Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje på grunn av det lave nivået at hun blir hyllet,for så imponerende matlaging er det ikke.

Hun er nok sikkert flink til å lage mat,men at man skal hylle henne som en gud bare fordi hun bruker pizzamel og helt vanlig hverdagsmat er ganske underlig.

 

Anonymkode: a79b1...293

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Bah, jeg får ikke bort denne siteringsgreia på mobil!! :(

Men til poenget! 

Det blir jo en del negativt om gruppa her, men jeg vil trekke frem noe veldig positivt! I nattens skravletråd oppfordrer de alltid til å utvise nettvett og sier at man ikke bør dele for private eller personlige ting. Og folk følger det! Det er jo en prestasjon å få slikt til å funke I en gruppe med nesten 70000 medlemmer! :)

Ja det skal de ha!

Jeg merker bare at jeg alikevel syntes det er sært at en facebookgruppe har "åpningstider"......

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først legger mor ut bilde av at hun er så stolt mor fordi datteren har laget hjemmelaget kjøttkake og potetstappe selv... 
Også tar det en time før datteren selv også legger ut en egen tråd om kjøttkakene og potetstappa hun har laga selv. 
Hvorfor? Var det så bra at vi trengte å se det 2 ganger? 

Nå tenkte jeg med en gang på hu som var så skuffet og såret over at folk følger med i stillhet og ikke liker eller kommenterer. Dattera i tenårene var akkurat begynt å lage mat selv, og hun hadde visst mistet all motivasjon når det bare var lusne 4 likes og nesten ingen kommentarer om hvor flink hun var... 

Hva med å heller måle seg i mestringsfølelsen man får ved å gjøre noe og klare det første gang i stedet for likes og kommentarer? :vetikke: 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg med en gang på hu som var så skuffet og såret over at folk følger med i stillhet og ikke liker eller kommenterer. Dattera i tenårene var akkurat begynt å lage mat selv, og hun hadde visst mistet all motivasjon når det bare var lusne 4 likes og nesten ingen kommentarer om hvor flink hun var... 
Hva med å heller måle seg i mestringsfølelsen man får ved å gjøre noe og klare det første gang i stedet for likes og kommentarer? :vetikke: 

Det virker jo som om hele samfunnet drives av likes. Man kan jo ikke hjelpe en gammel dame med handleposene, uten å poste på Facebook for å få likes. 

Anonymkode: a11da...c58

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Oppskriftene er stort sett basert på kylling, bacon, kremfløte og ost. En ovnsbakt form med kjøtt, 5 dl fløte og masse ost på toppen er ikke hverdagsmat (ikke festmat heller, men smak og behag...)! 

Tok en titt i en vintråd der inne også, og når man anbefaler Senorita hvitvin og Cassandra, og slår til med en Amarone når man virkelig skal kose seg, så sier det meg noe om nivået på matkunnskapene i denne gruppen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig få som setter pris på god, litt mere avansert mat der inne, det skal jeg være enig i...

Er veldig mange likes på kyllingmat og så enkelt som mulig mat.. + alt av kaker og snop.. men det er jo tydeligvis det folk vil ha... 
Lite vi i ledelsen kan gjøre med det, men vi prøver jo og dra opp litt mere spesiell mat en sjokoladekaker osv for å få mere respons på det. 
Mere kan ikke vi gjøre.. kan jo ikke nekte folk å legge inn for at vi ikke syns om maten.. så lenge det er oppskrift med, så får det stå 1 mnd. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Er veldig få som setter pris på god, litt mere avansert mat der inne, det skal jeg være enig i...

Er veldig mange likes på kyllingmat og så enkelt som mulig mat.. + alt av kaker og snop.. men det er jo tydeligvis det folk vil ha... 
Lite vi i ledelsen kan gjøre med det, men vi prøver jo og dra opp litt mere spesiell mat en sjokoladekaker osv for å få mere respons på det. 
Mere kan ikke vi gjøre.. kan jo ikke nekte folk å legge inn for at vi ikke syns om maten.. så lenge det er oppskrift med, så får det stå 1 mnd. 

 

Ja, det kan jeg forstå. Det har vel blitt en kultur der inne med boller og kyllinggryter. Det var litt morsomt med han som helstekte en gris. Så det hender noen glimter til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg forstå. Det har vel blitt en kultur der inne med boller og kyllinggryter. Det var litt morsomt med han som helstekte en gris. Så det hender noen glimter til. 

 

Gris elsket jeg, selv om det vart kaos fra alle som ikke liker og se hvor maten kommer fra...
Men er jo virkelig det som er mat fra bunnen, og noe av det vi prøver og få frem :D

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Nå er det noen som lurer på hvordan man bruker ei hvitløkspresse??! Og de har i tillegg brukt den feil... Er det noen herfra som troller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gris elsket jeg, selv om det vart kaos fra alle som ikke liker og se hvor maten kommer fra...Men er jo virkelig det som er mat fra bunnen, og noe av det vi prøver og få frem :D

Det er jo kjempebra at dere ønsker å få dette frem! Men dere i adminteamet bør kanskje legge ut mer slike ting selv? Evt. lage en tråd om hvordan man kan slakte høner, hvordan man kan gå frem for å grille hel gris, fisk fra hav til middagstallerkenen osv. 
Jeg så også det bildet av grisen, og jeg syntes det var supert! Endelig noe nytt! :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra at dere ønsker å få dette frem! Men dere i adminteamet bør kanskje legge ut mer slike ting selv? Evt. lage en tråd om hvordan man kan slakte høner, hvordan man kan gå frem for å grille hel gris, fisk fra hav til middagstallerkenen osv. Jeg så også det bildet av grisen, og jeg syntes det var supert! Endelig noe nytt! :) 

La nettopp ut tråd om selvlaga pinnekjøtt fra villsau :) Og har litt annet på tapeten fremover... 
Når det gjelder slakting så er det ikke noen andre av admin som har kunnskap nok til det, og få av medlemmene våre som har dyr selv til matproduksjon...
Di som har det til eget bruk, kan dette :) 
Fisk er på planen, og helgrillet spegris ++ 
Men virker som slikt ikke er så populært blandt medlemmene.. Di vil ha noe kjapt enkelt di kan lage etter en lang dag på jobb.
Men jeg gir ikke opp så fort ;) 

Og ja, grisen var knallbra!! Elsker slike innlegg :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nettopp ut tråd om selvlaga pinnekjøtt fra villsau :) Og har litt annet på tapeten fremover... 
Når det gjelder slakting så er det ikke noen andre av admin som har kunnskap nok til det, og få av medlemmene våre som har dyr selv til matproduksjon...
Di som har det til eget bruk, kan dette :) 
Fisk er på planen, og helgrillet spegris ++ 
Men virker som slikt ikke er så populært blandt medlemmene.. Di vil ha noe kjapt enkelt di kan lage etter en lang dag på jobb.
Men jeg gir ikke opp så fort ;) 

Og ja, grisen var knallbra!! Elsker slike innlegg :) 

Man kan ikke treffe hos alle. Men flere vil nok ta gruppa aktivt i bruk dersom det er mer enn ting som man slenger sammen i en ildfast form som blir repetert ;) 
Jeg har fått ideer der, men da til hvordan jeg kan endre ting for å gjøre det nytt og spennende igjen. I ildfast form :P 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelte nettsteder de av oss som fakta faen lager maten fra bunnen, og som har både litt erfaring og litt mer enn grunnkunnskap, holder oss milelangt unna.

Nevnte fjasebokside er en av disse ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Med fare for å bli kasta ut, men må spørre!!! Hvorfor i huleste er det åpningstider ??????? Aldri opplevd på noen grupper her på facebook."

 

Vedkommende er ikke medlem lengre. Man skal trå varsomt der inne

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriftene er stort sett basert på kylling, bacon, kremfløte og ost. En ovnsbakt form med kjøtt, 5 dl fløte og masse ost på toppen er ikke hverdagsmat (ikke festmat heller, men smak og behag...)! 

Tok en titt i en vintråd der inne også, og når man anbefaler Senorita hvitvin og Cassandra, og slår til med en Amarone når man virkelig skal kose seg, så sier det meg noe om nivået på matkunnskapene i denne gruppen.

Ja,koteletter som bader i kremfløte eller creme fraiche er veldig populært der inne. Ovnsbakt selvsagt :)

Anonymkode: a79b1...293

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med fare for å bli kasta ut, men må spørre!!! Hvorfor i huleste er det åpningstider ??????? Aldri opplevd på noen grupper her på facebook."

 

Vedkommende er ikke medlem lengre. Man skal trå varsomt der inne

Hun meldte seg ut selv. Går an det også vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun meldte seg ut selv. Går an det også vet du :)

Yeah right

Anonymkode: 7dd16...d79

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med fare for å bli kasta ut, men må spørre!!! Hvorfor i huleste er det åpningstider ??????? Aldri opplevd på noen grupper her på facebook."

 

Vedkommende er ikke medlem lengre. Man skal trå varsomt der inne

Kan bare informere at det har ikke admins noe med å gjøre... 
Dette har hun klart helt på egen hand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slettet og blokkert fra den siden for noen år siden, fordi jeg likte to kommentarer om "biff og blowjob" dagen:fnise:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj,det hørtes forjævlig ut.

Jeg prøvde å finne igjen oppskriften bare for å se bilde(hvis det var det),men fant den ikke.

Anonymkode: a79b1...293

til og med buzzfeed, tasty har lagt den ut.   oreo ris video x) det ser ikke godt ut...men det kan hende det smaker godt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...