Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Moondance skrev:
 

Jeg fatter det ikke, dette er jo nesten bare væsken alene i middagsretten :hakeslepp: 

20181023_182501.jpg

Velkommen til mfb! Hverdagsmiddager som får kardiolologer til å gå i spinn... men en ting jeg stusser over i akkurat den oppskriften, nemlig salt. Rettere sagt mangelen på salt. Normalt så tilsettes det store menger salt i alt, men her er det kun det som er i soyasausen/worchestershiresausen/kalvefonden. Utifra andre oppskrifter hadde jeg forventet 1-3 Ts salt her....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dl creme freshe, virkelig ÅTTE? og så 3 dl FLØTE? jeg mener, er dette tull eller? Galleblæra må jo eksplodere hos folk?

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

8 dl creme freshe, virkelig ÅTTE? og så 3 dl FLØTE? jeg mener, er dette tull eller? Galleblæra må jo eksplodere hos folk?

Anonymkode: 366cf...067

Nesten 3 bokser det, i én middag fordelt på 4-6 personer, i tillegg til en boks fløte 🙈🙈🙈 Føler blodet mitt utvider blodårene bare av å lese det! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Moondance skrev:
 

Nesten 3 bokser det, i én middag fordelt på 4-6 personer, i tillegg til en boks fløte 🙈🙈🙈 Føler blodet mitt utvider blodårene bare av å lese det! 

Hvordan kan dette være mulig i praksis, folk må jo stå i kø for syrenøytraliserende jo....

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

8 dl creme freshe, virkelig ÅTTE? og så 3 dl FLØTE? jeg mener, er dette tull eller? Galleblæra må jo eksplodere hos folk?

Anonymkode: 366cf...067

Helt sant! 1-4 bokser fløte/rømme/cf pr middagsrett til 4 (noen ganger 6) personer er normalt derfra.. det er flere tråder på ymse steder som har tatt for seg kalorimengde. Snitt pr porsjon middag er ven ca 1400 om jeg ikke husker helt feil... vi snakker om en diett som er "high fat/high calorie/high everything ", men uten grønnsaker..

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare jeg som leste oppskriften som litt aggressiv? "Ha nå i det (jævla) stekte biffkjøttet" :P

Stusser og på at man skal bruke jasminris om man har tid - jeg ser for meg at den oppskriften tar mer enn 20 min fra start til slutt? 

Bare flisespikkeri, men i kveldens mulm og mørke kjente jeg det irriterte meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Poppie skrev:
 

Bare jeg som leste oppskriften som litt aggressiv? "Ha nå i det (jævla) stekte biffkjøttet" :P

Stusser og på at man skal bruke jasminris om man har tid - jeg ser for meg at den oppskriften tar mer enn 20 min fra start til slutt? 

Bare flisespikkeri, men i kveldens mulm og mørke kjente jeg det irriterte meg.

Helt off topic, nå fikk jeg lyst til å lage aggressive og sinte oppskrifter. Jeg lo høyt av innlegget ditt! 😂

"Skill plomme og hviter, og fisk for faen opp biter av skall med det samme. Ha hvitene i en ren bolle. Ren etter min standard, ikke din, di sjuske. Visp stive, til hvite topper. Sikkert minst to minutter lengre enn du innbiller deg er nok."

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zoey skrev:
 

Helt off topic, nå fikk jeg lyst til å lage aggressive og sinte oppskrifter. Jeg lo høyt av innlegget ditt! 😂

"Skill plomme og hviter, og fisk for faen opp biter av skall med det samme. Ha hvitene i en ren bolle. Ren etter min standard, ikke din, di sjuske. Visp stive, til hvite topper. Sikkert minst to minutter lengre enn du innbiller deg er nok."

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Zoey skrev:
 

Helt off topic, nå fikk jeg lyst til å lage aggressive og sinte oppskrifter. Jeg lo høyt av innlegget ditt! 😂

"Skill plomme og hviter, og fisk for faen opp biter av skall med det samme. Ha hvitene i en ren bolle. Ren etter min standard, ikke din, di sjuske. Visp stive, til hvite topper. Sikkert minst to minutter lengre enn du innbiller deg er nok."

"Kom igjen nå for faen, bruk armene til annet enn å bære bæreposer på shopping, er ikke de hvitene stive som fjelltopper innen 5 min etter at du startet, er du dårligere til matlaging enn gjennomsnittet, blir fjordland på deg" beklager, synes selv jeg var litt morsom 🤓

 

Forresten 1400kalorier pr måltid er det mest sinnsyke, det er jo som 2-3 middager..

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg hadde kjøpt den kokeboka, Zoey!

Anonymkode: 4a5d9...6f3

Tror jeg skal bølle Gordon Ramsey til å skrive den. Jeg kan oversette til norsk! 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moondance skrev:
 

Nesten 3 bokser det, i én middag fordelt på 4-6 personer, i tillegg til en boks fløte 🙈🙈🙈 Føler blodet mitt utvider blodårene bare av å lese det! 

Nei, du kjenner fettet tette årene og infarktet stille begynne. 

Seriøst. Jeg spiser lavkarbo, men ikke pokker om jeg trør så mye feite meieriprodukter inn i en middag, med mindre den er til 10 sultne arbeidskarer. 

Anonymkode: c999b...aa3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Zoey skrev:
 

Helt off topic, nå fikk jeg lyst til å lage aggressive og sinte oppskrifter. Jeg lo høyt av innlegget ditt! 😂

"Skill plomme og hviter, og fisk for faen opp biter av skall med det samme. Ha hvitene i en ren bolle. Ren etter min standard, ikke din, di sjuske. Visp stive, til hvite topper. Sikkert minst to minutter lengre enn du innbiller deg er nok."

Hva med oppskriftene til fitnesskribenten James Fell (Body for wife)?

Eat this motherfucking lasagna

Endret av Zzyzx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zoey skrev:
 

Helt off topic, nå fikk jeg lyst til å lage aggressive og sinte oppskrifter. Jeg lo høyt av innlegget ditt! 😂

"Skill plomme og hviter, og fisk for faen opp biter av skall med det samme. Ha hvitene i en ren bolle. Ren etter min standard, ikke din, di sjuske. Visp stive, til hvite topper. Sikkert minst to minutter lengre enn du innbiller deg er nok."

:skratte:

Kanskje vi kunne gitt ut en bok med tittelen "Faens Mat!!!"

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Honey Dew skrev:
 

:skratte:

Kanskje vi kunne gitt ut en bok med tittelen "Faens Mat!!!"

Eller "Mat for helvete, fra helvete!" 

Anonymkode: 2cb06...6a4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

"Ma fra helvete" av Ronja Boss.

Anonymkode: 4363b...1ee

:skratte:

Endret av Moondance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2018 den 18.34, Moondance skrev:
 

Jeg fatter det ikke, dette er jo nesten bare væsken alene i middagsretten :hakeslepp: 

20181023_182501.jpg

Jeg laget en variant av dette i går. Variant... for jeg brukte kun(!!) 3 dl cf, og serverte med mer grønnsaker... og det var nok til 5 personer... noen burde kanskje gi damen et lite ernæringskurs?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fruktninja skrev:
 

Jeg laget en variant av dette i går. Variant... for jeg brukte kun(!!) 3 dl cf, og serverte med mer grønnsaker... og det var nok til 5 personer... noen burde kanskje gi damen et lite ernæringskurs?

Det skulle nesten ikke vært lov å publisere slike oppskrifter. Man skulle nesten vært pålagt å gjennomføre et mini ernæringskurs før man starter en matblogg som går rett hjem til hele Norge. Tror neppe en slik rett er bra for barnefamilier f.eks. Men så spiser man den kanskje ikke ukentlig heller. Med mindre man tilber maten hennes og dronninga sjæl :pls:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...