Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var inne på bloggen istad, mange av oppskriftene til C så gode ut og veldig fine bilder - men T sine? De virket veldig amatørmessige og lite smaklige, ikke så bildene noe gode ut heller. 

Anonymkode: ce259...409

Veldig enig med deg, C sine oppskrifter ser jo faktisk innbydende ut, T sine derrimot... haha, tror nok det har blitt kommentert noen ganger allerede, både her og på face... og kanskje på bloggen også.. men har ikke sett noe til det enda, spørs om de ikke tillater konstruktive tilbakemeldinger, hehe!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser lavkarbo og er absolutt ikke redd for å få i meg fett, og jeg spiser også mye fett i løpet sv en dag, men disse oppskriftene og bildene til T ser helt grusomme ut syns jeg. ALT for mye fløte, rømme og/eller creme fraiche. Iallefall når man kombinerer det med så mye usunne karbohydrater som hvit ris, spaghetti osv (ikke nødvendigvis i samme rett, men om man ser på kostholdet generellt). Og når man kombinerer dette med et tonn av salt så klarer jeg ikke forstå at noen klarer å spise det. Aller minst, hvordan de tør å servere dette til barn. 

C sine bilder så innbydende ut, men dessverre for henne så gidder iallefall ikke jeg bruke hennes oppskrifter siden jeg ikke går inn på den bloggen mer enn den ene gangen

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser noe av maten som blir lagt ut på bloggen tenker jeg på noe min far fortalte når jeg var lita:

En mann fikk servert pizza for første gang. Dette var noe nytt og ukjent, så han ropte: hvem i alle dager har spydd på havrelefsa mi?!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nittenår skrev:

Veldig enig med deg, C sine oppskrifter ser jo faktisk innbydende ut, T sine derrimot... haha, tror nok det har blitt kommentert noen ganger allerede, både her og på face... og kanskje på bloggen også.. men har ikke sett noe til det enda, spørs om de ikke tillater konstruktive tilbakemeldinger, hehe!

Skulle ikke være anonym der egentlig, var jeg som skrev det :P Men ja, det har sikkert blitt kommentert før. Tviler på at de slipper gjennom så mange "hetsende" kommentarer der nei :P

2 timer siden, Wenda skrev:

Jeg spiser lavkarbo og er absolutt ikke redd for å få i meg fett, og jeg spiser også mye fett i løpet sv en dag, men disse oppskriftene og bildene til T ser helt grusomme ut syns jeg. ALT for mye fløte, rømme og/eller creme fraiche. Iallefall når man kombinerer det med så mye usunne karbohydrater som hvit ris, spaghetti osv (ikke nødvendigvis i samme rett, men om man ser på kostholdet generellt). Og når man kombinerer dette med et tonn av salt så klarer jeg ikke forstå at noen klarer å spise det. Aller minst, hvordan de tør å servere dette til barn. 

C sine bilder så innbydende ut, men dessverre for henne så gidder iallefall ikke jeg bruke hennes oppskrifter siden jeg ikke går inn på den bloggen mer enn den ene gangen

Spiser det selv, veldig enig med deg. Får helt vondt inni meg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.2.2016 at 13.21, MarianneE skrev:

Hmm.... Mon tro det, for det kan jo hende at hennes kongelige høyhet har kontaktet GMN for å fortelle om denne utrolige gruppa med over 70.000 medlemmer som (utad) fronter å lage all mat fra bunnen av. 

Haddeegentlig ikke overrasket 

GMN er ikke kjent for å ha en altfor høy terskel bare saken handler om mat, helse, samliv, økonomi, eller helst alt sammen.

Så håper GMN har en morgenfrisk researcher som finner denne tråden.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baconsurret svinefilet ala moi:

 

 

1 svinefilet, 4 dl fløte, 2 ss creme fraiche + 12 ss salt

Rør rundt og rundt og rundt helt til alt er surret sammen i en forrykende blanding som vil overraske selv den mest uønskte Mat Fra Bunnen-gjest.

Dagens bloggtips (sponset av Adams Boksemat): Gule bomber passer fortreffelig til dessert.

Velbekomme! :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tanke som slo meg. Dette er jo en blogg som de potensielt kan/skal tjene penger på, og som skal fungere som en "forlengelse av fb-gruppen". Er det da kun disse to som vil håve inn uante summer, eller tror dere dette vil bli delt med resten av administratorteamet? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blokkert gudinnen og hun andre som linker til bloggen hele tiden. Og vet dere hva, nå ble gruppen mye koseligere! Kan absolutt anbefales.

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Velkommen som gjester i Mat fra bunnen - Norges største og mest positive matgruppe på facebook"
- Sitat T fra MFB

:skratte:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ardwinna skrev:

"Velkommen som gjester i Mat fra bunnen - Norges største og mest positive matgruppe på facebook"
- Sitat T fra MFB

:skratte:

Jeg blir altså så eitrende fortutret over at medlemmene blir kalt for gjester. Hun eier ikke skamvett. Har brukt Adams matkasse en del (ikke hennes fortjeneste), men avslutter det nå. Fikk ærlig talt litt avsmak på dem da jeg så at de er innblandet i Gudinnas sitt opplegg.

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fromasjdrøm av Tanja- (etter inspirasjon)"

Ikke verst! Mangler litt ifht. kildehenvisning osv., men ikke verst å si at man har blitt inspirert:hoppe:

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt sett litt på respons på innlegg som postes. Dette var vel grunnen til opprydningen, sant? Innleggene som er skrevet av adminsa (spesielt de som linker til bloggen) får veldig mange likes og kommentarer, mens innleggene fra 'gjestene' får generelt lite respons... :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blokkert gudinnen og hun andre som linker til bloggen hele tiden. Og vet dere hva, nå ble gruppen mye koseligere! Kan absolutt anbefales.

Anonymkode: cc0e9...540

Men det er jo imot reglene! :P De som blokker T blir utestenkt permanent.

Anonymkode: d9091...983

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kraula skrev:

Alltid så spennende å se hvordan folk staver sausenavnet.

"bærnesaus"

Bær nes saus! 

Jeg så innom bloggen, var ei karrigryte der og ettersom jeg er glad i karrigryter så tok jeg en kikk på oppskrifta. Jeg steila da jeg så det skulle 1,5 dl majones i middagsmaten - æsj tenkte jeg. 

Stusser også over den store bruken av gjær enkelte har i baksten. I dag var det noen som hadde lagt ut ei oppskrift til tre brød og den sa hele fire pakker tørrgjær. 

Anonymkode: b6c42...c9e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bær nes saus! 

Jeg så innom bloggen, var ei karrigryte der og ettersom jeg er glad i karrigryter så tok jeg en kikk på oppskrifta. Jeg steila da jeg så det skulle 1,5 dl majones i middagsmaten - æsj tenkte jeg. 

Stusser også over den store bruken av gjær enkelte har i baksten. I dag var det noen som hadde lagt ut ei oppskrift til tre brød og den sa hele fire pakker tørrgjær

Anonymkode: b6c42...c9e

:haar:

det kan jo umulig ha smakt godt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fotballflue skrev:

:haar:

det kan jo umulig ha smakt godt.

Neppe. 

Ser på bloggen at gruppas grunnlegger konsekvent staver ordet ingredienser feil, både indigrienser og indigrenser forekommer. Selvsagt kan folk ha skrivevansker osv, men det er vel greit å stave et såpass sentralt ord rett når man skal lede ei matgruppe, for så å opprette en matblogg.

Anonymkode: b6c42...c9e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tror at når det står 50 gram gjær som ingrediens, så betyr det 4 pakker med tørrgjær (siden en pakke veier 15 gram).

:fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...