Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei som postet bilde av en veldig stor, og skitten gulrot og lurer på hva det er. Ja, sånn ser faktisk gulrøtter ut når du tar dem opp fra åkeren, de kommer ikke nyvasket, og ja de kan faktisk være større enn de du vanligvis finner på butikken. :fnise:  

Var det noen som sa lavt kunnskapsnivå? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som en annen nevnte her - det hadde vært fryktelig moro å poste en av Tanjas hellige oppskrifter under eget navn, og så når de skriker ut i fortvilelse så henviser man da bare til at det ikke er beskyttet av opphavsretten, og at man med andre ord bare gjør det alle andre der inne driver med, henter oppskrifter herfra og derfra uten riktig credit og uten at moderatorene bryr seg. Hadde det ikke vært for at jeg ikke vil ha navnet mitt knyttet opp mot en slik gruppe så skulle jeg lett gjort det. Det er vel bare å skrive pizzamel, creme fraiche, ost og så vips har man 50% av alle oppskriftene som blir lagt ut. 

Anonymkode: 0a610...0ae

1kg pizzamel
2 beger
creme fraiche
1/2kg ost 

bland sammen og stek på 250 grader i 30minutter :fnise:

Anonymkode: f15ca...d32

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som postet bilde av en veldig stor, og skitten gulrot og lurer på hva det er. Ja, sånn ser faktisk gulrøtter ut når du tar dem opp fra åkeren, de kommer ikke nyvasket, og ja de kan faktisk være større enn de du vanligvis finner på butikken. :fnise:  

Var det noen som sa lavt kunnskapsnivå? 

de er jo uenig om hva det er :fnise: noen sier søtpotet og noen sier gulrot 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som postet bilde av en veldig stor, og skitten gulrot og lurer på hva det er. Ja, sånn ser faktisk gulrøtter ut når du tar dem opp fra åkeren, de kommer ikke nyvasket, og ja de kan faktisk være større enn de du vanligvis finner på butikken. :fnise:  

Var det noen som sa lavt kunnskapsnivå? 

Verste er vel at hun som la det ut kommenterer videre at den er så stor og lang, og fikk tankene til å svirre :sprettoy:

Anonymkode: ff26a...291

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er jo uenig om hva det er :fnise: noen sier søtpotet og noen sier gulrot 

 Var ei som la ut link som skulle forklare hvorfor den var så stor,  men linking var ikke lov altså.... folk kunne jo tilføre virus eller forlate gruppa. ... :P

Anonymkode: 00d37...581

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du verden så gode de blir! 

Nei,det synes jeg ikke. Prøvde det en gang,for det var visst en sikker oppskrift for å få saftige koteletter,men det skjedde ikke hos meg.

Brukte creme fraiche,og sausen skilte seg og det var ikke godt.

Anonymkode: a79b1...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble litt sjokkert over hvor mye usunn mat som ble postet jeg! En av grunnene til at jeg ble medlem var for å få tips til sunn mat laget fra bunnen da min fantasi på det området er inne eksisterende. Men den gang ei....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke igjen den posten...

Jeg synes den gruppa er så fascinerende og rett og slett fantastisk underholdende at den fortjener en egen tråd :) 

 

En av de rareste tingene ved hele gruppa etter min mening er hvordan de mest aktive medlemmene forguder admin, og admins store forkjærlighet for å lage absolutt alt med pizzamel :fnise: 

Jeg forguder ikke noen av admins. Synes gruppen er underholdende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som skjedde med posten min ovenfor, så jeg forsøker på nytt:

Jeg finner ikke posten med gulroten jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som skjedde med posten min ovenfor, så jeg forsøker på nytt:

Jeg finner ikke posten med gulroten jeg...

Var jo ikke oppskrift til gulroten så da blir den sletta :opplyser:

Anonymkode: ff26a...291

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo ikke oppskrift til gulroten så da blir den sletta :opplyser:

Anonymkode: ff26a...291

Kanskje de hadde trengt en oppskrift på hvordan gulroten blir til... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det? Er flere oppskrifter der med rømme i

" Hva regnes som mat fra bunnen? Å bruke råvarer og lage egne kjøttkaker, fiskekaker, gratenger, gryter osv. selv. Ingen skal "tas" for å bruke buljong, rømme, tomatpurre osv, SÅ strenge er vi ikke. Men innlegg med Fjordland osv blir slettet. Er du usikker, send oss gjerne en melding å spørr :-)Her er ikke målet å eie en egen gård, slakte dyrene eller dyrke maten selv, men å lage mest mulig fra bunn, dele gode oppskrifter, tips og triks, og å kunne oppleve den gleden av å lage mat selv fremfor å ty til posemat eller lignende."

Dette står visst i gruppa. Skjønner ikke helt hvorfor rømme er på kanten. Skal man ha kyr da, og lage rømmen selv? :fnise:

Anonymkode: cd8b9...c2a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det den gruppa med 3500 medlemmer eller den med over 60.000 medlemmer det er drama i? Må melde meg inn. Høres artig ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Hva regnes som mat fra bunnen? Å bruke råvarer og lage egne kjøttkaker, fiskekaker, gratenger, gryter osv. selv. Ingen skal "tas" for å bruke buljong, rømme, tomatpurre osv, SÅ strenge er vi ikke. Men innlegg med Fjordland osv blir slettet. Er du usikker, send oss gjerne en melding å spørr :-)Her er ikke målet å eie en egen gård, slakte dyrene eller dyrke maten selv, men å lage mest mulig fra bunn, dele gode oppskrifter, tips og triks, og å kunne oppleve den gleden av å lage mat selv fremfor å ty til posemat eller lignende."

Dette står visst i gruppa. Skjønner ikke helt hvorfor rømme er på kanten. Skal man ha kyr da, og lage rømmen selv? :fnise:

Anonymkode: cd8b9...c2a

Hehe!

Vi kan lage ny gruppe, der ingen ferdigprodukter blir akseptert. Skal du ha rømme? Kjøp in melk og gjør den selv. ;). Smør? Sett i gang og kjerne!

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Vi kan lage ny gruppe, der ingen ferdigprodukter blir akseptert. Skal du ha rømme? Kjøp in melk og gjør den selv. ;). Smør? Sett i gang og kjerne!

kjøpe melk? Er du gal...du må da kjøpe kua...dumme deg :ler:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kjøpe melk? Er du gal...du må da kjøpe kua...dumme deg :ler:

Pøh! Må da rekke jeg går til nærmeste bonde og kjøper en flaske av hen? Upasteurisert og hva det nå heter.  Eventuellt gøre byttehandel. To timers arbeid på gården mot en liter eller to av mjølka??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh! Må da rekke jeg går til nærmeste bonde og kjøper en flaske av hen? Upasteurisert og hva det nå heter.  Eventuellt gøre byttehandel. To timers arbeid på gården mot en liter eller to av mjølka??

Da må du melke kua helt selv. Ellers er det ikke laget selv fra bunnen ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Pøh! Må da rekke jeg går til nærmeste bonde og kjøper en flaske av hen? Upasteurisert og hva det nå heter.  Eventuellt gøre byttehandel. To timers arbeid på gården mot en liter eller to av mjølka??

Da må du melke kua helt selv. Ellers er det ikke laget selv fra bunnen ;)

Nå lo jeg godt her jeg sitter :ninja:  :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den gruppa med 3500 medlemmer eller den med over 60.000 medlemmer det er drama i? Må melde meg inn. Høres artig ut!

Den med over 60000 medlemmer. 
Ikke så mye drama som mye rart å se ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...