Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Notisblokk skrev:
 

"gruppen OG bevegelsen mat fra bunnen" :fnise:

Alle de innsatte oppfører jeg som om det er en religiøs bevegelse så den var nokså passende!!!! 😀😀

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Alle de innsatte oppfører jeg som om det er en religiøs bevegelse så den var nokså passende!!!! 😀😀

Anonymkode: 100ad...85f

Enig! :pls:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fyr som gjentatte ganger skriver på innlegget om den maskinen T reklamerer for, for å fortelle folk at den fåes billigere andre steder. Og kommentaren blir slettet om og om igjen. :fnise:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polyblank skrev:
 

Er en fyr som gjentatte ganger skriver på innlegget om den maskinen T reklamerer for, for å fortelle folk at den fåes billigere andre steder. Og kommentaren blir slettet om og om igjen. :fnise:

Jeg så en ny kommentar komme TRE ganger, der han bare begynte med en variant av "her må det visst ha skjedd noe feil, kommentaren min ble slettet", for så å gjenta at de kan få bedre pris andre steder. Tålmodig fyr. :rulle:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polyblank skrev:
 

Er en fyr som gjentatte ganger skriver på innlegget om den maskinen T reklamerer for, for å fortelle folk at den fåes billigere andre steder. Og kommentaren blir slettet om og om igjen. :fnise:

Ser det for meg, måtte le høyt, takk for at du deler!

Anonymkode: 366cf...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ser det for meg, måtte le høyt, takk for at du deler!

Anonymkode: 366cf...067

Sannsynligvis er han kastet ut fra gruppen snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil helst ikke gi henne klikk på bloggen, men har noen sett over denne og prøvd å regne kaloriinnhold? 

2FD9E0C3-104D-48DC-945F-466E39C9B58C.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bondenisse skrev:
 

Vil helst ikke gi henne klikk på bloggen, men har noen sett over denne og prøvd å regne kaloriinnhold? 

2FD9E0C3-104D-48DC-945F-466E39C9B58C.png

Her er innholdet:

Ingredienser
2 blomkål (alt brukes)
2 liter vann
5 dl lettmelk
2 kjøttbuljong
3 ts raspet muskatnøtt
0.5 ts pepper
Smak til med salt. 

og 

 

Magre kjøttboller

500 g karbonadedeig
1 egg
0.5 ss malt  muskat
1.5 ts salt
0.5 ts pepper
1 ss potetmel
2 ss knust kavring eller griljermel
0.5 -1 dl Farris eller vann
(Farris gjør de mer luftige)

Det blir i allefall absolutt salt nok...! 

Anonymkode: 366cf...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Her er innholdet:

 

Det blir i allefall absolutt salt nok...! 

Anonymkode: 366cf...067

Smak til med salt og halvannen t-skje med salt er mye salt? 
Maten jeg salter ser ikke jeg på som for salt og jeg har nok bortimot 2 ts sikkert, jeg måler aldri, men det høres ikke mye ut med halvannen ts? 

Anonymkode: 2cb06...6a4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Her er innholdet:

Ingredienser
2 blomkål (alt brukes)
2 liter vann
5 dl lettmelk
2 kjøttbuljong
3 ts raspet muskatnøtt
0.5 ts pepper
Smak til med salt. 

og 

 

Magre kjøttboller

500 g karbonadedeig
1 egg
0.5 ss malt  muskat
1.5 ts salt
0.5 ts pepper
1 ss potetmel
2 ss knust kavring eller griljermel
0.5 -1 dl Farris eller vann
(Farris gjør de mer luftige)

Det blir i allefall absolutt salt nok...! 

Anonymkode: 366cf...067

3 teskjeer med muskatnøtt??? Suppen må da smake som muskatsuppe

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Smak til med salt og halvannen t-skje med salt er mye salt? 
Maten jeg salter ser ikke jeg på som for salt og jeg har nok bortimot 2 ts sikkert, jeg måler aldri, men det høres ikke mye ut med halvannen ts? 

Anonymkode: 2cb06...6a4

Jeg pleier å bruke Aschehoug sin store kokebok som grunnlag for kålrulletter - der er det 1,5 ts salt til 400g kjøtt.

Føler at litt for mange bare er ute etter å ta de på "alt". Litt synd synes jeg, for jeg opplever i alle fall at det gjør at alt det som er kritikkverdig der- drukner litt i "latterliggjøring for latterliggjøring" sin skyld.

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

3 teskjeer med muskatnøtt??? Suppen må da smake som muskatsuppe

Anonymkode: 87ee8...8ba

Synes ikke det høres sååå mye ut om det er ferdig tørket - den smaker ikke like intens? Jeg tror ikke jeg selv ville brukt like mye  da - men pleier heller ikke lage så store porsjoner, og jeg lager med mer fløte eller rømme. Det vil vel dempe muskaten en del :)

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg pleier å bruke Aschehoug sin store kokebok som grunnlag for kålrulletter - der er det 1,5 ts salt til 400g kjøtt.

Føler at litt for mange bare er ute etter å ta de på "alt". Litt synd synes jeg, for jeg opplever i alle fall at det gjør at alt det som er kritikkverdig der- drukner litt i "latterliggjøring for latterliggjøring" sin skyld.

Anonymkode: 9f10d...1d3

Enig. Her har hun jo gjort det mange etterspør, en magrere oppskrift. Det er jo helt vanlig å røre ut karbonadedeigen med salt, og spesielt nå som produsentene kutter salt i deiger. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Smak til med salt og halvannen t-skje med salt er mye salt? 
Maten jeg salter ser ikke jeg på som for salt og jeg har nok bortimot 2 ts sikkert, jeg måler aldri, men det høres ikke mye ut med halvannen ts? 

Anonymkode: 2cb06...6a4

Jeg synes buljonterninger er veldig salte, selv de dyrere, så ja, smak til med salt og mer salt, blir for mye for meg, det må jeg få mene.

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg synes buljonterninger er veldig salte, selv de dyrere, så ja, smak til med salt og mer salt, blir for mye for meg, det må jeg få mene.

Anonymkode: 366cf...067

Det er klart du skal ha i så mye eller lite salt du ønsker i egen mat, men innlegget ditt fremsto som forsøk på latterliggjøring for meg.

Det er vanlig å anbefale/bruke 1 buljongterning til 0.5 liter vann. Her er det anbefalt 2 til 2,5 liter væske.
Synes du det høres veldig mye ut - så er det dine preferanser, men da må du trolig ta høyde for det uansett hvor du finner en oppskrift?

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det står i en oppskrift at man skal bruke så og så mye salt så må man jo alltid smake det til. Det er jo umulig å vite hvor mye salt den enkelte liker å ha på. Samboeren min liker ikke å bruke så mye salt for det er jo ikke sunt, men da bruker jo bare jeg å salte min egen porsjon.

Om folk faktisk står med en skje og måler opp så kan de ikke ha så mye peiling på matlaging tenker jeg.

Anonymkode: 4363b...1ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er klart du skal ha i så mye eller lite salt du ønsker i egen mat, men innlegget ditt fremsto som forsøk på latterliggjøring for meg.

Det er vanlig å anbefale/bruke 1 buljongterning til 0.5 liter vann. Her er det anbefalt 2 til 2,5 liter væske.
Synes du det høres veldig mye ut - så er det dine preferanser, men da må du trolig ta høyde for det uansett hvor du finner en oppskrift?

Anonymkode: 9f10d...1d3

Nei, jeg forsøkte ikke å latterliggjøre, synd jeg ikke kan gå tilbake og redigere det til "det blir iallefall nok salt FOR MEG". det var bare jeg som tenkte høyt, du har rett i at det er andre oppskrifter med MASSE salt jeg må tilpasse, men nå var det denne jeg så.

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Selv om det står i en oppskrift at man skal bruke så og så mye salt så må man jo alltid smake det til. Det er jo umulig å vite hvor mye salt den enkelte liker å ha på. Samboeren min liker ikke å bruke så mye salt for det er jo ikke sunt, men da bruker jo bare jeg å salte min egen porsjon.

Om folk faktisk står med en skje og måler opp så kan de ikke ha så mye peiling på matlaging tenker jeg.

Anonymkode: 4363b...1ee

Så når Kokkelandslaget måler opp salt med vekt og skje så er det fordi de ikke har så mye peiling på matlaging? 

Det som faktisk mangler i denne oppskriften som så mange andre, er at det ikke angis hvilken type salt som skal brukes. Det er nemlig ulike typer salt med ulike smaksegenskaper. Vanlig norsk bordsalt smaker ofte adskillig saltere enn f.eks. Murray River-salt. 

Anonymkode: 4c194...8ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFB ble ikke nevnt med ett ord når A magasinet hadde en artikkel om influensere i div kategorier inkl mat....

IMG_7642.JPG

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over at hun hadde et innlegg i går der hun spurte om folk bakte i dag. Bildet hun legger ved er den sponset kjøkkenmaskinen med navnet veldig synelig. Er det vanskelig å merke spons?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...