre.

Anonymkode: 74034...54c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal anmelde, kontakte barnehagetilsynet i kommunen og kontakte media, foran å straffe barnet med å skifte barnehage.  

Du tolker det som å straffe barnet, jeg ser på det som å være sikker på at han er trygg. Men som jeg skrev, det ville vært leit for ham og derfor ikke en løsning jeg foretrekker. Skjønner at man må gi alle alt inn med teskje her inne.

TS

Anonymkode: 30e58...07c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...