Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Moondance skrev:
 

Det skulle nesten ikke vært lov å publisere slike oppskrifter. Man skulle nesten vært pålagt å gjennomføre et mini ernæringskurs før man starter en matblogg som går rett hjem til hele Norge. Tror neppe en slik rett er bra for barnefamilier f.eks. Men så spiser man den kanskje ikke ukentlig heller. Med mindre man tilber maten hennes og dronninga sjæl :pls:

Hun gjemmer seg jo bak utsagnet "dette er ikke hverdagskost" når noen drister seg til å kritisere kalorimengde, men det faller litt på steingrunn da det er denne typen oppskrifter pushes aktivt på middagståd/blogg/innlegg.. det står litt i kontrast til utsagnet om at hun kikket i handlekurvene til folk og ble skremt av det som lå der...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Fruktninja skrev:
 

Hun gjemmer seg jo bak utsagnet "dette er ikke hverdagskost" når noen drister seg til å kritisere kalorimengde, men det faller litt på steingrunn da det er denne typen oppskrifter pushes aktivt på middagståd/blogg/innlegg.. det står litt i kontrast til utsagnet om at hun kikket i handlekurvene til folk og ble skremt av det som lå der...

Så stroganoff er ikke hverdagskost? :klo: Og at hun i tillegg tør å kritisere andre før hun feier for sin egen dør! Dobbeltmoralen lenge leve. Jeg blir flau på hennes vegne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2018 den 21.16, AnonymBruker skrev:
 

"Kom igjen nå for faen, bruk armene til annet enn å bære bæreposer på shopping, er ikke de hvitene stive som fjelltopper innen 5 min etter at du startet, er du dårligere til matlaging enn gjennomsnittet, blir fjordland på deg" beklager, synes selv jeg var litt morsom 🤓

 

Forresten 1400kalorier pr måltid er det mest sinnsyke, det er jo som 2-3 middager..

Anonymkode: 366cf...067

Burger King er jo faktisk sunnere, å med potetmosen hennes kan du spise 2-3 ganger på BK å fortsatt spist mindre kalorier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så vondt av å se karen som stadig får beskjed av folk rundt seg om å ikke lage så store porsjoner pga økonomi og lignende, og så kommer det så mange og gir han bekreftelse på at "det er det lureste han kan gjøre" etc. Følger de ikke med nok til å skjønne at han er i en situasjon der det ikke er best å lage og lage og lage og lage?

Anonymkode: 30cce...4eb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Får så vondt av å se karen som stadig får beskjed av folk rundt seg om å ikke lage så store porsjoner pga økonomi og lignende, og så kommer det så mange og gir han bekreftelse på at "det er det lureste han kan gjøre" etc. Følger de ikke med nok til å skjønne at han er i en situasjon der det ikke er best å lage og lage og lage og lage?

Anonymkode: 30cce...4eb

Kan si meg enig i det. I tillegg har han visst 3 frysere, så hvorfor sier ingen at han kanskje burde spise opp noe av det han har fryst ned. Er jo ikke nødvendig å legge ut så flittig innlegg i gruppa med nylaget mat når han har fryserene fulle.....går iallefall ut fra at han har det med all den maten....

Anonymkode: aa49d...57a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, den stroganoffoppskriften... De syke mengdene melkefett er allerede omtalt, men hva sier det om kokkeferdighetene når hun rører i tre ss tomatpuré like før maten skal serveres? Med mindre retter med tomatpuré koker veldig lenge, må tomatpureen stekes noen minutter før den skal spises, ellers får den jo ekkel råsmak. (For det har jeg lært på kokkekurs 🤓

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hedy Lamarr skrev:
 

Altså, den stroganoffoppskriften... De syke mengdene melkefett er allerede omtalt, men hva sier det om kokkeferdighetene når hun rører i tre ss tomatpuré like før maten skal serveres? Med mindre retter med tomatpuré koker veldig lenge, må tomatpureen stekes noen minutter før den skal spises, ellers får den jo ekkel råsmak. (For det har jeg lært på kokkekurs 🤓

TF har nok den riktige løsningen her! I hvertfall om vi skal tro hennes kjære mann. Han har nemlig jobbet med flere av de kjente kokkene her i Norge, og han kan fortelle at de bøyer seg i støvet for hennes urolige kunnskap og evne til å finne frem nye smakskombinasjoner!

 

jeg lan med hånden på hjertet si at jeg ikke kjenner igjen navnet hans, heller ingen av de kokkene jeg har spurt. Og jeg kjenner en god del anerkjente kokker, og har en god del av dem i rimelig nær familie...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fruktninja skrev:
 

TF har nok den riktige løsningen her! I hvertfall om vi skal tro hennes kjære mann. Han har nemlig jobbet med flere av de kjente kokkene her i Norge, og han kan fortelle at de bøyer seg i støvet for hennes urolige kunnskap og evne til å finne frem nye smakskombinasjoner!

 

jeg lan med hånden på hjertet si at jeg ikke kjenner igjen navnet hans, heller ingen av de kokkene jeg har spurt. Og jeg kjenner en god del anerkjente kokker, og har en god del av dem i rimelig nær familie...

Uff ja, du har nok rett. Hvis jeg treffer igjen de to kokkene på det kurset, skal jeg gi dem inn. Han ene var til og med på et Bocuse d'Or-vinnerlag få år senere, så man skulle jo tro han visste bedre 😤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger merke til grunnleggeren er aktiv i ABD/BOTB trådene på stort og smått på FB. For å si det slik hun liker det ikke. På seg selv kjenner man andre....

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanja har åpen profil, reklamerer for egen kokebok som julegave. Av over 200 følgere har en (1) person delt innlegget og 3 (!) likt det.

profil:

https://www.facebook.com/tanja.igjen?fref=gs&dti=183381455078651&hc_location=group_dialog

Dessuten har dama blitt aktiv på Facebook gruppa Stort og smått om sosiale medier. Hun er selvfølgelig kritisk mot alle kritikere, liker alle poster til LKE (lars erik kristiansen). Og synes Anne Brith Danielsen(annebrith.no) er så god og snill og alle andre slemminger.

Gruppen: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/?multi_permalinks=1934924343257678&comment_id=1935606486522797&notif_id=1541068147098239&notif_t=feedback_reaction_generic 

 

Hun påminner om en kusine som er i grenselandet for verge, like gode argumenter...

Anonymkode: de38b...e50

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tanja har åpen profil, reklamerer for egen kokebok som julegave. Av over 200 følgere har en (1) person delt innlegget og 3 (!) likt det.

profil:

https://www.facebook.com/tanja.igjen?fref=gs&dti=183381455078651&hc_location=group_dialog

Dessuten har dama blitt aktiv på Facebook gruppa Stort og smått om sosiale medier. Hun er selvfølgelig kritisk mot alle kritikere, liker alle poster til LKE (lars erik kristiansen). Og synes Anne Brith Danielsen(annebrith.no) er så god og snill og alle andre slemminger.

Gruppen: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/?multi_permalinks=1934924343257678&comment_id=1935606486522797&notif_id=1541068147098239&notif_t=feedback_reaction_generic 

 

Hun påminner om en kusine som er i grenselandet for verge, like gode argumenter...

Anonymkode: de38b...e50

Hvor ser du dette? Jeg ser nemlig ikke at TF liker noe som helst i lenken du la ved, ei heller skriver at ABD er så snill og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

legger merke til grunnleggeren er aktiv i ABD/BOTB trådene på stort og smått på FB. For å si det slik hun liker det ikke. På seg selv kjenner man andre....

Anonymkode: 12d42...963

Fornøyelig å lese kommentarene hennes rundt diverse tema!!!!

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant nettopp ut at Diktatorinnen har blokkert meg. Ikke bare fra egen profil, men også FB-siden til bloggen OG selve FB-gruppa. 

Jøje meg, her har noen vært skikkelig nidkjær.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor siden jeg aldri har sendt forespørsel om medlemskap, vennskap, og kjøleskap. Men jeg kom i skade for å like en småkritisk kommentar da Diktatorinnen drev og promoterte sin egen blogg på ymse sider til andre aktører. 

Anonymkode: 4c194...8ae

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg fant nettopp ut at Diktatorinnen har blokkert meg. Ikke bare fra egen profil, men også FB-siden til bloggen OG selve FB-gruppa. 

Jøje meg, her har noen vært skikkelig nidkjær.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor siden jeg aldri har sendt forespørsel om medlemskap, vennskap, og kjøleskap. Men jeg kom i skade for å like en småkritisk kommentar da Diktatorinnen drev og promoterte sin egen blogg på ymse sider til andre aktører. 

Anonymkode: 4c194...8ae

😂😂😂😂😂😂😂 hun er flink til å promotere seg selv ja.....men Gudbedre om en skal linke til noen andre sider i hennes gruppe......dobbeltmoralsk!!

Men nå synes jo hun at vi på Kvinneguiden er slemme også da.....😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: aa49d...57a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2018 den 16.49, Zeitgeist skrev:
 

Hvor ser du dette? Jeg ser nemlig ikke at TF liker noe som helst i lenken du la ved, ei heller skriver at ABD er så snill og god.

I innlegget som handler om etiske hackere fra 31 oktober. Hun har engasjert seg i trådene som handler om annebrith.no sine bravurer siste uke. Man må lete i undertråder/"likes" for å finne Tanja Foss. 

Anonymkode: de38b...e50

Endret av lillesky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen her som og er medlemmer i Matgeeks på FB?? Plagiering av oppskrifter er et tema nå.. skulle gjerne likt å tagge en viss person men tørr ikke pga konsekvensene....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sjekket jeg nettopp medlemslisten. Alle admins er blokkert, jeg blokkerte 2 idag. det eneste de gjør er å linke til bloggen, uansett hva det gjelder. Jeg er flau på deres vegne

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fruktninja skrev:
 

Noen her som og er medlemmer i Matgeeks på FB?? Plagiering av oppskrifter er et tema nå.. skulle gjerne likt å tagge en viss person men tørr ikke pga konsekvensene....

Sjekket kjapt mot medlemmer i mfb og flere av de som er positive til deling uten å kreditere er og medlemmer der...

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...