Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest bruker83924
21 minutter siden, acetosella skrev:

Så ei som spurte om T tjente noe på bloggen, da det kom bladreklamer opp når hun besøkte. Til det svarte T at det "er fra plattformen". Ehm.. nå er det vel 2 år siden jeg hadde blogg hos blogg.no, men alle reklamer legger du til selv, og du får enten poeng, rabatter eller penger for hvert klikk/hver visning. Skal ikke uttale meg 100% om saken, da det som sagt er 2 år siden jeg byttet plattform, men tror virkelig ikke blogg.no opererer med å putte reklame på tilfeldige blogger uten at bloggeren får noe for det. Tror ikke blogg.no har noe med reklame å gjøre engang..

Heldigvis har jeg AdBlock, så noe penger for reklamene får hun ikke hos meg!

Ganske sikker på at T snakker sant her. Kun de øverste på topplisten som får bestemme hvilke annonser og reklame som kjøres på deres side, utenom de vanlige reklameinnleggene. Ellers så har blogg.no egne reklame på alle blogger, der bloggeren ikke får noe som helst.

Venter spent på reklameinnleggene for adams matkasse osv kommer. Tror dere hun kommer til å merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

👆🏻 Sorry, hang fast en gammel sitering bare..

Skulle sitere en annen om at det er ulovlig å stjele oppskrifter. Det er det faktisk ikke. Oppskrifter er "allemannseie", men man kan ikke kopiere all tekst osv fra en annens kokebok og late som den er sin. Vet ikke hva "gudinnen" gjør altså, og har ikke sans for henne eller gruppa etter at jeg ble kastet ut fordi jeg spurte om hvorfor det ikke var lov med link....

Anonymkode: 264f3...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👆🏻 Sorry, hang fast en gammel sitering bare..

Skulle sitere en annen om at det er ulovlig å stjele oppskrifter. Det er det faktisk ikke. Oppskrifter er "allemannseie", men man kan ikke kopiere all tekst osv fra en annens kokebok og late som den er sin. Vet ikke hva "gudinnen" gjør altså, og har ikke sans for henne eller gruppa etter at jeg ble kastet ut fordi jeg spurte om hvorfor det ikke var lov med link....

Anonymkode: 264f3...21c

Bare for å spørre? Det står jo at "Ingen spørsmål er dumme" i infoen til gruppen.

Anonymkode: d9091...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg undres på, hvorfor i alle dager går medlemstallet opp???

Er folk spinn hakke gærn??? Jøje meg, Regler på regler på regler.

 

MFG lenge leve :bolledeig:

Anonymkode: 905b3...ea1

Kanskje de synes gruppen er underholdende (ikke matmessig...):D

Anonymkode: 87ee8...8ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, acetosella skrev:

Så ei som spurte om T tjente noe på bloggen, da det kom bladreklamer opp når hun besøkte. Til det svarte T at det "er fra plattformen". Ehm.. nå er det vel 2 år siden jeg hadde blogg hos blogg.no, men alle reklamer legger du til selv, og du får enten poeng, rabatter eller penger for hvert klikk/hver visning. Skal ikke uttale meg 100% om saken, da det som sagt er 2 år siden jeg byttet plattform, men tror virkelig ikke blogg.no opererer med å putte reklame på tilfeldige blogger uten at bloggeren får noe for det. Tror ikke blogg.no har noe med reklame å gjøre engang..

Heldigvis har jeg AdBlock, så noe penger for reklamene får hun ikke hos meg!

Når jeg hadde blogg hos blogg.no for noen år siden var det masse reklame der som jeg ikke bestemte over eller tjente noe på. Så her lyver ikke noen. Blogg.no har masse reklame på sine plattformer desverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke bloggen dems. Den eneste bloggen jeg fant het Mat fra bunnen av, tror ikke det er den samme. 

Anonymkode: d9091...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

👆🏻 Sorry, hang fast en gammel sitering bare..

Skulle sitere en annen om at det er ulovlig å stjele oppskrifter. Det er det faktisk ikke. Oppskrifter er "allemannseie", men man kan ikke kopiere all tekst osv fra en annens kokebok og late som den er sin. Vet ikke hva "gudinnen" gjør altså, og har ikke sans for henne eller gruppa etter at jeg ble kastet ut fordi jeg spurte om hvorfor det ikke var lov med link....

Anonymkode: 264f3...21c

Det er lov å poste utdrag av verker ift åndsverkloven, med andre ord er det lov å poste en oppskrift fra en hvilken som helst kokebok på nettet, eller fra en annen matblogg. Men du skal kreditere den originale kilden og skrive hvor den er fra, og du skal hvertfall ikke fremstille andre sitt verk som ditt eget og tjene penger på det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin om bloggen: 3000 sidevisninger og over 1500 lesere- dette er ekstremt overveldende

"Gjest" nr 1: Du skal ikke bli overrasket om bloggen havner i media

Admin: Vi får se hva som skjer :)

"Gjest" nr 2: Kommer helt sikkert på Tv 2 god morgen Norge og tv 2 nyhetene ;)



Hahahah! Hva er det de innbiller seg? Hjelpe meg :'D

Anonymkode: 8d4c0...c64

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Admin om bloggen: 3000 sidevisninger og over 1500 lesere- dette er ekstremt overveldende

"Gjest" nr 1: Du skal ikke bli overrasket om bloggen havner i media

Admin: Vi får se hva som skjer :)

"Gjest" nr 2: Kommer helt sikkert på Tv 2 god morgen Norge og tv 2 nyhetene ;)



Hahahah! Hva er det de innbiller seg? Hjelpe meg :'D

Anonymkode: 8d4c0...c64

I media kommer den nok, men ikke for det dem tror 😂

Anonymkode: 02192...065

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Mon tro det, for det kan jo hende at hennes kongelige høyhet har kontaktet GMN for å fortelle om denne utrolige gruppa med over 70.000 medlemmer som (utad) fronter å lage all mat fra bunnen av. 

Haddeegentlig ikke overrasket 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden om de mye reglene så skriver også admin at man kan legge ut link til oppskrifter om de skriver fullstendig oppskrift i selve innlegget. Dette forklares med at man ikke skal måtte forlate gruppa om man ikke ønsker det, for å få en oppskrift.

Selv går jeg glipp av mange oppskrifter, siden jeg på prinsipp ikke går inn på den nye bloggen. Det blir ikke skrevet oppskrift i gruppa, men man må forlate gruppa for å få med seg oppskriften. Jeg forstår at dette er anderledes siden det er "en forlengelse av gruppa", men synes regelen om at oppskriften må ligge ved innlegget burde gjelde her og da dette forklares ved at man ikke skal måtte forlate gruppa om man ikke vil.

Har sååå lyst til å kommentere dette, men er ikke klar for å bli kasta ut enda...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver."

Oh the irony... :fnise:

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Focaccia skrev:

"All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver."

Oh the irony... :fnise:

 

Kjenner jeg lukten av janteloven?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Ganske sikker på at T snakker sant her. Kun de øverste på topplisten som får bestemme hvilke annonser og reklame som kjøres på deres side, utenom de vanlige reklameinnleggene. Ellers så har blogg.no egne reklame på alle blogger, der bloggeren ikke får noe som helst.

Venter spent på reklameinnleggene for adams matkasse osv kommer. Tror dere hun kommer til å merke?

 

3 timer siden, Cambria skrev:

Når jeg hadde blogg hos blogg.no for noen år siden var det masse reklame der som jeg ikke bestemte over eller tjente noe på. Så her lyver ikke noen. Blogg.no har masse reklame på sine plattformer desverre.

I stand corrected. Beklager, da har jeg visst bare glemt det:flau:
Kommer nok uansett mye reklame fremover. Hun sender vel mailer i hytt og pine til alle nå. "Hei. Jeg er grunnlegger av norges største matside på facebook, med 75000 medlemmer. Vi har nå startet blogg og ønsker å gå inn ett samarbeid med dere...... 1500 lesere på så og så mange timer.......blablabla."

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Focaccia skrev:

Hæ? 

Dette er janteloven.

  1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Focaccia skrev:

"All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver."

Oh the irony... :fnise:

 

Ha ha ha ha ha ha ha ha, det er det morsomste jeg har lest fra den gjengen...noensinne :skratte: 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Severus skrev:

Dette er janteloven.

  1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Ja, det vet jeg. Lurte mest på hvordan janteloven er relevant for min kommentar? :P

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...