Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hello Kitte

Å kaste fullt brukelig mat er bare trist. Jeg skulle gjerne hatt den posen

Enig

Når jeg kvittet meg med ris, makaronier, pommes og alt som inneholdt karbohydrater, så spurte jeg vennene mine om de ville ha det. Det som jeg ikke fikk gitt bort havnet hos Frelsesarmeen  Jeg får meg ikke til å kaste mat altså

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Det er da ikke vanlig å blande egg og smør for å lage eggerøre. Dessuten bruker man gressløk og salt i.

Anonymkode: a057c...7cd

Joda, det er vanlig ;) 

Men selv om det helt sikkert er mange måter å lage eggerøre på så trenger man jo ikke være supersmart for å skjønne hvordan man skal få det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste med den spaghettioppskriften var jo at hun skrev "barna elsker det". Greit nok at man som voksen kan lage seg mat som er fulle av fett, raske karbohydrater og gøgg, men å lage det til barn??? 12 egg - nok til 5 personer. Og hvor mye smør? Så ut som iallefall 500 gram. Og en dæsj ketchup på toppen...

Stekt spaghetti høres jo litt gøy ut, kan jo funke...men hva med litt lettmelk blandet i halvparten av eggemengden, en pakke hakkede tomater, litt krydder og lett strøssel med ost på toppen? 

Gjør det du vil med din egen kropp, men kjenner jeg blir bekymra når foreldre med fullt overlegg lager slik mat til ungene sine (får sikkert mye ramaskrik fra foreldre som er uenige nå, men det får bare værra).

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Tanja hyller henne for å kvitte seg med Toro produktene. Jeg blir helt oppgitt

Ja jeg synes hun er direkte frekk og bedrevitende med de som kommenterer at hun kaster mat. 
Og jeg er overrasket over at den kommentaren om å kaste mat har fått såpass mange likes. Trodde slike kommentarer var rene dødssynden der inne jeg :P 
Hun blir nok skrevet oppi permen nå! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Tanja hyller henne for å kvitte seg med Toro produktene. Jeg blir helt oppgitt

Og er tydelig irritert over og lei av at noen ymter frempå om at det er dårlig å kaste mat - uansett. De første kommentarene som oppfordret til å gi bort maten ble slettet. Jeg blir helt oppgitt! Tanjanator slår til igjen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep

 

Finnes mye merkelig i butikkene ja. Jeg prøver å ikle dømme andre mennesker, men jeg kjenner det knyter seg litt inni meg når jeg ser folk kjøper slike omelettrører på kartonger og stekeklare eggerøre...spesielt når det selges til blodpriser, og det er ufattelig mye billigere å lage det selv. Ikke tar det spesielt lang tid heller

Jeg får litt vondt inni meg når jeg ser disse ferdig lagde pannekakenene. WTF! Det å lage en røre selv tar 5 minutter, toro har ferdig lagde rører hvor du kun tilsetter vann og det tar 5 minutter. 
Jeg går ofte for toro posene, for jeg kjøper de på tilbud for jeg spiser sjeldent pannekaker, sveler eller vafler. Og når jeg får lyst på det så har jeg aldri alt jeg trenger og butikken er stengt. Egg kjøper jeg så sjeldent, så da er slike toro poser gull verdt her i huset. Men har jeg ingrediensene liggende så lager jeg det fra bunnen av. Bruker å planlegge litt, hvis jeg skal bake noe som krever egg så lager jeg vafler eller pannekaker av de siste eggene. For ellers så blir de aldri brukt opp og ender opp i søpla. 
Men de ferdig pannekakene, WTF! Mener ala dette 
http://nettmat.mystore3.no/users/nettmat_mystore_no/images/86636_pannekaker_540g_fersk_ferdig_1.jpg

Det blir for mye for meg. 
Og eggerøre på kartong... herre jesus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er vanlig ;) 

Men selv om det helt sikkert er mange måter å lage eggerøre på så trenger man jo ikke være supersmart for å skjønne hvordan man skal få det til. 

Det høres jo litt "smakløst ut" å ikke tilsette hverken salt eller pepper, som jo de fleste gjør når de lager eggerøre :P

Anonymkode: bdc2a...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Vel, jeg tar det som en selvfølge st man krydrer mat etter smak, men det er jo ikke krydderet som gjør hele eggerøren. Var vel kanskje jeg som antok at folk på KG var litt smartere enn folk fra MFB som må ha alt inn med teskje

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spaghettiretten må være noe av det verste jeg har sett. Regnet på at må være i underkant av 2000 kalorier per porsjon, det er jo helt vanvittig. Ikke at jeg er for å telle kalorier slavisk, men det får da være grenser for hva man skal trykke i seg. Ville aldri i livet ha servert det der til barn en helt vanlig hverdag.

Anonymkode: 4a739...996

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun skulle jo ikke kaste toro posene :P står jo ingenting om at de skulle kastes, men nå har hun bekreftet at de gis vekk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke lettere og bare google eggerøre, så får du mange oppskrifter med en gang :fnise:

det sa samboeren min og :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ISeeYouCreep

Jeg liker toro kyllingsaus, og knorr sin bearnaisesaus. oh no, I said it, oh yes I did. Why I'm I writing in English, what the f** is going on!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er utrolig rart at det å være kritisk til kasting av mat skal få Tanja og testadmin til å vifte med pekefingeren. Flere burde stå opp mot kasting av mat, det er det altfor mye av. Plutselig finner denne damen ut at det ikke var så enkelt å lage bearnaisesause i hverdagen likevel og går til innkjøp av nye firepakkning fra toro, hva med heller å begynne "all mat fra bunnen" prosjektet først for å se hvordan det går, før hundrevis av kroner gå på dynga? Er ikke så sikker på at det faktisk er gitt vekke heller jeg da, mulig det bare blir sagt fordi hun får kritikk. 

For øvrig er det ingenting galt i å ty til en pose fra toro eller knorr innimellom. De fleste lager jo ikke pastaen selv, og forstår ikke at det er like halvfabrikata som toroposen. 

Anonymkode: 9af66...e74

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble hele toro-tråden slettet

"Slettet fordi jeg ikke unner henne å få slike negative kommentarer," Ja, uff, enn at noen er kritisk til kasting av mat, og bare ville tipse om ulike organisasjoner det gikk an å donere til!

Nå skal det sies at hun ikke direkte skrev at hun skulle kaste det, men måten hun skrev "bye bye Toro", samt at vi vet hvor mye mat som kastes generelt, da ble det veldig lett å tenke i retning av kasting. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...