Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke så rart at "Fra boller til burritos" er populær. For det første får alle den gratis som lærebok på skolen, den har lagt seg på et ganske grunnleggende nivå, men samtidig såpass moderne at det frister ungdommer. En av forfatterene er Harald Osa, han har vært landslagtrener på kokkelandslaget i årevis, ikke noe tvil om at han kan lage mat. 

Boka er tilgjengelig på nett https://les.unibok.no/#abok/helsedirektoratet/9788202542481/1075/7 

 

Kokeboka til bloggeren har jeg ikke sett i og velger å ikke uttale meg om den nå. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart at "Fra boller til burritos" er populær. For det første får alle den gratis som lærebok på skolen, den har lagt seg på et ganske grunnleggende nivå, men samtidig såpass moderne at det frister ungdommer. En av forfatterene er Harald Osa, han har vært landslagtrener på kokkelandslaget i årevis, ikke noe tvil om at han kan lage mat. 

Boka er tilgjengelig på nett https://les.unibok.no/#abok/helsedirektoratet/9788202542481/1075/7 

 

Kokeboka til bloggeren har jeg ikke sett i og velger å ikke uttale meg om den nå. 

Anonymkode: 12d42...963

Har du den på bokmål?

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt fnatt da jeg leste oppskriften til T's salte karamellsaus: 3 teskjeer maldonsalt til 4 dl saus 😨😰 Det er jo sinnsykt mye! Har hun i det hele tatt smakt på den selv? Det høres bare vanvittig mye ut, men kan godt være jeg tar feil. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moondance skrev:

Fikk helt fnatt da jeg leste oppskriften til T's salte karamellsaus: 3 teskjeer maldonsalt til 4 dl saus 😨😰 Det er jo sinnsykt mye! Har hun i det hele tatt smakt på den selv? Det høres bare vanvittig mye ut, men kan godt være jeg tar feil. 

Jeg er mest sjokka over at hun ødelegger maldonsalt slik.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Moondance skrev:

Fikk helt fnatt da jeg leste oppskriften til T's salte karamellsaus: 3 teskjeer maldonsalt til 4 dl saus 😨😰 Det er jo sinnsykt mye! Har hun i det hele tatt smakt på den selv? Det høres bare vanvittig mye ut, men kan godt være jeg tar feil. 

Den sausen må da bli sinnsykt salt!

Lager selv salt karamellsaus, og da bruker jeg ei lita klype maldonsalt 

Ser oppskriften fra Det søte liv inneholder 0,5ts maldonsalt

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/salt-karamellsaus

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, skruf skrev:

Den sausen må da bli sinnsykt salt!

Lager selv salt karamellsaus, og da bruker jeg ei lita klype maldonsalt 

Ser oppskriften fra Det søte liv inneholder 0,5ts maldonsalt

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/salt-karamellsaus

Jeg håper på en gjennomføringsblogg a la han som tok for seg «fra boller til burritos» fra A til Å (tror han ga seg på S), så får vi se om oppskriftene holder mål.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Poppie skrev:

Jeg håper på en gjennomføringsblogg a la han som tok for seg «fra boller til burritos» fra A til Å (tror han ga seg på S), så får vi se om oppskriftene holder mål.

Det hadde vært fantastisk! Nesten så jeg skulle gjort det selv, men tør ikke helt utsette blodårene mine for noe sånt.... tre T-skjeer maldonsalt liksom.... Det må jo bli litt ala den super size me dokumentaren. 

Selv om det sikkert er noen gode, sunne oppskrifter inni der og. 

Anonymkode: 02c1b...ccc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært fantastisk! Nesten så jeg skulle gjort det selv, men tør ikke helt utsette blodårene mine for noe sånt.... tre T-skjeer maldonsalt liksom.... Det må jo bli litt ala den super size me dokumentaren. 

Selv om det sikkert er noen gode, sunne oppskrifter inni der og. 

Anonymkode: 02c1b...ccc

Teskjeer som i drikken te! Ikke T-skjeer. FFS. 

(Unnskyld! Jeg bare måtte.)

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt tilgode å se boka i en eneste bokhandel!

Anonymkode: 4a5d9...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en slags grupperegel at det skal legges ut bilde av boken etterhvert som folk får den i posten/ kjøper den 😲

En ting jeg får helt fnatt av i den gruppa er: "Hei alle fine folk" 

Oppskrift: 1 komfyr, 1 kjele, 1 liter vann, 6 egg. Fyll vann i kjelen, sett kjelen på komfyren og slå den på. Vent til vannet koker. Legg deretter eggene forsiktig oppi kjelen med det kokende vannet. La koke i X antall minutter osv....

 

Anonymkode: 27023...339

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en slags grupperegel at det skal legges ut bilde av boken etterhvert som folk får den i posten/ kjøper den 😲

En ting jeg får helt fnatt av i den gruppa er: "Hei alle fine folk" 

Oppskrift: 1 komfyr, 1 kjele, 1 liter vann, 6 egg. Fyll vann i kjelen, sett kjelen på komfyren og slå den på. Vent til vannet koker. Legg deretter eggene forsiktig oppi kjelen med det kokende vannet. La koke i X antall minutter osv....

Anonymkode: 27023...339

Glemte noe av det viktigste, nemlig gulrot til alt...

Anonymkode: 27023...339

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skruf skrev:

Den sausen må da bli sinnsykt salt!

Lager selv salt karamellsaus, og da bruker jeg ei lita klype maldonsalt 

Ser oppskriften fra Det søte liv inneholder 0,5ts maldonsalt

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/salt-karamellsaus

Altså, 3 teskjeer salt til en dessertsaus? Det høres helt villt ut. I tillegg skal det smør i, som også smaker salt.. 😶 Jeg har ikke engang så mye i ei 3 liters suppegryte. Har laget karamellsaus et par ganger med oppskriften til Ida Gran Jansen med kun en klype salt, den smaker helt fantastisk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Moondance skrev:

Altså, 3 teskjeer salt til en dessertsaus? Det høres helt villt ut. I tillegg skal det smør i, som også smaker salt.. 😶 Jeg har ikke engang så mye i ei 3 liters suppegryte. Har laget karamellsaus et par ganger med oppskriften til Ida Gran Jansen med kun en klype salt, den smaker helt fantastisk. 

Forsøkte den oppskriften, men sausen ble uspiselig, selv om jeg hadde fulgt oppskriften til punkt og prikke. Den smakte bare salt

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen gir meg T's til jul kommer jeg til å brenne den i peisen. Jeg vil ikke at noen jeg er glad i skal utsettes for den usunne maten hennes. Jeg vil ikke gi den til en gjenbruksbutikk heller, for da blir jeg kanskje medskyldig i at noen tetter til blodårene sine og får et kort liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hind skrev:

Hvis noen gir meg T's til jul kommer jeg til å brenne den i peisen. Jeg vil ikke at noen jeg er glad i skal utsettes for den usunne maten hennes. Jeg vil ikke gi den til en gjenbruksbutikk heller, for da blir jeg kanskje medskyldig i at noen tetter til blodårene sine og får et kort liv.

Hahaha, kan jeg få gi deg til deg? 

Du må ta flere bilder og legge ut på gruppen. 

"Hei alle fine folk, i dag ble jeg glad og fikk skikkelig bra opptenningspapir!" 

😂

Anonymkode: 6fd85...025

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at T takker sine trofaste med 2.plass på bestselgerlista.....ja, på Kagges forlag ja..... men den er ikke blant bestselgerene blant alle bøker,,..

Men hvorfor skal boka ligne på den rutete og den smårutete kokebøkene?? 🤔

Anonymkode: aa49d...57a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså… 

"Et utvalg av de beste oppskriftene fra den populære bloggen og lukkede facebookgruppa Mat fra bunnen." 

http://www.kagge.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=98232

Får det til å høres så eksklusivt ut, hehe! Klart forlaget vil jo selge bøkene. Lurer på om de selv er stolt a boka... Og hvem i huleste tenkte dette var en bra idé?? Noen "som kjenner noen"??

 

DESSUTEN "lånt" designen fra Den lille rutete kokeboken med Ingrid Espelid. :sur: 

https://bokelskere.no/bok/den-rutete-kokeboken/232979/

 

(jadda, jeg er fult klar over reglene for desingkopier...de holder seg innenfor, men er jo tydelig rip-off uansett)

 

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2018 den 21.22, BlendaSensitive skrev:

Altså… 

"Et utvalg av de beste oppskriftene fra den populære bloggen og lukkede facebookgruppa Mat fra bunnen." 

http://www.kagge.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=98232

Får det til å høres så eksklusivt ut, hehe! Klart forlaget vil jo selge bøkene. Lurer på om de selv er stolt a boka... Og hvem i huleste tenkte dette var en bra idé?? Noen "som kjenner noen"??

 

DESSUTEN "lånt" designen fra Den lille rutete kokeboken med Ingrid Espelid. :sur: 

https://bokelskere.no/bok/den-rutete-kokeboken/232979/

 

(jadda, jeg er fult klar over reglene for desingkopier...de holder seg innenfor, men er jo tydelig rip-off uansett)

 

Hele dama er jo rip-off.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage en kokebok, samme design bare grønn farge og kalle det for Chizues mat.
Kan jeg ikke bare bruke Tanjas mat da, finne orginalen og skrive "Oppskriften til Laila, Inspirert av oppskriften til Martin"?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...