Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra sikre kilder så er ikke de treffene så gemyttlige som det fremstår.....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Moondance skrev:

Nytt spørsmål i gruppa nå: "Hvordan lager man vegetarpizza?" 

:sjokkbla:

Noen må ha alt inn med teskje i den gruppen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud får singelmoroklumpen betalt fra Tine for å pushe skolebrødoppskrifta eller?!! Det er sikkert trettende gangen denne måneden at han må snakke om hvetestengene og skolebrødene sine. Som er fra Tine. Djizezkraisst.

/rant. 

(Unnskyld jeg er egentlig snill jeg ble bare litt oppgitt....)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Honey Dew skrev:

Noen må ha alt inn med teskje i den gruppen...

Blir bittelitt overrasket når folk spør om tips til matretter uten løk, fårikål uten kjøtt, hvordan man lager vegetarpizza osv. :klo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt stygt å si det, men jeg vil tro at en del av medlemmene der inne er litt mindre begavet. Men med tanke på antall medlemmer så er det kanskje ikke så rart. Møter jo på en del av samme typen i hverdagen også, så man kan vel ikke forvente noe annet på nettet.

Anonymkode: 4363b...1ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tro at det er en del som bare formulerer seg uheldig. Når de ber om en oppskrift på vegetarpizza  mener de nok en god og utprøvd oppskrift uten kjøtt med noe mer enn bare tomatsaus og ost, og når de ber om oppskrifter uten løk er de sikkert på jakt etter mat med litt smak, hvor man ikke trenger å bruke løk men allikevel får et godt resultat. 

 

Håper jeg hvertfall 😛 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Vil også tro at det er en del som bare formulerer seg uheldig. Når de ber om en oppskrift på vegetarpizza  mener de nok en god og utprøvd oppskrift uten kjøtt med noe mer enn bare tomatsaus og ost, og når de ber om oppskrifter uten løk er de sikkert på jakt etter mat med litt smak, hvor man ikke trenger å bruke løk men allikevel får et godt resultat. 

 

Håper jeg hvertfall 😛 

Hehe ja, håper det 😛

Jeg måtte forklare til ei på jobb at vi ikke trengte å bruke melk i pannekakene (vi gikk tom) Fordi jeg alltid bruker vann (smaken er lik egentlig).
Men hun på jobb "Neiii, det står i oppskrifta x dl melk, om jeg kan bytte det ut med vann, så ville det jo stått det! Vi går ned til kjøkkenet og hører om vi kan få melk". Noe de ikke hadde, så hun gav opp, melk måtte hun ha. Jeg lagde pannekakene og min kollega kom tilbake og bare "Åhh, hvor fikk du melk ifra??" Etter om og men, forklarte jeg at jeg brukte vann, tok en evighet før min kollega turte å smake :skratte: 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Eske skrev:

Herregud får singelmoroklumpen betalt fra Tine for å pushe skolebrødoppskrifta eller?!! Det er sikkert trettende gangen denne måneden at han må snakke om hvetestengene og skolebrødene sine. Som er fra Tine. Djizezkraisst.

/rant. 

(Unnskyld jeg er egentlig snill jeg ble bare litt oppgitt....)

Syns det er flott jeg. Han pusher mange oppskrifter der inne som ikke er fra MFB-bloggen. Han har delt mye fra Det søte liv bl.a Det trengs virkelig en motvekt der inne. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan dere søke dere inn i Adminfamilien
Skal tro om de får mange 'søknader' 😃

 

1f60d.png😍 BLIR DU MED I ADMINFAMILIEN ?? 1f60d.png😍

Gruppen Mat Fra Bunnen vokser hele tiden og vi er derfor på jakt etter flere admins til teamet vårt.
Er du serviceinnstilt, pliktoppfyllende, lojal og omgjengelig så send noen ord om deg selv.

Som admin i Mat Fra Bunnen:

- har du godtatt og følger reglene
- er du ansvarlig for veggen 30 minutter per dag (når settes opp av deg i forkant. Faste vakter er mulig) 
- må du være med å ta din del av ansvaret ang middagstråden, den rulleres mellom admin. 
- er du serviceinnstilt og saklig i eventuelle konfrontasjoner 
- er du blid, hyggelig og inkluderende 
- kan ta printscreen, linke fra nettsider/blogger og har grunnleggende ferdigheter i å bruke Facebook
- har litt kunnskap om mat men det er ikke det viktigste. Du kan være rutinert men også feks være ung og nyutflyttet.

Dersom du kjenner deg igjen i flere punkter i adminrollen råder jeg deg, mann eller kvinne, til å kontakte oss 1f603.png😃 Erfaringsmessig er du mye mer sammen med vårt adminteam på nett - for bak her er vi som en familie på både godt og vondt. 1f497.png💗.

Dagens admingruppe møtes privat flere ganger i året men alle klarer ikke alltid å delta men det er veldig hyggelig uansett. Ekte vennskap dannes 2665.png♥️

Vi gir grundig opplæring for de rette kandidatene! Send oss en melding med litt info om deg selv.

Søknadsfrist: 1 oktober

Send noen ord om deg selv til meg på pm om hvorfor du mener dette passer for deg og hva dine styrker og svakheter er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg skal søke, bare for å være mulvarp. Flere som er med? I så fall skriv et lite ja her. 

Baktanker om tidenes mest paranoide søknadsscreening? Neeeeeeeida 😇😇😇

Anonymkode: 6fd85...025

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er flott jeg. Han pusher mange oppskrifter der inne som ikke er fra MFB-bloggen. Han har delt mye fra Det søte liv bl.a Det trengs virkelig en motvekt der inne. 

Anonymkode: 12d42...963

Joda, det er helt sant, godt poeng! Jeg er jo veldig for annet enn alle oppskriftene "av Tanja" (som høres ut som om de faktisk består av henne), men jeg synes bare han blir litt mye med all den hvetebaksten og karbonadene han må lage til alle han kjenner..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 16.34, Moondance skrev:

Blir bittelitt overrasket når folk spør om tips til matretter uten løk, fårikål uten kjøtt, hvordan man lager vegetarpizza osv. :klo:

Og, oppskrifter uten mais, uten paprika, uten gulrot eller sopp...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, MalloryK skrev:

Og, oppskrifter uten mais, uten paprika, uten gulrot eller sopp...

Hadde vært artig å spørre etter oppskrift på eplekake uten epler og gulrotkake uten gulrot. Hadde de tatt det som et seriøst spørsmål der også? (Jeg er ikke medlem i gruppa, så jeg får bare med meg det som skjer i gruppa via denne tråden)

Anonymkode: 2cb06...6a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært artig å spørre etter oppskrift på eplekake uten epler og gulrotkake uten gulrot. Hadde de tatt det som et seriøst spørsmål der også? (Jeg er ikke medlem i gruppa, så jeg får bare med meg det som skjer i gruppa via denne tråden)

Anonymkode: 2cb06...6a4

Eplekake uten epler

Gulrotkake uten gulrot

Sånn. Må da være et greit spørsmål det, vel? Jeg synes det er helt greitå spørre om slike ting, f.eks i tilfelle man har veldig lyst på gulrotkake men dessverre har glemt å kjøpe gulrøtter. 

 

Anonymkode: 9c2f8...a56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eplekake uten epler

Gulrotkake uten gulrot

Sånn. Må da være et greit spørsmål det, vel? Jeg synes det er helt greitå spørre om slike ting, f.eks i tilfelle man har veldig lyst på gulrotkake men dessverre har glemt å kjøpe gulrøtter. 

 

Anonymkode: 9c2f8...a56

Ok. Hmmm... Ser at det er oppskrifter på det, ja. Men, det er - for meg - noe rart å kalle en kake for eplekake uten epler, det er jo bare "kake" da. Basiskake. Og det samme med gulrotkake, det heter jo det fordi det er gulrøtter i det. 

Kan man lage bløtkake uten bløt da? 

Anonymkode: 2cb06...6a4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eplekake uten epler

Gulrotkake uten gulrot

Sånn. Må da være et greit spørsmål det, vel? Jeg synes det er helt greitå spørre om slike ting, f.eks i tilfelle man har veldig lyst på gulrotkake men dessverre har glemt å kjøpe gulrøtter. 

 

Anonymkode: 9c2f8...a56

Eh, mangler man gulrøtter så kan man vel ikke lage gulrotkake. Én ting er å spørre om eggefri, hvetefri etc, men gulrotkake uten gulrot er ikke mulig (i min bok).

Anonymkode: e44a7...64e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...