Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble bare provosert over Ulvhedins overlegne og frekke svar til en person her inne, og falt for fristelsen til å svare med samme mynt. 

Beklager at jeg lot meg rive med!

Anonymkode: b0807...4fd

Sitat: Flere av adminsene er uføre/hjemmeværende, eller holder på med livets dritharde skole. sier vel sitt.

Og dette ble jeg provosert over, derfor det svaret til den personen...
Men feil av meg og bli provosert egentlig ja... så beklager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde du gjøre :) 

Anonymkode: 87ee8...8ba

Vet ikke hva som skjedde her. Innlegget jeg skulle kommentere på, kom ikke med

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel... For meg ser det egentlig ut som at du svarte på en 5-krone med en 20-kroning. Samme mynt vil jeg ikke akkurat si det var. 
Men det er ekstremt plagsomt å se barnehagementaliteten ta over i en tråd. Så tilbake til tema heller! 

Å skyte spurv med kanoner er min spesialitet, skal skjerpe meg :)

Anonymkode: b0807...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det en som våget seg å si at O' store Tanja sin bolleoppskrift var ganske lik Det søte liv sin, da kom klørne med en gang gitt. For noen frekke folk..

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det en som våget seg å si at O' store Tanja sin bolleoppskrift var ganske lik Det søte liv sin, da kom klørne med en gang gitt. For noen frekke folk..

Huffameg, ja det var slemt! :laugh:
Jeg har inntrykk av at Tanja og flere andre der inne er veldig begeistret for Det søte liv sine oppskrifter. Det skjønner jeg godt men hva er problemet med å skrive at man har hentet oppskriften derfra? Det er litt pinlig når voksne folk sitter på et forum og skryter på seg andres oppskrifter.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg skal tipse Det Søte Liv om at det sitter en gruppe mennesker som tar æren for hennes harde arbeid :laugh::laugh:

Anonymkode: 8db6d...bcd

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Linking/reklame/kjøp/salg osv

Linking er IKKE lov. Linker du 3 ganger mister du medlemsskapet ditt.

- Har du funnet en oppskrift på en blogg eller annen Internettside du vil dele, MÅ du skrive også oppskriften her inne. Under denne oppskriften skal du skrive hvor du har funnet den. Grunnen til at linking ikke er lov, er for at medlemmer skal slippe å bytte side for å finne oppskrifter, samt at det en sjelden gang kan være virus. Dette er altså kun for medlemmene sitt eget beste. 

- Alle linker uten oppskrift blir altså slettet. 



Her oppfordres faktisk medlemmene til og skrive hvor di har funnet oppskriften, hvis den er kopiert fra blogg ol

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen. Mener dere virkelig at man har kopiert en oppskrift som ikke finnes lik overhodet? Det er jo totalt forskjellige ingredienser! Dere er så forbanna misunnelig fordi en kvinne har suksess med en gruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt den regelen med nattestengt forum. Gjelder det bare nye innlegg eller også svar på innlegg? Jeg ser jo at mange skriver svar på gamle innlegg så det må jo være godtatt, eller?

Ellers er det ganske lite action og underholdning for tiden. Så at en hadde lagt ut screenshot av oppskrift på skoleboller fra detsøteliv.no, og da hadde en annen kommentert under at den var helt identisk med oppskriften som går under navnet "Tonys boller" i gruppa. Hmmm, I wonder why :rolleyes:

 

 

 

tonnys boller/ søte liv boller er egentlig en oppskrift fra et ukeblad, som også Tony har skrevet da hun først la ut oppskriften. Kanskje sjekke kildene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonnys boller/ søte liv boller er egentlig en oppskrift fra et ukeblad, som også Tony har skrevet da hun først la ut oppskriften. Kanskje sjekke kildene dine?

ja, den diskusjonen fikk jeg også med meg der inne (før jeg ble kasta ut 😜) Ei som heter Toni eller Tony (?) la ut oppskriften på "verdens beste boller" (som de heter om man googler) og neste som la ut kalte de "tonys boller" og siden hang det navnet fast.. Hun har fått mye hets for det, stakkars! Det søte liv har vel heller ikke funnet på den oppskriften heller, tror jeg. 🤔

Anonymkode: 264f3...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den diskusjonen fikk jeg også med meg der inne (før jeg ble kasta ut 😜) Ei som heter Toni eller Tony (?) la ut oppskriften på "verdens beste boller" (som de heter om man googler) og neste som la ut kalte de "tonys boller" og siden hang det navnet fast.. Hun har fått mye hets for det, stakkars! Det søte liv har vel heller ikke funnet på den oppskriften heller, tror jeg. 🤔

Anonymkode: 264f3...21c

Hvem har fått mye hets for "det"? Og mener dere faktisk Toni/Tony eller snakker dere om admin som heter Tanja?

Anonymkode: 86357...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tante Grusom levde fort og brutalt opp til navnet sitt gitt! 

Ett tips som er ment i beste mening: Debatter og argumenter som en voksen uten skjellsord og banning. Da først vil folk bry seg om HVA du vil frem til i stedet for HVORDAN du prøver å få det frem. 

Legg merke til at i tråden her har flere av oss hatt en saklig og fin diskusjon med bl.a. Ulvhedin på grunn av at hun mestret nettopp det :) 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante Grusom levde fort og brutalt opp til navnet sitt gitt! 

Ett tips som er ment i beste mening: Debatter og argumenter som en voksen uten skjellsord og banning. Da først vil folk bry seg om HVA du vil frem til i stedet for HVORDAN du prøver å få det frem. 

Legg merke til at i tråden her har flere av oss hatt en saklig og fin diskusjon med bl.a. Ulvhedin på grunn av at hun mestret nettopp det :) 

Helt enig.

Man har i utgangspunktet allerede vist seg som useriøs og tåpelig når man begynner å slenge ut av seg ord som "Hurpe" til motdebettanter...

 

Endret av skruf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonnys boller/ søte liv boller er egentlig en oppskrift fra et ukeblad, som også Tony har skrevet da hun først la ut oppskriften. Kanskje sjekke kildene dine?

Ikke meg du siterer,men ikke alle sitter inne på gruppa dag ut og dag inn og får med seg alt som er skrevet der,og når jeg da ser at tonnys(?) bolleoppskrift er prikk lik det søte liv sin så virker det for min del som hun har tatt den derfra.

Og dessuten hvis hun har tatt den fra et ukeblad,hvorfor kaller hun den sin egen da? Jeg har for eksempel en bolleoppskrift jeg liker veldig godt og den har jeg funnet på Trines matblogg,men jeg setter ikke mitt navn på den og ville aldri fremstilt den som min. Hadde jeg lagt ut den i gruppa,så ville jeg ha skrevet hvor jeg fant oppskriften og at jeg liker den oppskriften veldig godt.

 

Anonymkode: a79b1...293

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yey, ny underholdningstråd! Av en eller annen grunn er alltid KG-trådene om grupper på FB mye artigere enn de faktiske gruppene. :popcorn: 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja gjør det a.. Er du totalt blåst? Og det søte liv er en nettside der folk sender inn oppskrifter og hun dama baker og legger de ut. De kommer til å le om du prøver😂 for de oppskriftene finnes faen ikke like! Hurpe

Neimen, er det selveste Tanja som kom innom? Eller er det en av vaktene hennes? Greit den kanskje ikke var så lik, men sånn som de svarer, skulle man tro det var barnehage barn som satt og skrev - ikke voksne mennesker..

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonnys boller/ søte liv boller er egentlig en oppskrift fra et ukeblad, som også Tony har skrevet da hun først la ut oppskriften. Kanskje sjekke kildene dine?

Hvilke kilder skal jeg sjekke? Jeg kommenterte noe jeg har lest og sett inne på gruppa, jeg har ikke fremsatt en alvorlig påstand som trenger seriøse kilder. Uansett hvor bollene kommer fra er poenget mitt at det er teit å kalle en oppskrift opp etter en person når den er hentet annetsteds fra, enten et ukeblad eller en nettside/blogg. Det er like teit uansett om det er Tony selv eller noen andre som har kalt bollene opp etter henne.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppfordres faktisk medlemmene til og skrive hvor di har funnet oppskriften, hvis den er kopiert fra blogg ol

Det er da merkelig så lite opptatt admisene og Tanja er av å fronte den biten av regelverket, f.eks med å gjøre det når de selv legger ut oppskrifter som er tatt rett fra andre bloggere. Det ligger oppskrifter som først er presentert på div matblogger som "Annes xxx", "Berits beste yyy" eller "Verdens diggeste zz av Camilla" uten et snev av kommentar på hvor det er funnet. Ikke etterspør admin det i kommentarfeltet heller. Linking er pekefiner, bildet med "les reglene! Linking ikke lov" eller *poff* så ble medlemmet kastet ut. Ikke oppgi kilde til oppskrift, nei det driter vi i. 

Men ser Tanja har fått seg profil her under aliaset Tante Grusom, så dette kan jo bli grusomt festlig det :kokk:

Anonymkode: 9af66...e74

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...