Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes den gruppa er så fascinerende og rett og slett fantastisk underholdende at den fortjener en egen tråd :) 

 

En av de rareste tingene ved hele gruppa etter min mening er hvordan de mest aktive medlemmene forguder admin, og admins store forkjærlighet for å lage absolutt alt med pizzamel :fnise: 

Jeg forguder ikke noen av admins. Synes gruppen er underholdende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det MÅ da være grøtris? Ikke middagsris? 

Uncle Ben's snarkokt skriver hun.

Anonymkode: 0a610...0ae

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det du (og jeg) snakker om er risboller. Som smaker herlig. Det nevnte person postet var sånn vanlig middagsris sammen med oreo. Så det ble oreo-ris :P 

Anonymkode: 0a610...0ae

Fysj,det hørtes forjævlig ut.

Jeg prøvde å finne igjen oppskriften bare for å se bilde(hvis det var det),men fant den ikke.

Anonymkode: a79b1...293

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker søkeordene "oreo ris" i gruppen så finner du bilde av den. Kanskje ikke så pent av meg å si, men det så ikke mye godt ut....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som tydeligvis har begått regelbrudd og legger seg flat, poster et bilde av mor Theresa og er SÅ lei seg. Vår godeste T svarer da at hun valgte å overse at det var ett regelbrudd for mye, men at vedkommende må prøve å huske det til neste gang. Regelbryteren takker da intenst.

 

Fikk litt følelse av rettergang der, og tilgivelse i siste liten. Fikk helt vondt inni meg, det er ei flukkings facebookgruppe, ikke regime a la Kim Jong-Un.

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forguder ikke noen av admins. Synes gruppen er underholdende

Men da er ikke du en av de galningene jeg tenkte på ;) 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bemerka meg den sekt-gruppa jeg også. Har før spurt om forslag til middager, blir alltid henvist til Tanja sitt album..... 

Anonymkode: 2e53d...29a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer samtidig som jeg håper jeg aldri blir servert dette;

"4 dl ris 
8 dl melk

1-2 pk OREO -kjeks 
1 pk vailjesaus ( uten koking )
---------
ha en liten klatt smør i kasserollen, hell på melka, og ha oppi ris og OREO kjeks, og kok opp som vanlig ris, pass på så det ikke koker seg fast, så rør av og til, 
ta kjelen av plata, og rør kraftig, dette blir da som en tykk grøt, og sett på avkjøling mens du lager vaniljesausen, ååååå så godt !"

Anonymkode: 0a610...0ae

Men..mat fra bunnen kan det der knapt kalles. Ferdig oreo-kjeks og ferdig vaniljesaus. (det siste meget lett å lage)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan laget du den sausen da? Ca oppskrift :) "

"Det sier jeg ikke enda :biggrin: "

 

Gjett hvem?

Anonymkode: 3640e...422

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Bah, jeg får ikke bort denne siteringsgreia på mobil!! :(

Men til poenget! 

Det blir jo en del negativt om gruppa her, men jeg vil trekke frem noe veldig positivt! I nattens skravletråd oppfordrer de alltid til å utvise nettvett og sier at man ikke bør dele for private eller personlige ting. Og folk følger det! Det er jo en prestasjon å få slikt til å funke I en gruppe med nesten 70000 medlemmer! :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men..mat fra bunnen kan det der knapt kalles. Ferdig oreo-kjeks og ferdig vaniljesaus. (det siste meget lett å lage)

først, var ikke meningen å fjerne liken igjen :fnise: er så uvant med den nye siteringer.

 

men ja helt enig! :vetikke: skjønner at oreokjeks kanskje blir litt vel for tidkrevende, har laget det selv før og tok jo rundt 3-4 timer med uttaking og steking, lagde over 100 kjeks da, men vanilgesausen burde de virkelig få til!

Syntes egentlig mye av nivået der inne er ganske lavt, jeg er i tidlig tyve årene, og er helt selvlært når det kommer til mat, må følge en medisinsk diett med mange begrensninger, og må derfor lage det meste av mat helt fra bunnen av (altså helt fra bunnen, ikke kjøpe oreokjeks eller vaniljesaus), og trodde jeg skulle lære en del fra den gruppen. Men det er jo bare helt standard matlaging der inne, pluss fancy pyntede kaker :P

 

Forresten! Vet ikke om noen la merke til det, men for noen uker siden var det en som postet grønn pasta (kjøpe pasta farget grønn med konditorfarge da hun kokte) med svenske kjøttboller som var kjøpt. Dette innlegget ble da slettet siden det ikke var mat fra bunnen. Så poster hun innlegget på nytt da, men  bare pastaen denne gangen, og det fikk stå?!! Så hvis jeg farger melken rød regnes det som mat fra bunnen da :vetikke: 

 

Anonymkode: 4675c...652

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

først, var ikke meningen å fjerne liken igjen :fnise: er så uvant med den nye siteringer.

 

men ja helt enig! :vetikke: skjønner at oreokjeks kanskje blir litt vel for tidkrevende, har laget det selv før og tok jo rundt 3-4 timer med uttaking og steking, lagde over 100 kjeks da, men vanilgesausen burde de virkelig få til!

Syntes egentlig mye av nivået der inne er ganske lavt, jeg er i tidlig tyve årene, og er helt selvlært når det kommer til mat, må følge en medisinsk diett med mange begrensninger, og må derfor lage det meste av mat helt fra bunnen av (altså helt fra bunnen, ikke kjøpe oreokjeks eller vaniljesaus), og trodde jeg skulle lære en del fra den gruppen. Men det er jo bare helt standard matlaging der inne, pluss fancy pyntede kaker :P

 

Forresten! Vet ikke om noen la merke til det, men for noen uker siden var det en som postet grønn pasta (kjøpe pasta farget grønn med konditorfarge da hun kokte) med svenske kjøttboller som var kjøpt. Dette innlegget ble da slettet siden det ikke var mat fra bunnen. Så poster hun innlegget på nytt da, men  bare pastaen denne gangen, og det fikk stå?!! Så hvis jeg farger melken rød regnes det som mat fra bunnen da :vetikke: 

 

Anonymkode: 4675c...652

Ja,er enig i at nivået stort sett er ganske lavt der inne.

Jeg hadde jo håpet på å få endel inspirasjon der,men det er sjeldent.

Får ikke spesielt med inspirasjon av pølsegrateng og bolleoppskrifter. Virker som gruppen er mest for de som er helt nye på det å skulle lage noe som helst av mat,men noen ganger er det litt vel i grenseland mener jeg. Når det å kutte opp noen grønnsaker og legge det på en tallerken er matlaging eller det å farge pastaen grønn. Nivået blir da veldig lavt.

 

 

 

 

 

Anonymkode: a79b1...293

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først legger mor ut bilde av at hun er så stolt mor fordi datteren har laget hjemmelaget kjøttkake og potetstappe selv... 
Også tar det en time før datteren selv også legger ut en egen tråd om kjøttkakene og potetstappa hun har laga selv. 
Hvorfor? Var det så bra at vi trengte å se det 2 ganger? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enig med dere om at nivået er forferdelig lavt der inne. Hadde forventet at mange skulle være sykt gode på å lage mat og at det var mange medlemmer med kompetanse, men jeg ser at jeg ligger på deres nivå, og jeg har aldri tatt i en kokebok en gang. Og hvis man er en god kokk, er det da behov for å følge oppskrifter slavisk? 

Anonymkode: 8767a...c4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bergtekjen

Ja,er enig i at nivået stort sett er ganske lavt der inne.

Jeg hadde jo håpet på å få endel inspirasjon der,men det er sjeldent.

Får ikke spesielt med inspirasjon av pølsegrateng og bolleoppskrifter. Virker som gruppen er mest for de som er helt nye på det å skulle lage noe som helst av mat,men noen ganger er det litt vel i grenseland mener jeg. Når det å kutte opp noen grønnsaker og legge det på en tallerken er matlaging eller det å farge pastaen grønn. Nivået blir da veldig lavt.

Anonymkode: a79b1...293

Dei burde hatt ei "Mat fra bunnen"-gruppe for vidarekomne og ei for nybegynnarar. Og det burde vere klart uttrykt i tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei burde hatt ei "Mat fra bunnen"-gruppe for vidarekomne og ei for nybegynnarar. Og det burde vere klart uttrykt i tittelen.

Ja,det synes jeg også. For det meste drukner jo gruppa i diverse spørsmål og bilder av folk som er veldig nye på det med mat.

Selvsagt er det flott at flere ønsker å lage mer mat fra bunnen,men det blir ikke spesielt inspirerende for oss som kan litt fra før. Ikke det at jeg er noen gourmet-kokk altså :)

Anonymkode: a79b1...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enig med dere om at nivået er forferdelig lavt der inne. Hadde forventet at mange skulle være sykt gode på å lage mat og at det var mange medlemmer med kompetanse, men jeg ser at jeg ligger på deres nivå, og jeg har aldri tatt i en kokebok en gang. Og hvis man er en god kokk, er det da behov for å følge oppskrifter slavisk? 

Anonymkode: 8767a...c4b

Nei,det er vel slik nybegynnere gjør eller kanskje første gang man lager en rett.

Anonymkode: a79b1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFB har samme nivå som visse tegnegrupper

De er så krye over at de har klart å tegne innenfor strekene og hvis ikke en viss prosentandel av gruppens medlemmer roser dem opp i skyene så "gir de opp"

Syns MFB har et misvisende gruppenavn da jeg forventet noe helt annet siden jeg er glad i å lage mat

Når det er sagt, så syns jeg det er bra, uansett hvor lavt nivået er, at fler er opptatt av å lage mat og ikke bare bruke pulver eller ferdigmat og at det finnes en gruppe hvor man kan stille alle "dumme" spørsmål

Det jeg IKKE liker med gruppa er nazireglene og denne tause regelen om at admin skal hylles i alt hun gjør

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...