Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De skal altså starte en offisiell blogg med copy/paste plagiat av andres oppskrifter? :sFun_sleeping:

Anonymkode: 8db6d...bcd

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde det var strengt forbudt både å linke og reklamere for egne blogger i gruppen? Hvem som helst andre som hadde gjort det, ville blitt kastet ut. Bør ikke gudinner og øvrige admins gå foran med et godt eksempel, og følge gruppereglene de selv har vedtatt?

Gruppereglene:

- Det er nulltoleranse for reklamering for egen blogg. 

Anonymkode: ebce5...1ed

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"gjest": er dette en non profittblogg uten reklame?

Gudinnen: Foreløpig så. Sier jo ikke nei takk om man skulle tjene noe🙂. Vi legger ned mye arbeid her 

"gjest": jada, mange som gjør det 🙂men dukket opp flere bladreklamer når jeg gikk inn på linken

Gudinnen: Det er ikke fra oss men fra plattformen

 

Er vel ikke lenge til de begynner med reklameinnlegg.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var strengt forbudt både å linke og reklamere for egne blogger i gruppen? Hvem som helst andre som hadde gjort det, ville blitt kastet ut. Bør ikke gudinner og øvrige admins gå foran med et godt eksempel, og følge gruppereglene de selv har vedtatt?

Gruppereglene:

- Det er nulltoleranse for reklamering for egen blogg. 

Anonymkode: ebce5...1ed

Men dette er ikke en vanlig blogg, dette er bare en "forlengelse av gruppa". Her må du jo forstå at de bare er snille mot medlemmene så de enklere kan finne oppskriftene deres. Det handler ihvertfall IKKE om å tjene penger :opplyser:

:ironi:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cambria skrev:

Men dette er ikke en vanlig blogg, dette er bare en "forlengelse av gruppa". Her må du jo forstå at de bare er snille mot *gjestene* så de enklere kan finne oppskriftene deres. Det handler ihvertfall IKKE om å tjene penger :opplyser:

:ironi:

Endret litt på det innlegget for deg :fnise:

Anonymkode: 19f48...9f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ingride skrev:

"gjest": er dette en non profittblogg uten reklame?

Gudinnen: Foreløpig så. Sier jo ikke nei takk om man skulle tjene noe🙂. Vi legger ned mye arbeid her 

"gjest": jada, mange som gjør det 🙂men dukket opp flere bladreklamer når jeg gikk inn på linken

Gudinnen: Det er ikke fra oss men fra plattformen

 

Er vel ikke lenge til de begynner med reklameinnlegg.

Hu skal ha for en ting da, hun var ihvertfall ærlig! Det hadde jeg egentlig ikke forventa meg :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er da selvfølgelig lov å like til, siden det er mindre tungvint å bytte fra facebook til deres blogg, enn fra facebook til noen andres blogg. Og det er garantert mye tryggere på deres blogg enn f.eks. Det Søte Livs mtp. virus..:kari:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Endret litt på det innlegget for deg :fnise:

Anonymkode: 19f48...9f9

Tusen takk! :blomst: At jeg kunne begå en så stor feil! :ohmy: Selvfølgelig er de gjester og ikke medlemmer :bond:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, acetosella skrev:

Denne er da selvfølgelig lov å like til, siden det er mindre tungvint å bytte fra facebook til deres blogg, enn fra facebook til noen andres blogg. Og det er garantert mye tryggere på deres blogg enn f.eks. Det Søte Livs mtp. virus..:kari:

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor handler denne gruppa egentlig bare om T og C sine oppskrifter egentlig? Er de selverklerte matgudinner eller noe? For med et lite sjappt søt på google så har man samme oppskrifter som de legger ut..

Anonymkode: 09b6d...7b2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endringer i Mat fra bunnen.
(Vi åpner igjen kl 11 i morgen)

Tanjas og Camillas oppskrifter er samlet i en felles blogg Matfrabunnenfb.
(Se eget innlegg)

Innlegg må godkjennes av admin før de kommer på veggen.
Bilder uten fullstendig oppskrift godkjennes ikke.

Pga godkjenning fjernes åpningstider.
Nattens skravletråd fjernes.

Gruppen er stengt for innlegg på dager som slutter på aften og 1. og 2. dag.
Krisetråd opprettes.

Egne tråder mht spørsmål om feks holdbarhet, kjøkkenutstyr osv. Blir ikke innlegget ditt godkjent så søk etter en slik tråd du kan legge spørsmålet i.

Flere admins kan kontaktes på pm ved spørsmål. Disse er *****

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MalloryK skrev:

Endringer i Mat fra bunnen.
(Vi åpner igjen kl 11 i morgen)

Tanjas og Camillas oppskrifter er samlet i en felles blogg Matfrabunnenfb.
(Se eget innlegg)

Innlegg må godkjennes av admin før de kommer på veggen.
Bilder uten fullstendig oppskrift godkjennes ikke.

Pga godkjenning fjernes åpningstider.
Nattens skravletråd fjernes.

Gruppen er stengt for innlegg på dager som slutter på aften og 1. og 2. dag.
Krisetråd opprettes.

Egne tråder mht spørsmål om feks holdbarhet, kjøkkenutstyr osv. Blir ikke innlegget ditt godkjent så søk etter en slik tråd du kan legge spørsmålet i.

Flere admins kan kontaktes på pm ved spørsmål. Disse er *****

Jeg som ikke trodde gruppa kunne bli mer nazi :fart2:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så innom bloggen nå, alle oppskrifter hadde navnet til personen (T eller C) som har lagt det på Facebook-siden opprinnelig. En matblogg er noe annet enn en facebookside og det skal bli spennende og se hvordan det går. De fleste matbloggere legger jo bare ut navnet på retten uten at deres eget navn følger med. 

Så også at admin fra nå av skal godkjenne alle innlegg før de kommer på Facebooksiden. Det kan vel fort bety en del sensurering vil jeg tro.

Anonymkode: b6c42...c9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


 

Sitat

Endringer i Mat fra bunnen.
(Vi åpner igjen kl 11 i morgen)

Tanjas og Camillas oppskrifter er samlet i en felles blogg Matfrabunnenfb.
(Se eget innlegg)

Innlegg må godkjennes av admin før de kommer på veggen.
Bilder uten fullstendig oppskrift godkjennes ikke.

Pga godkjenning fjernes åpningstider.
Nattens skravletråd fjernes.

Gruppen er stengt for innlegg på dager som slutter på aften og 1. og 2. dag.
Krisetråd opprettes.

Egne tråder mht spørsmål om feks holdbarhet, kjøkkenutstyr osv. Blir ikke innlegget ditt godkjent så søk etter en slik tråd du kan legge spørsmålet i.

Flere admins kan kontaktes på pm ved spørsmål. Disse er xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

DER tror jeg de nettopp begikk selvmord for facebook-gruppen sin. Hvor mange kommer til å gidde å poste, når de må vente på at inlegg skal godkjennes før de kommer på veggen? Hvor mye ekstra jobb har de ikke nå laget for admin'ene sine. Åpningstider fjernes slett ikke - det er bare det at ingen kommer til å ha nattevakt og godkjenne inlegg innenfor visse tider vil jeg tro.... Samme gjelder jo for helligdager. Så om du kaller det åpningstider, eller bare lar vær å godkjenne inlegg blir jo hipp som happ.

Tviler også på at den bloggen får sånn kjempemange følgere. Det er MANGE matblogger der ute. Og MANGE som omhandler mye mer spennende mat en det vi har sett på MFB. (men det kan jo hende hun får det til - ingenting er jo bedre enn at folk lykkes med det de liker å holde på med - det er bare det at av de over 70k medlemmene/gjestene de skryter av - så er det ikke størsteparten som har vært aktive der iht det å hente seg oppskrifter derfra - 80 % er jo der fordi de ikke gidder å google....).


Hadde store forventninger og så vel for meg at de ville få fokus på oppskrifter og inspirasjon inne på gruppa der - evt starte en "søstergruppe" for nybegynnere kanskje - men neeeeida.

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jo ingenting om det er døden for gruppa. Nå skal de jo ha blogg og tjene penger!  Mtp AS'et har nok dette vært planlagt en stund. Det var vel først etter opprettelsen av det de begynte å gi ut rabattkoder på diverse? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at innleggene som kreves godkjenning for er innlegg på bloggen, ikke fb-gruppa? Står jo slik at det oppfattes sånn, men det er jo ikke mulig å godkjenne innlegg på gruppa, gjør det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Wenda skrev:

Er det ikke slik at innleggene som kreves godkjenning for er innlegg på bloggen, ikke fb-gruppa? Står jo slik at det oppfattes sånn, men det er jo ikke mulig å godkjenne innlegg på gruppa, gjør det vel?

Jeg er admin i en gruppe som krever godkjenning av innlegg. 

Og det står jo videre at derfor er det ikke lengre åpningstider, og at folk først må se etter om det er en tråd for spørsmålet fra før. Så det gjelder nok gruppa :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, daemonia skrev:

Jeg er admin i en gruppe som krever godkjenning av innlegg. 

Og det står jo videre at derfor er det ikke lengre åpningstider, og at folk først må se etter om det er en tråd for spørsmålet fra før. Så det gjelder nok gruppa :) 

OK visste ikke at det var mulig på facebook

Syns egentlig det var litt rotete skrevet og burde hatt et klarer skille mellom info om blogg og info om gruppe. Men om de trodde de hadde mye å gjøre nå så får de iallefall mer å gjøre om alt skal godkjennes :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wenda skrev:

OK visste ikke at det var mulig på facebook

Syns egentlig det var litt rotete skrevet og burde hatt et klarer skille mellom info om blogg og info om gruppe. Men om de trodde de hadde mye å gjøre nå så får de iallefall mer å gjøre om alt skal godkjennes :fnise:

Ja det blir umulig å rekke over alt, og klagene kommer i hopetall!  Så forsvinner medlemmene over til å bare lese blogg og skryte og smiske i kommentarfeltet der ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MalloryK skrev:

Endringer i Mat fra bunnen.
(Vi åpner igjen kl 11 i morgen)

Tanjas og Camillas oppskrifter er samlet i en felles blogg Matfrabunnenfb.
(Se eget innlegg)

Innlegg må godkjennes av admin før de kommer på veggen.
Bilder uten fullstendig oppskrift godkjennes ikke.

Pga godkjenning fjernes åpningstider.
Nattens skravletråd fjernes.

Gruppen er stengt for innlegg på dager som slutter på aften og 1. og 2. dag.
Krisetråd opprettes.

Egne tråder mht spørsmål om feks holdbarhet, kjøkkenutstyr osv. Blir ikke innlegget ditt godkjent så søk etter en slik tråd du kan legge spørsmålet i.

Flere admins kan kontaktes på pm ved spørsmål. Disse er *****

Krisetråd??? :skratte:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...